uz
Feedback
SUMS MD M99 NEWS

SUMS MD M99 NEWS

Kanalga Telegram’da o‘tish

Ko'proq ko'rsatish
1 123
Obunachilar
+324 soatlar
+57 kunlar
-330 kunlar
Postlar arxiv
فرصت شرکت در انتخابات شورای صنفی تا ساعت ۲۱ تمدید شد.

⏳ تنها ۲ ساعت تا پایان انتخابات شورای صنفی دانشجویان باقی مانده است. تا این لحظه ۷۸۵ نفر از دانشجویان پزشکی در انتخابات شرکت
⏳ تنها ۲ ساعت تا پایان انتخابات شورای صنفی دانشجویان باقی مانده است. تا این لحظه ۷۸۵ نفر از دانشجویان پزشکی در انتخابات شرکت کرده‌اند و رأی خود را ثبت کرده‌اند. از تمامی دانشجویانی که هنوز موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند دعوت می‌شود در فرصت باقی‌مانده با ثبت رأی خود، در تعیین نمایندگان صنفی سال آینده نقش‌آفرین باشند. daneshjoo.sums.ac.ir شورای صنفی دانشجویان پزشکی شیراز

موضوع : یاد اوری انتخابات شورای صنفی امروز مورخ ۳۰ ام خرداد ماه ۱۴۰۵ از این لحظه یعنی ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ امروز، زمان جهت رای گیری و انتخاب نمایندگان منتخب دانشجویان می باشد. از اینکه در این رای گیری شرکت دارید از شما تشکر و قدردانی می کنیم. با تشکر شورای صنفی دانشجویان پزشکی شیراز

تاریخ رای گیری : شنبه ۳۰ام خرداد سایت: https://daneshjoo.sums.ac.ir
تاریخ رای گیری : شنبه ۳۰ام خرداد سایت: https://daneshjoo.sums.ac.ir

موضوع : انتخابات شورای صنفی بر اساس لیست فوق انتخابات شورای صنفی دانشکده پزشکی شیراز به شرح ذیل می باشد : ۴ نماینده از دانشجو
موضوع : انتخابات شورای صنفی بر اساس لیست فوق انتخابات شورای صنفی دانشکده پزشکی شیراز به شرح ذیل می باشد : ۴ نماینده از دانشجویان بالینی شامل اینترن، اکسترن و استیودنت ۳ نماینده از دانشجویان غیر بالینی شامل علوم پایه و فیزیوپات وارد شورای صنفی خواهند شد و دور بعدی شورا را تشکیل خواهند داد. تاریخ انتخابات : ۳۰ ام خرداد ماه ۱۴۰۵ از تمامی دانشجویان محترم پزشکی درخواست می شود جهت انتخاب شایسته ترین فرد جهت نمایندگی دانشکده تا سال اینده و همچنین نشان دادن وحدت و اتحاد دانشجویان پزشکی شیراز که در کشور زبان زد می باشد و در جهت به کرسی نشاندن قدرت انتخاب در مقابل انتصاب افراد نالایق، با دقت و با بیشترین مشارکت در انتخابات شرکت داشته باشند تا با رای خودمان نمایندگانمان را انتخاب کنیم. شورای صنفی دانشجویان پزشکی شیراز

سلام خدمت همه دوستان لطفاً دوستانی که مایلن شهریور پره بدن و همه دوستانی که با شرط معدل پره رو پاس نمیکنن تا آخر خرداد ماه به آموزش درخواست بدن عزیزان که شرط معدل رو ندارن هم لطف کنن بهم پیام بدن ببینم تعداد چقدره یه درخواست کشوری بدیم شاید موافقت شد

عزیزان امروز رو هم وقت گرفتم ساعت چهار و نیم تا هفت و نیم امروز هرکس نرفته هنوز بره دیگه بعدش قابل قبول نیست و دیگه روپوش تعلق نمیگیره به کسی که نرفته باشه

دوستان مهلت سایز زدن تموم شد چنانچه کسی هنوز نرفته سایز بزنه بهم پیام بده

بچه‌ها فردا از ساعت 9 تا 1:30 و 4 تا 7 عصر میشه رفت روپوش سایز زد و این آخرین فرصته لطفاً هرکس نرفته بگید بره وگرنه دیگه روپوش بهش تعلق نمیگیره ( حدود ۴۰ نفر نرفتن هنوز) اگه هم نمی‌رسید برید سایز و اسم لاتین رو تا فردا صبح برام بفرستید

دوستان عزیز لطفاً فراموش نکنید❗️

یادآوری ❗️

دوستان امروز به خاطر تعطیلی رسمی نیستن انشاالله از شنبه تشریف ببرید🙏

عکس لیست رو هم صبح خدمتتون ارسال میکنم لیست همون عزیزانی هست که در روتیشن بندی اسمشون بود.

