ar
Feedback
مدرسه احیاءالعلوم هرات

مدرسه احیاءالعلوم هرات

الذهاب إلى القناة على Telegram
1 154
المشتركون
-124 ساعات
-57 أيام
-1830 أيام
أرشيف المشاركات
♦️برای دفع خطر حمله سگ خواهری سوال کرده اند: آیا آیه "صم بکم عمی" درسته که میگن از پیش سگ که رد شدین بخوانید، سگ صدا نمیزنه یا کسی که مثلا از سگ می‌ترسد.. میشه معلومات بدین؟ الجواب: گمان نمی‌کنم در کدام حدیثی آمده باشد، شاید برخی آن را تجربه کرده و موثر یافته باشند. والبته چون، موضوع از نوع عبادت نیست و بلکه برای دفع شرّ و از سنخ دَم ودعاخوانی است، پس اگر هم به حدیث نیامده باشد، بدعت شمرده نمی‌شود، زیرا عرصه دم و دعا، عرصه بازی هست، نبی(ص) فرمودند: "لا بأس بالرقی، ما لم یکن شرکاً". ترجمه: دم و دعاخوانی، ما دامی که شرک نباشد اشکالی ندارد. البته مناسبتر در چنین مقامی این ورد ماثور یا رقیه شرعی هست: "أعوذ بكلمات الله التامة، من كل شيطان وهامة ومن كل عين لامة" ترجمه: پناه می‌برم به کلمات کامل خداوند از شر هر شیطانی و از شر هر گزنده‌ای و از شر هر چشم زننده‌ای. ✍ضیاءاحمد فاضلی، مسوول مدرسه احیاءالعلوم هرات.

‍ 💠 غزه؛ تو را سپاس! ✍أدهم شرقاوی ١- غزه تو را سپاسگزاریم که ارتشی را تحقیر کردی که به ما می گفتند شکست ناپذیر است! هيمنه و ترسى حک شده چون بتن از ساليان متوالی را ویران کردی و به ما نمایاندی که این لشکر چيزى جز ببر کاغذی نبود، که کشته و اسیر گشت! ٢- سر تعظیم فرود می آوریم در مقابل گردان هاى عزتمندت، که شکوه و رشادت قهرمانان صدر اسلام را به ما بازگرداندند. اندک بودن شمارِ سپاهیانِ اهلِ ايمان و تجهیزات شما در مقابلِ کثرتِ نفراتِ دشمنِ سست عنصرِ تا دندان مسلّح، عظمت واقعه ی جنگ بدر را برایمان زنده كرد. سپاس از آن سپاه معدودی که با وجود زخم‌های بسیار بر بدن، خاطره ی جانفشانی های نبرد حَمراء الاسد را یادآور شدند. سپاس از دلاوری های نبرد نزدیکی که یوم اليمامه را برای ما متجلی ساخت. سپاس از شهادتى كه بیعت عکرمه برای جان باختن در یرموک را به خاطر می‌آورد، و سپاس از استقامتی که صحابه در روز قادسيه را برای ما خاطرنشان می سازد! ٣- غزه، تو را سپاس، که به شیوه ی خود، سوره ی انفال را برای ما تفسیر نمودی، و به ما آموختی که تلاوت آیات یک امر است و عمل به آن امری دیگر! ٤- غزه، احسنت و سپاس از تربيت چنين فرزندانى. تا به امروز نمى دانستيم کودکان پیش از موعد مقرر نیز مرد مى شوند، و شمشیرها را بر آتش جلا می دهند. ای غزه، فرزندانت را چه سان پرورانده ای، که چنین ما را در برابر عظمت و هیبت اين خردسالان  خجلت زده  و شرمگین ساخته ای؟! ٥- غزه، سر تعظيم و فروتنى را در مقابل شير زنانت فرود آورده، و ايشان را ثناگويیم. آنان بار دیگر قهرمانى هاى أم عماره، خدمات و تلاش هاى رُفيدة و فداكاري هاى خنساء را برايمان بازخوانى كردند؛ آنگاه كه فرزندانشان را دفن مى کردند و از خداوند متعال مى خواستند که قربانی ایشان را بپذیرد! ٦- از زنان سالمند و كهنسالت سپاسگزاریم. آنان کتاب های قطور باور و عقيده را در کلیپ های ویدئوییِ یک دقیقه ای برای ما تشریح کردند. چه زیباست عقيده و باورى كه از جوهر روی کاغذ به خون جاری در رگ ها تبدیل شود. سرِ تعظيم را در مقابل عظمت پیرمردان پا به سن گذاشته ات فرود آورده و ايشان را ثنا گويیم، كه در حالی که فرزندان و نوادگان خود را دفن می کنند، تلمبار جنازه ها آنها را در هم نمی شکند و نااميدشان نمى كند، و با زبان حالشان مقدم بر گفتارشان مى گويند:«بارالها! با تقدیم خون و جانِ خویش، رضاى تو را می جوییم». ٧- غزه، سر تعظيم فرود مى آوریم در مقابل خانواده هايى که جملگی با هم به بهشت رفتند، و كسى از آنان برای سوگواری نمانده بود، و اگر کسی در فراق ديگرى غمگین و دلتنگ باشد؛ خداوند متعال ايشان را دسته دسته و گروه گروه به بهشت برين وارد مى گرداند؛ تا به ديدار عزيزانشان شاد شوند. ٨- غزه، پزشكان و پرستارانت را ثنا گويیم، و دستانشان را مى بوسیم، آنان كه تحویل گرفتن اجساد عزیزانشان و سوگواری برای آنان، تمرکز و حواسشان را از طبابت و رسيدگى به مجروحین و آسيب ديدگان منحرف نکرد. ٩- سپاسگزارم از پدران و مادران بزرگوارى كه چنین نیروهای زبده و نخبه ای را در گردان ها پرورش دادند. برای پدر و مادر چه افتخار بزرگى است قهرمانى را در دامان خود پروراندن؛ تا امروز نتيجه ی تربیتش را به تماشا بنشيند. ممنون از همسرانشان، که پشتیبان و مايه ى دلگرميشان بودند، که اگر قهرمانانی چون شما از آنان حمايت و پشتیبانى نمى كردند، آنها نمى توانستند در جبهه ها حضور يافته، و چنين دلاوری ها و رشادت هایی را به ثبت برسانند. ١٠- سپاسگزاریم از رادمردانی كه جوانمردی را برايمان بازتعريف کردند و چنين صحنه هايى را آفریدند. ☑️و از همه شما مردم غیور غزه سپاسگزاریم. بدانيد كه حضور شما در میان ما، يكى از نعمت هاى بزرگ خداوند متعال است كه به ما ارزانى داشته. ترجمه با دخل و تصرف: فرزاد وليدی ويراستار: سيروان رحيمى

