ar
Feedback
☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

الذهاب إلى القناة على Telegram

«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـن‌هایِ طولانـی| متن‌ها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی‌: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0

إظهار المزيد
4 788
المشتركون
+324 ساعات
+567 أيام
+2630 أيام
أرشيف المشاركات
پیام احمدی ۱۹ ساله، کشتی‌گیر ایذه‌ای که تا یکسال قبل دستفروشی می‌کرد، یک ماه قبل قهرمان جوانانِ جهان و با شکست قهرمان ۴ دورهٔ جهان، تو این دوره از مسابقات مدال نقرهٔ جهان رو گرفته، بخاطر اینکه با ۱۹ سال سن نایب‌قهرمان شد و مدالِ طلا برای کشورش کسب نکرد رویِ سکو گریه می‌کرد. دانیال سهرابی با سر و صورتِ زخمی و باندپیچی و با وجود ناحقی، برنزِ جهانی رو گرفته و بخاطرِ اینکه سومِ جهان شده و طلایی نشده، روی سکو سرش پایین بود! این درحالیه‌که از ۲۰ نمایندهٔ ایران، ۱۵ نماینده مدال گرفتن و برای اولین بار تیمِ کُشتی فرنگی و آزاد ایران، همزمان اولِ جهان شدن! با این باور تربیت شدن که باید سربازِ وطن بود و باید برای وطن جنگید! باید از ظرفیتِ وطن به نفعِ وطن استفاده کرد؛ باید در جایِ درست بود، به وطن تعهّد داشت و نسبت به منافعِ ملی غیرت داشت! چه در مدیریتِ صحیح فدراسیون، چه در مربی‌گریِ خوب، و چه در مسابقهٔ جانانه در زمینِ کُشتی. بعد یه عده که یک‌ دهـه امورِ مملکت رو علافِ دورِ تکرار خوش‌خیالی‌های سیاسی خسارت‌بارِ خودشون کردن و همچنان همون نسخهٔ تکراری‌ای رو‌ می‌پیچن که نتیجه‌ای جز دیدنِ خسارت و بدعهدی و فریب و تهدید و تحقیر منافعِ ملی نداشته؛ نه‌تنها عین خیالشون نیست، بلکه از بقیه هم طلبکارن، سرشون رو هم بالا می‌گیرن! اولین گروه با افتخار «آفرین» می‌گیره، دومین گروه «عبرت» هم نمی‌گیره.

- وقتی پیام‌های تبریکِ رهبری رو می‌خونم، همهٔ وجودم غبطه می‌شه و دلم می‌خواد مستقیم یا غیرِمستقیم؛ مخاطبِ این «آفرین‌»ها بشم… :)

باور نکردنیه. اینا خوابن؟ در کدوم عالَم سِیر می‌کنن که انقدر در این توهّمات و فانتزی‌ها غرقن؟ سه‌شنبه رئیس‌جمهور قراره بره نی
باور نکردنیه. اینا خوابن؟ در کدوم عالَم سِیر می‌کنن که انقدر در این توهّمات و فانتزی‌ها غرقن؟ سه‌شنبه رئیس‌جمهور قراره بره نیویورک و پیشنهادِ اصلاح‌طلب‌ها چیه؟ برو با ترامپ ملاقات کن، یه بسته گَزی چیزی هم ببر، دست بده و روبوسی کن و بگو داداش بیا آشتی! اره با ترامپ ملاقات کن تا دقیقاً همون رفتاری که با زلنسکی و سران کشورهای اروپاییِ متحدش کرد رو با تویی که یک عمره می‌خواد کشورت رو از هستی ساقط کنه، بکنه. با تویی که از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با یک چمدان دلار دنبالِ نابودی‌ت بوده تا همین الان. بعدم توی دوربین نگاه کنه و بگه اینا که با جان‌کری قدم زدن و برجام رو با شرایط قرون ‌وسطایی پذیرفتن و ریز به ریزِ تعهداتشون رو انجام دادن، اما من خیلی راحت از برجامشون خارج شدم، باز اومدن مذاکره؛ وسطِ همون مذاکره فریبشون دادم و بهشون حمله کردم و گفتم باید تسلیم بشید؛ حالا اومدن دستبوسیِ من. آفرین به اینهمه حماقت. آفرین به اینهمه کج‌فهمی. آفرین به اینهمه پشتکار برای به درّه هول دادنِ دولت. دیگه باید چه اتفاقی بیفته تا بفهمید؟ چیزِ جدیدی قراره در این عطشِ ملاقات با امریکا بدید بره؟ واقعاً دریای حماقتِ این جماعت ساحل ندارد.

