🎙️کانال شعر و دکلمه کافه ادب 🎬
Kanalga Telegram’da o‘tish
❁﷽❁ ما به اندازه دریا از هم دوریم اما اینجا دلهای مان نزدیک و نزدیکتر میشود❤️ 🇦🇫 ارائه انواع بیکلام✓ برای شعر و دکلمه 🇦🇫 ⭕️تبلغات نیز پذیرفته میشود!🌟 برنامه نبض احساس پنجشنبه شب ها ساعت ۱۰ به وقت افغانستان 🎧 @Amini_S1 🗽Onwer 🆔
Ko'proq ko'rsatish7 287
Obunachilar
+224 soatlar
-247 kunlar
-8030 kunlar
Postlar arxiv
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
پا به پا کردی بری،پایت چرا لنگ است هنوز؟؟
خاطراتم درمیان است و دلت تنگ است هنوز؟؟
ابتدای جاده عشقت که ناهموار بود
شک ندارم انتهایش مملو از سنگ است هنوز
خوب میدانم برایت مثل یک بازیچه ام
لعنتی عشقم برایت مایه ننگ است هنوز؟؟
با رقیبان برسرت با جان و دل جنگیده ام
بینمان هرروز و هرشب همچنان جنگ است هنوز
من که در عشقم برایت صاف وصادق بوده ام
پس چرا عشقت به من از روی نیرنگ است هنوز
رنگ عوض کردی و عشقت همچنان یکرنگ نیست
پایه های عشق تو بر پایه رنگ است هنوز
روز وشب در گوش من خواندی که عاشق پیشه ای
حرفهایت توی گوشم مثل یک زنگ است هنوز
گفته بودم باز هم میگویمت این جمله را
قصد رفتن گر کنی پایان من مرگ است هنوز
#ناشناس
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
آن بار گران رفت و دگر یار شما نیست
دل کندنم این بار به اصرار شما نیست
من رود پریشان و تو دریای غروری
دیگر به سرم خواهش دیدار شما نیست
یا تاب دلم کم شده؛ یا ظلم تو بسیار
چون طاقتم اندازه آزار شما نیست
سوزاندن و له کردن من عادتتان شد
این آدم دلسوخته سیگار شما نیست
بیهوده پی پنجره ای بودم و دیدم
یک روزنه سرتاسر دیوار شما نیست
یک جور از آوار تنم ساده گذشتی
انگار که ویرانی من کار شما نیست
پایان مرا خوب تماشا کن و خود را
مفروش به آنکس که خریدار شما نیست
#رازق_جانباز🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1 🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
"چاے دم ڪن"، تا بگـویم بـا تو از تڪرارها
از سڪـــوت و انتـــظار و ســردے رفتارها
وقت نوشیدن بہ زیـر پنـجرہ در نـور ماہ
انـــدڪے اندیشہ ڪن در ســـــردے گفتارها
مـاہ من بــودے ولے تـا دیدمت با دیگری
بـــاورم گــمشد میــان سایـــهے دیوارها
با مـرور روزهـاے سرد من حس مے ڪنی
قصهے تنـــــهاییم را بــــارهــــا و بــارها
صادقانہ عاشقت بودم ولے حالا بخوان
حس و حالم را فقط از متن این اقرارها!
خستهام ڪردہ غرور و بیتفاوت بودنت
میروم، تنها بمان ، با حسرت دیدارها...
#شھناز_ڪندی🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1 🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
دیوانه شدم تا که نظر سوی تو کردم
من هستی خود نذر دو ابروی تو کردم
عاشق شدم و سخت گرفتار تو گشتم
افسون شدم خنده به جادوی تو کردم
زلفت چو بدیدم که به باد است پریشان
من شانه شدم ، شانه به گیسوی تو کردم
تا بوسه نشاندم به کنار لب لعلت
مست از تو شدم خانه به پهلوی تو کردم
جز قدرت عشقت دگرم نیست خدایی
کافر شده ام تکیه به نیروی تو کردم
یک لحظه گذارم به سر کوی تو افتاد
آواره دلم را به سر کوی تو کردم
من
عطر تنت را به دو عالم نفروشم
عادت به خدا بر تن شب بوی تو کردم
#ناشناس
چنین که در دل من داغ زلف سرکش توست
بنفشه زار شود تربتم چو درگذرم...
