🌸زندگی مومنانه🌸
《بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ》 💚مبلغ سبک زندگےاسلامےباشیم💚 ✆ارتباط با ادمین: @abozar_zaman 👈تبلیغات: @momen_tab
إظهار المزيد📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام 🌸زندگی مومنانه🌸
تُعد قناة 🌸زندگی مومنانه🌸 (@momenane_ir) في القطاع اللغوي Farsi لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 33 332 مشتركاً، محتلاً المرتبة 2 068 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 10 238 في منطقة إيران.
📊 مؤشرات الجمهور والحراك
منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 33 332 مشتركاً.
بحسب آخر البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -243، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -8، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.
- حالة التحقق: غير موثّقة
- معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 2.74%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً 1.71% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
- وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 912 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 571 مشاهدة.
- التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.
- الاهتمامات الموضوعية: يركز المحتوى على مواضيع رئيسية مثل ↶【به, کس, خداوند, نماز, وقت.
📝 الوصف وسياسة المحتوى
يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
“《بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ》
💚مبلغ سبک زندگےاسلامےباشیم💚
✆ارتباط با ادمین: @abozar_zaman
👈تبلیغات: @momen_tab”
بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.
جاري تحميل البيانات...
| التاريخ | نمو المشتركين | الإشارات | القنوات | |
| 23 يونيو | 0 | |||
| 22 يونيو | 0 | |||
| 21 يونيو | 0 | |||
| 20 يونيو | 0 | |||
| 19 يونيو | +1 | |||
| 18 يونيو | 0 | |||
| 17 يونيو | 0 | |||
| 16 يونيو | 0 | |||
| 15 يونيو | 0 | |||
| 14 يونيو | +1 | |||
| 13 يونيو | 0 | |||
| 12 يونيو | 0 | |||
| 11 يونيو | 0 | |||
| 10 يونيو | 0 | |||
| 09 يونيو | 0 | |||
| 08 يونيو | 0 | |||
| 07 يونيو | 0 | |||
| 06 يونيو | 0 | |||
| 05 يونيو | +1 | |||
| 04 يونيو | 0 | |||
| 03 يونيو | 0 | |||
| 02 يونيو | +1 | |||
| 01 يونيو | 0 |
| 2 | ▪️ای علم افراشته در عالمین
▪️اکشف یا کاشف کرب الحسین
▪️ای یل حیدر ساقی لشگر
▪️الله اکبر الله اکبر
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 259 |
| 3 | 🏴خون خواهی در زیارت امام حسین (سلام الله علیه)
وظیفه شیعه این است که عالم و عادل شود؛ یعنی خوبی ها را بشناسد و به آن ها عمل کند و دستورهای دینی را نصب العین خود قرار دهد و با دشمنان دین بستیزد.در ایام سوگواری سالار شهیدان (سلام الله علیه)، دستور داده شده که شیعیان در دیدار یکدیگر دو جمله را بگویند:
یکی جمله «أعظَمَ اللهُ أُجُورَنا وَ أُجُورَکُم بِمُصابِنا بِالحُسَینِ عَلَیهِ السَّلامُ» و دیگری عبارت «وَ جَعَلَنا وَ إِیّاکُم مِنَ الطّالِبِینَ بِثارِهِ مَعَ وَلِیِّهِ المَهدِیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمُ السَّلامُ».
معنای جمله اول
این است که خدایا! ما را در شمار عزاداران واقعی امام حسین (علیه السلام) به حساب آور که اجر این مصیبت ، در نامه اعمال ما نیز ثبت و ضبط شود.
معنای جمله دوم
این است که ما را جزو ادامه دهندگان راه آن حضرت (علیه السلام) قرار بده.«الطالبین بثاره»؛ یعنی توفیق گرفتن خونبهای آن حضرت (علیه السلام) را به ما عطا کن و این جزو شعارهای رسمی شیعه است.
نیز در زیارت_عاشورا به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)؛ به ویژه به سالار شهیدان (علیه السلام) عرض می کنیم:
«إِنِّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکم»
📚کوثر اربعین ص۱۰۳،۱۰۴
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 324 |
| 4 | ✍ از آیت الله بهجت پرسیدم، آقا می شود راه صد ساله را یک شبه رفت؟
ایشان فرمودند : با سیدالشهداء(علیهالسلام) میشود.