❤️‍🔥لاله‌های پرپر شده در خون شروع هر بامدادم دعای از سوز دل بر گل های پرپر شده‌ای باغ قدس است در عمق خواب بیدارم و پژواک لبیک ای غزه را سر میدهم و در اوج بیداری خوابم  چون مردگان صد ساله حرکتی برای دفاع از عقیده‌ام در من نیست خدایا این چه وضعیتی‌است ندای مظلومانه غزه آنچنان غم انگیز و جانکاه‌ است که اشک هر انسان با احساس را بی اختیاری جاری می‌‌سازد. آری اعتراف می‌کنم مقصرم ای نوگل پرپر شده تو با آن دستان کوچک و قلب پر از ایمان در مقابل دشمنان دژخیم  و درنده ایستادی، بودنت، مبارزه‌ات، مقاومتت، غرش شیر گونه‌ات و  ندای دلنواز الله اکبر‌ات را بنازم. تو هر روز پیروز تر از دیروزی از راه دور دستانت را می‌بوسم مجاهد عزیزم الله یار و یاورت باد قامتت استوار و مسیرت پایدارباد. ✍عزیز احمد سلجوقی

Repost from الفباء
🏷️راه‌های علاقه‌مندسازی کودک به کتاب علاقهٔ کودک به کتاب، از امور مهمی است که شخصیت آیندهٔ فرزندان‌مان در گرو آن است؛ لذا برانیم تا در ایام آتیه، روزانه یکی از راه‌های علاقه‌مندسازی کودک به کتاب را نشر نماییم تا ضمن تمرین آن با فرزندان‌مان در زندگی روزمرهٔ خویش، آیندهٔ روشنی برای آنان رقم زده و نسل کتاب‌خوان و کتاب‌دانی برای آیندهٔ کشور پرورش دهیم. برای دنبال نمودن این راه‌ها، همراه ما باشید! #کودک_کتاب #کتاب_بخوانیم t.me/Alefba99

❤️‍🔥کودک غزه نه انگار که خاکستر شد؟؟؟ ✍استاد نورالحق صبا ای که در باور تان «ختنه» گناهیست بزرگ «روسری» مخمصه و چاه سیاهیست بزرگ ای که در سوگ سگی طبل عزا می‌کوبید مُهر «تاتار» به پیشانیی ما می‌کوبید ای که در کیش شما کشتن قاتل ننگ است پیرو دین خدا آدم بی‌فرهنگ است خویش را حامی ابنای بشر ساخته‌اید و از این نام‌، سفیهانه سپر ساخته‌اید ای که حجّت شده آقای خلایق شده‌اید حامی وحافظ زیتون وشقایق شده‌اید پرچم خدعه به تأیید «زن» افراخته‌اید از «خودِ» مفتضحِ خویش، خدا ساخته‌اید در «میانمار» نه انگار که شیون جاریست!! خون زن در دل هر کوچه و برزن جاریست!! کودک غزّه نه انگار که خاکستر شد!! طفل سوری نه که بی‌خانه و بی‌مادر شد!! آدم آن است که عریان و گلابی باشد؟ موی او زرد و دوتا چشم او آبی باشد؟ زن درین کشور مفتوحه، بشر نیست مگر؟ پدر خستة این خطه، پدر نیست مگر؟ هیچ دانید که هنگام شکیبایی نیست گر چه آن دخترکِ سوخته «بودایی» نیست!!! از چه خاموش نشستید اگر کور نه اید؟ وارثِ حُقّه‌گر «بلعم باعور» نه اید ای تفو بر «ره» و «اندیشه» و «تدبیر» شما و به هرکس که بود عاشق زنجیر شما