✍️#حافظ
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
مرا آزردی و از دیدهام پنهان شدی رفتی
تو بر بیچارگی و گریهام خندان شدی رفتی
نگاهم در پیِ در مانده ده سال تمام، اما
جفا کردی، اسیر حرف بدخواهان شدی رفتی
شدی سنگ و به روی چشم من، چشمان خود بستی
به دین عاشقان یکباره بیایمان شدی رفتی
نشستی چون کبوتر در کنارم با تنی خونین
پر و بال شکسته خوب شد، درمان شدی رفتی
به من از عشق میگفتی ولی از یاد خود بردی
تو با بیچارگی و جهل، بیسامان شدی رفتی
کنایه، طعنه، حرف تلخ و تهمتها نصیبم شد
ز رفتار خودت شرمت شد و گریان شدی رفتی
نمیدانم چرا ترسیدی و درماندی و گفتی:
که چون اشکی و از چشمان من لغزان شدی رفتی
خودت را بر فراموشی زدی، باشد برو، بیمن
دگر اینباره با بیگانه همپیمان شدی رفتی
✍️#ثنا_عباس_زاد
📖#نجوا
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
شب فراق كه داند
كه تا سحر چند است ...
مگر كسى كه ...
به زندان عشق ، در بند است .!!
✍️#سعدی
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
Repost from 🎙️کانال شعر و دکلمه کافه ادب 🎬
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
ای آنکه دوست دارمت، اما ندارمت
بر سینه میفشارمت، اما ندارمت
ای آسمان من که سراسر ستارهای
تا صبح میشمارمت، اما ندارمت
در عالم خیال خودم چون چراغ اشک
بر دیده میگذارمت، اما ندارمت
میخواهم ای درخت بهشتی، درخت جان
در باغ دل بکارمت، اما ندارمت
میخواهم ای شکوفهترین مثل چتر گل
بر سر نگاه دارمت، اما ندارمت
📝#سعید_بیابانکی
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
ای آنکه دوست دارمت، اما ندارمت
بر سینه میفشارمت، اما ندارمت
ای آسمان من که سراسر ستارهای
تا صبح میشمارمت، اما ندارمت
در عالم خیال خودم چون چراغ اشک
بر دیده میگذارمت، اما ندارمت
میخواهم ای درخت بهشتی، درخت جان
در باغ دل بکارمت، اما ندارمت
میخواهم ای شکوفهترین مثل چتر گل
بر سر نگاه دارمت، اما ندارمت
📝#سعید_بیابانکی
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
من یک تبسم از تو را در دفترم دارم
خورشید چشمان تو را در باورم دارم
با اینکه اینجا مردمش با آشتی قهرند
من دوستی چون کوه را پشت سرم دارم
طرحی نوشتم تا که تصویبش کند چشمت
هر روز بر سر، ایدههای بهترم دارم
پرواز خواهم کرد دنبالت به آن سوتر
بیوقفه شوق پر کشیدن در پرم دارم
یک روز دستم را به دستت میرسانم چون
من یک تبسم از تو را در دفترم دارم
✍️#ناشناس⁉️
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
چرا تردید وقتی که جهان از ما طلبکار است
یقین حاصل کنی بهتر که اجبار است اجبار است
کسی هرگز نگفت اینجا نمینوشی شراب وصل
نگفتند این جهان جایی برای رنج و آزار است
تهی دست آمدی و با تهی دستی رها کردی
جهانی که فریبش مرگ باور را سزاوار است
تولّد، زندگی، مردن بساط این جهان، امّا
جهان دیگری باشد که در آن وعده بسیار است
برای شانهٔ انسان که زیر سایهٔ جبر است
چقدر این بار سنگین و چقدر این راه دشوار است
✍️#مریم_جلالوند
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
امشب به قصّهی دل من گـوش میکنی
فردا مـرا چو قصـّه فرامـوش میکنـی
چون سنگها صدای مرا گوش میکنی
سنگی و ناشنیده فراموش میکنی
رگبار نوبهاری و خواب دریچه را
از ضربههای وسوسه مغشوش میکنی
دست مرا که ساقهٔ سبز نوازش است
با برگهای مرده همآغوش میکنی
گمراهتر ز روح شرابی و دیده را
در شعله مینشانی و مدهوش میکنی
ای ماهی طلائی مرداب خون من
خوش باد مستیت، که مرا نوش میکنی
تو درهٔ بنفش غروبی که روز را
بر سینه میفشاری و خاموش میکنی
در سایهها، فروغ تو بنشست و رنگ باخت
او را به "سایه" از چه سیهپوش میکنی؟
✍️#فروغ_فرخزاد
