ar
Feedback
مدرسه احیاءالعلوم هرات

مدرسه احیاءالعلوم هرات

الذهاب إلى القناة على Telegram
1 154
المشتركون
-124 ساعات
-57 أيام
-1830 أيام
أرشيف المشاركات
♦️..برغلطید یهود خوار شد "موساد" و برغلطید یهود صد طلسم بشکست و آمد رهنمود ظلم را آغاز و انجامی بوَد آمده صهیون را دور رکود می دهد مهلت خدا تا مدتی چون زحد بگذشت می گیرد زود آهنین گنبد هم کاری نکرد آمده ان شاء الله دورِ جمود شوکتش پایمال و اضمحلال شروع بابِ خیبر را "حماسی" ها گشود قلعه قلعه می گشاید چون علی انتظاری غیر این؛ از آن نبود! شد تمان دوران تصعید یهود پس ز این دوران خزلان و خمود گر خدا آسان کند مشکل گشاست برکنیم از بیخ و بُن نسلِ یهود قومِ غدّار قاتلِ پیغمبران خشم حق بر خود خریده آن جهود کرده اند تکذیب قرآنِ خدای آن کلامِ زنده‌ی حیِّ ودود هست محمد خاتم و خیر الرُّسُل بر او و بر آل و اصحابش درود قومی کو تکذیب کرد شاهِ رُسُل کی به حق سازد ادا حقِ سجود؟! ✍شاعر فرزانه، استاد محمد ابراهیم"بهیج" یکشنبه ۳۰ میزان ۱۴۰۲ ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۵

بر اساس نظریات کارشناسان: حالا اگر تصمیم گرفته‌اید به خانه برگردید لطفآ توجه داشته باشید: ۱. پس‌لرزه‌ها به اندازه‌ی زمین‌لرزه اولی خطرناک نیستند، مگر آن‌که ساختمان خانه شما ترک یا درز برداشته باشد. ۲. لطفا برای رفع آسیب‌های ساختمان خود زود دست به کار شوید. ۳. اگر ساختمان شما سالم است و با پس‌لرزه مواجه شدید، جیغ نکشید. فرار نکنید. زمین‌لرزه بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد‌. بالاتر از ۸۰ درصد زمین لرزه‌ها تا همان ۱۰ الی ۱۵ ثانیه طول می‌کشند. شما فرصت کافی برای فرار ندارید، بهتر است زیر میز یا مبلمان بروید و صبر کنید تا پس لرزه تمام شود. ۴. احتیاط کنید. آسیب‌های خارج از خانه یا ساختمان‌ را بررسی کنید. سپس، اگر سازه‌ها برای ورود ایمن به نظر می‌رسند، آسیب داخل را بررسی کنید. ممکن است آسیب ساختمان در جایی رخ داده باشد که انتظارش را ندارید. ۵. به بچه‌ها روحیه بدهید. نگذارید آن‌ها آسیب بیشتری ببینند، زیرا این آسیب‌های روحی ممکن است تا سال‌ها و گاهی تا آخر عمر همراه‌شان باشد. ۶. به فکر‌ کمک به جامعه‌ای باشید که در کانون اصلی زلزله بودند و از زمین‌لرزه‌ آسیب دیدند‌. ۷. نگذاريد اقتصاد شما صدمه ببیند‌. کوشش کنید کسب و کار شما حالت‌ اصلی بگیرد. ۸. در خانه خیلی درباره زلزله حرف نزنید. حرف زدن از زلزله به شدت ترس و توهم ایجاد می‌کند. گاهی اتفاق می‌افتد که فکر کردن زیاد به زلزله به شما توهم زلزله ایجاد می‌کند‌. یعنی در حالی‌که زمین نمی‌لرزد اما شما فکر می‌کنید زمین می‌لرزد. ۹. با کسانی که دروغ می‌گویند و اخبار هیجان‌انگیز و دروغین به شما و خانواده شما منتقل می‌کنند، رو راست باشید. برایش بگویید که دروغ می‌گویی و دروغ گفتن کار زشتی است. ۱۰. چند روزی تا همه چیز برای‌تان حالت عادی بگیرد‌ وقتی که در خانه هستید، خودتان مصروف کنید. مصروف آشپزی، کتاب خواندن، بازی به کودکان، فیلم دیدن یا عبادت و هر کاری که می‌پسندید.