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 494 |
| 5 | با قدرتترین شیطان
از همه شیاطین باقدرتتر، شیطانی است
که موظف است اشخـاصی کـه میخواهنـد
نمـازشب بخواننـد را وسـوسـه کنـد. ایـن شیـطـان در وسـوسـه خیـلــی استــاد اسـت.
•آیت الله حق شناس ره•
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 531 |
| 6 | 🌑 حاج آقایِ قرائتی زیبا گفتند:
تیر سه شعبه یعنی چه؟!
تیر سه شعبه به گلوی علی اصغر زدند.
فرمودند:
تیر سه شعبه همین کارهایی است
که ما در کوچه و خیابان انجام دهیم!
همین بد حجابی
سه شعبه دارد !
یک شعبه اش این است
که خودمان گناہ می کنیم
یک شعبه این است
که دیگران را به گناہ انداختیم
آن جوانی که به گناہ می افتد دراین فضا به گناہ می افتد
یک شعبه
قلب امام زمان(عج) است
که ما نشانه گرفتیم
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 541 |
| 7 | 🎥 کدام طرفی؟ در صفبندی حق و باطل تاریخ، میلها و گرایشهای قلبی هم محاسبه میشوند…
👤 استاد عالی
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 606 |
| 8 | 🛑سهم امام هم بدهی فایده ندارد!
اگر به تجارت، به فقه و اصول، به پزشکی، به مهندسی، به هر کاری میپردازیم، باید در کنار این کارها و اشتغالهایمان، در تربیت نفوس، در دگرگون کردنِ تلقیِ آدمها از خودشان، در بالا بردن همتها از حد دنیا و حتی بالاتر از بهشت پریدنِ آنها هم نقشی داشته باشیم. چارهای جز این نیست!
بقال ما، مهندس ما، تا این کار را نکند و فقط شغل خود را داشته باشد، حتی اگر سهم امامش را بدهد، فایده ندارد. خدا شاهد است مادامیکه در تمامی شغلهایمان، تربیت نقش نداشته باشد، به هیچجا نخواهیم رسید. این حرف کمی نیست! در کنار هر شغلی که داریم، باید نقش تربیت افراد و تربیت مهره و یاور برای اولیای خدا و نقش جایگزینسازی اینها را داشته باشیم...
هر شغلی که داریم اگر در کنارش نقشی نداشته باشیم، خائنیم؛ بهخدا قسم مُسلِم که هیچ، حتی انسان هم نیستیم. اول ظالم بر محمد و آل محمد، کسانی هستند که از محمد و آل محمد چشیدهاند، از آنها گرفتند و با غیر آنها سودا کردند و برای غیر آنها سر به خاک گذاشتند.مادامیکه همّ و غم من بچههای خودم باشند و اینکه نانی، پفکی، کفشی، کلاهی برایشان بگیرم و از دیگران غافل شوم، در زندگیام چیزی نمیماند!...
حرفم این است که «هَلْ مِنْ ناصِرٍ» حسین امروز هم زنده است. حالا با وجود همه این ادله، نمازمان را هم خوب بخوانیم و روزهمان را هم بگیریم؛ وقتی فریاد «العطش» اصحاب اباعبدالله و اسارت اهلبیت را میشنویم، عذری برایمان باقی میماند؟!
📚 در خیمه حسین «علیه السلام»
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 626 |
| 9 | رهبر شهید انقلاب:
اولین و بزرگترین درس محرّم این است که نشان داد که کسى در حدّ عظمتِ شخصیّتِ حسینبنعلى، فرزندانش را، زنان و دختران و ناموس الهى و حرم پیغمبر را، همه را برداشت آورد به قربانگاه.
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 689 |
| 10 | ✅ ثواب تجهیز زائر امام حسین (ع)
قال الامام صادق علیه السلام :یُعْطِیهِ اللَّهُ بِكُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ
به ازای هر درهمى كه خرج کند برای هزینه ی سفر به کربلای شخص دیگر، خداوند همانند كوه اُحد برایش حسنه مینویسد.
(کامل الزیارات 129)
✍️ تمام تلاش اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بر احیای سنت زیارت به ویژه زیارت سید و سالار شهیدان است و حرارت زیارت امام حسین (علیه السلام) همه ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین بیشتر می شود .