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
جز روے تو دراین دل ما نقش نگنجد
هرنقش دگر همچو حبابست ودگر هیچ
راحم_تبریزے
💛🌻
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
زندگی بی تو پر از رنج و عذاب است نرو
لـج نکـن حـال دلـم بی تو خـراب است نرو
در رگ و ریشه ی من خون تو جریان دارد
بـعـد تو زنـدگـی ام نـقـش سراب است نرو
قـدمـی رنـجـه کـن و رونـق اشـعـارم بـاش
بیـت بیـت غـزل از عطر تو ناب است نرو
سـالـها بـاور مـن مـأمـن چـشـمـان تـو بـود
مسـتی چـشم تـو آن جام شراب است نرو
قصّه ی تلخمن امشبغماینفاصله هاست
دیـده ی ابـری مـن غـرق در آب اسـت نـرو
بـر حـذر بـاش و بـه سـمـت دل آنـانـی که
چـهره ی باطـنشان پـشت نقـاب است نرو
✍️#ناشناس⁉️
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
مادر سلام! خستگی ات را به من بده
آیینه جان! شکستگی ات را به من بده
مادر هر آنچه خواسته بودی، همان شدم
پلکی زدی، تو پیر شدی، من جوان شدم
تا آفتاب "میرم" و تا ماه میروم
از دامنت گرفته ام و راه میروم
از شر آسمان و زمین و زمان به تو
مادر پناه میبرم از دیگران به تو
آن سالها که هوش و حواسی نداشتم
از مهربانی تو خلاصی نداشتم
ترس از پدر همیشه به دل داشتم ولی
مادر چقدر از تو هراسی نداشتم!
دیگر ز هیچ چیز هراسان نمیشوم
چون کودکی به پشت تو پنهان نمیشوم
اما:
از زیر دست های تو کی دور میشوم
از تو اگر که دور شوم کور میشوم
حالم اگر بد است کنار تو میرسم
دستی اگر سرم بکشی جور میشوم
صد سال بعد نیز همین گونه بچه ام
از خاطر چه این همه مغرور میشوم؟
مادر! گلایه های مرا گوش میکنی
قولی بده که زود فراموش میکنی
روزیست روز ما که از آن، شام خوشتر است
شامیست شام ما که در آن، شام دیگر است
من هم نشسته ام که ببینم برنده کیست
امروز روز جنگ کلاغ و کبوتر است
این قوم نانجیبِ سیاهی تبار هم
باور نمیکنند وطن عین مادر است!
✍️بهرام_هیمه
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
مى خواست عشق را بِچِشاند به کامِ خلق
با طعمِ شير و شَهد و شکر، "مادر" آفريد
#روز_مادر_مبارک🩷
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
سلامتی همه مادرا💙👑
مادرم درد های ناگفته است
مادرم قصههای ننوشته است
دکلمه🎙️مهناز قربانی
شاعر📝سیده تکتمحسینی
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
تا زمانی که رسیدن به تو امکان دارد
زندگی درد قشنگیست که جریان دارد
زندگی درد قشنگیست ، بجز شب هایش!
که بدون تو فقط خواب پریشان دارد
یک نفر نیست تو را قسمت من گرداند?!
کار خیر است اگر این شهر مسلمان دارد !
خواب بد دیده ام ای کاش خدا خیر کند
خواب دیدم که تو رفتی، بدنم جان دارد!
شیخ و من هر دو طلبکار بهشتیم ولی
من به تو ، او به نماز خودش ایمان دارد
اینکه یک روز مهندس برود در پی شعر
سر و سریست که با موی پریشان دارد
"من از آن روز که در بند توأم" فهمیدم
زندگی درد قشنگیست که جریان دارد
✍️#علی_صفری
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
🔷️ᴄᴀғᴀ ᴀᴅᴀʙ🔷️
گفتمش سیر ببینم مگر از دل برود
وان چنان پای گرفتست که مشکل برود
دلی از سنگ بباید به سر راه وداع
تا تحمل کند آن روز که محمل برود
چشم حسرت به سر اشک فرو میگیرم
که اگر راه دهم قافله بر گل برود
سهل بود آن که به شمشیر عتابم میکشت
قتل صاحب نظر آنست که قاتل برود
نه عجب گر برود قاعده صبر و شکیب
پیش هر چشم که آن قد و شمایل برود
کس ندانم که در این شهر گرفتار تو نیست
مگر آن کس که به شهر آید و غافل برود
سعدی ار عشق نبازد چه کند ملک وجود
حیف باشد که همه عمر به باطل برود
✍️#سعدی
🔷️ 𝙾𝙽𝚆𝙴𝚁 : @Amini_S1
🔸️ ᴄʜᴀɴɴᴇʟ : @Harim1Eshq
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
