uz
Feedback
Technical Trader by Master Oil

Technical Trader by Master Oil

Kanalga Telegram’da o‘tish

Menyediakan input berkaitan trade Global. Patuh syariah & pembelajaran secara PERCUMA!

Ko'proq ko'rsatish
749
Obunachilar
Ma'lumot yo'q24 soatlar
Ma'lumot yo'q7 kun
Ma'lumot yo'q30 kun
Postlar arxiv
Join channel signal ini untuk gold signal bersama broker ICM. https://t.me/+Gftu3XuRvfY2MjZl

Timeframe (TF) Timeframe merupakan tempoh masa untuk setiap batang candle pada chart kita. ✅ Gambar di atas menunjukkan TF ya
Timeframe (TF) Timeframe merupakan tempoh masa untuk setiap batang candle pada chart kita. ✅ Gambar di atas menunjukkan TF yang ada dalam platform trading kita. M1 = 1 minit M5 = 5 minit M30 = 30 minit H1 = 1 jam H4 = 4 jam D1 = 1 hari W1 = 1 minggu MN = 1 bulan ✅ TF Kecil = Menunjukkan pergerakan chart dalam bentuk yang lebih kecil. Selalu digunakan untuk entry. ✅ TF Besar = Menunjukkan pergerakan chart dalam bentuk lebih besar. = Kebiasaanya digunakan untuk melihat major trend. Contoh: TF pada H4, bermaksud 1 batang candlestick mewakili pergerakan harga pada tempoh 4 jam.

Assalamualaikum dan Selamat Pagi😊 TRADING TIPS HARINI📝 Harini saya nak share salah 1 cara confirmation entry ✍🏻ENTRY CONFI
Assalamualaikum dan Selamat Pagi😊 TRADING TIPS HARINI📝 Harini saya nak share salah 1 cara confirmation entry ✍🏻ENTRY CONFIRMATION Ramai trader abaikan confirmation sebelum membuat entry atau masuk position dalam market. Kebiasannya, trader akan tanda zon buy/sell dan apabila price sudah masuk ke dalam zon, trader akan terus entry tanpa ada confirmation. Ini antara punca ramai trader tidak konsisten. Hari ni saya nak tunjuk contoh salah 1 confirmation entry. 1. Marking zon support atau resistance di higher timeframe ( H1/H4/Daily) 2. Tunggu price masuk dalam zon dan break structure support/resistance di lower timeframe (M1/M5/M15) 3. Tunggu bullish/bearish engulfing candle terjadi untuk menandakan signal untuk anda entry. Semoga ilmu ni bermanfaat untuk anda dan boleh cuba apply di dalam trading. Bagi yang baru nak belajar, boleh baca dan boleh PM admin u❤️ @dintasma

Jom refresh skit! Dalam trading ni ada satu benda yg trader wajib belajar wajib faham wajib mahir yaitu Support Resistance. A
Jom refresh skit! Dalam trading ni ada satu benda yg trader wajib belajar wajib faham wajib mahir yaitu Support Resistance. Apa benda Support & Resistance ni? Support & Resistance ni boleh kita ibaratkan sebagai lantai dan siling bagi harga pasaran untuk naik dan turun. Sifat pergerakan harga saham dipasaran ni dia akan naik turun. Naik mencecah resistance jika tak berjaya tembus dia akan turun semula mencari support (begitulah sebaliknya). Dalam apa juga trading saham baik saham global macam ni atau bursa sekali pun graf naik turun ni sama cuma yang membezakannya adalah jenis saham itu. Berapa marginnya, bagaimana risikonya tinggi ke rendah ke dan macam-macam lagi. Jadi apabila kita masuk entry buy atau sell maka nak Target Price (TP) dan Stop Lost (SL) dimana? Support Resistance lah. Support Resistant ni ada pada semua timeframe. Daripada M1 hingga Monthly. Kebiasaannya kita akan lihat ditimeframe besar M30/H1/H4/D1. All d best!