با توجه به اهمیت این موضوع و سابقه شیرین مشارکت شما عزیزان در اعزام زائرین به این سفر معنوی ، بار دیگر بر آن شدیم تا احسان شما ماندگار و همواره در جریان باشد و از طریق اعطای وام قرض الحسنه، عاشقان زیارت را به آرزویشان برسانیم.
این گونه علاوه بر رسیدن به ثواب نامحدود قرض الحسنه، از ثواب تجهیز زائرین امام حسین (علیه السلام) نیز بهره مند خواهید شد.
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 688 |
| 11 | 🎥 پنج حقیقتی که اگر بفهمی گناه برایت سخت میشود.
مردی با اعتراف به گناه آمد، در محضر امام حسین(ع) و پاسخی شنید که مسیر نگاهش را عوض کرد…
👤حجت الاسلام رفیعی
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 861 |
| 12 | 🛑بلا و نعمت
امام عسكرى عليه السلام فرمود:
هيچ گرفتارى و بلايى نيست مگر آن كه نعمتى از خداوند آن را در ميان گرفته است
بحارالانوار ج۷۸ ص۳۷۴
شرح_حدیث :
این حدیث شریف از امام حسن عسکری (علیهالسلام)، دریچهای تازه به سوی نگاه کردن به سختیهای زندگی میگشاید.
این سخن، در واقع یک «تغییر پارادایم» یا تغییر در نگرش است. انسانها معمولاً وقتی در میان گرفتاری یا بلا قرار میگیرند، تنها به جنبهی ظاهری و دردناک آن توجه میکنند؛ یعنی همان چیزی که در لحظه، باعث رنج و ناراحتی میشود. اما امام (ع) به ما یادآوری میکنند که دید ما محدود به «ظاهر» است، در حالی که حقیقت، پیچیدهتر از اینهاست.
این «نعمت پنهان» که در دل بلا نهفته است، میتواند معانی مختلفی داشته باشد، از جمله:
۱. صیقل خوردن روح: گاهی سختیها مانند سنگ و آتش هستند که ناخالصیهای وجود ما را میسوزانند و روح را صیقل میدهند تا به بلوغ و پختگی برسد.
۲. بیدار شدن از غفلت: بسیاری از اوقات، آسایشِ بیش از حد، انسان را در غفلت فرو میبرد. بلا، مانند یک تکانهی ناگهانی، فرد را از خواب غفلت بیدار کرده و او را به یاد خالق و خودشناسی واداشته است.
۳. جایگزینی بهتر: گاهی از دست دادن چیزی، مقدمهای برای رسیدن به چیزی بسیار ارزشمندتر است که ما هنوز از آن بیخبریم.
۴. تقویت توانمندیها: سختیها، صبر، استقامت و ایمان را در وجود انسان تقویت میکنند؛ ویژگیهایی که در روزهای خوش، بهسادگی به دست نمیآیند.
در واقع، این نگاه، مایهی امیدواری و آرامش است. این دیدگاه به ما میآموزد که حتی در تاریکترین لحظات زندگی، نباید ناامید شد، زیرا زیر لایهی سیاه رنج، لایهای از لطف و رحمت الهی در حال عمل کردن است.
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 799 |
| 13 | ✍ دستورالعمل آیتالله حقشناس برای چله زیارت عاشورا
حاجتی بزرگ و دستنیافتنی دارید؟ آیتالله حقشناس (ره) دستورالعملی خاص و مجرب برای چله زیارت عاشورا به یادگار گذاشتهاند که کلید گشایش گرههای کور است؛ رازی چهلروزه که معجزه
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 731 |
| 14 | ✅ صاحبنظری که میگفت نمی دانم!
مرحوم علامه طباطبائى(رحمهالله)، مكرراً در جواب سؤالاتى كه مطرح مىشد، مىفرمودند: «نمىدانم». با وجود اينكه استاد آن علم بودند و پنجاه سال در آن علم زحمت كشيده و صاحب نظر بودند ولى در وهله اول بدون هيچ دغدغه و تشويشى مىگفتند: «نمىدانم». آنگاه تأمل كرده و بعد از لحظهاى مىفرمودند: «مىشود اينگونه گفت» و يا «فكر كنيد كه مىشود اينگونه جواب داد». روحيه و دل خاشع حضرت علامه(رحمه الله) را با كسى كه هرگز بر زبانش «نمىدانم» جارى نمىشود و يا كسى كه هيچ علم ندارد ولى خيلى قاطعانه اظهار نظر مىكند، مقايسه كنيد تا به ارزش چنين خُلق حميدهاى پى ببريد!