چندتا صلوات و حمد شفا بفرستید این‌ور لطفا

از نظرِ روحی نیاز دارم برم جلوی نزدیک‌ترین پرچمِ خوشـگل جمهـوری اسلامیِ ایرانـی که دور و برمه وایسم و سلام نظامی بدم.

«این مملکت همه‌چی داره! به‌‌برکتِ انقلاب همه‌چی داره. هر مدیری می‌گه نمی‌شه کار کرد، دروغ می‌گه. بخدا هرکـی برای این پرچم زیر و رو بکِشه؛ عاقبت بخیر نمی‌شه.» - علیرضا دبیر - پ.ن: تیم ‌کُشتی فرنگی و آزادِ ایران همزمان و برای اولین‌بار در تاریخ ایران، قهرمان جهان شد!

حرف‌های علیرضا دبیر رو شنیدید؟ حالا بهتر می‌فهمیم چرا منوتو و اینترنشنال و بعضی دنباله‌روهایِ داخلی‌شون انقدر بهش حمله می‌کنن. می‌گه مدیران جمهوری‌اسلامی باید هزینه بدن! خداروشـکر عزت دستِ خداست، نتـایج مسابقات هم که روشنه. الحمدلله و ماشالله بهت اقای دبیر!

«برای دوست‌داشتنِ وطن، باید وطن را شناخت. من شناختم وطن را، و عاشقش شدم… خاک‌پرستی نیست! اگر خاکی را می‌بوسم و می‌بویم بخاطرِ این‌که قدمگاه است، قدمگاهِ انسـان‌هایِ متعالی‌ست…»
- نادر ابراهیمی -
سربازان وطن، در میدان کُشتی🇮🇷.

وای مُردیم دیگهههه واقعا =)))😭🇮🇷

رفتار و نتایجِ درخشان کُشتی رو که می‌بینم خیلی دلم می‌خواد علیه فوتبال نفرت‌پراکنی کنم، ولی کظمِ غیظ می‌کنم.

علیرضا مهمدی هم حریفش رو برد، هم داور وسط رو، رفت فینال. دانیال سهرابی با سر و صورتِ زخمی مدال برنز برد و برنزش از طلا هم طلایی‌تر‌ بود. کشتی‌گیرِ ایرانی هم باید با نا داوری بجـنگه؛ هم با حریف. با مروّت و جوانمردی هم بجنگه.

درخواست تمدید مسابقات کشتی رو دارم. ممنون.

حالا که قطعی شد، یه خبر بد دارم برایِ اراذلِ منوتو، اینترنشنال و کلیهٔ دنباله‌روهای داخلی‌شون: برایِ اولین‌بار در تاریخِ ایران، تیم کشتـی فرنگی و آزادِ ایران همزمان قهرمانی جهان رو کسب کردن؛ تیم کُشتی فرنگیِ جمهوری ‌‌اسلامی‌‌ ایران هم قهرمان زودهنگامِ جهان شد 🇮🇷! بنازم!

وقتی می‌گم این مرامِ پهلوونیِ کُشتی شبیه یه کلاس درسه و می‌شه به همهٔ ابعاد زندگی تعمیمش داد، منظورم همچین چیزیه. میگه: «مدالی که اول برای خـدا، بعد شادیِ دل مردم و بالابردنِ پرچم کشور نباشه؛ یه قلاده‌ست دورِ گردن که مارو بندهٔ خودش کرده…»

واقعا همه‌چیزِ کُشتی حالمو خوب می‌کنه. «نادعلی» خوندن‌های پژمان درستکار. کاردرستی و وطن‌دوستیِ دشمن‌سوزِ علیرضا دبیر. خشم و غیرتِ حسن رنگرز از نامردی در حقِ سهرابی. سوزشِ پادوهایِ دشمن از این‌همه شکوه. این مرام پهلوونیِ عجیب غریب. نماز خوندنِ بچه‌ها قبل مسابقات. ادایِ دین به وطن. «یاعلی» و «یا علی‌ابن‌موسی‌الرضا»های روی لباس بچه‌ها. سلام نظامی‌ و تعظیم بچه‌ها به پرچمِ جمهوری اسلامی. سرودِ جمهوری اسلامی. این امید که می‌دونی اگه ایرانی بره روی تُشک، ایرانی برنده‌ست. کادرِ ایرانی، کادرِ کاردرستِ ایرانی. آمیزهٔ قدرت و معنویت.

