Score A+ together
Kanalga Telegram’da o‘tish
make sure if nak share something from this group , letak credit ! since february 2023 owner @hiddoublea
Ko'proq ko'rsatish8 247
Obunachilar
-424 soatlar
-397 kun
-13930 kun
Postlar arxiv
8 248
Repost from N/a
walau sejadahmu sering kau abai,
walau taubatmu sering kau tangguh,
walau sembahangmu sering kau lupa,
tuhan tak pernah jemu untuk memaafkanmu.🌷
8 248
Repost from Himpunan Fikrah Ilmiah Channel🍀🤍
jom kita muhasabah diri🌷
https://t.me/himpunanfikrahilmiahchannel?livestream=96a1228c03f0f581ad
8 248
Repost from Himpunan Fikrah Ilmiah Channel🍀🤍
jom kita muhasabah diri🌷
https://t.me/himpunanfikrahilmiahchannel?livestream=96a1228c03f0f581ad
8 248
Repost from Himpunan Fikrah Ilmiah Channel🍀🤍
Tajuk : Iman Umat Kini🌿
Tarikh : 18 April 2026
Waktu : 10.00 Malam ini
Persoalan yang bakal dikupas :
🌿 Lemahnya Iman seseorang : Apa Puncanya?
🌿 Cabaran Dunia Moden : Apakah cara untuk kekal teguh, tabah dan ISTIQOMAH?
🌿 Langkah menguatkan lagi pegangan Iman dalam diri umat Islam yang kini
Saksikan penyampaian daripada kami pada malam ini dari Channel :
Himpunan Fikrah Ilmiah🍀
https://t.me/himpunanfikrahilmiahchannel
Stay Tuned!🫶🏻🌷
8 248
Repost from Himpunan Fikrah Ilmiah Channel🍀🤍
Tajuk : Iman Umat Kini🌿
Tarikh : 18 April 2026
Waktu : 10.00 Malam ini
Persoalan yang bakal dikupas :
🌿 Lemahnya Iman seseorang : Apa Puncanya?
🌿 Cabaran Dunia Moden : Apakah cara untuk kekal teguh, tabah dan ISTIQOMAH?
🌿 Langkah menguatkan lagi pegangan Iman dalam diri umat Islam yang kini
Saksikan penyampaian daripada kami pada malam ini dari Channel :
Himpunan Fikrah Ilmiah🍀
https://t.me/himpunanfikrahilmiahchannel
Stay Tuned!🫶🏻🌷
8 248
Tajuk : Iman Umat Kini🌿
Tarikh : 18 April 2026
Waktu : 10.00 Malam ini
Persoalan yang bakal dikupas :
🌿 Lemahnya Iman seseorang : Apa Puncanya?
🌿 Cabaran Dunia Moden : Apakah cara untuk kekal teguh, tabah dan ISTIQOMAH?
🌿 Langkah menguatkan lagi pegangan Iman dalam diri umat Islam yang kini
Saksikan penyampaian daripada kami pada malam ini dari Channel :
Himpunan Fikrah Ilmiah🍀
https://t.me/himpunanfikrahilmiahchannel
Stay Tuned!🫶🏻🌷
8 248
Repost from NOTA BAHASA MELAYU SPM
Siapa sini yang rasa Morfologi susah nak faham, sering keliru dengan imbuhan, kata ganda dan penjodoh bilangan sehingga rasa, "Aku ni memang tak boleh ke?"
Dr. Faizul ingin mengajak awak menyertai Seminar Mampu Straight A SPM. Dalam kelas ini, ramai yang dulu keliru dengan Morfologi, tetapi apabila belajar cara yang betul, terus lebih mudah untuk memahami dan menjawab.
Bukan kerana mereka pandai, tetapi kerana akhirnya jumpa teknik yang betul.
Tempat terhad. Daftar sekarang 👉 tinyurl.com/SeminarApril26
8 248
anyone nak? umur around 17-19 , kena selalu boleh active , boleh bantu kakdaa untuk uruskan collab or apa apa yang berkaitan group.
if nak, can dm kakdaa @hiddoublea
8 248
Repost from Himpunan Fikrah Ilmiah Channel🍀🤍
jom hidupkan pagi jumaat dengan al-Kahfi🌷
https://t.me/himpunanfikrahilmiahchannel?livestream=3bfa301f4230eb677f
8 248
Repost from Himpunan Fikrah Ilmiah Channel🍀🤍
hiasi jumaatmu dengan al-kahfi
▶️Pelindung daripada Dajjal
Sabda Nabi Muhammad ﷺ:
"Barangsiapa menghafal sepuluh ayat pertama dari Surah Al-Kahfi, dia akan terlindung daripada Dajjal."
— Riwayat Muslim
Dalam riwayat lain:
"… sepuluh ayat terakhir …"
— Riwayat Muslim
▶️Turunnya ketenangan
Hadis sahih:
Seorang lelaki membaca Surah Al-Kahfi, lalu turun sakinah (ketenangan) dalam bentuk awan.
— Riwayat al-Bukhari & Muslim
-4 jenis fitnah (ujian) yg diceritakan dalam Surah Al-Kahfi
1️⃣ Ashabul Kahfi
-ujian keimanan
2️⃣ Pemilik Dua Kebun
-ujian harta
3️⃣ Nabi Musa & Nabi Khidir
-ujian ilmu
4️⃣ Zulkarnain
-ujian kuasa
8 248
This is my result after rechecked one of the subject. I just want to say few things untuk budak² junior saya yang tengok post ini.
Benda pertama just be consistent. Bukan setiap exam awak akan dapat apa you nak. Ada markah kurang dari expectations awak atau even lebih ! Kerja korang BE CONSISTENT STUDY JE SETIAP HARI. It's okay kalau awak ambil break. Semasa form 4 dan form 5, saya pun sometime jatuh sakit dan lagi² penat. Benda ini semua normal. Then apa maksud consistent? Otak korang, mindset korang kena tetap bahawa KENA BELAJAR, KENA BELAJAR EVERYDAY, KENA BELAJAR WALAUPUN PENAT. Kalau dah ada mindset memang awak takkan give up
My dear juniors,
SPM tu memang zaman yang akan tentukan sama ada cita² awak tu berjaya atau tak but at the same time RESULT KORANG TAKKAN TAMATKAN HIDUP KORANG
I dah kerja part time selama 3-4 bulan. Jadi, spm dekat my workplace they don't even care. My workplace they only care how I work everyday
Disclaimer :
I post sini bukan sebab nak being boastful ke atau perli orang lain!
8 248
Repost from N/a
#60
apa yg disangka belum tentu menjadi nyata.
apa yg ternyata belum tentu seperti apa yg disangka.