Assalamualaikum Semua 😊 TRADING TIPS HARINI📝 3 CARA UNTUK JANGKA PERUBAHAN TREND MARKET 1️⃣ Market gagal untuk break keting
Assalamualaikum Semua 😊 TRADING TIPS HARINI📝 3 CARA UNTUK JANGKA PERUBAHAN TREND MARKET 1️⃣ Market gagal untuk break ketinggian harga sebelumnya (higher high) yg menandakan momentum menaik/bullish semakin berkurang. 2️⃣ Market melepasi harga terendah sebelumnya (higher low) 3️⃣ Market buat pullback dan membuat bearish correction dan ada trendline breakout yg menandakan confirmation market akan terus turun. Semoga bermanfaat kepada trader yang belum konsisten profit 💪🏻 Bagi yang baru nak belajar, boleh masuk kelas PERCUMA. PM admin untuk register acc 👇🏻👇🏻👇🏻 @dintasma

Apa langkah anda yg pertama dlm trading ni?? Mai register akaun terlebih dahulu..send detail dibawah pada sy👇👇 - gambar ic depan (guna fon je. Kena berwarna dan x crop) -gambar ic belakang -email : -no fon : -pekerjaan : Pm @dintasma

Assalamualaikum dan Selamat Pagi😊 TRADING TIPS HARINI📝 Harini saya nak share salah 1 cara confirmation entry ✍🏻ENTRY CONFI
Assalamualaikum dan Selamat Pagi😊 TRADING TIPS HARINI📝 Harini saya nak share salah 1 cara confirmation entry ✍🏻ENTRY CONFIRMATION Ramai trader abaikan confirmation sebelum membuat entry atau masuk position dalam market. Kebiasannya, trader akan tanda zon buy/sell dan apabila price sudah masuk ke dalam zon, trader akan terus entry tanpa ada confirmation. Ini antara punca ramai trader tidak konsisten. Hari ni saya nak tunjuk contoh salah 1 confirmation entry. 1. Marking zon support atau resistance di higher timeframe ( H1/H4/Daily) 2. Tunggu price masuk dalam zon dan break structure support/resistance di lower timeframe (M1/M5/M15) 3. Tunggu bullish/bearish engulfing candle terjadi untuk menandakan signal untuk anda entry. Semoga ilmu ni bermanfaat untuk anda dan boleh cuba apply di dalam trading.

TRADING TIPS📝 BASIC TRADING YANG TRADER SELALU LUPA‼️‼️ Dalam trading ni ada satu benda yg trader wajib belajar wajib faham
TRADING TIPS📝 BASIC TRADING YANG TRADER SELALU LUPA‼️‼️ Dalam trading ni ada satu benda yg trader wajib belajar wajib faham wajib mahir iaitu SUPPORT & RESISTANCE Apa benda Support & Resistance (S&R) ni? Support & Resistance ni boleh kita ibaratkan sebagai lantai dan siling bagi harga pasaran untuk naik dan turun. Sifat pergerakan harga saham dipasaran ni dia akan naik turun. Naik mencecah resistance jika tak berjaya tembus dia akan turun semula mencari support (begitulah sebaliknya). Dalam apa juga trading saham baik saham global macam ni atau bursa sekali pun graf naik turun ni sama cuma yang membezakannya adalah jenis saham itu. Berapa marginnya, bagaimana risikonya tinggi ke rendah ke dan macam-macam lagi. Jadi apabila kita masuk entry buy atau sell maka nak Target Price (TP) dan Stop Lost (SL) dimana? Support & Resistance lah. Support & Resistant ni ada pada semua timeframe. Daripada M1 hingga Monthly. Kebiasaannya kita akan lihat setup ditimeframe besar. Semoga ilmu ni dapat membantu anda😊 Bagi yang nak belajar trading secara PERCUMA, boleh Pm admin sekarang @dintasma

