uz
Feedback
کدهالیک | codehalic

کدهالیک | codehalic

Kanalga Telegram’da o‘tish

دوره های آموزشیمون رو از داخل سایت ببینید https://codehalic.ir

Ko'proq ko'rsatish
3 457
Obunachilar
-224 soatlar
-77 kunlar
+6730 kunlar
Postlar arxiv
موقعیت شغلی دلاری برنامه نویس پایتون لوکیشن: ریموت ساعات کاری منعطف سطح زبان :c1 یا بالاتر رنج حقوق: $4,000 – $2,000 About the Role We are looking for a skilled Python Developer to join our growing team. In this role, you will design, develop, and maintain high-quality backend systems and applications. 2+ years of experience as a Python Developer or similar role Strong proficiency in Python Experience with frameworks like Django, FastAPI, or Flask Solid understanding of REST APIs and backend development Experience with databases (PostgreSQL, MySQL, or MongoDB) Familiarity with Git and version control Problem-solving mindset and attention to detail ارسال رزومه : https://forms.gle/dnNGjbzhdZHpPwku6 @codehalics | کدهالیک

ما در شرکت فاوا فناوری افق، زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ، برای توسعه و بهبود یکی از محصولات عملیاتی حوزه Telecom در حال گسترش تیم فنی هستیم. در این موقعیت، به دنبال یک Back-End Developer مسلط به C# / .NET هستیم. در این پروژه با موضوعاتی مثل طراحی و توسعه سرویس‌های Back-End، بهبود کارایی، دیباگ سیستم‌های عملیاتی، کار با دیتابیس، Message Broker، و آماده‌سازی سرویس‌ها برای محیط Production درگیر خواهید بود. مهارت‌های اصلی مورد انتظار: تسلط به C# و .NET / .NET Core تجربه طراحی و توسعه RESTful API تسلط قابل قبول به SQL Server و مفاهیم طراحی دیتابیس آشنایی با معماری سرویس‌محور یا Microservices آشنایی با Message Brokerهایی مثل RabbitMQ یا Kafka آشنایی با Docker و مفاهیم Containerization آشنایی با Git، CI/CD و فرآیندهای توسعه تیمی توانایی تحلیل مسئله، دیباگ، مستندسازی و کار مسئولانه روی سیستم‌های Production موارد زیر مزیت محسوب می‌شود: تجربه کار با Kubernetes تجربه در پروژه‌های Telecom ،FinTech یا سیستم‌های پرتراکنش آشنایی با مفاهیم Observability، Logging، Monitoring و Performance Tuning تجربه کار با معماری‌های مقیاس‌پذیر و سرویس‌های High-Load محل کار: تهران، محدوده خیابان مطهری نوع همکاری: تمام‌وقت مزایا: ناهار سازمانی، بیمه تکمیلی، هدایای مناسبتی @codehalics | کدهالیک

دعوت به همکاری موقعیت شغلی : متخصص DevOps سطح حرفه ای : MID level ‌به بالا نحوه همکاری : نیمه وقت، پاره وقت نوع همکاری : حضور
دعوت به همکاری موقعیت شغلی : متخصص DevOps سطح حرفه ای : MID level ‌به بالا نحوه همکاری : نیمه وقت، پاره وقت نوع همکاری : حضوری، ریموت، هیبرید محل کار: تهران - قیطریه نحوه ارسال رزومه : پیام در لینکدین، ارسال ایمیل به hosseini@techchi.ir ، ارسال در بله به شماره ۰۹۰۱۸۰۱۳۶۹۰ @codehalics | کدهالیک

امروز یکی بهم پیام داد که استاد میخوام بیام برنامه نویسی یاد بگیرم آقا نیایید ما خودمونم توش موندیم بدون اینترنت مگ میشه کار کرد آخه؟ ۶۰ روزه کک هیچ کسی نگزید که این اینترنت راه درآمدی ما بود :)))))))) @codehalics | کدهالیک