سلام وقت همگی بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه 🔻در رابطه با بحث روپوش سفید اینترنی متاسفانه به علت رفتار های نادرست دانشگاه در گذشته فروشگاه پالمیرا حاضر به همکاری با دانشگاه نشد فلذا مجبور شدیم از فروشگاه های دیگه خریداری کنیم در بین گزینه های موجود یک تولیدی بود که با پارچه جنس پالمیرا روپوش می‌دوخت که از باقی موارد از لحاظ جنس بهتر بود و قرار شد روپوش ورودی ما رو این تولیدی تهیه کنه 🔻در ارتباط با گلدوزی اسم با پیشوند Dr و لوگوی دانشگاه هم صحبت شد و دانشگاه این موضوع رو تامین کرد پس لازم به پرداخت هیچ مبلغ اضافه ای من باب گلدوزی روی روپوش از طرف دانشجویان نیست( فقط لطفاً اسمتون رو به انگلیسی با اسپل درست براشون بنویسید اونجا) 🔻برای سایز بندی روپوش از امروز مورخ 13 خرداد تا هفته آینده 20 ام وقت داریم به آدرس صورتگر نبش هدایت ساختمان 57طبقه همکف کنار عینک سازی تیک مراجعه کنیم( هر روز هفته به غیر از جمعه ها از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۰) 🔻پس از آماده سازی روپوش ها که حدودا 10 روز بعد از پایان سایز بندی هست برای تحویل روپوش ها به فروشگاه مراجعه می‌فرمایید و در صورت هرگونه ایراد در روپوش قبل از اینکه روپوش را تحویل بگیرید همونجا به تولیدی اطلاع میدید هرگونه مشکل در روند سایز بندی و تحویل روپوش داشتید لطفاً به بنده اطلاع بدید 🔻در پایان این نکته رو عرض کنم خدمتتون که مسلما حق ما این روپوش نیست و باید یک روپوش خیلی بهتر، اسکراب، وسایل معاینه و خیلی چیز های دیگه بهمون بدن که دانشگاه با توجیه کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی و شرایط جنگی متاسفانه تو هیچکدوم از موارد همکاری لازم رو نداره که یک نمونه از توجیهات رو در جلسه با استاد کجوری ملاحظه فرمودید.

موضوع: بازنگری در کوریکولوم آموزشی و ساختار کشیک‌های دانشجویان اینترن در بخش جراحی در راستای ارتقای کیفیت آموزش بالینی و رسیدگی به بازخورد دانشجویان، با حضور نمایندگان دانشجویان، مدیر گروه نوروسرجری و هیئت‌رئیسه دانشکده، موارد ذیل در جلسه ی امروز به تصویب رسید: ۱. اصلاح ساختار کشیک‌های نوروسرجری: - حذف کشیک‌های بخش نوروسرجری به‌دلیل عدم بهره‌وری آموزشی کافی، ضمن حفظ راندهای آموزشی. - جایگزینی کشیک‌های بخش با کشیک‌های «اورژانس نوروسرجری» به‌منظور افزایش کیفیت آموزش بالینی مورد نیاز دانشجویان - جایگذاری یک جلسه حضور در اتاق عمل در کوریکولوم آموزشی بخش نوروسرجری، به‌منظور آشنایی مستقیم دانشجویان با فرایندهای جراحی نوروسرجری. ۲. برنامه آموزشی تروما و اورژانس جراحی: - مقرر گردید برنامه کشیک های دانشجویان اینترن در اورژانس‌های جراحی (در بیمارستان‌های نمازی و فقیهی) از بازه دو هفته طی چهار هفته (ضمن دوره تروما) پخش شود تا فشردگی کشیک های دانشجویان تعدیل شود. ۳. تنوع‌بخشی به لاین‌های جراحی - به‌منظور افزایش سطح دانش عملی و تجربه دانشجویان، مقرر شد بخش‌های «توراکس، انکولوژی، کولورکتال، واسکولار، نوروسرجری و اطفال» به‌صورت دوره‌های دو هفته‌ای برای دانشجویان اینترن ارائه شوند. - بدین ترتیب، دانشجویان اینترن در بازه‌های یک‌ماهه، دو لاین جراحی را به‌صورت جفت‌شده و هر کدام به مدت دو هفته طی خواهند کرد تا تنوع بیشتری از تجربیات بالینی را در طول دوره عمومی خود تجربه کنند. با توجه به تغییرات فوق، ضمن عدم تغییر تعداد کشیک‌های دانشجویان در طول دوره جراحی، فشردگی کشیک‌ها به‌صورت متعادل‌ حفظ گردید. مکاتبات اداری مربوط به اجرای این مصوبات در حال انجام بوده و ابلاغ رسمی آن از طریق معاونت آموزشی دانشکده به بیمارستان‌ها و گروه‌ جراحی صورت میگیرد.

