| Rad Dev (JS) |
الذهاب إلى القناة على Telegram
#JS 👑 سعیدیراد هستم، اینجا تجربم و چیزایی که یاد میگیرم رو به اشتراک میذارم. ارتباط: @AminKhoy78 مخلصم 👨💻🖤
إظهار المزيد2 119
المشتركون
-124 ساعات
+287 أيام
+49430 أيام
أرشيف المشاركات
2 120
تو این سایت کلی فونتِ مخصوص برنامه نویسی برای VsCode معرفی شده.
بنا به سلیقه و علاقتون میتونین بهترین فونت رو به ویاسکدتون اضافه کنین:
🔗 Dev Fonts
@Mern_stack_01
2 120
بخوایم یه otp یا رمز پویا بگیریم، ماشالله همیشه سیستم قطعه.
ولی تو همین چند روز 1000تا پیام تخفیف بلک فرایدی گرفتم 😐
@Mern_stack_01
2 120
احتمالا تو گروهای تلگرامی دیدین که یسریا گروه / چنل های تلگرامی قدیمی رو میخرن.
دلیلش اینه که گروهای قدیمی یسری ویژگی دارن که جدیدا ندارن، مثل:
- چنلای قدیمی تو سرچ تلگرام بالا میان.
- ممبر فیک داشته باشن تلگرام ریمو نمیکنه.
- اعتبار بیشتری پیش تلگرام دارن.
- و ...
اینا رو که میخرن، اکثرا واسه چیزای غیر اخلاقی استفاده میکنن. مثل صیغه، قاچاق، فروش مواد، مدرک جعلی و ...
مثلا میتونین تو سرچ گلوبال تلگرام کلماتی مثل "صیغه" یا "مدرک جعلی" رو سرچ کنین و نتیجه رو ببینین. و از اونجایی که owner یا سازنده گروه تو دیتابیس تلگرام ثابت میمونه و بعد از فروش تغییر نمیکنه، پیشنهاد میشه اگه گروه / چنل قدیمی دارین نفروشین. یا نگهدارین یا دیلیت بزنین بره. @Mern_stack_01
2 120
⚠️ گزارش باگ امنیتی در ریاکت
یه باگ امنیتی حیاتی تو ریاکت گزارش شده و مسلما فریمورک هایی که از ریاکت استفاده میکنن (مثل نکست) رو هم تحت تاثیر قرار داده.
اگه پروژه ریاکت یا نکست دارین، بهتره به ورژن هایی که تو تصویر میبینید آپدیت کنین.
جزئیات بیشتر از داکیومنت ریاکت:
🔗 Source
مخلصم ♥️
@Mern_stack_01
2 120
برنامه نویسی که داکیومنت بخونه، ده هیچ از بقیه برنامه نویسا جلوتره.
@Mern_stack_01
2 120
با پارتنرش کات کرده. دو روز افسردگی گرفته. بعد دوباره نشسته پای کار 👨💻
@Mern_stack_01
2 120
اگه بکاند دولوپر هستی و تو http method های delete و post استاتوسکد 200 برمیگردونی، دیگه این کار رو نکن. چون استاندارد نیست.
چون استاتوسکد 200 واسه put و get مناسبه.
برای متد DELETE --> استاتوس 204 برای متد POST --> استاتوس 201 @Mern_stack_01
2 120
هوش مصنوعی داره با جستجو تو بقیه سایتها جواب میده. مثلا تو سایت های استکاورفلو، ردیت و … سرچ میکنه و جواب میده.
دو سه سال دیگه که تکنولوژیها آپدیت شدن و دولوپرا به مشکلات جدید برخوردن که جایی ثبت نشده، هوش مصنوعی چجوری میخواد جواب بده؟
خلاصه که خیلی روش حساب باز نکنین و با داکیومنتها دوست باشین.
@Mern_stack_01
2 120
گاها ممکنه تو توسعه پروژه یسری اشتباها داشته باشین یا یسری چیزا رو جا بندازین که بعدا باعث افت پرفورمنس یا مشکلات اساسی بشه.