🎥 باز چشمان ناز صدها کودک بسته شد و هیچ نکردم ... «مرا به غزه ببر، طاقتم سرآمده است» به جز دریغ، چه از دست من برآمده است؟! مرا به غزه ببر، طاقتم سرآمده است هنوز داغِ خبرهای پیش از این، تازه‌ست خبر رسیده، خبرهای دیگر آمده‌است خبر رسیده... خبر، کودکی‌ست در آوار که زار زار  پی نعش ‌مادر آمده است خبر رسیده... خبر، بی‌قراری پدری‌ست که لرزه بر تنش از سوگ دختر آمده است خبر رسیده، خبر، ضجه‌ی پرستاری‌ست که از تنفس گل‌های پرپر آمده است خبر رسیده... ولی خواب برده دنیا را خبر رسیده : کجایید؟! محشر آمده است مرا به غزه ببر تا نماز بگذارم که صبح صادقِ الله اکبر آمده است بیا به غزه ببر،  شعر خون چکان مرا که آفتاب زده ...تیغ‌ها برآمده است بگو به حرمله‌، در چله تیر مگذارد بگو که دوره‌ی کودک‌کشی سرآمده است از این نبرد مبادا که جابمانم من که حیدر است پی فتح خیبر آمده است نه! کارساز نشد شعر...  کارزار کجاست؟ مرا به غزه ببر طاقتم سرآمده است ✍️ میلاد عرفان پور @PalestineNews

دعاهای ماثور در نفرین دشمنان.
دعاهای ماثور در نفرین دشمنان.

همچنان از ملتها ودولتها واز ملتهای آزاد غیر مسلمان؛ آنهایی که وجدان های زنده شان آنها را به حرکت آورده است سپاس خاص می نماید، که در برابر رژیم صهیونستی موقف مخالف اتخاذ نمودند، در عین حال از آزادگان جهان همراه با یهودیان معتدل؛ آنهایی که انکار و قهر خود را از آنچه که بر مردم غزه از جانب دشمن ستمگر می گذرد ابراز می دارد. 12. از الله متعال کمک خاص برای مردم خود در غزه خواهانیم واینکه دشمن شان را شکست داده وزمین را در زیر پای شان به لرزه در آورد وفلسطین را به گونه کامل از دست صهیونست های اشغالگر آزاد نماید. آمین. با احترام: کمسیون اجتهاد وفتوای اتحاد جهانی علمای مسلمان

7. کمسیون فتوای هذا، فتوای حرام‌بودن عادی سازی روابط با نظام صهیونستی اشغالگر با تمام گونه ها واشکال آن را صادر می نماید. همینگونه فتوا می دهد که هر نوع تأیید، پشتیبانی از دشمن حرام می باشد وهر قسم اظهار دشمنی با مردم غزه شرعا حرام مطلق است. بر کشور هایی که بانظام صهیونستی روابط خویش را عادی ساخته اند، فرض است که به خاطر همکاری با مظلومین فلسطین وغزه ارتباطات خود را با دشمن قطع کنند. گذشته از آنکه موالات ودوستی با کفار حرام می باشد، هر نوع همکاری با کفار بر علیه مسلمانان از بزرگترین گناه به شمار می رود. چنانکه پروردگار عالم می فرماید: "تری کثیرا منهم یتولون الذین كفروا لبئس ما قدمت لهم أنفسهم أن سخط الله عليهم وفي العذاب هم خالدون. ولو كانوا يؤمنون بالله والنبي وما أنزل إليه ما اتخذوهم أولياء ولكن كثيرا منهم فاسقون)" سوره مائده: 80 و81. ترجمه: بسياری از آنان را می بینی که کافران را به دوستی می گیرند، چه توشه بدی برای خود پیشاپیش می فرستند! توشه ای که موجب خشم خدا وجاودانه در عذاب دوزخ ماندن است. اگر آنان به خدا وپیغمبر وآنچه بر او نازل شده است، ایمان می آوردند، کافران را به دوستی نمی گرفتند؛ ولی بسیاری از آنان فاسق و از دین خارجند. 