547
المشتركون
لا توجد بيانات24 ساعات
+27 أيام
لا توجد بيانات30 أيام
أرشيف المشاركات
547
...
**چهلسالههای امروز**
در روزگاری نه چندان دور چهل پنجاه سالگی، سن قرار و آرام بود. چهل پنجاه ساله، جزو بزرگان فامیل و خانواده بود.
برای خودش احترام و برو و بیایی داشت.
زندگیش کاملا تثبیت شده بود و امنیتی داشت و ثباتی..!
امروز اما چهل پنجاه سالههای ایرانی وضع دیگری دارند نه مانند چهل پنجاه سالههای جوامع سنتی و سالیان قبل احترام بزرگتری و ریش سفیدی دارند، و نه همچون چهل پنجاه سالههای جوامع پیشرفته، ثبات مالی و امنیت اجتماعی.
چهل پنجاه سالهی امروز ایرانی، چند سالی است در حال دست و پنجه نرم کردن با گرفتاریهای مهاجرت است. هنوز دارد زبان خارجی یاد میگیرد
در حالیکه ذهنش دیگر ذهن بیست سالگی نیست.
در کشور غریب، امتحان شغلی و امتحان رانندگی میدهد و همچنان با قوانین جدید کشور بیگانه دست به گریبان است.
همچنان به چیزهایی که پشت سرش گذاشته و آمده، فکر میکند و گاهی افسوس میخورد.
همچنان نگران شرایطش در کشور جدید است نگرانیهای یک آدم بیست ساله را در جسم و روح یک چهل پنجاه ساله به دوش میکشد.
چهل پنجاه سالهی امروز آنقدر خوش شانس است که برخلاف پنجاه سالههای پنجاه سال پیش پدر و مادرش هنوز در کنارش هستند.
اما او با قلب و روح یک آدم چهل پنجاه ساله، هر روز صبح باید با این فکر بیدار شود که مادر و پدرش امروز خوبند؟
چهل پنجاه سالهی امروز، هم پدر و مادر است برای فرزندانش و هم گاهی برای پدر و مادرش..باید ستون محکم بزرگترها و کوچکترها باشد.
سفت و محکم بایستد و اصلاً احساس ضعف نکند. خیلی هم احساساتی نشود.
در روزگاری که نه فرزندش خیلی تره برایش خورد میکند و نه پدر و مادرش ، او باید حواسش به همهی آنها باشد مشکلات همه را سر و سامان دهد و مشکلات خودش را هم..
چهل پنجاه سالهی امروز ، باید مسائل سن بلوغ فرزندش را حل کند باید برای آیندهی فرزندش آنهم در این اوضاع آشفته تدبیر بخرج دهد.
گرچه هنوز جسمش و روحش هزار طلب دارد باید با تنهایی کنار بیاید. چرا که حتی اگر بتواند رابطهی پیچیدهی زناشویی را زنده و شاداب نگه دارد. باز هم تنهاست..!
چون وقت ندارد و امکانش نیست به این چیزها فکر کند چون همه منتظر اویند و متوقع از او.
چهل پنجاه سالهی روزگار ما همچنان باید چهار اسبه کار کند.
چون روزگارش ثبات اقتصادی ندارد هنوز و آیندهاش نیز هنوز مبهم است و دیگر بدنش طاقت اینجور کار کردن را ندارد.
گاهی فشار بالا میرود و گاهی پایین. گاهی تپش قلب میگیرد.
چهل پنجاه سالههای این روزگار همانهایی هستند که در بلاتکلیفترین دوران این سرزمین رشد کردند تمامی آزمون و خطاها روی آنها صورت گرفت. بدترین رفتارها با آنها شد.
بدیهیترین تفریحات دوران نوجوانی و جوانی برای آنها جرم محسوب میشد و حتی به خاطر آن در بند افتادند. دلهره و ترس و نگرانی به داخل سلولهایشان رخنه کرد جزئی از وجودشان شد و با آن بزرگ شدند، در بچگی مطیع بودند و در بزرگسالی نیز مطیع.
همیشه منتظر سرابی به نام آیندهی بهتر بودند و..
**چهل پنجاه سالهی عزیز💔
اگر بخت با تو یار بود و زنده ماندی قوی باش خیلی قوی باش!
تو چهل پنجاه سالهی این روزگاری در این سرزمین، و نباید انتظار قرار و آرامشی مانند چهل پنجاه سالههای پنجاه شصت سال قبل را داشته باشی چون زندگی هنوز با تو خیلی کار دارد.**
@simar50
#نسل_سوخته
#وعده_بهشت
#بگذرد_این_روزگار_تلختر_از_زهر
547
Repost from 3imar سیمار
...