حالا از دل این بحث یه سوال مصاحبه ای در میاد که نیاز داره کمی تجربه کار در تیم داشته باشین ! «چطور برای تسک‌ها در تخمین زمان کاری (Estimation) کاری می‌کنید که نه دچار کم‌برآوردی بشید و نه بیش‌برآوردی؟ از چه روش‌ها یا تجربه‌هایی استفاده می‌کنید؟» دوست دارم پاسخ‌هاتون رو هم درباره این موضوع بشنوم. امشب راجب این میخوام مفصل صحبت کنم @codehalics | کدهالیک

به نظرم این قانون بیشتر از اینکه یک “قانون مستقل” باشه، زیرمجموعه همون بایاس‌های ذهنی در تخمین زدن زمانه که دیروز هم راجع بهش صحبت کردیم. یعنی ما ذاتاً توی برآورد کارها دچار خوش‌بینی می‌شیم و پیچیدگی‌های واقعی کار، مخصوصاً تو پروژه‌های نرم‌افزاری، رو کمتر از چیزی که هست در نظر می‌گیریم. نتیجه‌اش هم اینه که حتی وقتی حواسمون هست که داریم خوش‌بینانه تخمین می‌زنیم، باز هم عوامل پیش‌بینی‌نشده مثل باگ‌ها، وابستگی‌ها یا رفت و برگشت‌های کار باعث می‌شن زمان واقعی بیشتر بشه. برای همین توی کارهای عملی مثل استیمیت دادن در Jira می‌شه گفت این قانون بیشتر یه یادآوریه از همون بایاس ذهنیه، نه یه اصل جدا. در واقع کمک می‌کنه حواسمون باشه که تخمین زمان همیشه خطا داره و باید با دید احتمالی بهش نگاه کنیم، نه قطعی. مثلا میگی مهندس اینو دو روزه میزنم نمیدونی که ترامپ میخواد سه روز دیگ زیر ساختارو بزنه ممکنه کلا با شمع مجبور باشی کد بزنی چون بایاس ذهنیمون الان رو این منواله که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ( بر منکرش لعنت ) این بایاس ذهنی رو خیلی جدی بگیرید واقعا تنها چیزی که توی اینهمه سال منو آزار داده یکی بایاس ذهنی خودم بوده و یکی بایاس همکارام ! @codehalics | کدهالیک

خب امروزم قراره بریم به ادامه ی بحث جذاب قوانین مهندسی نرم افزار و قانون هافستدر (Hofstadter) قانون هافستدر می‌گه کارها همیشه
خب امروزم قراره بریم به ادامه ی بحث جذاب قوانین مهندسی نرم افزار و قانون هافستدر (Hofstadter) قانون هافستدر می‌گه کارها همیشه بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم طول می‌کشن، حتی وقتی از قبل اینو در نظر می‌گیریم که احتمالاً داریم خوش‌بینانه تخمین می‌زنیم. دلیلش هم اینه که تو پروژه‌های واقعی، مخصوصاً نرم‌افزاری، چیزهای پیش‌بینی‌نشده زیاد پیش میاد؛ مثل باگ‌های عجیب، وابستگی به کار بقیه، یا زمان بیشتر برای تست و ریویو. این موضوع مستقیم به استیمیت دادن توی Jira ربط داره، چون معمولاً تسک‌ها رو کمتر از واقعیت برآورد می‌کنیم و حتی وقتی سعی می‌کنیم محافظه‌کار باشیم باز هم خطا داریم. به همین خاطر تیم‌ها معمولاً از داده‌های اسپرینت‌های قبلی (velocity) و یه مقدار بافر استفاده می‌کنن تا استیمیت‌ها واقعی‌تر بشه و برنامه‌ریزی قابل اتکاتری داشته باشن. #lawsofsoftwareengineering @codehalics | کدهالیک