8. بر تمام مسلمانان، اعم از حاکمان وملتها فرض است که با رژیم صهیونستی وهر کسی که آن را در جنگ علیه مردم ستم دیده غزه تأیید می کند، از نظر اقتصادی، فرهنگی، علمی وهمه انواع ممکن دیگر مقاطعه اعلان کنند واین یک فریضه شرعی می باشد. واین مقاطعه از جمله وسائل شرعی مطلوب در یاری رساندن به قضیه فلسطین و رد بر تجاوزات آشکار نظام صیهونستی در بمباردمان خانه ها، مساجد، شفاخانه ها، وکشتار شهروندان؛ اعم از اطفال وزنان می باشد. وبر مشروعیت مقاطعه این روایت دلیل است که در صحیح بخاری به نقل از ابی هریره -رضی الله عنه- آمده است که ثمامه ابن اثال حکایت می کند: پس از آنکه مسلمان شدم، از طرف بعض مردم مکه برایم گفته شد: بی دین شدی؟ گفتم: نه، بلکه با محمد -صلی الله علیه وسلم- به اسلام گرویدم، وسوگند به الله که از یمامه برای شما یک دانه گندم نخواهد رسید، تا آنکه در مورد آن پیامبر -صلی الله علیه وسلم- برایم اجازه نداده باشد" این روایت، به مشروعیت مقاطعه اقتصادی وغیره دلالت دارد. 9. کمسیون اجتهاد وفتوا برای مسلمین یاد دهانی می کند که خواندن دعاهای قنوت نازله در نماز های جهری وخفیه، مستحب می باشد وبهتر است که در نماز های جماعت ویا فردی به آن روی آورد، باید در دعاهای خود از خداوند متعال مسألت کنند که او تعالی مجاهدین را پیروزی نصیب فرماید و متجاوزین اشغالگر را نابود گرداند. دلیل مستحب بودن این عمل روایتی است که بخاری، مسلم وسنن از انس- رضی الله عنه- روایت کرده اند که پیامبر -صلی الله علیه وسلم-، هنگامی که قاریان قرآن به شهادت رسیدند، یک ماه دعای قنوت می‌خواندند وپبامبر -صلی الله علیه وسلم- را هیچگاه به آن اندازه غمگین ندیده بودم. ولفظ بخاری در مورد دعای پیامبر -صلی الله علیه وسلم- بر دشمنان در سنن ابی داود چنین است: پیامبر- صلی الله علیه وسلم- در بعضی از روزهایی که با دشمن رو به رو می شد، می گفت: "اللهم منزل الکتاب، ومجری السحاب، وهازم الأحزاب اهزمهم وانصرنا علیهم". ترجمه: بار الها! ای فرود آورنده کتاب، وبه حرکت آورنده ابرها، وشکست دهنده گروه‌های دشمن، آنها را شکست بده وما را بر آنها پیروز گردان! ودر سنن ابو داود آمده است که: "اللهم إنا نجعلک فی نحورهم ونعوذ بک من شرورهم". ترجمه: خدایا! ترا در برابر آنها به یاری خود می خوانیم، واز شر شان به سوی تو پناه می بریم!. پس بر همه مسلمانان لازمی است تا در مساجد نمازهای قنوت را بخوانند، و تا هنگامی که الله مصیبت را از ستم دیده ها دور نکرده این کار را رها نکنند. 10. کمسیون هشدار می دهد که کوچ‌دادن مردم غزه از سرزمین شان، از جمله جرائم بزرگ در شریعت اسلامی وقوانین واسناد بین المللی وجهانی پنداشته می شود. همکاری در این جریمه خطرناک به هرشکلی وتحت هر عنوانی که باشد حرام است. بر حکام جهان اسلام فرض شرعی است که در برابر این دسیسه خبیث ایستادگی نمایند واگر کوتاهی وقصوری نشان دادند، در دنیا وآخرت در قبال این جرم بزرگ برای ایشان کیفر سنگین وجبران ناپذیری خواهد رسید. کمسیون فتوا، ایستادگی در مقابل کوچ دادن اجباری مردم غزه را فریضه شرعی می داند. 11. کمسیون اجتهاد وفتوا از مؤسسات علمایی که ادای مسؤولیت شرعی در یاری برادران ما درغزه نموده اند، سپاس فراونان می نماید، وسپاس ویژه از ازهر شریف بر موقف افتخار آفرینش دارد، ودیگر مؤسسات علمایی را فرا می خواند که مسؤولیت شرعی خود را اداء نمایند.