بگو مگوی ترامپ و پزشکیان در حاشیهی ۲۲ بهمن😂😂
@simar50
#طنز_مذاکره
#ترامپ
#محمد_دانهکار
#صداپیشه
547
...
زندگی شرافتمندانه
تنها ساعتی پس از اینکه در خبرها آمد رهبر جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را شرافتمندانه نمیداند، مسئولین کشور هم بلافاصله از ردههای بالا تا پایین تریبونها را در دست گرفته و شروع به سخن از غیرشرافتمندانه بودن مذاکره با آمریکا کردن و به سرعتی باورنکردنی ارزش پول ملی ایران بیش از پیش سقوط کرد!
اما واقعیت چیست؟
آیا اکنون ما با شرافت زندگی میکنیم که نگران غیرشرافتمندانه بودن مذاکره با آمریکا هستیم؟ آیا منافع مردم در این نزاع بیحاصل ذرهای اهمیت دارد؟
واقعیت این است که واژه شرافت در کشور ما سالهاست به ابتذال کشیده شده و کاربرد حقیقی خود را از دست داده است.
تجربه تلخ و شکست خورده ۴۰ سال عدم رابطه مستقیم با کشوری همچون آمریکا که فقط سرمایهگذاریش در یک حوزه هوش مصنوعی ۵۰۰ میلیارد دلار یعنی معادل کل تولید ناخالص داخلی ایران است و بر بازارهای مالی و تجاری و سیاسی و نظامی جهان تسلط دارد؛ عین خودزنی و خودویرانگری ایران بوده است. اگر نمیدانیم باید بدانیم که شرافت ملت ایران سالهاست لگدمال شده است:
آیا بیارزش ترین پول دنیا شرافتمندانه است؟
آیا بیاعتبارترین گذرنامه دنیا شرافتمندانه است؟
آیا کمبود و ورشکستگی آب و گاز و برق کشور شرافتمندانه است؟
آیا آلودهترین هوای دنیا شرافتمندانه است؟
آیا ۳ ماه تعطیلی مملکت در زمستان شرافتمدانه است؟
آیا صف خرید و قرعهکشی برای پراید و کوییک ۵۰۰ میلیونی شرافتمندانه است؟
آیا فقر و تنزل روزانه سطح معیشت مردم ایران شرافتمندانه است؟
آیا اختلاس و رانت و فساد رایج در کشور شرافتمندانه است؟
آیا بلوکه کردن میلیاردها دلار اموال ایران در خارج کشور و ناتوانی در آزاد کردن آنها شرافتمندانه است؟
آیا مهاجرت ۶ میلیون ایرانی به خارج کشور و فراری دادن کارآفرینان و صنعتگران و پرستاران و پزشکان شرافتمندانه است؟
آیا مصادره ساختمانهای ایران در لندن و روتردام هلند و آمریکا و... ناتوانی در حفظ آنها شرافتمندانه است؟
آیا ناتوانی در صادرات گاز و نفت علیرغم اینکه در رده دوم بیشترین ذخایر انرژی جهان هستیم شرافتمندانه است؟
آیا نابودی آبهای زیرزمینی و خشکاندن تالابها و رودخانه و دریاچهها شرافتمندانه است؟
آیا سوزاندن مازوت توسط نیروگاههای دولتی و ابتلای هزاران ایرانی به سرطان ریه و مرگ تنفسی شرافتمندانه است؟
آیا ۷ میلیون خودرو فرسوده در کشور و تردد خطرآفرین و آلودهکننده آنها در جادههای کشور شرافتمندانه است؟
آیا حذف ایران از کریدورهای حمل و نقل جهانی شرافتمندانه است؟
آیا حذف ایران از بازارهای مالی شرافتمندانه است؟
آیا حمایت چین و روسیه از ادعای کذب امارات درخصوص جزایر سهگانه ایران شرافتمندانه است؟
آیا در ردهبندی داشتن بیکیفیتترین اینترنتهای جهان شرافتمندانه است؟
آیا زمینگیر شدن بیش از نیمی از ناوگان هوایی ایران در سالهای اخیر شرافتمندانه است؟
آیا ورشکستگی صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشورهای همسایه شرافتمندانه است؟
و صدها مورد دیگر ....