> امروز روی مهاجرت داکیومنت API از Swagger به Scalar کار کردم و همزمان مزیت‌های Scalar رو هم بررسی کردم. نسبت به Swagger، UI
> امروز روی مهاجرت داکیومنت API از Swagger به Scalar کار کردم و همزمان مزیت‌های Scalar رو هم بررسی کردم. نسبت به Swagger، UI مدرن‌تر و خواناتری داره و در کل developer experience بهتری میده. همچنین performance بهتری روی APIهای بزرگ داره و کار باهاش روان‌تره. > > Scalar یه API playground پیشرفته با تست و لاگ real-time داره و SDKهایی که میده تمیزتر و type-safe ترن. از workflowهای مدرن مثل Git-native بودن و سازگاری بهتر با ابزارهای جدید (مثل AI tooling) هم پشتیبانی می‌کنه؛ یکی از جذاب‌ترین بخش‌هاش هم پشتیبانی نیتیو از MCP بود. از طرفی، نمایش داکیومنت برای end-user ساده‌تره، هر روت URL جدا داره برای share راحت‌تر، و چون از OpenAPI پشتیبانی می‌کنه، سوییچ بین Swagger و Scalar خیلی راحت انجام میشه. #ابزار_مفید @codehalics | کدهالیک

با توجه به وضعیت نا به سامان ویکی تجربه اگر جایی خواستید استخدام بشید میتونین از این سایت تجربه های کاریشو بخونین که سرتون کلاه نره البته که نباید ملاک صد در صدیتون باشه چون خیلی حالت ممکنه اتفاق بیوفته برای یه شرکت که واقعا تقصیری توش نداره ولی بازم توصیه های دیگران قبل از شروع به کار میتونه کمک کننده باشه این سایت رو یه سری افراد خیلی سال پیش شروع کردن و هویتشونم مشخص نیست ولی کاملا بی طرف دارن تجربه های کاری رو میزارن https://tajrobe.github.io/ @codehalics | کدهالیک

Senior Software Engineer (php) Design, develop, and maintain reliable web services with a focus on scalability and performanc
Senior Software Engineer (php) Design, develop, and maintain reliable web services with a focus on scalability and performance optimization. Research, implement, and apply best practices for technical and architectural requirements. Collaborate within an agile team to deliver high-quality features. Foster a positive team environment by sharing knowledge and mentoring others. Break down complex problems into manageable tasks and resolve them effectively. Optimize existing services, improving code and database query performance. Mentor team members and contribute to a motivated, high-performing team. Deliver complete features with thorough manual and automated testing. Stay passionate about and updated with new technologies and tools. Send your resume in: https://career.hrcando.ir/co/takhfifan/job-detail/79dcdacb-51ca-4c2a-9190-9a50d7f7fd4b @codehalics| کدهالیک

تیم TWO-X در حال گسترش است! در روزهایی که خیلی‌ها مکث کرده‌اند، ما تصمیم گرفته‌ایم ادامه بدهیم. ما هنوز به آینده امیدواریم و باور داریم رشد، همکاری و ساختن، حتی در دل چالش‌ها هم متوقف نمی‌شود. اگر به دنبال یک محیط حرفه‌ای، پویا و در حال رشد هستی، جای تو کنار ما خالیه. ما به دنبال افراد باانگیزه و متخصص برای موقعیت‌های زیر هستیم: 🔹 Backend Chapter Lead 🔹 Frontend Developer 🔹 .NET Developer 🔹 Digital Marketing Specialist 🔹 UI/UX Designer 🔹 Senior Product Manager اینجا فرصتی داری برای کار روی پروژه‌های جدی، یادگیری مداوم و ساختن چیزی که واقعاً اثرگذار است. اگر فکر می‌کنی این موقعیت‌ها مناسب تو هست — یا کسی رو می‌شناسی که می‌تونه همراه خوبی برای این مسیر باشه — رزومه‌ات رو برامون ارسال کن: 📧 twoxoffice@gmail.com یا این پست رو به اشتراک بذار. @codehalics | کدهالیک