Untuk info, sy tidak lagi bersama team RTC dan OE untuk sekian kalinya. Sy sedang membina team baru untuk memberi nilai tambah kepada pelanggan kami. Jika anda nak register, pm admin sy @hafiztasma

Assalamualaikum & Selamat sejahtera😊 saya nak share salah 1 cara confirmation entry. TRADING TIPS HARINI📝 ✍🏻ENTRY CONFIRMATION UPTREND Ramai trader abaikan confirmation sebelum membuat entry atau masuk position dalam market. Hari ni saya nak tunjuk contoh salah 1 confirmation entry ketika market dalam keadaan UPTREND/MENAIK. Boleh play video diatas. Kita boleh gabungkan candlestick pattern dan Support/Resistance dalam trading. Semoga ilmu ni bermanfaat untuk anda dan boleh cuba apply di dalam trading.

GOOD MORNING TRADER HARINI SAYA NAK SHARE BERKAITAN SUPPORT AND RESISTANCE (SNR) Apa itu SNR❓ ✅Fungsi SNR dalam trading adala
GOOD MORNING TRADER HARINI SAYA NAK SHARE BERKAITAN SUPPORT AND RESISTANCE (SNR) Apa itu  SNR❓ ✅Fungsi SNR dalam trading adalah penting dalam kita menentukan entry, exit, trending dan reversal. ✅Entry buy boleh ditentukan melalui support, manakala entry sell boleh ditentukan melalui resistance. Entry di SNR, Exit juga di SNR. Buy di support, exit di resistance. Begitu jugalah apabila sell di resistance, exit di support. ✅Trend pula boleh diketahui melalui breakout pada sesuatu SNR juga boleh ditentukan apabila kegagalan penembusan SNR(reversal). ✅Buy di support, exit di resistance. Begitu jugalah apabila sell di resistance, exit di support. semoga bermanfaat untuk semua

Selamat Berpuasa☺️

Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari ni saya nak share tips berkaitan dengan Candlestick Pattern APAKAH ITU CANDLESTICK PAT
Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari ni saya nak share tips berkaitan dengan Candlestick Pattern APAKAH ITU CANDLESTICK PATTERN? Candlestick pattern adalah elemen penting dalam teknikal analisis. Setiap trader wajib tahu ilmu candlestick sebagai panduan untuk mereka analisa pergerakan harga di dalam market. Boleh tengok contoh di dalam gambar diatas, dari bentuk candlestick kita sudah boleh jangka pergerakan harga seterusnya. Diharapkan anda semua dapat sedikit ilmu dari perkongsian admin ni😊

Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari ni saya nak share tips berkaitan dengan Candlestick Pattern APAKAH ITU CANDLESTICK PAT
Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari ni saya nak share tips berkaitan dengan Candlestick Pattern APAKAH ITU CANDLESTICK PATTERN? Candlestick pattern adalah elemen penting dalam teknikal analisis. Setiap trader wajib tahu ilmu candlestick sebagai panduan untuk mereka analisa pergerakan harga di dalam market. Boleh tengok contoh di dalam gambar diatas, dari bentuk candlestick kita sudah boleh jangka pergerakan harga seterusnya. Diharapkan anda semua dapat sedikit ilmu dari perkongsian admin ni😊 Bagi yang nak admin bantu dalam trading secara PERCUMA, boleh pm admin di bawah👇 @dintasma

NEW ACCOUNT TYPE - RAW. The Lowest Spread Ever In Malaysia. See it to believe it. Register Now! https://dashboard-oe.com/links/go/395 #oroku #orokuedge #orokuedgemarkets

