ar
Feedback
كلمات

كلمات

الذهاب إلى القناة على Telegram

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام كلمات

تُعد قناة كلمات (@posts74) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 501 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 883 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 11 686 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 501 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 21 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -169، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -4، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 11.74‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً N/A‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 0 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
Postz

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.

10 501
المشتركون
-424 ساعات
-437 أيام
-16930 أيام
أرشيف المشاركات
‏"التعود" ‏ال message اللي كانت بتجيلك كل يوم الصبح مبقتش موجوده ، ال call اللي كانت بتقعد بالساعتين قبل مااتنام راحت ، الشخص اللي قالك إنى مش همل ولا هزهق مل وزهق وبقيت لوحدك بتفكر إزاي هتنسى طب ليه عودتنى علي وجودك ؟ ليه خلتنى أحبك طالما ف الأخر هتسبنى وتمشى ؟

‏أتمنى من كل قلبي تيجي حاجات تعوضني عن كل اللي حصلى ،أتمنى أبطل تفكير شويه في كل الي فات ،اتمنى تحصل حاجه تغير كل الي انا فيه ده ،اتمنى ارجع كويس زي ما كُنت.

- ماذا لو عاد معتذرا؟ = جايب سندوتشات معاه؟

العالم ده غير مؤهل إنك تتعامل معاه بقلبك .

متأقلم مع حقيقة ان غيابي ووجودي لا يحدثان اي فرق فحياة اي احد، مهما بلغ حبه فالحياة تستمر والناس تعتاد، اغيب واعود بلا كلمة، بلا وداع غير منتظر اي شيئ من احد .

‏لو هنتخانق ونيجى أخر اليوم نصفى الخلاف اللى مابينا ونتفاهم ساعتها بس هتكون مطمن إنك مع حد بيحبك فعلاً ، الخلافات أكتر حاجه بتنهى العلاقات ، حاجه بسيطه ممكن تتقلب لحوار كبير نهايته إننا خسرنا بعض بسبب قلة التفاهم والعند اللى راكب دماغ كل واحد فينا.

‏مرعبة حقيقه ان الشخص اللي كنت بتبقي عارف كل تفاصيل يومه ماشيه ازاي فجأه يبقي غريب عنك ومتعرفش حتي أحواله عامله ايه :')))

photo content

تظاهرت بأن كل ما حدث لي كان عاديًا ، بينما كان يؤلمني جدًا

تعالوا نبعد شوية عن هموم الدنيا ونصلي ع النبي اللي هيشفعلنا يوم القيامة

photo content

الحمد لله ان الناس الي ف حياتي نفس حالتي ملناش خلق نسأل علي بعض

‏يعني خليني اقول ان الحياه صعبه ومش زي محنا فاكرين ان احنا كل منخلص مرحله ممكن نرتاح بعدين وكل الجو ده لا خالص الحقيقه ان الحياه صعبه وبتختبرنا كتير كتير جدا في اللي بيقدر يكمل فيها كده وفي لا، بس فالنهايه ربنا يكون فالعون يعني عشان الواحد تقريبا مبقاش يستحمل حاجه..

ساعات الحياة بترجع تحطك في نفس الموقف تاني علشان تشوفك لسه حمار و لا إتعلمت .

‏"أيقنت مؤخرًا أن أكبر تأثير على طاقتك وشعورك وحالات مزاجك يكون من الناس الي تخالطهم، بدون مبالغة الناس الطيبة تضيف لحياتك لون آخر دائمًا ما يبقيك على قيد الحياة، حتى في أصعب أيامك.. يارب الأيام الحلوة، والصحبة الي ما تتغير، وتسخير عبادك الصالحين في جميع الطرق التي نسلكها."✨💕 @dr_mando1 🙋🏻‍♂️

‏"لن أنسى تلك الليلة التى قضيتها مُتعبًا من شدة الحُزن والبكاء ، لن أنسى الموقف ولو مر عليه سنين كثيره ، يوم شعرت أننى بلا أهمية ، وأننى عابر ، يوم لم أجد من يسمعنى ويحنو على ألمى رغم كثير إستماعى إليهم قبل أن يطلبوا منى أن أنصت إليهم .. لم يهتم لحُزنى حتى الذين بكيت لوجعهم."

‏المكان اللي بتحس نفسك مجبور تبرّر كل حاجة بتعملها وكل صغيرة وكبيرة، أتركه

‏بحب لما افضفض اضيف كوميديا سودا عشان ماحسش اني مثير للشفقه