💓دستاوروهای جهاد اخیر غازیان‌غزه برای اینکه دچار افسردگی و سرشکستگی نشوید و تا به ادبیات بزدلان و ناشران یأس و تضعیف روحیه، پاسخی داده باشید، لطفا این موارد را دقت کنید: 1⃣ بیش از 1500 نفر صهیونیستی کشته شده اند. 2⃣ تا این لحظه بیش از 5 هزار زخمی دارند. 3⃣ بیش از 200 نفر از آنان اسیر شده است که حداقل 50 نفر افسر و 50 نفر سربازند و بقیه جزو نیروهای احتیاطی و ذخیره اند. 4⃣ شقل (واحد ارزی رژیم) 30 % ارزشش سقوط کرده است. 5⃣گردشگری تا سالهای سال در فلسطین اشغالی از بین رفته است. 6⃣ عسقلان و سدیروت که حداقل 68 هزار نفر در آن ساکن بودند خالی شده است و فکر نکنم تا مدتی طولانی کسی به آن بازگردد. 7⃣رژیم دچار شکست روحی روانی شده است خاصتا ارتشش که به شکل واقعی از سال 1973 به بعد جنگی نکرده است. 8⃣بازگشت قضیه فلسطین به سر تیتر خبری تمامی رسانه های جهان. 9⃣بازگشت روحیه جهاد و مقاومت به ملتهای عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان. ۱۰- آشکار شدن صورت وحشیانه رژیم صهیونیستی برای تمامی جهان در کنار گمراه سازی رسانه ای سیستماتیکی که انجام میدهد. ۱۱- در مقابل هر وتوی آمریکا برای عدم محکومیت رژیم صهیونیستی روسیه هم وتویی را برای عدم محکومیت حماس به کار برده است. ۱۲- قطار عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خائن متوقف شد. 💓این مقداری از دستاوردهای این جنگ و عملیات مبارک است. و در آینده شاهد بسیاری دیگر خواهیم بود. مردم ما قبل از این رویداد تاریخی و بدون اینکه کسی خبری آنچنانی از وضعیتشان داشته باشد، روزانه میمردند و مرگشان هیچ پژواک و بازتابی را حتی در میان سرزمینهای عربی هم نداشت. اما امروز دوباره این ملتها جانی دوباره گرفتند. و صحنه های رعب و وحشتی که فلسطینینان در مدت 75 سال است که روزانه دارند با آن دست و پنجه نرم میکنند را میتوان بر روی صفحه نمایش تمامی کشورهای جهان مشاهده کرد. محمد ماهر گرفته شده از کانال تلگرامی - خالد عزیزی

💓دستاوروهای جهاد اخیر غازیان‌غزه برای اینکه دچار افسردگی و سرشکستگی نشوید و تا به ادبیات بزدلان و ناشران یأس و تضعیف روحیه، پاسخی داده باشید، لطفا این موارد را دقت کنید: ۱- بیش از 1500 نفر صهیونیستی کشته شده اند. ۲- تا این لحظه بیش از 5 هزار زخمی دارند. ۳- بیش از 200 نفر از آنان اسیر شده است که حداقل 50 نفر افسر و 50 نفر سربازند و بقیه جزو نیروهای احتیاطی و ذخیره اند. ۵- شقل (واحد ارزی رژیم) 30 % ارزشش سقوط کرده است. گردشگری تا سالهای سال در فلسطین اشغالی از بین رفته است. عسقلان و سدیروت که حداقل 68 هزار نفر در آن ساکن بودند خالی شده است و فکر نکنم تا مدتی طولانی کسی به آن بازگردد. رژیم دچار شکست روحی روانی شده است خاصتا ارتشش که به شکل واقعی از سال 1973 به بعد جنگی نکرده است. بازگشت قضیه فلسطین به سر تیتر خبری تمامی رسانه های جهان. بازگشت روحیه جهاد و مقاومت به ملتهای عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان. آشکار شدن صورت وحشیانه رژیم صهیونیستی برای تمامی جهان در کنار گمراه سازی رسانه ای سیستماتیکی که انجام میدهد. در مقابل هر وتوی آمریکا برای عدم محکومیت رژیم صهیونیستی روسیه هم وتویی را برای عدم محکومیت حماس به کار برده است. قطار عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خائن متوقف شد. این مقداری از دستاوردهای این جنگ و عملیات مبارک است. و در آینده شاهد بسیاری دیگر خواهیم بود. مردم ما قبل از این رویداد تاریخی و بدون اینکه کسی خبری آنچنانی از وضعیتشان داشته باشد، روزانه میمردند و مرگشان هیچ پژواک و بازتابی را حتی در میان سرزمینهای عربی هم نداشت. اما امروز دوباره این ملتها جانی دوباره گرفتند. و صحنه های رعب و وحشتی که فلسطینینان در مدت 75 سال است که روزانه دارند با آن دست و پنجه نرم میکنند را میتوان بر روی صفحه نمایش تمامی کشورهای جهان مشاهده کرد. محمد ماهر گرفته شده از کانال تلگرامی - خالد عزیزی https://t.me/Khaled_azizi1