تیم TWO-X در حال گسترش است! در روزهایی که خیلیها مکث کردهاند، ما تصمیم گرفتهایم ادامه بدهیم. ما هنوز به آینده امیدواریم و باور داریم رشد، همکاری و ساختن، حتی در دل چالشها هم متوقف نمیشود. اگر به دنبال یک محیط حرفهای، پویا و در حال رشد هستی، جای تو کنار ما خالیه. ما به دنبال افراد باانگیزه و متخصص برای موقعیتهای زیر هستیم: 🔹 Backend Chapter Lead 🔹 Frontend Developer 🔹 .NET Developer 🔹 Digital Marketing Specialist 🔹 UI/UX Designer 🔹 Senior Product Manager اینجا فرصتی داری برای کار روی پروژههای جدی، یادگیری مداوم و ساختن چیزی که واقعا اثرگذار است. اگر فکر میکنی این موقعیتها مناسب تو هست — یا کسی رو میشناسی که میتونه همراه خوبی برای این مسیر باشه — رزومهات رو برامون ارسال کن twoxoffice@gmail.com یا این پست رو به اشتراک بذار. @codehalics | کدهالیک ایندنتاشو درست کن متنت رو با فاصله‌گذاری و ایندنت مرتب کردم 👇 تیم TWO-X در حال گسترش است! در روزهایی که خیلی‌ها مکث کرده‌اند، ما تصمیم گرفته‌ایم ادامه بدهیم. ما هنوز به آینده امیدواریم و باور داریم رشد، همکاری و ساختن، حتی در دل چالش‌ها هم متوقف نمی‌شود. اگر به دنبال یک محیط حرفه‌ای، پویا و در حال رشد هستی، جای تو کنار ما خالیه. ما به دنبال افراد باانگیزه و متخصص برای موقعیت‌های زیر هستیم: 🔹 Backend Chapter Lead 🔹 Frontend Developer 🔹 .NET Developer 🔹 Digital Marketing Specialist 🔹 UI/UX Designer 🔹 Senior Product Manager اینجا فرصتی داری برای کار روی پروژه‌های جدی، یادگیری مداوم و ساختن چیزی که واقعاً اثرگذار است. اگر فکر می‌کنی این موقعیت‌ها مناسب تو هست یا کسی رو می‌شناسی که می‌تونه همراه خوبی برای این مسیر باشه رزومه‌ات رو برامون ارسال کن: 📧 twoxoffice@gmail.com یا این پست رو به اشتراک بذار. @codehalics | کدهالیک

تیم TWO-X در حال گسترش است! در روزهایی که خیلیها مکث کردهاند، ما تصمیم گرفتهایم ادامه بدهیم. ما هنوز به آینده امیدواریم و باور داریم رشد، همکاری و ساختن، حتی در دل چالشها هم متوقف نمیشود. اگر به دنبال یک محیط حرفهای، پویا و در حال رشد هستی، جای تو کنار ما خالیه. ما به دنبال افراد باانگیزه و متخصص برای موقعیتهای زیر هستیم: 🔹 Backend Chapter Lead 🔹 Frontend Developer 🔹 .NET Developer 🔹 Digital Marketing Specialist 🔹 UI/UX Designer 🔹 Senior Product Manager اینجا فرصتی داری برای کار روی پروژههای جدی، یادگیری مداوم و ساختن چیزی که واقعا اثرگذار است. اگر فکر میکنی این موقعیتها مناسب تو هست — یا کسی رو میشناسی که میتونه همراه خوبی برای این مسیر باشه — رزومهات رو برامون ارسال کن twoxoffice@gmail.comیا این پست رو به اشتراک بذار. @codehalics | کدهالیک

ویکی‌تجربه بیشتر از چند هفته است که از دسترس خارج شده و هنوز مشخص نیست که این اختلال موقتی است یا باید آن را به‌عنوان پایان ک
ویکی‌تجربه بیشتر از چند هفته است که از دسترس خارج شده و هنوز مشخص نیست که این اختلال موقتی است یا باید آن را به‌عنوان پایان کامل فعالیت این سرویس در نظر گرفت. کاربران در این مدت با عدم دسترسی به محتوای آرشیو و تجربه‌های ثبت‌شده مواجه بوده‌اند و هیچ اطلاعیه رسمی و شفافی درباره زمان بازگشت یا علت دقیق این قطعی منتشر نشده است. در حال حاضر، وضعیت این پلتفرم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید دید در روزهای آینده آیا توضیحات یا به‌روزرسانی جدیدی از سوی مسئولان آن ارائه خواهد شد یا خیر. @codehalics | کدهالیک