ترجمه: وكسانی که کافرند، برخی یاران برخی دیگرند (در جانبداری از باطل و مبارزه با مؤمنین با هم همسنگرند، پس شما نیز در دوستی میان همدیگر بکوشید) که اگر چنین نکنید آشوب وتباهی بزرگی در زمین روی می دهد. 4. از نگاه شرعی واضح است که موارد مصرف زکات هشت مورد می باشد؛ چنانکه در قرآن کریم آمده است: "إنما الصدقات للفقراء والمساكين والعاملين عليها والمؤلفة قلوبهم وفي الرقاب والغارمين وفي سبيل الله وابن السبيل، فريضة من الله، والله عليكم حكيم" سوره توبه: 60 . ترجمه: زکات مخصوص مستمندان، بیچارگان، گردآورندگان آن، کسانی که جلب محبت شان می شود، آزادی بردگان، پرداخت بدهی بدهکاران، صرف در راه تقویت دین الله، و واماندگان در راه می باشد. این یک فریضه مهم الهی است وخدا دانا وحکیم است. روشن است که یکی از موارد مصرف زکات فی سبیل الله (مصرف در تقویت دین الله) بیان گردیده است که هدف آن دادن زکات برای مجاهدین راه الله می باشد. آنچه مردم غزه انجام می دهند جهاد در راه الله است، وآنها مستحق زکات می باشند وهرکه وقت پرداخت زکاتش رسیده، زکاتش را بیرون کند و پیشپرداخت زکات برای آنها نیز جواز دارد. اکثریت فقهاء پیشپرداخت زکات را به علت حادثه ای که دامنگیر مسلمانان‌ها شده و یا نیاز شدید باشد، نظر داده اند. وبه روایت پنج کتاب حدیث به استثنای نسائی، استدلال نموده اند. علی رضی الله عنه روایت کرده که حضرت عباس -رضی الله عنه- از پیامبر -صلی الله علیه وسلم- در مورد شتاب در پرداخت زکات قبل از رسیدن موعد آن پرسید، پیامبر -صلی الله علیه وسلم- برایش این کار را اجازه داد، ودر صحیح بخاری آمده ست که پیامبر صلی الله علیه وسلم از او زکات دو سال را گرفت. همچنان غیر از آنچه بیان داشتیم موارد متعدد دیگری هم است که زکات باید در آن موارد به مصرف برسد از جمله برای مستمندان، بیچارگان، بدهکاران و واماندگان در راه، واین چیزی است که به زکات مال تعلق می گیرد، اما صدقه از غیر مال زکات جهت یاری رساندن به مردم غزه وفلسطین نیز فریضه شرعی است واین نوعی از جهاد با مال می باشد وبهترین تجارت با الله متعال به شمار می رود. او تعالی می فرماید: "یا أيها الذين آمنوا هل أدلكم على تجارة تنجيكم من عذاب أليم، تؤمنون بالله ورسوله وتجاهدون في سبيل الله بأموالكم وأنفسكم ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون" سوره صف: 10 و11. ترجمه: ای مؤمنان! آیا شما را به تجارت ومعامله ای رهنمود سازم که شما را از عذاب بسیار دردناک (دوزخ) رهایی بخشد؟ به خدا وپیغمبرش ایمان می آورید، ودر راه خدا با مال وجان تلاش وجهاد می کنید. اگر بدانید این برای شما از هرچیزی بهتر است. در ترمذی به گونه مرفوع روایت گردیده و به گونه موقوف از عده زیادی از صحابه مانند عمر، علی، حسن، عایشه، و بقیه صحابه وتابعین روایت شده که ایشان بر آنند: در مال بندگان بر علاوه‌ی زکات حق دیگری نیز هست که باید پرداخت کنند. وامام جوینی در کتاب خود به نام الغیاثی گفته است: هیچ اختلافی نمی دانم در اینکه هرگاه گرسنگی در میان گروهی از مردم رخ دهد، بر ثروتمندان حتمی می گردد که مال خویش را در جهت رفع نیاز نیازمندان به مصرف رسانند. 5. یاری ونصرت برادران فلسطینی ما در غزه بر هر مسلمانی فرض است، و از مهم ترین آن نصرت وپشتیبانی رسانه ای می باشد. هر سخنی، یا گزارشی یا مستندسازی ای در جهت دفاع از این قضیه از تقاضا های شرعی به شمار می رود. وبرای اثبات این مدعا، مسلم وابو داود از عایشه -رضی الله عنها- روایت می کنند که حضرت عایشه گفته است: شنیدم که رسول الله -صلی الله علیه وسلم- به حسان بن ثابت می گفت: روح القدس همواره ترا تأیید می کند به سبب آنکه از خدا ورسولش [با شعر آتشین خود] به دفاع بر خاستی.. احمد ونسائی روایت می کنند که پیامبر -صلی لله علیه وسلم- فرمود: با مشرکین با مالها وجانها وزبان های خویش جهاد کنید. پس واضح شد که جهاد با سخن نیز از فرایض شرعی می باشد. 6. بر حکام جهان عرب واسلام شرعا فرض می باشد که امروز برادران خود در غزه را با تمام انواع از جمله نیروی عسکری، مالی، دیپلوماتیک، وموقفگیری سیاسیِ مستحکم وواضح، یاری کنند. همچنان برای ایشان فرض است که با دشمن صهیونست مقاطعه نموده آن را تنها بگذارند همانگونه که شماری از دولت های غربی در تأیید کیان صهیونستی اشغالگر اقدام کرده اند. چنانکه پیغمبر صلی الله علیه وسلم در حدیث متفق علیه خود فرموده است: (هر که مجاهدی را در راه الله مجهز نماید در حقیقت جهاد کرده است وهر که خانواده مجاهدی در راه الله را به گونه نیک سرپرستی کند در واقع جهاد نموده است). وهمچنان بر ایشان حرام است که مانع رسیدن کمکها برای غازیان شوند ویا مانع تداوی بیماران شان گردند. ممانعت از رسیدن کمک به غازیان به مثابه دوستی وپشتیبانی از دشمنان متجاوز واشغالگر الله در سرزمین مسلمانان به شمار می رود.

