uz
Feedback
Python Hints

Python Hints

Kanalga Telegram’da o‘tish

Python tips and tricks The Good, Bad and the Ugly توی این کانال فقط قرار هست در مورد core python صحبت کنیم. این کانال یک بلاگ شخصی هست و پیرامون نظرات و چیزهایی که توی بیش از ۱۰ سال کد زدن یاد گرفتم (فقط برای کمک به دوستان تازه‌کار) Admin: @Abbasi_ai

Ko'proq ko'rsatish
9 607
Obunachilar
-524 soatlar
+587 kunlar
+21130 kunlar
Postlar arxiv
دیروز تا دیروقت و قبل از خواب داشتم کد میزدم، صبح که از خواب بیدار شدم؛ پیام دادم به یکی از بچه‌های تیم که یک جلسه داشته باشیم و همفکری کنیم روی راه حل یکی از مسائل توی کد؛ گفتم که کجای کد هست و tag گذاشتم، ۱ ساعت پیش پیام داده ناراحت که من جلسه گذاشتم با بچه‌های تیم بعد اومدم دیدم توی کد SOLUTION: رو تگ زدی و راه‌حل رو هم تایپ کردی (به انگلیسی نوشته بودم) و من مطمئن بودم که شب قبل آخرین چیزی که زدم PROBLEM:بود، رفتیم git رو بررسی کردیم و دیدم ساعت ۳ صبح یک commit داشتم، درحالی که من ساعت ۱۲ خوابیدم. علاوه بر اینکه اتفاق جالبی بود، بسیار ذهنم رو درگیر کرده چون چند وقتی هست که خواب بی‌کیفیت دارم و این قطعاً می‌تونه نشونه باشه. اگر کسی راه‌حلی داره یا قبلاً براش این مشکل پیش اومده ممنون میشم private بهم پیام بده؛ بخصوص افرادی که توی خواب راه میرن یا کار انجام میدن. راهکارهای دوستان رو میگم: ۱- بیشترین پیشنهاد مراجعه به متخصص بوده؛ حتماً اگر ۱ هفته دیگه درست نشه اینکار رو می‌کنم. ممکن هست بدخوابی بخاطر مسافرت و ... هم بوده باشه. ۲- بیشترین راهکار فعلا دمنوش آرام‌بخش بوده، خودشون انجام میدهند. ۳- یک سری گفتند، برای خواب بهتر ۱ ساعت قبل از خواب درگیر مسائل چالشی نمی‌شوند و گوشی و سیستم هم استفاده نمی‌کنند. ۴_ معرفی تکنیک، روتین سازی هم توی جواب‌ها بود (افرادی که به متخصص مراجعه کردند و بدون دارو مشکل اختلال خواب رو حل کردند) اضافه کنم من سابقه و توانایی Lucid رو هم داشتم (برای دوستانی که می‌دونند، که سراغ بعضی راهکار‌ها نریم) 😉 پ.ن : رایج‌ترین و شبیه‌ترین مشکل به مورد من؛ تو خواب اس‌ام‌اس دادن و چت کردن هست که چند نفر درگیرش بودند.

وقتی با افراد باقی تیم‌های شرکت‌هایی که باهاشون کار می‌کنم صحبت می‌کنم؛ همیشه سعی می‌کنم با دقت بسیار منتظر کلمات کلیدی باشم. مثلا امروز متوجه شدم؛ یکی ازین شرکت‌ها داره روی django-ninja کار می‌کنه پروژه‌های جدید که بیشتر هم کوتاه مدت لازم هست (نهایتا ۳-۶ ماه) رو دارند میبرند روی این فریمورک بجای استفاده از drf یک تیم برای fastapi هم داریم ولی drf, django از خیلی سال پیش توی شرکت بوده و جا افتاده اما نداشتن Async, ... باعث شده دنیال جایگزین باشند؛ چندماه قبل دنبال golang هم رفتند اما به دلیل زیاد شدن هزینه‌ها توسط شرکت مادر تایید نشد (چون باید ۲ تا تیم ساخته می‌شد؛ نگهداری پروژه‌های بزرگ قدیمی؛ جابجایی برخی از پروژه‌های فعلی و البته توسعه پروژه‌های جدید روی golang ) اما پروژه django-ninja با توجه به آنچه من از این بچه‌ها شنیدم احتمال داره فریمورک جایگزین برای drf باشه؛ بد نیست اگر فرصت دارید شبی ۱-۲ ساعت نیم نگاهی به داکیومنت این پروژه داشته باشید. پارسال گفتم هرکی سمت Async نره؛ توی تیم بازنده‌های پایتون خواهد بود. Django-Ninja Rest Framework Github خواستم تاکید کنم: توجه کنید که گفتم اگر وقت خالی دارید؛ ۱-۲ ساعت نیم نگاه داشته باشید.

با توجه به مشکل، ریکوردر بنده اگر کسی جلسه امروز رو ذخیره کرد ممنون میشم برای بنده هم ارسال کنید.

لطفا قبل از ورود ویدئو و میکرفون رو خاموش کنید https://meet.google.com/kou-icah-sgg

تمام جلسه امروز این مباحث خواهد بود؛ چون پست خودم از آنچه در کتاب اومده راحت و ساده تر هست گفتم اشاره کنم

#help_me دانلود منیجر خوبی برای linux اگر می‌شناسید معرفی کنید تا قبل از این از Persepolis استفاده می‌کردم ولی آپدیت های اخیرش انقدر باگ منطقی و مشکلات داره که عصبیم کرده ۱- اسم فایل‌هارو نمی‌تونه detect کنه ۲- حجم هارد رو چک نمی‌کنه، فایل رو دانلود می‌کنه ولی روی null می‌نویسه ۳- اسم فایل رو detect می‌کنه ولی همرو نهایت روی هم با یک اسم می‌نویسه و پارت‌های قبلی فایل overwrite میشه ۴- بخش صف‌ها بسیار کند شده و خیلی وقتا اگر تعداد فایل زیاد بشه وقتی روش کلیک می‌کنید، برنامه بسته میشه و کلی مشکلات دیگه، که با هر آپدیت داره بیشتر هم میشه اگر جایگزین خوبی با تمام ویژگی‌های مهم دارید معرفی کنید لطفاً #موقت

به دلیل مسافرت جلسه امروز کنسل هست.

Google Interview Warmup رو جستجو کنید. ربط داره به لایو امروز ...

عددی که به اشتباه ارسال شد پورت شانس و تست من بود. (برای سرورهای تست استفاده می‌شه وقتی کد عصبیم کرده و نیاز دارم آخرین تست جواب رو بهم بده) البته بعد از این اعلام دیگه ازین پورت استفاده نخواهم کرد؛ حتی روی سرورهای تست.

۴۱۰۷

3 minute to start

قبل از ورود؛ میکروفون و دوربین رو خاموش کنید (در غیر اینصورت از جلسه حذف خواهید شد؛ با احترام) جلسه امروز بسته به سوالات دوستان و فضای جلسه ممکنه بیشتر از ۱ ساعت باشه (لطفا اگر امکان حضور ندارید؛ بذارید دوستانی که سوال دارند شرکت کنند؛ اگر فقط برای ضبط کردن ویدئو می‌خواید وارد بشید خواهش می‌کنم اینکار رو نکنید) دوستان برای حضور توی جلسه حتما با اکانت gmail درخواست ورود بدید؛ بدون اکانت ورود شما تایید نخواهد شد. ظرفیت جلسه؛ تعداد محدودیت google meet هست.

#موقت لایو فردا رزومه، پروژه، تجربیات و البته سوال جواب آزاد خواهد بود. ممکنه مثل جلسه لایو آموزش رزومه نویسی؛ چند رزومه شمارو بررسی کنم و بحث کنیم. بستگی به وضعیت جلسه خواهد داشت، توی لایو اعلام می‌کنم برای ارسال رزومه.