امروز می‌خوام ادامه قوانین مهندسی نرم‌افزار رو ببرم سراغ یکی از خطرناک‌ترین باگ‌های ذهنی که حتی از باگ‌های کد هم بدتره؛ اثر C
امروز می‌خوام ادامه قوانین مهندسی نرم‌افزار رو ببرم سراغ یکی از خطرناک‌ترین باگ‌های ذهنی که حتی از باگ‌های کد هم بدتره؛ اثر Confirmation Bias یا سوگیری تأییدی. مغز ما دنبال حقیقت نیست، دنبال تأیید چیزیه که از قبل بهش باور داریم. وقتی یه فرض تو ذهنمون شکل می‌گیره (مثلاً مشکل از یه سرویسه)، فقط چیزهایی رو می‌بینیم که همونو تأیید کنه و بقیه نشونه‌ها رو نادیده می‌گیریم یا کم‌اهمیت می‌کنیم. همین باعث میشه تو دیباگ، طراحی سیستم یا تصمیم‌های معماری، مسیر اشتباه رو با اعتمادبه‌نفس بالا ادامه بدیم. جالب اینجاست که هرچی مطمئن‌تر باشی “مشکل رو فهمیدی”، بیشتر تو این خطایی. چون ذهن دیگه دنبال رد فرضت نیست، فقط دنبال اثباتشه. برای همین آدم‌های باتجربه برعکس عمل می‌کنن؛ به جای اینکه بپرسن «چرا درسته؟» می‌پرسن «چرا ممکنه اشتباه باشه؟» و دنبال داده‌ای می‌گردن که فرضشون رو نقض کنه، نه تأیید. چون تو مهندسی نرم‌افزار، واقعیت به باور ما وفادار نیست، به چیزی وفاداره که واقعاً تو سیستم اتفاق می‌افته. #lawsofsoftwareengineering @codehalics | کدهالیک

یه مقاله خفن امروز میخوندم که میگفت غرب همون اشتباهی که تو صنعت کرد داره در برنامه‌نویسی هم تکرار می‌کنه. مثال زد که آمریکا ب
یه مقاله خفن امروز میخوندم که میگفت غرب همون اشتباهی که تو صنعت کرد داره در برنامه‌نویسی هم تکرار می‌کنه. مثال زد که آمریکا برای تولید دوباره موشک استینگر مجبور شد مهندس‌های بازنشسته رو برگردونه و حتی یه ماده هسته‌ای (Fogbank) دیگه بلد نبودن بسازن چون دانشش فقط تو ذهن آدم‌ها بوده و از بین رفته حالا نویسنده میگه با اومدن ابزارهای AI همین اتفاق داره تو کدنویسی میفته. شرکت‌ها کمتر جونیور استخدام می‌کنن و خیلی‌ها فقط با AI کار رو جلو می‌برن بدون اینکه عمیق بفهمن چی دارن می‌نویسن. نتیجه‌اش اینه که چند سال دیگه ممکنه مهندس باتجربه کم بیاد. حرف اصلیش اینه که یاد گرفتن واقعی شورت کات نداره. اگه نسل جدید تجربه و اشتباه نکنه، اون دانشی که فقط با کار کردن به دست میاد کم کم از بین میره و وقتی لازم بشه دیگه کسی نیست که از اول سیستم‌ها رو بفهمه و درستشون کنه. به نظرش با ابزارهای AI هم داریم همین مسیر رو می‌ریم، جونیورها کمتر استخدام می‌شن و خیلی‌ها بدون درک عمیق فقط با AI کد می‌زنن. حوصله داشتین مقاله جدید و جذابیه بخونین حتما : https://techtrenches.dev/p/the-west-forgot-how-to-make-things @codehalics | کدهالیک

