ar
Feedback
مراجعات تالتة ثانوي 2026

مراجعات تالتة ثانوي 2026

الذهاب إلى القناة على Telegram

📚 ملخصات ثانوية عامة 🧠 نصايح للمذاكرة وتنظيم الوقت 🎓 يومياتي في الجامعة ⭐ لايفات و ذاكر معي ومعسكرات #مذاكرة #تلخيصات #ذاكر_معي #تالتةثانوي #مذاكرات

إظهار المزيد

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام مراجعات تالتة ثانوي 2026

تُعد قناة مراجعات تالتة ثانوي 2026 (@physicsmer) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 11 436 مشتركاً، محتلاً المرتبة 17 561 في فئة التعليم والمرتبة 10 767 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 11 436 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار 355، وفي آخر 24 ساعة بمقدار 33، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 14.60‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 8.57‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 1 668 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 979 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 26.
  • الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل اَللّٰه, دَور, عَام, حَاجِه, جَدوَل.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
📚 ملخصات ثانوية عامة 🧠 نصايح للمذاكرة وتنظيم الوقت 🎓 يومياتي في الجامعة ⭐ لايفات و ذاكر معي ومعسكرات #مذاكرة #تلخيصات #ذاكر_معي #تالتةثانوي #مذاكرات

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 24 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة التعليم.

11 436
المشتركون
+3324 ساعات
+1477 أيام
+35530 أيام
أرشيف المشاركات
معسكر مذاكره 4⃣ ساعات ✅𝗦𝗲𝗮𝘀𝗼𝗻🟣0⃣8⃣▶️1⃣2⃣🟣 ✨𝗕𝗿𝗲𝗮𝗸🟣1⃣0⃣/1⃣1⃣0⃣𝗺𝗶𝗻🟣 معاكي👍👍👍 خلصت🤩 اعمل فولو ولايك هنا htt
معسكر مذاكره 4⃣ ساعات
✅𝗦𝗲𝗮𝘀𝗼𝗻🟣0⃣8⃣▶️1⃣2⃣🟣 ✨𝗕𝗿𝗲𝗮𝗸🟣1⃣0⃣/1⃣1⃣0⃣𝗺𝗶𝗻🟣
معاكي👍👍👍 خلصت🤩
اعمل فولو ولايك هنا https://vt.tiktok.com/ZSUQscFLD/

هنبدء البث الجديد بعد الصلاة يا رفاق ❤

استعدو ❤️

إزاي تذاكر صح(2)🤎
حدد هدفڪ من بدايـه اليـوم.. ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ كل يوم الصبح اكتب هدفك في ورقة صغيرة. اربط كل درس بحاجة بتحبها: الفصل ده يقربني من حلمي". اعمل مكافأة بسيطة بعد إنجاز جزء من الهدف. اتخيل نفسك بعد ٥ سنين ... وازاي المذاكرة دلوقتي كانت سبب توصل هناك و افتكر دايما ان طول ما ربنا معاك و مفيش حاجه مستحيله... ناقصك شويه مجهود و توصل لحلمك.👏🏻 خلي طموحك في العالي وربنا هيجازيگ لأنك بتحاول💪🏻

ازاى تذاكر صح(1)🤎
ايـه هدفـك من المـذاڪره...؟؟ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ قبل متمسك الكتاب وتقول "يلا نذاكر"، لازم تسأل نفسك: أنا بذاكر ليه؟ لو إجابتك كانت: "عشان الامتحان"، أو "عشان والدي"، أو "عشان المجتمع"، غالبا هتزهق بسرعة. لكن لو لقيت هدف حقيقي جواك... ساعتها المذاكرة هتبقى أسهل.

ازاى تذاكر صح(1)🤎
ايـه هدفـك من المـذاڪره...؟؟ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ قبل متمسك الكتاب وتقول "يلا نذاكر"، لازم تسأل نفسك: أنا بذاكر ليه؟ لو إجابتك كانت: "عشان الامتحان"، أو "عشان والدي"، أو "عشان المجتمع"، غالبا هتزهق بسرعة. لكن لو لقيت هدف حقيقي جواك... ساعتها المذاكرة هتبقى أسهل.` من كتاب ازاى تذاكر صح📚

حد عاوز سلسلة ازاي تذاكر وتنظم وقتك❤️

اخذلتمونا فالتفاعل😔💔😐

تفاعل جامد يشباب علي قد. التفاعل هيكون البث حلو +هختار ناس عشوائي هتكسب جوائز لو حلت مش صعبة عليكم عاوزين40قلب ❤

للعلم هنحل كتاب كامل علي الفصل وهنشرح شرح وافي للفصل فالاول كل سؤال فالكتاب هنختار عشوائي يحلوا يعني هيبق في تفاعل الكل هيحل الكل هيحل الكل هيحل الكل هيحل الكل هيحل للجميع فضلا الحضور فالمعاد المحدد مش هعمل بث تاني علي الفصل ده اتفقنا

الجمعة معادنا ان شاء الله معاد البث بعون الله 7ونص ينتهي 11 بالكتير بعد البث ده ا اضمنلك الفصل الاول كله كامل حرفيا هتنبهروا فضلا تشيير اللينك واضافة الاعضاء حتي تعم الفائدة فرصة لن تتكرر فالفصل الاول مرة اخري

اخر التصويت 7 ترجيح لكتاب عاوزين نحله فالبث +الشرح؟
Anonymous voting

عاوزين البث امتي بظبط؟؟؟ سيتم تحديد راي للاغلبية بالتوازن مع مواعيدي
Anonymous voting

الإنجاز اي دنيته

الناس ال قالت الفصل الاول كله تمام 👌بس لما نحدد عاوزين تشيير لينك وعاوزين ناس تقدر تستحمل عشان هنطول

حد عنده مشكله فالفيزياء ال عنده مشكلة يكتب اسم الدرس عشان لو فكرنا نعمل بث نلخص فيه كل ده نعرف الناس مشكلتها فين

و اخس عليكم مفيش مبروك بمناسبة ال7k؟؟

يلا معسكر للساعه 5 العصر علشان اتجننت
يلا معسكر للساعه 5 العصر علشان اتجننت

ذاكرتو اي لحد دلوقتي اللي هلاقيه بيقول انجاز حلو هعمله شهاده