1 224
Obunachilar
-124 soatlar
-77 kunlar
+13730 kunlar
Postlar arxiv
1 224
آدمها هم مثلِ خانهها آدرس دارند...
بعضیها ساده و سر راستن؛
مثلِ، "نبشِ خیابانِ چهارم، پلاک بیست"
بعضیها ظاهرن ساده، ولی؛ پیدا نکردنیاند؛ انگار که یک چیزی تویِ آدرسشان جا افتاده باشد، مثل اسمِ شهر یا چیز دیگهای ... و فقط نوشته باشد "خیابانِ امام خمینی، پلاک یک" ...خیابان امام خمینی را که همه ی شهرها دارند! خب توی کدامشان...؟؟
بعضی آدمها را میشود پیدا کرد، ولی پیچ درپیچند
میدان را که پیدا کردی باز باید سرِ میدان بقیهاش را از یک نفر بپرسی، کوچه را هم که نشانت میدهد میگوید "باز جلوتر بپرس"!
بعضیها تهِ کوچهی بُنبستاند،
پیدایشان که کردی و با هم چایی خوردید و مهمانی تمام شد، از همان راهی که آمدی باید برگردی...!چون آنطرفشان به هیچ کجا باز نیست،
بعضی آدمها هم هنوز از خودشان پلاک ندارند؛ با پلاکِ دیگران پیدا میشوند...!
خیابان و کوچه از خودشان است، ولی باز هم تهِ آدرسشان نوشته:
" روبهروی پلاک ۲۲"
🔸 #حرف_حساب
@gitadiary
1 224
از اختصاص دادن
وقتی که ندارید
به افرادی که دوست ندارید
برای انجام کاری که
نمی خواهید
دست بردارید
@gitadiary
1 224
نمیدانم لازم بود آن کتاب را بخوانم یا نه!
انگار زندگی در غفلت و نادانی بسیار راحت تر بنظر می رسد!
@gitadiary
1 224
تووی روانشناسی یک اصطلاحی وجود داره به اسم "touch starved" به معنی گرسنگی پوست و به حالتی گفته میشه که احتیاج داریم یک نفر بغلمون کنه، چون باعث میشه استرس و اضطرابمون کاهش پیدا کنه و حس کنیم تنها نیستیم.💙
@gitadiary
1 224
اصطلاحی در روانشناسی هست به نام "Anhedonia"
مثل وقتی که تو قبلا یک نفر رو و یا یک چیزی رو با تموم وجودت؛ با تیکههای قلبت دوست داشتی و همیشه باعث خوشحالیت میشده ولی الان حضورش اون احساس و حالتها رو بهت نمیده و خوشحال نمیکنه!
مثل کسی یا چیزی که دیر رسیده باشه...
@gitadiary
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