فتوای اتحاد جهانی علمای مسلمان در خصوص تهاجم مرگبار کیان اسرائیل بر غزه تاریخ صدور فتوا: شنبه 6ربیع الثانی 1445هـ موافق 21اکتوبر 2023م ترجمه به‌فارسی: د.عبدالصبور فخری الحمد لله ناصر المجاهدین، ومغیث المستضعفین، ومذل المحتلین المعتدین، ونصلی ونسلم علی خاتم رسل الله إلى العالمين محمد صلى الله عليه وسلم وعلى آله وصحبه أجمعين وبعد؛ كمسيون اجتهاد وفتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان، آنچه را که دشمن سرسخت وجنایتکار رژیم صهیونستی در حق سرزمین ومردم غزه؛ از قبیل: کشتار های جمعی شهروندان، بمباردمان زنان وکودکان، منهدم ساختن خانه ها، مساجد، کلیساها وشفاخانه ها مرتکب می شود، واینکه در زیر سایه خاموشی جهانی اقدام به قطع آب، برق وانرژی ومنع هر نوع نیازهای زندگی نموده و تصمیم بر نابودی یکسر مردم غزه گرفته است، از نزدیک زیر نظر دارد. این جنایت و ددمنشی آشکار از سوی تعداد زیادی از کشورهای منافق و انسان‌ستیز غربی مورد تأیید قرار دارد؛ کاری که وجدان انسان های بیدار را به درد می‌آورد وعواطف آنها را جریحه‌دار می کند. کمسیون اجتهاد وفتوای اتحاد جهانی علمای مسلمان، با برملا شدن این حقائق، وظیفه ایمانی ومسؤولیت شرعی خود می داند که در برابر این همه جنایت و بربریت خاموشی اختیار نکرده دیدگاه اسلامی وفتوای دینی خود را جهت ازاله منکر ورفع تجاوز، بیان دارد تا مسلمانان اعم از حکومتها، ملتها وافراد آنها ادای رسالت نموده در کنارحق بایستند؛ مسؤولیت خویش را ادا کنند، از ستمدیده گان دستگیری کنند، تا به سبب عدم واضح بودن دیدگاه وحقائق موجود در صحنه، آنچه بر بعضی از مردم خلط گردیده، روشن وهویدا شود. مسائل قرار ذیل است: 1. آنچه را مردم فلسطین وغزه انجام می‌دهند جهاد شرعی است که بالای شان فرض می باشد. بر آنها شرعا فرض عین است که جهت آزاد سازی سرزمین شان از دست صهیونست های اشغالگر غاصب که دولت غاصب شان قبل از سال 1948م وجودی نداشت، مبارزه کنند وبر تجاوز واشغال آشکار آنها بر سر زمین های اسلامی نقطه پایان گذارند. اولین مردمی که جهاد بر آنها فرض می باشد، خود مردم فلسطین اند. فتوای حاضر در واقع مؤید فتواهایی است که قبلا از سوی مراکز مطرح فتوا در جهان اسلام، از قبیل: مرکز فتوای علمای ازهر، انجمن افتای علمای اردن وغیره صادر گردیده است. پیامبر صلی الله علیه وسلم به پیروزی غازیان و مرابطین مژده داده اند. حدیثی در مسند امام احمد از ابو امامه -رضی الله عنه- روایت شده است که رسول الله -صلی الله علیه وسلم- فرموده است: (لا تزال طائفة من أمتي على الحق ظاهرين، على من يغزوهم قاهرين، لا يضرهم من ناواءهم، حتى يأتي أمر الله وهم كذلك، قيل يا رسول الله، وأين هم؟ قال: ببيت المقدس وأكناف بيت المقدس) ترجمه: همواره گروهی از امت من از حق پشتیبانی می کنند و در برابر کسی که بر آنها حمله ور می شود پیروزی حاصل می کنند، و کسانی که با ایشان دشمنی می کنند، به آنها آسیب زده نمی توانند؛ تا آنکه نصرت پروردگار فرا رسد، گفته شد: ای پیغمبر خدا آنها در کجا می باشند؟ فرمود: در بیت المقدس واطراف بیت المقدس. 2. ياری و کمک با مردم فلسطین وغزه فریضه شرعی بر دوش همه امت اسلامی است؛ اعم از مرد وزن، خورد وبزرگ، فرمانروایان وشهروندان، تا هریک نظر به جایگاه وتوان خویش با هر وسیله ممکن به دفع ظلم وتأیید حق اقدام کنند؛ و با جان، مال، زبان، راه پیمایی، اتخاذ مواقف سیاسی، ودیگر وسائل ادای رسالت نمایند و این مصداق کلام الله تعالی است که می فرماید: "انفروا خفافا وثقالا وجاهدوا بأموالكم وأنفسكم في سبيل الله، ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون" سوره توبه: 41، ترجمه: هرگاه منادی جهاد شما را به سوی جهاد فرا خواند، فورا [همگی] سبكبار و سنگینبار، ندای جهاد را لبیک گفته حرکت کنید وبا مال وجان تان در راه الله جهاد وپیکار کنید، این کار برای شما بهتر است، اگر بدانید. 3. حکم شرعی است که هرکه ظالم را یاری رساند ظالم است وهرکه حق را یاری نماید پاداش می گیرد. در جهان پشتیبانی شمار زیادی از کشور های غربی با امکانات: مالی، نظامی، استخباراتی، ولوژستیکی همه آنها در ظلم وگناه وجنایت در برابر ملت فلسطین شریک می باشند؛ بناء بر همه مسلمانان فرض است که یک‌پارچه گردند و میان هم پیمان های نظامی ببندند تا بدان وسیله امنیت منطقه را نگهدارند وتجاوز ودشمنی را از آن دور ساخته و از به میان آمدن فساد وفتنه جلوگیری کنند. اگر این قدرت های ستمگر حق خود می دانند که یکی دیگر خویش را یاری وپشتیبانی کنند، یاری وموالات ستمدیدگان هم فریضه شرعی می باشد. الله متعال می فرماید: "والذین كفروا بعضهم أولياء بعض، إلا تفعلوه تكن فتنة في الأرض وفساد كبير" سوره انفال: 73.