بسمه‌تعالی اساتید ارجمند و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سلام و احترام ما، جمعی از دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تأکید بر ضرورت اصلاح فوری برخی مشکلات آموزشی، رفاهی و معیشتی در سطح دانشگاه، بر خود لازم می‌دانیم نگرانی عمیق خود را نسبت به برخی سیاست‌های کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با شما بزرگواران در میان بگذاریم. بی‌تردید شما اساتید محترم، بیش از هر گروه دیگری با دشواری‌های مسیر آموزش پزشکی، فشارهای محیط درمان و الزامات حرفه‌ای این مسیر آشنا هستید. دانشجویان بالینی، در کنار ایفای نقش آموزشی و درمانی خود، سال‌هاست با مسائل جدی و انباشته‌ای در حوزه معیشت، رفاه و آینده شغلی مواجه‌اند؛ مسائلی که نه‌تنها به‌درستی مورد توجه قرار نگرفته، بلکه در برخی موارد، با تصمیمات اخیر، ابعاد نگران‌کننده‌تری نیز یافته است. در سال‌های اخیر، در حالی که هزینه آزادسازی مدرک پزشکی به‌گونه‌ای چشمگیر و غیرمنصفانه افزایش یافته و عملاً برای بسیاری از فارغ‌التحصیلان به مانعی سنگین در مسیر تصمیم‌گیری حرفه‌ای تبدیل شده است، کمک‌هزینه دانشجویی و حقوق پزشکان طرحی نه‌تنها متناسب با تورم و هزینه‌های واقعی زندگی افزایش نیافته، بلکه در مقایسه با سایر اقشار نیز فاصله‌ای معنادار و نگران‌کننده پیدا کرده است. این تناقض آشکار، نشانه‌ای از فقدان نگاه عادلانه به سرمایه انسانی نظام سلامت است. در این راستا، اهم مطالبات و نگرانی‌های ما به شرح زیر تقدیم می‌شود: ۱. افزایش غیرمنصفانه هزینه آزادسازی مدرک تحصیلی مبلغ وثیقه آزادسازی مدرک که تا چند سال پیش در سطحی بسیار پایین‌تر قرار داشت، در مدت کوتاهی با جهشی بی‌سابقه به ۳۰۷ میلیون تومان رسیده است. این افزایش شدید، هیچ تناسب روشنی با هزینه‌های واقعی آموزش نداشته و در عمل به ابزاری بازدارنده برای محدود کردن حق انتخاب حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان تبدیل شده است. افزون بر این، دانشجویانی که با ضوابط و شرایط مشخص گذشته وارد مسیر رشته روزانه شده‌اند، نباید با تصمیماتی مواجه شوند که عملاً آثار عطف‌به‌ماسبق به آن تحمیل شده است. درخواست ما آن است که محاسبه مبلغ آزادسازی مدرک به‌صورت منصفانه، شفاف و با مشارکت نمایندگان صنفی دانشجویان انجام شود و از هرگونه افزایش ناگهانی و بدون پشتوانه کارشناسی جلوگیری گردد. ۲. ناکافی بودن کمک‌هزینه دانشجویی در برابر تورم واقعی با وجود افزایش مداوم و سنگین هزینه‌های زندگی، رشد ۲۰ درصدی کمک‌هزینه دانشجویان بالینی، به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای اولیه معیشتی نیست. این میزان افزایش، در برابر نرخ واقعی تورم نشانه‌ای از فاصله جدی میان تصمیم‌گیران و واقعیت زندگی دانشجویی است. درخواست ما آن است که کمک‌هزینه دانشجویان بالینی متناسب با نرخ واقعی تورم و هزینه‌های ضروری زندگی بازنگری و اصلاح شود. ۳. نگرانی نسبت به لایحه تمدید طرح پزشکان لایحه تمدید دوره خدمت پزشکان که به تازگی توسط وزیر به مجلس ارسال شده است، نگرانی‌های جدی درباره آینده شغلی، استقلال حرفه‌ای و معیشت پزشکان جوان ایجاد کرده است. تداوم یا گسترش دوره‌های خدمت، بدون وجود تضمین‌های کافی در زمینه حقوق عادلانه و حق انتخاب آگاهانه، می‌تواند به تشدید فرسودگی و بی‌انگیزگی در میان نیروهای جوان نظام سلامت منجر شود. درخواست ما لغو فوری پیگیری این لایحه و پرهیز از هرگونه تصمیم‌گیری درباره آینده شغلی پزشکان، بدون مشارکت ذی‌نفعان اصلی آن است. اساتید ارجمند، دانشجویان بالینی، بخشی از بدنه زنده، پرتلاش و آینده‌ساز نظام سلامت کشورند. حفظ انگیزه، کرامت، امنیت روانی و معیشتی این قشر، نه‌تنها یک مطالبه صنفی، بلکه ضرورتی اساسی برای پایداری کیفیت آموزش پزشکی و خدمات سلامت در کشور است. نمی‌توان از دانشجو و پزشک جوان، مسئولیت، تعهد و ایثار خواست، اما در برابر، حقوق، رفاه و آینده حرفه‌ای او را نادیده گرفت. از شما اساتید محترم تقاضا داریم با درک شرایط موجود، صدای دانشجویان خود را بشنوید و در مسیر اصلاح این روندهای ناعادلانه، همراه و پشتیبان ما باشید. بی‌تردید حمایت دلسوزانه و مسئولانه شما می‌تواند نقشی مؤثر در رساندن این مطالبات به سطوح تصمیم‌گیری و جلوگیری از تعمیق بیشتر این آسیب‌ها داشته باشد. با سپاس و احترام دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز «وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ» و از حق مردم چیزی نکاهید.