♦️آیا قارقار پرنده (کوه‌کنک) در بام خانه پیام مصیبت دارد؟ سوال شده است که: مرغ کوه‌کنک‌ که صدا میکند یک همشیره مه میگوید همیشه که این صدا میکند یک غم به من رخ داده است. دیشب این صدا کرده و از دیشب به تشویش هستند چی هست نظر شما که برایش بگویم دلش آرام گیرد تشویش نکند الجواب: این که در آینده مصیبتی رخ دهد، یا ندهد؟ مربوط می‌شود به علم غیب، و آن هم، مختص الله است، هم‌چنان‌که تقدیر خیر و شر همه تحت اراده الله و به حکم او است. یک انسان عاقل -چه برسد به صاحب عقیده- هرگز به چنین امر پوچی که ریشه در عقاید جاهلیت قبل از اسلام و از معتقدات ابوجهل‌ها بود، خود را ذلیل و کوچک نمی‌کند‌. نبي(ص) شگون بد زدن به بوم (کوکنک) را گناه خواندند. در جاهلیت هم مردم همین عقیده را داشتند واین از رسوبات شرک در عقیده است و حیف است که مسلمان که اهل توحید است، عقیده‌ی خود را به چنین خرافه‌ای آلوده و سست کند. کاری که نه شریعت آنرا تایید می کند و نه عقل. به آنها بگویید: آن مصیبتهایی که بدون بوم رسیده، آنها را چی توجیه می کنید؟ اگر مسلمان به اینطور چیزی غمگین شود این نشانه باور او به این خرافه و گناه است

👄👎👆أیما در خدمت زلزله زدگان هرات!!! اتحادیه طبی اسلامی افغانستان (أیما AIMA) روز جمعه (۲۸ میزان ۱۴۰۲) کمپ صحی حمایوی را در سه منطقه کوکلم، قریه جات جوی سلطانی و علاقه داری ولسوالی کشک کهنه  راه اندازی نمود. یک تیم ۴۱ نفری با اشتراک ۳۴ تن از متخصصین و دکتوران (بشمول ۴ نفر از طبقه اناث) جهت تداوی هموطنان به ساحه اعزام شدند. در این کمپ به تعداد ۲۴۹۳  مریض از هموطنان عزیزمان در بخش های عقلی-عصبی، نسایی-ولادی، اطفال، داخله، ارتوپیدی، جلدی و چشم تحت معاینه قرار گرفته و دوای لازم برایشان توزیع شد. گزارش فعالیت های تخصصی: منطقه کوکلم (مرکز) 1. بخش چشم: ۸۴ مریض 2. بخش داخله : ۱۷۶ مریض 3. بخش ارتوپیدی: ۱۳۱ مریض 4. بخش اطفال: ۱۴۳ مریض 5. بخش عقلی و عصبی: ۶۱ مریض 6. نسایی ولادی: ۲۹ مریض 7. بخش جلدی: ۸۸ مریض مجموع: ۷۱۲ مریض منطقه جوی سلطانی 1. بخش چشم: ۲۸۰ مریض 2. بخش داخله عمومی: ۲۲۵ مریض 3. بخش ارتوپیدی: ۱۸۲ مریض 4. بخش اطفال: ۲۹۸ مریض 5. بخش عقلی و عصبی: ۱۲۸ مریض 6. نسایی ولادی: ۴۶ مریض 7. جلدی: ۹۷ مریض مجموع: ۱۲۵۶ مریض منطقه علاقه داری (بازار کهنه): 1. بخش داخله : ۲۱۹ مریض 2. بخش ارتوپیدی: ۱۰۸ مریض 3. بخش اطفال: ۱۴۲ مریض 4. بخش عقلی و عصبی: ۵۶ مریض مجموع: ۵۲۵ مریض مجموع مریضان کمپ: ۲۴۹۳ مریض از همه برادران و خواهران اعم از متخصصین، دکتوران و پرسونل همکار که با خلوص کامل در برگزاری و موفقیت این کمپ سهم داشتند  کمال تشکر و قدردانی نموده از خداوند متعال برای همگی شان مزد دنیوی و اخروی خواهانیم.