♦️آیا خدمت به مهمانان برادر، ثوابی در پی دارد؟ خواهری سوال کردند: برادرم وکیل گذر منطقه ما هستند، بخاطر همین بیشتر وقت ها بخانه مهمان داریم. من و مادرم باید همیشه در آشپزخانه باشیم مصروف غذا پختن و چای درست کردن.. خیلی خسته میشم ولی مادر مه میگن خیر است هیچی نگو آیا ثواب و پاداش هم برایمان می رسد ؟؟ الجواب: اگر چه شما شرعا مکلف به پذیرایی از مهمانان برادر تان نیستید و از همین جهت، می‌توانید نکنید، اما اگر به پاس پیوند برادری که صله رحم را الله ارزش گذاشته و نیز این که خدمت به مهمان ثواب دارد.. اگر با این نیت خدمت کنید قطعا ثواب می برید، بخصوص اگر مهمانی ها برای کارچلانی کار مردم محل و خدمت به آنها باشد. با این هم، این باید در حدی باشد که شما را از نماز و سایر مسوولیت‌های زندگی بازندارد و نیز مهمانی‌ها، مهمانی‌های ناروا نباشد. ✍ضیاءاحمد فاضلی، مسوول مدرسه احیاءالعلوم هرات.

🤲لا اقل، با دعاهای سوزان مان، ملت فلسطین را یاری رسانیم بسمه تعالی. با تاسف لحظه به لحظه آمار شهداء و زخمیان در غزه بالا می‌گیرد و تا امروز تنها آمار شهدا خود را به مرز پنج‌هزار تن نزدیک کرده است- انا لله وانا الیه راجعون. راستی، حال آنانی که تا کنون زنده باقی‌مانده اند چگونه باشد! در حالتی که نه نانی، نه آبی، نه دوایی و نه هیچ جای امنی- چه مسجد و مکتب باشد یا شفاخانه وساختمان. با این حال، صداهایی مهیب انفجارها، غرش طیاره‌ها و لرزش هر لحظه زمین از افتادن بمب‌های سنگین، در برابر آینده‌ای که معلوم نیست چند هفته یا چند ماه این حالت دوام خواهد یافت و چقدر از فرزندان، والدین و کسان شان بر علاوه قبل، در جلو چشمان شان پرپر خواهند شد؟..و آن‌هم با شماتت و پوزخند دشمنان سوگندخورده اقصی و کعبه و در فضای سکوت و خمود مرگبار حکام کشورهای اسلامی و عدم تحرک ملت‌های اسلامی و فقط به آه و به بیانی از زبان بسنده کردن...والله تصور آن در عالم ذهن هم دشوار است.. آیا قلب شیر در چنین فضای نمی‌کفد؟ و آیا کوه‌ها از این همه سنگینی لِه نمی‌گردند؟ ✍ضیاءاحمد فاضلی مسوول مدرسه احیاءالعلوم هرات. پس ایمان و غیرت آن شیرمردان وشیرزنان را از این وضعیت تخمین بزنید. و هر چند شهادت‌های زیاد مایه فخر آن ملت است، اما بی‌شک، از آنجا که تخریب بنای وجود یک مسلمان بی گناه - به گفته پیامبر(ص)- ار تخریب بنای کعبه سنگین‌تر هست، پس ما ابنای امت اسلامی این روزها باید چه احساسی داشته باشیم؟ با این حال، نباید در لحظه لحظه‌ی شب و روزهای این ایام، با سوز و درد، دست‌های تضرع ما به سوی آسمان در دعا برای حفاظت و پیروزی آن ملت صبور و مظلوم، و نابودی اسرائیل و هم پیمانان او از کفار بی‌دین تا منافقان خائن بالا باشد؟ بی‌شک ما آحاد ملت اگر کاری دگر از ما ساخته نباشد، اما لا اقل باید تیرهای تیز و بران دعاهای جان‌سوز و مداوم خویش را در دفاع از آن ملت به کار گیریم تا خداوند که مجیب الدعاء هست، کدام تیر را شایسته هدف برای کوری و نابودی دشمن قرار دهد. #دعا را از ملت مظلوم غزه دریغ ندارید.

السلام علیکم ورحمت الله. با تاسف لحظه به لحظه آمار شهداء و زخمیان در غزه بالا می‌گیرد. انا لله وانا الیه راجعون. راستی، حال آنانی که تا کنون زنده باقی‌مانده اند چگونه باشد! در حالتی که نه نانی، نه آبی، نه دوایی و نه هیچ جای امنی- چه مسجد و مکتب باشد یا شفاخانه وساختمان. با این حال، صداهایی مهیب انفجارها، غرش طیاره‌ها و لرزش هر لحظه زمین از افتادن بمب‌های سنگین، در برابر آینده‌ای که معلوم نیست چند هفته یا چند ماه این حالت دوام خواهد یافت و چقدر از فرزندان، والدین و کسان شان بر علاوه قبل، در جلو چشمان شان پرپر خواهند شد؟..و آن‌هم با شماتت و پوزخند دشمنان سوگندخورده اقصی و کعبه و در فضای سکوت و خمود مرگبار حکام کشورهای اسلامی و عدم تحرک ملت‌های اسلامی و فقط به آه و به بیانی از زبان بسنده کردن...والله تصور آن در عالم ذهن هم دشوار است.. آیا قلب شیر در چنین فضای نمی‌کفد؟ و آیا کوه‌ها از این همه سنگینی لِه نمی‌گردند؟ پس ایمان و غیرت آن شیرمردان وشیرزنان را از این وضعیت تخمین بزنید. و هر چند شهادت‌های زیاد مایه فخر آن ملت است، اما بی‌شک، از آنجا که تخریب بنای وجود یک مسلمان بی گناه - به گفته پیامبر(ص)- ار تخریب بنای کعبه سنگین‌تر هست، پس ما ابنای امت اسلامی این روزها باید چه احساسی داشته باشیم؟ با این حال، نباید در لحظه لحظه‌ی شب و روزهای این ایام، با سوز و درد، دست‌های تضرع ما به سوی آسمان در دعا برای حفاظت و پیروزی آن ملت صبور و مظلوم، و نابودی اسرائیل و هم پیمانان او از کفار بی‌دین تا منافقان خائن بالا باشد؟ بی‌شک ما آحاد ملت اگر کاری دگر از ما ساخته نباشد، اما لا اقل باید تیرهای تیز و بران دعاهای جان‌سوز و مداوم خویش را در دفاع از آن ملت به کار گیریم تا خداوند که مجیب الدعاء هست، کدام تیر را شایسته هدف برای کوری و نابودی دشمن قرار دهد. #دعا را از ملت مظلوم غزه دریغ ندارید.