#استخدام اگه کسی شرایط زیر رو داره و با وضعیت کنونی دنبال کار میگرده میتونه به من پیام بده: - حداقل دو سه سال تجربه کاری تو ی
#استخدام اگه کسی شرایط زیر رو داره و با وضعیت کنونی دنبال کار میگرده میتونه به من پیام بده: - حداقل دو سه سال تجربه کاری تو یکی از زمینه های زیر: Python developer AI/ML Engineer Data Scientist Go C#/.NET (backend/ fullstack) - زبان انگلیسی قوی - اینترنت مناسب مصاحبه و کار @codehalics | کدهالیم

در این شرایط، ما در ژاکت مسیر رشد رو متوقف نکردیم و دنبال آدم‌های باانگیزه برای تیم محصول‌مون هستیم 🚀 اگر می‌خوای تأثیر واقع
در این شرایط، ما در ژاکت مسیر رشد رو متوقف نکردیم و دنبال آدم‌های باانگیزه برای تیم محصول‌مون هستیم 🚀 اگر می‌خوای تأثیر واقعی بذاری و تو یه محیط پویا رشد کنی، این فرصت‌ها برای توئه: 🔹 Product Manager (Mid-level) هدایت مسیر محصول، تعریف roadmap، کار نزدیک با تیم‌ها، تحلیل داده و بهبود مستمر تجربه کاربر 🔹 Associate Product Manager مشارکت در بک‌لاگ، مستندسازی، جمع‌آوری فیدبک، تحلیل رقبا و همکاری در اجرای اسکرام 📍 فرصت رشد واقعی در یک تیم حرفه‌ای اگه خودتی یا کسی رو می‌شناسی، معرفی کن 👇 📧 ایمیل: zhakethr@gmail.com 🆔 آیدی بله و تلگرام: @zhakethr @codehalics | کدهالیک

ما دنبال Backend یا Product Manager معمولی نیستیم؛ دنبال Builder‌ایم. آدم‌هایی که منتظر تسک نمی‌مونن، مسئله رو می‌فهمن، Own م
ما دنبال Backend یا Product Manager معمولی نیستیم؛ دنبال Builder‌ایم. آدم‌هایی که منتظر تسک نمی‌مونن، مسئله رو می‌فهمن، Own می‌کنن و خودشون راه‌حل می‌سازن. 🔴 Backend (Product-Minded) کسی که علاوه بر مهارت فنی، نگاه محصولی داره؛ با Python (FastAPI)، طراحی دیتابیس (PostgreSQL, Redis)، ساخت API و مشارکت در تصمیم‌های محصول. تمرکز روی حل ساده و مؤثر مسئله و ساخت سریع MVP. 🔴 Product Builder کسی با mindset سازنده؛ از ایده تا MVP و لانچ جلو می‌بره، roadmap می‌چینه، experiment اجرا می‌کنه و دنبال impact واقعیه نه صرفاً فیچر. 📍 قم | تمام‌وقت راه ارتباطی در بله afsharifard_hr_signal شماره تماس 09102047044 یا لینکدین @codehalics | کدهالیک

اگر فن قوانین مهندسی نرم افزار هستید تا الان راجب این موضوعات باهم دیگه صحبت کردیم : 1- قانون هایروم 2-قانون زاوینسکی 3- قانون KISS 4- اثر Dunning-Kruger ضمنا با هشتک #lawsofsoftwareengineering میتونین موارد مرتبط باهاش رو بخونین مثل نظرات و تجربیات شخصی خودم نسبت به هر کدوم سعی میکنم هر روز یا هر 2 روز یک بار یک قانون جدید رو باهم دیگ بررسی کنیم بنظرم دوستنشون خیلی خیلی بهمون دید کلی نسبت به محصول و برنامه نویسی و ... میده ! @codehalics | کدهالیک