Repost from .
آنچه به تاریخ ثبت شد! «یکی از اسیران روسی جنگ جهانی دوم روایت می‌کند که آلمانی‌ها ما را برای حفر قبری بزرگ بردند و هنگامی که کار حفر تمام شد تعدادی یهودی را در آنجا قرار دادند و به ما گفتند روی آنها خاک بریزید! اما به دلیل شنیع بودن این کار از انجام آن امتناع ورزیدیم آنها را بیرون آوردند و ما را داخل قبر قرار دادند و به آن یهودی‌ها گفتند که روی ما خاک بریزند در کمال ناباوری آنها با سرعت روی ما خاک ریختند تا جایی که نزدیک بود خفه شویم سپس آلمانی‌ها جلوی آنها را گرفتند و ما را بیرون آوردند و فرمانده آنها با صدای بلند فریاد کشید این کار را کردم تا بدانید به چه دلیلی اینها را می‌کشیم!!» https://t.me/emarateslaminews

🎥 فلسطین 🎤خوانش: #جاسم_دوروزی ✍ شعر: #محمد_ابراهیم_ساعدی ❀ مؤسسه فرهنگی هنری تابش ❀ 🌐 در شبکه‌های اجتماعی همراه ما باشید:‌ 🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat

photo content

زلزله نشانی از قدرت الهی و ابتلایی برای مومنان! ...................................... آنچه خدا بخواهد، همان شَوَد پیش و پس نه در زمان شود مالک الملک ذوالجلال والاکرام زلزله هم به امر آن شود هر مصیبتی به جان رسد یاکه مال از جانب خدای نشان شود آنچه مقدر است می رسد حتمن گر از مسیر خیر یا زیان شود بنده اش را ابتلا کند گهی این در کلام حق بیان شود سیل و زلزله و رانشِ زمین مظهر قدرت است عیان شود هر سختی را؛ دو آسانی است به پی تا رزق حلال او؛ به خوان شود هرکه او توبه کرد و استغفار+١ توبه پذیر خالقِ جهان شود زلزله است آیتی ز امر حق! گر لرزه‌اش خفیف یا کلان شود بگیر ز دست محتاج و وامگذار گر مشکلی به دست تو آسان شود دل به فراقِ عزیزان چکیده خون صد غم به دلم خفته و نهان شود "بهیج" جمعه ۲۸ میزان ۱۴۰۲ ۵ ربیع الثانی ۱۴۴۵