🌑 شهدای غزه به 4741 نفر رسید وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای غزه در 16 روز جنگ صهیونیستی علیه این منطقه به 4741 نفر افزایش یافته است. این وزارتخانه بیان داشت که در میان شهدا 1873 کودک، 1023 زن و 187 سالخورده وجود دارد. همچنین شماره مجروحان به 14245 نفر رسیده است. @YAK_SADA

Repost from مسلم لبیب
تصویری از آوارگی اسرائیلی ها.... عزت و بزرگی از آن الله است. @Muslim_Labib
تصویری از آوارگی اسرائیلی ها.... عزت و بزرگی از آن الله است. @Muslim_Labib

♦️آیا دعاء تقدیر را تغییر می‌دهد؟ سوال شده است که آیا: دعا تقدیر را تغییر میدهد یا نه؟ الجواب: نوعی از تقدیر که به آن تقدیر محتوم می گویند در آن به هیچ وجه تغییر  نمی آید. نوعی دیگر تقدیر معلق می‌گویند که به دعا و برخی اموری که در شرع بیان شده تغییر می کند. مثلا، در حدیث آمده: صله رحم سبب زیادت در عمر می‌شود. علما میگویند فی المثل: به سبب این عمل خیرش که الله در اول می‌دانست که او این عمل خیر را خواهد داشت، به او ۸۰ سال عمر مقدر کرد ورنه، مثلا عمرش هفتاد می شد. به همین گونه دعاء، چنانچه در حدیث نیز به این موثریت دعا تصریح شده است. والله اعلم. ✍ضیاءاحمد فاضلی

🧨عدالت در جهان معاصر به اساس باورهای صهیونیستی! نوشته: احسان الفقیه ترجمه: عبدالخالق احسان اگر در مورد تعداد یهودیانی که توسط هیتلر سوختانده شدند، شک کنی، تو انسانیت نداری و اما توهین به محمد صلی الله علیه و سلم و تأیید و حمایت از کشتار دست جمعی مردم غزه، یک دیدگاه و نظریه و آزادی بیان می‌باشد. اشاره به جرایم و اهانت‌های که در بیت المقدس و مسجد اقصی توسط کشیش‌های یهودی انجام می‌شود، تو را خشونت‌طلب و مسلمان تروریست معرفی می‌کند. در حالی که کشتن افغان‌ها توسط امریکایی‌ها و ادرار نمودن بر روی جسدهای مرده‌ها، مسیحیت را مجرم معرفی نکرد، کشتن مسلمانان در افریقای مرکزی و سوختاندن‌شان، حاملان انجیل را مجرم معرفی نکرد، و اما کشتن یک جاسوس غربی در منطقه‌ی درگیری در عراق یا سوریه و یا فلسطین، عملیه تروریستی شمرده می‌شود. کشتن جنگجو و نظامی حاضر در میدان جنگ که به کیان غاصب و اشغال‌گر اسرائیل منسوب است، از جمله‌ی جرایم بزرگ می‌باشد و اما ویران کردن خانه‌ها و تکه و پاره نمودن زنان، کودکان و کهنسالان در غزه و قبلا در سوریه و عراق، عملیات پاکسازی شمرده شده و اشکالی ندارد. بیان حکایات کودکان مسلمان که به خاطر دفاع از سرزمین وعقیده‌ی خود شهید شدند، نویسنده را افراطی معرفی می‌کند و اما حکایت کودک جاسوس غربی و یا کهنسال صهیونیست قاتل که به کشتار صدها کودک و زن اعتراف نموده و آمار دقیق را به یاد ندارد، چون زیاد بودند، این حکایت و داستان‌سُرایی، انسانی بوده و خاطرات دلنشینی است که باید مطرح گردد، در حالی که این حکایات وحشی گری دیگران را به جنایت تشویق می‌کند. پیمان بالفور و تسلیمی فلسطین به صهیونیست‌ها، استحقاق تاریخی است! و اما تلاش فلسطینی‌ها برای گرفتن حق خود شان و باقی ماندن در خانه و شهر و قریه‌ی شان، عملیه‌ی تروریستی بوده و احساسات اشغالگر غاصب را جریجه‌دار می‌کند. خشم مسلمانان در برابر صحنه‌ی دل‌خراش قتل، ظلم و ویرانی، تروریسم است و اشاره‌ی نویسنده به این مسایل دلیل عقب‌ماندگی و افراطیت بوده و بدین سبب صفحه‌ی فیس بوک او مسدود می‌گردد. و اما کشتن مسلمانان روهنیگیایی، بودائیان را مجرم معرفی نمی‌کند. استفاده از سلاح هسته‌ای در عراق توسط امریکا و کشتن و آواره نمودن هزاران انسان، مسیحیت را مجرم ندانست، و به بردگی گرفتن افریقایی‌ها توسط امریکایی‌هاو نابودی هندوهای سرخ پوست، تجاوز به کلیسا شمرده نشد. اما نصرت و یاری مسلمانان ستمدیده، دلیلی به تروریستی و عقب ماندگی است، کشتن مسلمانان در کشور مالی توسط ارتش فرانسوی، مسیحیت را محکوم نکرد، و کشتن فلسطینیان، ویرانی منازل شان و غصب سرزمین شان و آواره نمودن شان، یهود را مجرم و جنایت کار معرفی نکرد، و اما راکت‌های مقاومت فلسطینی و دفاع از خانه و سرزمین اصلی شان و نگهداری از آبروی شان، تروریسم شمرده شد، و افشای جنایات یهودیان و باداران شان نیز جرم بوده و صفحات افشا گران در فضای مجازی مسدود می‌گردد. کانال تلگرام: https://t.me/abdulkhaleqehsan کانال واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaDKjmQDeONExDvPtI3F