uz
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Kanalga Telegram’da o‘tish

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Ko'proq ko'rsatish
640
Obunachilar
+124 soatlar
-17 kunlar
-530 kunlar
Postlar arxiv
عموماً أنا مش بخير ، ولا عارفه أكون بخير.

‏الراجل مايعيبوش إلا تركه للصلاة ، و هزاره مع اى واحده ، وبُخلُه ، وكذبه ، وسوء أخلاقه وخيانته ، وصفات تانيه ليست من الرجولة في شيء، مش جيبه !

🦋.
🦋.

اللي قدامك دا لو متعرفهوش لسا فهو "ياسر أبو شباب" و جنبه ذراعه اليمين "غسان دهيني" ياسر أبو شباب هو اللي كان مكلف مع قواته الخاصة المكونة من 300 شخص بأنه ياخد و مشيها معايا ياخد المساعدات الإنسانية اللي كانت بتدخل لاخواتنا في عْـز.. / ة كل دا بمساعدة مباشرة من القوات الميدانية لل..... (انت فاهمني طبعا) بعد خروج القوات دي من مناطق كتير استعدادا منهم للانسحاب الكامل من عْـز.. / ة تم تكليف ياسر أبو شباب و قواته الخاصة بالتنسيق و الأمر المباشر من جهاز الأمن الداخلي الشابا.. / ك بأنه يبدأ ما يعرف في وقتنا و عصرنا الحالي بحر.. / ب الشوارع من يومين بالظبط "ياسر أبو شباب" طلع هو و "غسان دهيني" في فيديو اللي صورة منو قدامك دلوقتي بيمشي براحته بسيارة دفع رباعي عسكرية الناس اللي مع ياسر أبو شباب و اللي مسميين نفسهم اسامي كتير و من ضمنها "قوات حفظ الأمن".. دول عبارة عن أفراد عشائر مختلفة من شمال و وسط و جنوب عْـز.. / ة من ضمن العشائر دي عشيرة أو قبيلة اسمها الدغامشة عشيرة الدغامشة و اللي عددهم في قوات ياسر أبو شباب تقريبا 100 شخص.. يعني تلت العدد الكامل لقوات ياسر أبو شباب كانت السبب في ارتقاء صالح الجعفراوي مع عدد من أفراد ال (م) اللي حصل بعدها بحسب كلامنا مع مصادر ميدانية ان بدأت عمليات تمشيط كاملة و تم الوصول لحوالي 60 شخص و دا من حوالي ساعتين و نص بالظبط و تم تنفيذ العمليات دي في الميدان و تمت السيطرة على مربع عشيرة الدغامشة بالكامل دلوقتي أنباء شبه مؤكدة عن أن باقي العشيرة 👋🏻 و تم صدور قائمة كاملة بأسماء كل أفراد العشيرة دي لأن كلهم متعاونين مع اللي بالي بالك.. كلهم بلا استثناء حتى بنا... / ته.. / م اما بالنسبة لياسر أبو شباب فهو بحسب الاخبار اللي نشرتها وكالات الانباء و الصحف الإخبارية عند اللي بالي بالك فتم فقد الاتصال بيه دا معناه انه بنسبة كبيرة وصل لل (م)... و فيه أنباء غير مؤكدة بتقول انه كمان 👋🏻 مع باقي عشيرة الدغامشة و بالنسبة لغسان دهيني فهو آخر ظهور ليه كان من ساعتين و حاليا بحسب مصادر ميدانية جاري البحث المكثف عنه و في انتظار الاخبار الجديدة حرفيا هنسمع احلى الاخبار كمان كام ساعة و بإذن الله.. بس خلي بالك.. الإعلام عند اللي بالي بالك و بالذات القنوات الرسمية 12 و 13 شغالين كويس اوي على اللي بيحصل دا دلوقتي حالا و انت بتقرأ الكلام دا القنوات دي بتذيع اخبار في كل أنحاء العالم عن أن اللي بيحصل في عْـز.. / ة دلوقتي و قبل كدا هي في الأصل حر.. / ب بينهم و بين بعض و ان إسراء..... كيوت و جميلة وووو و ازيدك من الشعر بيت.. دلوقتي بيتم استخدام المؤثرين على مواقع التواصل الاجتماعي بمختلف جنسياتهم و بلدانهم و لغاتهم للترويج للرواية دي و الاكبر من كدا.. ان للأسف منهم ناس مننا احنا زي معتز عزايزة و غيره كتير جدا........ خلي بالك كويس جدا و اعرف و عرف غيرك الحقيقة لأن للأسف فيه ناس مننا متعرفهاش 💔 و اخيرا... "مازالت التغطية مستمرة" ... و بإذن الله الخبر الجاي هيفرحنا.

photo content

مفيش وجع أكبر من ده والله . في يوم خروج ناجي سيشيع أخوه صالح ، ي مثبت العقل والدين ، اللهم الثبات لهم❤️‍🩹.
مفيش وجع أكبر من ده والله . في يوم خروج ناجي سيشيع أخوه صالح ، ي مثبت العقل والدين ، اللهم الثبات لهم❤️‍🩹.

