ar
Feedback
كلمات

كلمات

الذهاب إلى القناة على Telegram

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام كلمات

تُعد قناة كلمات (@posts74) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 501 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 883 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 11 686 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 501 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 21 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -169، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -4، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 11.74‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً N/A‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 0 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
Postz

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.

10 501
المشتركون
-424 ساعات
-437 أيام
-16930 أيام
أرشيف المشاركات
- أعلم أن البكاء والحديث والصمت لن يُزيل كومة الكلمات المحشورة - بشكل قوي - في قاع حنجرتي، وأن الأكتئاب والفوضى والأنهيار مُجرد أمراض روحية يُصاب بها الإنسان نتيجة التهاب حاد في عواطف قلبه وأن العالم رُغم حجمه الواسع وسلطته العنيفة ينقرض تماما ، عندما تُخنق بأحساس ما بشكل مُفرط .

اول ما تحس انك تقيل على قلب حد امشى .. لا الدنيا مستاهله ولا انت مستحمل !

سكوتي لا يعني جهلي بما حولي ولكن بذمتك دي اشكال يترد عليها

لم أُرد أن أصبحَ شخصاً مثيراً للإهتمام ، لقد كان هذا صعباً ، كلُّ ما أردتهُ فعلاً هو مساحة ناعمةٌ و ضبابيةٌ لأعيش فيها، و أن أترك وحيداً. - تشارلز بوكوفسكي .

‏إحساس إنك تعمل delete لذكريات جمعتك بشخص ومبقاش موجود ف حياتك دا أسوأ إحساس ممكن تحسه لإنك بتكون وصلت لمرحلة اتقفلت فيها من
‏إحساس إنك تعمل delete لذكريات جمعتك بشخص ومبقاش موجود ف حياتك دا أسوأ إحساس ممكن تحسه لإنك بتكون وصلت لمرحلة اتقفلت فيها من كل حاجة ، مبقتش حابب تشوف حاجة تفكرك به ، ولا تفكرك بالأيام اللي تعبت وقضت علي طاقتك ونفسيتك بسبب محاولاتك مع حد ميستهلش .

‏متستغربش لو لاقيت حد تعب نفسياً بسبب الفراق في ناس فعلاً لما بتحب بتحب بكل حاجة فيها ولما بتتساب بيتاخد كل حاجة جواها، و في غياب كفيل يدمر حياتك وفي غياب كفيل يحولك ١٨٠ درجة، وفي الاخر خلينا نتفق ان الفراق مش بيموت، بس بيتعب، بيتعب فترة وبس..مهما طولت ف هيا فترة وهتعدي.

‏"أخبرني بتلك الجملة الشهيرة التي تقولها لنفسك !؟ ‏عندما تكون في أسوء حالاتك."

الاستغفار يمهد طريقك للسكينة والاستقرار.. #استغفروا

وفر طاقة النصيحة لنفسك.. إحنا بقينا في زمن لو نصحت حد هيفتكرك بتعدل عليه ومحدش بقى لا بيحب ياخد بالنصيحة ولا حد بقى بيتعظ

‏وما تلك الأيام إلا بداية لخَيرٍ آتٍ لا محالة.. "سَيجعَل الله بعدَ عُسرٍ يُسرًا."

فى مشكلة .. انا لما حد بيقولي صباح الخير .. بقوله صباح الفل لكن لما حد بيقولى " صباح الفل " أجهزتي بتهنج وبدخل في دوامة مالهاش قاع ، لأني حاسس إني ماينفعش أرد بصباح الفل على صباح الفل ، ولو رديت بصباح الخير هيبقى شكلي رسمي ونمطي وبايخ .. و I can't pull off صباح القشطة وصباحه عسل والحاجات دي عشان آي آم نوت كوول إناف ، ف صباح الزفت على دماغ اى حد مبيقولش " صباح الخير " ❤️

‏٥ | ذي الحجه "سيستجيب، سيجبرك، سيكرمك، لأنه الله."

لا حبيب يسأل ولا كراش يراقب فى صمت.. يعني جمال واخلاق على الفاضى؟

❤️❤️❤️
❤️❤️❤️

تذكر أن الشخص المناسب لن يتعب منك أبدًا🖤
تذكر أن الشخص المناسب لن يتعب منك أبدًا🖤

انا عارف ان انا ممل جداً فى طريقتى و انا بحكى لحد حاجة وان انا بحكى دايماً تفاصيل ملهاش لزمه ف انا اسف لو يوم صدعت حد بتفاصيلى المملة و شكراً لكل حد سمعنى للاخر من غير ما يمل .

‏جماعه العيد داخل اي حد حاسس اني زعلته ، يحس اني صالحته بارك الله فيكم. . . .

photo content

‏يمكن اكتر حاجه كويسه في الفتره دي ان الواحد بدأ يعقل كده و يفهم الدنيا حواليه و يعرف الصح من الغلط و مين يستاهل يبقى في حياته و مين لأ ‏و يعرف انه في حاجات مبقتش تنفعله ولا مناسبه ليه و مقتنعه جداً بده،بدأت افهم ان مش اي حاجه هعوزها هينفع تبقى ليا ‏و ان محدش بياخد كل حاجه و اي حاجه بتحصل هي دي الخير و اللي ربنا مختارها يعني مفيش احسن منها، و ان الواحد ملوش غير اهله مهمى حصل. ‏انا مبسوطه بكل حاجه بدأت افهمها كويس حتى لو ده حصل متأخر المهم انك تعرف قيمة نفسك و انها اهم من اي حاجه في الدنيا متبهدلهاش عشان اي حد. ‏الناس بتروح و تيجي بس ده مش معناه اننا نستهون باللي حوالينا،امسك في اي حد مقدرك و عارف قيمتك،اي حد يحسسك انه كتير عليك بلاش منه. ‏ربنا كاتبلنا كل حاجه و اللي بنختاره لنفسنا اكيد مش احسن من اللي هو مختارهلنا بس احنا نرضى و ربنا بيعوض والله.❤️❤️