این سایت یه چکلیست دستهبندیشده داره که میتونین دونه دونه چک کنین که موارد مهم رو تو پروژه رعایت کردین یا نه ⬇️
🔗 https://FrontendChecklist.io
@Mern_stack_01
2 120
گفت میبرم پروژه رو نصف قیمت میدم پسرعمم با وردپرس بزنه.
اون ضرر کرد یا من؟
@Mern_stack_01
2 120
هوش مصنوعی برای اجرای دستور ساخته شده. اصلا باهاش محترمانه صحبت نکنین.
هرچقدر که باهاش محترمانه و خیلی مودب صحبت کنین به همون اندازه از کاربرد و وظیفه اصلیش دور میشه و کاراییش میاد پایین.
@Mern_stack_01
2 120
جفتشون عملا یکیان ولی استرس سمت راستی بیشتر از سمت چپیه :))
داستان خیلی از جنبههای زندگیه. میشه به اهمیتِ داشتنِ پشتوانه هم اشاره کرد.
@Mern_stack_01
2 120
میدونستین گروه های دارای اجزا با تعداد فرد باعث افزایش تمرکز مخاطب میشه؟
بخاطر همین اکثرا تو اسلایدر معرفی محصول، مقاله، دوره و ... از تعداد اسلاید فرد استفاده میشه. مثلا نمایش 3 یا 5 اسلاید :))
@Mern_stack_01
2 120
اگه اولین بار استخدام شدین و روز اول نشستین پای پروژه و هیچی از پروژه شرکت نفهمیدین، کاملا طبیعیه. خودتونو بابتش سرزنش نکنین.
تقریبا به صورت نرمال دو سه روز طول میکشه قلق پروژه دستتون بیاد و بفهمین چی به چیه ✔️
@Mern_stack_01
2 120
سایت های بزرگ واسه فیچر هایی مثل سرچ لحظهای نمیان به ازای تایپ هر کاراکتر به سرور رکوئست بفرستن. اینطوری سرور میترکه و منطقا بهینه نیست ❌
میان یه timeout ست میکنن و تا وقتی کاربر داره تایپ میکنه، رکوئستی نمیفرستن به سرور. رکوئست رو وقتی میفرستن که کاربر دست از تایپ کشیده.
اینطوری اگه کاربر بخواد یه کلمه 5 حرفی تایپ کنه فقط یه رکوئست به سرور میره، نه 5 تا رکوئست 👨💻
✔️ اسم این مکانیزم Debounce هست. اگه دوست داشتین اسمشو سرچ کنین و یاد بگیرین.
@Mern_stack_01
2 120
پیوی پرسیدین این مدل عکسایی که مشخصات یه ریپو رو میدن رو چجوری میسازم.
اینا تصویر open graph هستن و با لینک زیر میتونین جزئیات هر ریپو از گیتهاب رو در قالب تصویر بالا بگیرین:
opengraph.githubassets.com/1/[USER_NAME]/[REPO_NAME]
✔️ فقط کافیه اسم اکانت و اسم ریپو رو تو url جایگذاری کنین. مثلا url همین تصویر بالا میشه این 👇
opengraph.githubassets.com/1/childrentime/reactuse
@Mern_stack_012 120
پکیج ReactUse هم مثل پکیج پست قبله و کلی کاستومهوک خوب داره.
لینکش 👇
🔗 https://reactuse.com
@Mern_stack_01
2 120
پکیج useHooks، دنیایی از کاستومهوکها
پکیج useHooks کلی Custom Hook آماده داره که میتونین هم مستقیما ازشون استفاده کنین هم ازشون ایده بگیرین واسه پیاده سازی کاستوم هوک های اختصاصی
لینکش 👇
🔗 https://usehooks.com
@Mern_stack_01
2 120
با این لینکها کاربر میتونه مستقیما تماس بگیره یا پیامک ارسال کنه.
@Mern_stack_01
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
