《دلنوشته ها》
الذهاب إلى القناة على Telegram
بِسمۢ اللّه𔒝♥️... ___ ↲ھر چْه دآریمـ از رَحمت خٌــدا☺️| ۅَ هر چه ندآریم از حکمت خٌداست ↲خٌــدا که بلاک نمیکنه ؛ ماییمۢ که لِفت میدیم ! 🌱 ↲کسی که با خٌدا رابطه دآرد شکست ندآرد🤩| و اینکه وجود شما تو کانال اتفاقی نیس کارخداست
إظهار المزيد846
المشتركون
-724 ساعات
-577 أيام
+59030 أيام
أرشيف المشاركات
846
بامردی ازدواج کنید
که حاضر باشه در بحث به شما ببازه که خنده شمارو به دست بیاره
این قشنگه 🫀🫶🏻
#ستادجلادادن روابط
846
Repost from تیشین
اهل شهر برای تماشای آنان اجتماع کرده بودند. زنی از زنان کوفه از بالای بام فریاد زد: «شما از اسیران کدام مملکت و کدام قبیلهاید؟»
در پاسخ گفتند: «ما اسیران آل محمدیم(ص).»
آن زن از بام فرود آمد و از خانهی خود برای آنها جامه و ازار و مقنعه جمع کرد و به اهل بیت(ع) داد تا خود را بپوشانند.
پس اهل کوفه چشمشان به اسیران افتاد، شروع به گریه و زاری کردند.
آنگاه علی بن الحسین(ع) فرمود: «آیا برای ما گریه و نوحه میکنید؟ پس کشندگان ما کیانند؟»
از کتابِ #حسین(ع) خون خدا نوشتهی محمد اشعری
[اینان بر ما میگریند؟ پس که ما را کشت؟ آه، یاسین حجازی]
.
846
امام حسین علیهالسلام در صبح عاشورا، دستان خود را به سوی آسمان بلند کرد و این گونه دعا کرد: «خدایا! تو پناه من در هر سختی هستی و امید من در هر شدتی. تو برای من در هر اتفاقی که برایم پیش میآید، تکیهگاه و پشتیبان هستی! چه بسیار اندوههایی که قلب را ضعیف میکند و چارهها در آن کم میشود، دوست در آن خوار میگردد و دشمن شماتت میکند. من آن را به تو واگذار کردم و به تو شکایت بردم، زیرا به تو رغبت دارم و از غیر تو روی گردانم. پس تو آن را برطرف کردی و از من دور ساختی. تو سرچشمه هر نعمتی و صاحب هر خوبی و پایان هر آرزویی هستی.»
الكامل في التاريخ
ج ۴ صفحه ۶۰
846
امشب شب عاشوراست
همون شبی که امام، خیمه رو تاریک کرد
و گفت هرکی میخواد بره بره!
در حرف امام، "اذن رفتن" هست
اما آیا رضایت امام هم بر رفتن بود؟
846
اعتقادات رو فاکتور بگیرید
در حادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم.
اول: امام حسین (ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود.
تا آخر میایستد.
خودش و فرزندانش کشته میشوند.
هزینه انتخابش را میدهد و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد.
از آب میگذرد، از آبرو نه
دوم: یزید
همه را تسلیم میخواهد.
مخالف را تحمل نمیکند.
سرِ حرفش میایستد.
نوه پیغمبر را سر میٔبرد.
بی آبرویی را به جان میخرد و به چیزی که میخواهد میرسد
سوم: عمرِ سعد
به روایتِ تاریخ تا روز ۸ محرّم در تردید است.
هم خدا را میخواهد هم خرما،
هم دنیا را میخواهد هم اخرت.
هم میخواهد امام حسین را راضی کند هم یزید را.
هم اماراتِ کوفه را میخواهد، هم احترامِ مردم را.
نه حاضر است از قدرت بگذرد، نه از خوشنامی.
هم آب میخواهد هم آبرو.
دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد.
نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی
آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ امام حسین شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را
اما
در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست!
من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم …
846
میگفت:
هیچ وقت با دل آدم های مهربون بازی نکنید،
چون نمیتونن انتقام بگیرن
نه دلشون میاد، نه راهشو بلدن
اینجاس که خدا دست به کار میشه!..🥺❤️🩹...
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