Dapatkan NDB (non deposit bonus) sebanyak $30 apabila anda kongsikan video tentang Account Type baru Oroku Edge, iaitu Account Type RAW. Terhad kepada 1000 orang terawal. Tertakluk pada terma dan syarat. Syarat - syarat kelayakan untuk penebusan NDB 1. Kongsikan posting (NEW ACCOUT TYPE - RAW) dari 3 media sosial Oroku Edge Official: Facebook: Oroku Edge Malaysia Instagram: orokuedge.my TikTok: orokuedge.my Wajib kongsikan di ketiga-tiga platform iaitu Facebook, Instagram & TikTok.Pastikan profile anda adalah public 2. Isikan maklumat perkongsian anda di dalam "Google Form" yang di sediakan. 3. Keputusan kelayakan NDB akan diberitahu melalui email bermula pada hari khamis 15 Februari 2024. 4. Hanya 1000 pelanggan terawal yang submit di "google form" dan memenuhi syarat layak menerima NDB. Butiran NDB - NDB adalah untuk didagangkan, tidak dibenarkan untuk pengeluaran dana tanpa dagangan. - Maximum NDB 30$ sahaja. - Tiada had pengeluaran bagi keuntungan yang dijana. - NDB sah laku selama 7 hari dari tarikh terima NDB. https://dashboard-oe.com/links/go/395 Google Form: https://forms.gle/A2Kcjgg7WSW6e8dM6 #oroku #orokuedge #orokuedgemarkets

‼️KELAS DAN LIVE TRADE BERSAMA Saya mewakili team Signal Provider Oroku Edge & RTC ingin menjemput anda untuk menghadiri 1 la
‼️KELAS DAN LIVE TRADE BERSAMA Saya mewakili team Signal Provider Oroku Edge & RTC ingin menjemput anda untuk menghadiri 1 lagi program Eksklusif selepas kejayaan kelas baru-baru ini. Kelas Technical Analysis untuk anda belajar secara Teori bersama barisan Signal Provider dan terus dipraktikkan dalam Live Trade pada sebelah malam program ini. Hanya untuk yang awal sahaja, yuran pendaftaran sebanyak RM359. Tawaran ini terhad untuk 30 orang sahaja. Harga sebenar RM599 untuk yang last minit. Istimewa untuk yang hadir nanti, ada tambahan Bonus Deposit juga selain pulang dengan Profit dan ilmu yang bermanfaat. Apa tunggu lagi? PM @azmitasma sekarang untuk mendaftar dan sebarang pertanyaan.

‼️KELAS DAN LIVE TRADE BERSAMA Saya mewakili team Signal Provider Oroku Edge & RTC ingin menjemput anda untuk menghadiri 1 la
‼️KELAS DAN LIVE TRADE BERSAMA Saya mewakili team Signal Provider Oroku Edge & RTC ingin menjemput anda untuk menghadiri 1 lagi program Eksklusif selepas kejayaan kelas baru-baru ini. Kelas Technical Analysis untuk anda belajar secara Teori bersama barisan Signal Provider dan terus dipraktikkan dalam Live Trade pada sebelah malam program ini. Hanya untuk yang awal sahaja, yuran pendaftaran sebanyak RM359. Tawaran ini terhad untuk 30 orang sahaja. Harga sebenar RM599 untuk yang last minit. Istimewa untuk yang hadir nanti, ada tambahan Bonus Deposit juga selain pulang dengan Profit dan ilmu yang bermanfaat. Apa tunggu lagi? PM @azmitasma sekarang untuk mendaftar dan sebarang pertanyaan.

GUYS, 35% DEPOSIT BONUS DITERUSKAN PADA FEBRUARI! ✅Flex Bonus Account ✅Max Bonus $1000 ✅Support Margin & Floating ✅Min Bonus
GUYS, 35% DEPOSIT BONUS DITERUSKAN PADA FEBRUARI! ✅Flex Bonus Account ✅Max Bonus $1000 ✅Support Margin & Floating ✅Min Bonus $50 (Thru Local Depositor only) ——— Trading doesn’t just reveal your character; it also builds it if you stay in the game long enough! 🫵🏻😄 #OrokuEdge