طبق استعلام از اداره کل آموزش، نوتیف مربوط به پرداخت شهریه برای دانشجویان روزانه در نوار بالای سامانه سبا باگ سیستمی هست و جای نگرانی نیست.

‎⁨منابع_پنجاه_و_چهارمین_دوره_آ⁩.pdf4.79 KB

✅ *آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی اسفند ۱۴۰۴ و پره انترنی اسفند ۱۴۰۴ لغو شدند* 🔵*دانشجویان علوم پایه پزشکی و دن
✅ *آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی اسفند ۱۴۰۴ و پره انترنی اسفند ۱۴۰۴ لغو شدند* 🔵*دانشجویان علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی* که در نیمسال جاری به صورت مشروط دروس مقطع بعدی را انتخاب کرده‌اند و *معدل کل* آن‌ها تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۵ *حداقل ۱۴* باشد (بدون نمره ناتمام)، "قبول" در آزمون جامع علوم پایه تلقی شده و می‌توانند *بدون شرکت در آزمون*، ادامه تحصیل دهند. 🔵*دانشجویان پزشکی که دوره کارورزی خود را به صورت مشروط از نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۵ آغاز کرده‌اند*، در صورتی که *معدل کل* آن‌ها تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۵ *حداقل ۱۵* باشد، "قبول" در آزمون پیش کارورزی محسوب شده و می‌توانند *بدون شرکت در آزمون* جامع پیش‌کارورزی، دوره عمومی پزشکی خود را به پایان برسانند. 🔴*دانشجویانی که بر اساس شرایط فوق، قبول شمرده نشده‌اند*، باید *در آزمون‌های جامع علوم پایه/پیش کارورزی شهریور ماه ۱۴۰۵ شرکت کرده* و *نمره قبولی کسب کنند*. دروس گذرانده شده این دانشجویان تا پایان مرداد ۱۴۰۵ پذیرفته خواهد شد، اما اجازه انتخاب واحد و ادامه تحصیلشان موکول به کسب نمره قبولی در نوبت بعدی آزمون خواهد بود.