خدت بالك إن ساعات النوم بييجي في عز الشدة والضيق ؟ عارف إن النوم ده بيكون هدية من ربنا عشان يهون علينا وجع الحزن ؟ ربنا سبحانه وتعالى قال: ﴿ثُمَّ أَنزَلَ عَلَيكُم مِن بَعدِ الغَمِّ أَمَنَةً نُعاسًا يَغشى طائِفَةً مِنكُم﴾ وعن السيدة عائشة رضي الله عنها في واقعة الإفك، قالت: "ربنا أنزل عليا النوم فنمت" يعني النوم والنعاس دول جند من جنود ربنا، بيطبطب بيهم على قلوبنا ويخفف عنّا الهم.

مش عارفه أزاي كنا مخدعين ف غزة الفترة دي كلها ، ولما كان ف غزة ؟ يعني ايه ي معتز تقول أهلية ؟ ليه طيب ؟ أهيلة يعني فلسطينين م
مش عارفه أزاي كنا مخدعين ف غزة الفترة دي كلها ، ولما كان ف غزة ؟ يعني ايه ي معتز تقول أهلية ؟ ليه طيب ؟ أهيلة يعني فلسطينين مع بعض ، بدون تدخل اسرائيل ، وهما اصلا اللي قتلوا صالح عملاء لإسرائيل وكله عارف أنه باسم شباب هو السبب ، يعني ايه تقول كدا ، خليك انت بس ف فنادق اوروبا والفيديوهات بتاعتك. حسبي الله ونعم الوكيل ، اللي زي دا يتعمله انفولو وبلوك ، حقيقي الحرب دي بتظهر الكل ع حقيقته . ملحوظه الجبان الخاين حذف البوست .

سبحان الله ، تحس استشهد بعد النصر ، عشان يروح يفرح أخواته الشهداء ف الجنة بالنصر !❤️‍🩹

رسالة حنونه طبطبت ع قلبي ، كنت بعيط زاد عياطي ، بس من الفرحة ! حقيقي شكراً جداً جداً ع الكلام الجميل اللي طالع أكيد من حد جمي
رسالة حنونه طبطبت ع قلبي ، كنت بعيط زاد عياطي ، بس من الفرحة ! حقيقي شكراً جداً جداً ع الكلام الجميل اللي طالع أكيد من حد جميل جداً ، يعجز لساني عن الرد والله😭. اللهم آمين ، يا رب يجعلني خفيفه ع قلوبكم دايما وليا مكانه فيها وليا نصيب ف دعواتك الجميله 🥹🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.

العميل أقذر من الاحتلال. بس عموماً مكانكم واحد ( المنافقون والكافرين الدرك الاسفل من النار ، لعنكم الله واذاقكم أشد وأشد العذاب ) ي حثالة .

الحرب دي ، مش مجرد حرب عاديه ، ولا حرب اهلية يا خونه ، ي شوية عملاء . والله إنها ليست أهلية إلا أنها معركة بين أهل الله وأهل الشيطان.

عشان الضغوطات أكيد ، وكل م تيجي تتعصبي استغفري ربنا كتير واذكري الله ، هوني ع نفسك .
عشان الضغوطات أكيد ، وكل م تيجي تتعصبي استغفري ربنا كتير واذكري الله ، هوني ع نفسك .

مكنتش مستعده خالص لشهيد تاني . وبالأخص صالح . يا رب الجنة له والصبر والسلوان لنا ولأهله واحبته ❤️‍🩹.

ربنا يقويك وتقدر ❤️‍🩹.
ربنا يقويك وتقدر ❤️‍🩹.

تقيله والله أنها جايه بعد الشعور بالأمان والفرحه .

أنا تقريباً بعيط العياط اللي بحرقه دا عليه ، عشان فاكره كويس فرحته ساعة النصر ف الفيديو وأنه أنا قولت بالنص كدا " الحمدلله نجوت منهم ي صالح" !! كان ف مخيلتي أنها خلاص كدا الأنسان هيرتاح ويشوف اخواتنا بسلام وبتعمير العزيزه غزة❤️‍🩹.

أعدم ب 7 رصاصات !! 7 رصاصات ع صالح ؟ ب أي قلب ؟ اللهم القصاص ، يا رب الرد من عندك ع الخونة ب أشد وأشد وأشد العذاب ❤️‍🩹.
أعدم ب 7 رصاصات !! 7 رصاصات ع صالح ؟ ب أي قلب ؟ اللهم القصاص ، يا رب الرد من عندك ع الخونة ب أشد وأشد وأشد العذاب ❤️‍🩹.

حرقة قلبي عليه لا توصف ، دموعي بتنزل لوحدها وكأنه أعرفه ومن أهلي ! مش عارفه اقول ايه يعني ربنا فرح قلبه بالنصر قبل استشهاده ، وكان ف معقتده أنه خلاص كدا خلصت ويعيش بسلام ف يستشهد !!. مقهوره من ناحية أنها مش أعدائنا من الخونه !! من المستعربين !! ليه طيب ليه ؟ دا واحد كان بيشوف ابتسامته هي اللي بتحسسني أنه غزة هتعود من تاني ، وجود كان يفكرك بوجود أنس الشريف و أبو عبيده ! اللهم لا اعتراض ع قضاء الله ، الله يصبر أهلك ويلهمهم الصبر والسلوان . ف الجنه ي صالح ف الجنه ي شهيد الأمه❤️‍🩹.

يُصطفىٰ منّا الشَريفُ والصّالحُ !❤️‍🩹
يُصطفىٰ منّا الشَريفُ والصّالحُ !❤️‍🩹