آیندگان درباره این تصمیمات غلط و هزاران پرسش دیگر که کشور را به مرز تعطیلی، ورشکستگی و انزوای جهانی کشانده قضاوت خواهند کرد.
@simar50
#فردای_بهتر
#کاسبان_تحریم
#گسترش_فقر
547
...
زندگی شرافتمندانه
تنها ساعتی پس از اینکه در خبرها آمد رهبر جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را شرافتمندانه نمیداند، مسئولین کشور هم بلافاصله از ردههای بالا تا پایین تریبونها را در دست گرفته و شروع به سخن از غیرشرافتمندانه بودن مذاکره با آمریکا کردن و به سرعتی باورنکردنی ارزش پول ملی ایران بیش از پیش سقوط کرد!
اما واقعیت چیست؟ آیا اکنون ما با شرافت زندگی میکنیم که نگران غیرشرافتمندانه بودن مذاکره با آمریکا هستیم؟ آیا منافع مردم در این نزاع بیحاصل ذرهای اهمیت دارد؟
واقعیت این است که واژه شرافت در کشور ما سالهاست به ابتذال کشیده شده و کاربرد حقیقی خود را از دست داده است.
تجربه تلخ و شکست خورده ۴۰ سال عدم رابطه مستقیم با کشوری همچون آمریکا که فقط سرمایهگذاریش در یک حوزه هوش مصنوعی ۵۰۰ میلیارد دلار یعنی معادل کل تولید ناخالص داخلی ایران است و بر بازارهای مالی و تجاری و سیاسی و نظامی جهان تسلط دارد؛ عین خودزنی و خودویرانگری ایران بوده است. اگر نمیدانیم باید بدانیم که شرافت ملت ایران سالهاست لگدمال شده است:
آیا بیارزش ترین پول دنیا شرافتمندانه است؟
آیا بیاعتبارترین گذرنامه دنیا شرافتمندانه است؟
آیا کمبود و ورشکستگی آب و گاز و برق کشور شرافتمندانه است؟
آیا آلودهترین هوای دنیا شرافتمندانه است؟
آیا ۳ ماه تعطیلی مملکت در زمستان شرافتمدانه است؟
آیا صف خرید و قرعهکشی برای پراید و کوییک ۵۰۰ میلیونی شرافتمندانه است؟
آیا فقر و تنزل روزانه سطح معیشت مردم ایران شرافتمندانه است؟
آیا اختلاس و رانت و فساد رایج در کشور شرافتمندانه است؟
آیا بلوکه کردن میلیاردها دلار اموال ایران در خارج کشور و ناتوانی در آزاد کردن آنها شرافتمندانه است؟
آیا مهاجرت ۶ میلیون ایرانی به خارج کشور و فراری دادن کارآفرینان و صنعتگران و پرستاران و پزشکان شرافتمندانه است؟
آیا مصادره ساختمانهای ایران در لندن و روتردام هلند و آمریکا و... ناتوانی در حفظ آنها شرافتمندانه است؟
آیا ناتوانی در صادرات گاز و نفت علیرغم اینکه در رده دوم بیشترین ذخایر انرژی جهان هستیم شرافتمندانه است؟
آیا نابودی آبهای زیرزمینی و خشکاندن تالابها و رودخانه و دریاچهها شرافتمندانه است؟
آیا سوزاندن مازوت توسط نیروگاههای دولتی و ابتلای هزاران ایرانی به سرطان ریه و مرگ تنفسی شرافتمندانه است؟
آیا ۷ میلیون خودرو فرسوده در کشور و تردد خطرآفرین و آلودهکننده آنها در جادههای کشور شرافتمندانه است؟
آیا حذف ایران از کریدورهای حمل و نقل جهانی شرافتمندانه است؟
آیا حذف ایران از بازارهای مالی شرافتمندانه است؟
آیا حمایت چین و روسیه از ادعای کذب امارات درخصوص جزایر سهگانه ایران شرافتمندانه است؟
آیا در ردهبندی داشتن بیکیفیتترین اینترنتهای جهان شرافتمندانه است؟
آیا زمینگیر شدن بیش از نیمی از ناوگان هوایی ایران در سالهای اخیر شرافتمندانه است؟
آیا ورشکستگی صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشورهای همسایه شرافتمندانه است؟
و صدها مورد دیگر ....
آیندگان درباره این تصمیمات غلط و هزاران پرسش دیگر که کشور را به مرز تعطیلی، ورشکستگی و انزوای جهانی کشانده قضاوت خواهند کرد.
@simar50
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