برترين خرد، عبرت گرفتن است و برترين دورانديشی، احتياط كردن و پشتيبان جُستن است. و بزرگترين بی‌خردى، فريب خوردن [و غفلت] است.  - امیرالمومنین(ع) -

- هشدارها و تجربه‌هایِ مکرری که بهشون توجه نشد، نخبه‌هایی که توسطِ صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها و با حمایتِ کامل غرب و اروپا -وسطِ مذاکرات- ترور شدن؛ دقیقاً توسطِ همون کشورهایِ بدعهد و قلدری که غربگـراها برای جلبِ رضایتشون سال‌ها منافعِ ملی کشور رو بازیچهٔ عشق یک‌طرفه‌شون به غرب، و رویابافی‌های بی‌انتهـای خودشون کردن. و عبرتی که گرفته نمی‌شه. غم‌انگیزه!

روایتِ شهید دانشمند، دکتر طهرانچی از بدعهدی‌های مکرر اروپایی‌ها؛ از قرارداد سعدآباد تا مکانیسم ماشه: «قبل از اینکه البرادعی به ایران بیاد، در جلسه‌ای بودیم با یکی از مسئولینی که بعداً رئیس‌جمهور شد؛ نوعِ برخوردش با مسئلهٔ‌ هسته‌ای و پیشرفت‌های هسته‌ای خیلی سخیف بود! اومدیم بیرون، گفتم فاتحهٔ پروژه خونده‌ست! من از این برخورد تعطیل‌ شدنِ پروژه رو می‌فهمم… سعد‌آباد رو فراموش نکنیم! یک دهه پیش خود ما سه کشور اروپایـی رو در موضوعی که نبودن وارد کردیم؛ وارد کردیم که باهاشون ببندیم؛ اما چـی شد؟! حواسمون باشه، چرا دوباره مسیر رو داریم اشتباه می‌ریم؟»

بعد از خروجِ امریکا از برجام، برجامیون بجای این‌که به این سوال پاسخ بدن که «چرا با وجود هشدارها، انقدر به طرفِ بدعهدِ غربی اع
بعد از خروجِ امریکا از برجام، برجامیون بجای این‌که به این سوال پاسخ بدن که «چرا با وجود هشدارها، انقدر به طرفِ بدعهدِ غربی اعتماد کردید و زیرِبار شروطِ قرون‌ وسطایی رفتید و هیچ تضمینی نگرفتید؟» گفتن عوضش بین امریکا و اروپا اختلاف انداختیم! رهبری هم به همین صراحت جواب داد. اروپا دنباله‌رویِ امریکاست! اما بازم به این هشدارها توجه نشد، گمان کردن با دعوا‌انداختن بینِ امریکا و اروپا، موفق می‌شن اروپایی‌ها رو به انجام تعهداتِ خودشون وادار کنن. همین اروپایی‌ها همگام با امریکا برجام رو نقض کردن و از حملهٔ نظامی امریکا و اسرائیل به ایران حمایت کردن و مکانیسمِ‌ماشهٔ موجود در برجام رو که برجامیون انکارش می‌کردن؛ بالاسرمون گرفتن. حتی توافق با گروسی بعد از جنگ ۱۲‌روزه هم نتونست غربی‌ها و اروپایی‌ها رو متحول کنه! احتمالاً بعد از این اتفاقات و نارو خوردن‌های متعدد از اروپا و امریکا، از دستاوردِ جدیدشون رونمایی کنن و بگن: «عوضش می‌تونید از چرخهٔ پرتکرارِ اعتماد و خوش‌خیالیِ ما نسبت به غرب، دو واحد درسِ عبرت برای آیندگان تدریس کنید!» غافل از این‌که رهبری حتی دربارهٔ «آینه عبرت‌ بودنِ برجام» هم صحبت کرده بود :)