📚 پند جاوید، مصباح یزدی، جلد اول، ص221 | 667 |
| 15 | ✨﷽✨
📝 سؤال خبرنگار از امام خمینی که شما اقتصاد و حقوق نخواندهاید و پاسخ امام خمینی (رحمت الله علیه)
🔻 سوال خبرنگار:
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بینالمللی را مطالعه نکردهاید.
تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گیرودار یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید.
آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
✅ پاسخ حضرت امام قدس سره:
ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسیای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم.
ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم.
از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید.
🔸ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند.
❇️ آری با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر است که ندانم.
📗 صحيفه امام، ج١١، ص ١٦٠
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 694 |
| 16 | 🎥آداب نوکری امام حسین(ع)
👤حجت الاسلام عالی
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 734 |
| 17 | ✍قال امیرالمومنین (علیهالسلام):
آن گاه که خداوند به بنده ای نعمتی عطا کند و او ناسپاسی کند، بی تردید خداوند آن نعمت را از بین ببرد.
📚تصنیف غرر / ۷۵۱۰
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 737 |
| 18 | ✅شناخت جایگاه امامت
وجود مبارک رسول گرامی (صلی الله علیه و اله و سلم) عترت طاهرین خود را همتای قرآن کریم خواند؛ ازاینرو آنان با اشخاص عادی سنجیده نمیشوند:
«لا یقاس بنا أحد»
«لا یقاس بآل محمدٍ من هذه الأُمّة أحد»
این جمله، نکره در سیاق نفی است؛ یعنی میان همه زمینیان کسی همتای اهلبیت علیهمالسلام نیست؛ زیرا آنان یک نور بوده و در عرش الهی بودند و به شکل تجلّی تنزّل یافتند و
با قرآن باید سنجیده شوند نه با رهبران دیگر.
حاکمیت امیرمؤمنان علیهالسلام با زندگی ساده و رسیدگی به فقرا، گرچه عظیم است؛ اما مقامهای برجسته ولایی آن حضرت در جای دیگری باید جستوجو شود:
▫️ آگاهی از عالم غیب
▫️ شناختن آسمانیها بهتر از زمینیها
▫️ تعلیم فرشتگان
▫️ خدای نادیده را ندیده عبادت نکردن
▫️ دیدن و شنیدن آنچه پیامبر (ص) میدید و میشنید:
📖 «إنّک تسمع ما أسمع وتری ما أری إلّا أنّک لست بنبیّ»
حضرت امیر علیهالسلام فرمود:
«لو أحبّنی جبل لتهافت»
یعنی حقیقت ولایت، محبت و نورانیت اهلبیت علیهمالسلام چنان عظیم است که همانگونه که قرآن بر کوه نازل شود آن را متلاشی میکند:
﴿لَو أَنزَلنا هـٰذا القُرءانَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِن خَشیَةِ اللَّهِ﴾
حقیقت ولایت نیز همسنگ و عدیل قرآن است و اگر بر کوه عرضه شود، متلاشی خواهد شد.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 كوثر كربلا | صفحه ۵۳
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 715 |
| 19 | ✍آیت الله سید عبدالکریم کشمیری:
یکبار رفتم از علامه سید علی قاضی کیمیا خواستم، گفتم: یک ذکری برای رزق و روزی بدهید به ما.
فرمودند بگو «اللهم اَغْنِنی بِحَلالِکَ عَنْ حَرامِکْ و بِِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکْ»
زیاد بگو، راستی هم اثر دارد.
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://telegram.me/joinchat/PBT1azBkqtOPKyK5 | 731 |
| 20 | از بدی ها استغفار کنید و از خوبیها حمد کنید، که محاسبه، مراقبه می آورد و مراقبه، حضور و حضور، فتوح به دنبال دارد!
علامه حسن زاده آملی
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/joinchat/1284702208C7c11ed722e | 795 |
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