من رو با اینکه تبلیغ دارید و تبلیغ می‌کنید و ... زخم کردند! (از 1.200.000 پیام، بله میلیونی شدیم. بیش از ۵ هزار مورد مربوط به این موضوع هست). آره تبلیغ داریم، شب ساعت ۱۱ تا ۱۰ صبح ۳۰ میلیون تومان ... عمرا دیگه کسی درخواست تعرفه تبلیغ نمیده ولی اگر داد؛ تمام مبلغ خرج کمک به آموزش چندتا نوجوان ٫ جوان برای برنامه‌نویسی خواهد شد. یک سری یادگرفتند نیاز به لپ‌تاپ دارند. یک سری هم برای شرکت در کلاس، نیاز به کمک هزینه دارند تا بتونند جبران ساعت‌های کار نکردن رو بکنند. لزوماً هم کمک به برنامه‌نویسی نخواهد بود، ممکنه کمک برای درس خواندن و ... این افراد بشه. اما ۱۵ نفر از این بچه‌ها که برنامه‌نویسی رو یادگرفتن یا درحال یادگیری هستند (یکی از دوستان بنده به رایگان بهشون آموزش میده و این دوره دوم هست) سریعاً به ذهنم اومد. در نهایت: پایین تمامی تبلیغات ذکر خواهد شد که موضوع توسط بنده هیچ تأییدی نداره. عصبی شدم؛ طرف زحمت نمیده پیام‌های پین شده رو بخونه #تبلیغات #تعرفه_تبلیغات #تبلیغات_نداریم

می‌خوام ی دوره آموزشی بذارم هیچی یاد ندم از هر نفرم ۲۰ میلیون بگیرم بعد بزنم : دوره آموزش هیچی از ۰ تا ۱۰۰ می‌دونم، با همینم باز یک سری پیدا میشن ثبت‌نام می‌کنند :/ خداوکیلی ی سری آدم رفتن دوره آموزش استفاده از لینکدین خریدن ؟ ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان ؟ تعداد بلیط فروخته شده، ۷۵ عدد ؟ بیخیال بابا. یک دوستی می‌گفت، سالی ۷ میلیارد درآمدش از فروش پکیج هست و من توی لایو مسخره‌اش کردم. ولی الان بنظرم راست می‌گفت.

#خارج_از_بحث من منطق سیستم امتیاز دهی به فروشگاهای ترب رو نیاز دارم. چون قدیم اینطوری نبود. https://t.me/DevChaiChat/22234 می‌دونم از بچه‌های ترب چند‌نفری اینجا هستند، چون قبلاً بصورت خصوصی پیام داده بودند.

می‌خواید جمعه این هفته، بجای جلسه کتاب‌خوانی راجب این موضوع صحبت کنیم ؟ چطوری روی گیت‌هاب پروژه بذاریم (مثال) یک پروژه خوب بکند django باید شامل چه بخش‌هایی باشه اگر برای استخدام هست. یک پروژه ML چطور ؟ حتی چندتا رزومه رو باهم بررسی و ایرادگیری کنیم ؟
Anonymous voting

#موقت دیروز یه مصاحبه دیدم از یکی که تو امریکا بود بعنوان دانشجوی مستر رفته بود و تازه میرفت سرکار. بدون سایتیشن و پابلیکیشن چهار ماهه گرین کاردشو گرفته بود بدون وکیل خودش اقدام کرده بود. با استیتمنت خوب و گیت هاب! پیغام شما (من اهل مصاحبه دیدن، نیستم)

اسکار مزخرف ترین حرفی که شنیدم، مخصوصاً توسط بعضی ازین مثلاً سنیورهای یوتیوبی گفته میشه:
گیت‌هاب مهم نیست
بله میزان فعالیت (اون چارت سبز) مهم نیست، هرچند از نظر روانشناسی همونم تأثیر روی مغز مصاحبه کننده می‌ذاره. ولی اینکه چندتا پروژه خوب برای نشون دادن توانایی‌هات داشته باشی؛ مخصوصاً برای کسی که اوایل راه هست بسیار بسیار مهم هست‌. اضافه کنم؛ برید پست‌های خود این افراد رو توی کانال‌هاشون بخونید. یا داره یک پروژه opensource رو کد می‌زنه یا یک سایت راه انداخته که ۵۰ تا فیچر مهم داره یا ... خلاصه به نوعی داره توانایی خودش رو نشون میده. می‌تونیم یک لایو راجب این بذاریم که مثلاً برای شغل بکند؛ چه نوع پروژه‌ای رو توی گیت‌هاب بذاریم ؟