Repost from N/a
پیام یکی از مجاهدان فلسطین به امت اسلامی (تصویر فلسطین و بیت المقدس را از خلال این نامه مشاهده کنید) ترجمه: حکیم‌زاد (با اندکی ویرایش) محافظ مسجدالاقصی معمر فلسطینی می نویسد: روز سوم جنگ بود. من در کندک استشهادی قسام انتخاب شده بودم. هدف ما بخش غربی شهر الخلیل بود. شب به خبیب گفتم: در صورتی که من شهید شدم و تو زنده ماندی زمانی که بیت المقدس را فتح نمودید، برای من دعا کن. خبیب انجنیر نصب راکت‌های بحری در کشتی ها بود. وقتی خبیب سخن مرا شنید، چهره‌اش تغییر کرد و گفت: تو چه‌قدر ناجوان هستی، آیا من و تو وعده نکرده بودیم که یکجا شهید می‌شویم؟ مصروف همین موضوع بودیم که سر و صدای مخابره بلند شد. عبیده که سخن‌گوی بود گفت: امروز آغاز پیشرفت ماست، غازیان آماده شوید. من و خبیب باهم خدا حافظی کردیم. در وقت جدایی اشکهای مان جاری شد؛ زیرا احتمال آن می رفت که این آخرین دیدار ما باشد. فردا صبح به قرارگاه و مراکز یهودیان، یورش بردیم. تعداد بی‌‌شمار یهودیان را به گودال دوزخ فرستادیم. سه تن از یاران استشهادی مان شهید شدند و دو نفر مان جراحت برداشتند. شهدا را با خود به کمپ نظامی نزدیک خود بردیم، به محض حرکت مان به سوی کمپ مجاهدین تازه نفس به سنگرهای ما رفتند؛ چون ما هشت ساعت تمام مصروف جنگ بودیم. با رسیدن به کمپ روی شهدا را لوچ کردیم وقتی تکۀ سبز را از روی شهید دور کردم و به رویش نگریستم، وارخطا شدم زیرا وی همان خبیب بود. گفتم: وی موظف در کشتی بحری بود، گمان نمی‌کردم که خبیب شهید شده باشد، جیب هایش را تلاشی گرفتم که کارت هویتش را یافتم، در یک جیبش کاغذی را یافتم که در آن چنین نوشته بود: «معمر عزیزم! می دانم که پس از شهادتم این نامه را می‌خوانی، من از امیر صاحب اجازه گرفته بودم که در عملیات، همراه شما باشم». برادر گرامی‌ام! همسرم، ام اسیره نام دارد، به وی سلاح را آموزش داده‌ام و سلاح شخصی من نیز نزدش است، پسرانم جلال و عزیز نیز با اسلحه بلدیت دارند. همسرم در کمپ عجیز می‌باشد، به آنجا برو و خبر شهادتم را برایشان برسان، آنها منتظر بودند تا ایشان را با خود به جهاد ببرم. وقتی آنجا رسیدی پسرانم را در صف استشهادیان و همسرم را در جمع استشهادی‌های امهات العصریین برسان. برادر دلسوز شما شهید خبیب با خوانش این نامه بدنم به لرزه آمد، وضو گرفتم و خود را به کمپ عجیز رساندم، چون به آنجا رسیدم، متوجه شدم که کمپ سخت بمباردمان شده بود، بسیاری از ساکنان آنجا شهید شده بودند. طفل کوچکی میان خاک و دود ایستاده بود و می‌گریست و فریاد پدر از زبانش می‌برآمد. وی را به آغوش کشیدم و گفتم: بچیم! گریه مکن پدرت می‌آید. وقتی به دقت متوجهش شدم، به یادم آمد که تصویری را که خبیب برایم نشان داده بود همان بود، به کلی همانند وی بود. بعد از تلاش دو ساعته برایم معلوم شد که تمام خانوادۀ خبیب به جز همین کودک، شهید شده‌اند و تنها همین کودک زخمی باقی مانده است. وی را به خانۀ خود بردم و به مادرم تسلیمش کردم. در خانۀ ما یتیمان دیگر نیز جمع شده بودند. خودم روانۀ سنگر شدم، شب گذشته اطلاع یافتم که خانۀ ما نیز بمبارد شده و یتیمان و تمام معیوبین شهید شده و از میان خانواده‌ام فقط من زنده مانده‌ام. اینک آفتاب صبح در حال طلوع است، در سنگر روبه‌روی یهودیان نشسته‌ام و دوستان دیگرم تلاوت می کنند. امکان دارد من هم نیم ساعت بعد شهید شوم. پیام من به تمام مسلمانان جهان این است: ای رهروان صلاح الدین، عمر و ابو عبیده! بازوان خود را به خاطر پیروزی اسلام محکم ببندید، اقصای معصوم در انتظار ورود شماست. برادر شما معمر فلسطینی

بسمه تعالی بخشی از سخنان خالد مشعل، رئیس بخش خارجی حماس: ⭕️يجب أن يظهر الغضب في الشارع العربي والإسلامي حتى نعطي رسالة للعالم أن فلسطين هذه هي معركة الأمة المركزية ولا نقبل الاستفراد بالشعب الفلسطيني ترجمه: لازم است تا ملتهای اسلامی و عربی با برآمدن در جاده‌ها خشم شان را بروز دهند، تا این پیام را به جهانیان ثابت کنیم که مسأله فلسطین، معرکه‌ی محوری ما تمام امت است و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که تنها به ملت فلسطین واگذاشته شود.

📚کتاب حقایقی پیرامون فلسطین، جلد اول📚 نوشته‌ی دکتر محمد ابراهیم ساعدی رودی 👌مناسب برای سخنرانی، تدریس و ارائه‌ی عمومی👌 ✍️در این کتاب می خوانیم: ✅حقیقت اوّل: فلسطین در اعتقاد مسلمانان ✅حقیقت دوم: مسجد الأقصا در اعتقاد مسلمانان ✅حقیقت سوم: مقایسه‌ای بین ورود غیرمسلمانان به قدس و ورود مسلمانان به آن ✅حقیقت چهارم: یهودیان کینه‌توز و نژادپرست سرسخت‌ترین دشمن مؤمنان ✅حقیقت پنجم: اسرائیل توسعه‌طلب و مثل جهنم است!‌ ✅حقیقت ششم: دروغ فروش زمین! ✅حقیقت هفتم: آزادی فلسطین حتمی است! 📣📣📣لطفاً به صورت حداکثری پخش کنید📣📣📣 🌐 در شبکه‌های اجتماعی همراه ما باشید:‌ 🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat

بچه که بودم تصور می‌کردم اسرائیل عزه را اشغال کرده است، اما وقتی بزرگ شدم دریافتم اسرائیل تمام جهان اسلام را در اشغال خود دار
بچه که بودم تصور می‌کردم اسرائیل عزه را اشغال کرده است، اما وقتی بزرگ شدم دریافتم اسرائیل تمام جهان اسلام را در اشغال خود دارد به غیر از غزه ✍ شیخ احمد یاسین 🌐 در شبکه‌های اجتماعی همراه ما باشید:‌ 🔸Instagram🔸Telegram 🌐Web 🔸Aparat

کسی اگر‌ اندکی وجدان هم داشته باشد! یکی از مسئولان ارشد وزارت خارجه امریکا که مسئولیت انتقال تسلیحات به متحدان امریکا را برعه
کسی اگر‌ اندکی وجدان هم داشته باشد! یکی از مسئولان ارشد وزارت خارجه امریکا که مسئولیت انتقال تسلیحات به متحدان امریکا را برعهده داشت، در مخالفت با «تداوم و تسریع کمک‌های مرگبار» امریکا به اسرائیل از مقامش استعفا داده‌است. جاش پاول، که مدیر امور کانگرس امریکا و امور عمومی در وزارت خارجه امریکا بود، در یادداشتی دو صفحه‌ای در حساب لینکدین خود نوشته که «حمایت کورکورانه» از یک طرف در دراز مدت به زیان مردم هر دو طرف منازعه است: «من نمی‌توانم به کار در حمایت از مجموعه‌ای از تصميم‌های سیاسی کلان، از جمله شتاب در ارسال اسلحه بیشتر به یک طرف منازعه، که به نظر من کوته‌نظرانه، ویرانگر، غیرعادلانه و در تناقض با همان ارزش‌هایی است که ما علنا از آن حمایت می‌کنیم، ادامه دهم.» آقای پاول حملهٔ حماس به اسرائیل را محکوم کرده، اما همزمان گفته که عمیقا باور دارد که «پاسخ اسرائیل، و همراه با آن، حمایت امریکا هم از این پاسخ و هم از وضعیت موجود اشغال‌گری، تنها باعث خواهد شد که هم مردم اسرائیل وهم مردم فلسطین، رنج بیشتر و عمیق‌تر را متحمل شوند - و در درازمدت به منفعت امریکا نیست.» @YAK_SADA

🕋 هدف ملت شجاع و آزادة فلسطین از دوام مبارزات شان: بسمه تعالی هدف ملت مسلمان فلسطين اينست که با قيام خونين شان اسرائيل را وادار کنند تا: 1-از اشغال بيشتر، و تخريب منازل زيادتر فلسطيني ها کوتاه آيد. 2-آنان را اين همه تحت فشار و سرکوبي قرار نداده و بيش از اين فرزندان شان را به خاک و خون نکشاند. 3-به آن ها حق بقاء و آرام و آزاد زيستن به خاک شان را بدهد. 4-به محاصره¬هاي اقتصادي و نظاميش پايان دهد. 5-آنان را در رفت و آمد به خاک شان آزاد گذارد، و مرز ها را بر روي شان باز کند. 6-جريان توسعة شهرک سازي براي يهوديان در خاک شان را متوقف سازد. 7-مناطقي را که به اشغال خويش افزوده رها کند. 8- نشر رزيلت و فساد در سر زمين شان را متوقف کند. 9-و بلکه از تمام سرزمين فلسطينيان –در حالي که هيچ دليلي جز منطق زور براي بقاء خويش در آن ندارد- خارج شود. ✍️ضیاء احمد فاضلی، مسؤول مدرسه احیاء العلوم هرات