YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
Kanalga Telegram’da o‘tish
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית 👉 https://yuv.ai 👈
Ko'proq ko'rsatish2 427
Obunachilar
-124 soatlar
+17 kunlar
+5730 kunlar
Postlar arxiv
תודה לדוקטור קוד שהכיר לי את אתר קואלה שכותב מאמרים ומייצר תמונות ומסוגל לחלץ מידע מהרשת לטובת אוטומציות!
הנה דוגמא לתמונה שיצרתי שם, נראה אחלה אתר!! תודה דוקטור!
הפרטים בקישור 🙏
https://whatsapp.com/channel/0029Vaf1TtmLikg7KtQOrI27/175
בואו בקטנה על מה זה מודל הטרנזפורמרים (ה-T ב-GPT) שחולל את הסערה שכולנו נשאבנו אחריה ובמה הוא שונה מרשת נוירונים?
נתחיל מההתחלה: כולנו מכירים את ההשלמה האוטומטית של מילים שיש לנו במקלדת. אנחנו פותחים את אפליקציית ההודעות ומתחילים לכתוב ויש לנו השלמה אוטומטית של מילים. ממש מעל האותיות יש לנו מספר אפשרויות כאשר באמצע בדרך כלל זו המילה שהכי מתאימה שנבחר בה כמילה הבאה במשפט.
אבל יש בעיה. אם נבחר באפשרות האמצעית בכל פעם אנחנו נראה שאנחנו מתחילים לקבל פסקת טקסט שאולי חלק יהיה הגיוני אבל אם נקרא את הכל כנראה שלא יהיה היגיון. למה? כי המודל, שמבוסס על רשתות נוירונים, חוזה את המילה הבאה ללא ״תשומת לב״ מיוחדת למשפט עצמו. אלא התחזית היא על בסיס ידע קיים. לכן אין היגיון במשפט שנקבל.
כאן נכנס לתמונה מודל הטרנזפורמרים, הוא לא רק חוזה את המילה הבאה ללא הקשר כלשהו, אלא הוא מנסה ממש ״לשים לב״ למשפט עצמו. זה מה שנקרא ״Attention" ועל זה דובר במאמר המפורסם של גוגל מ-2017 שחשף את מודל הטרנזפורמרים.
אז רשת נוירונים היא בעצם יישום של למידה עמוקה. שכבות שמעבירות מידע ביניהן. קלט נכנס - פלט יוצא כאשר הרשת לומדת ״לנבא״ את המילה הבאה.
וטרנזפורמר? גם הוא סוג של רשת נוירונים מהבחינה שהוא בנוי שכבות שכבות. אבל! בשונה מרשת נוירונים קלאסית, לטרנזפורמר נלווית שכבת ״תשומת לב״ בכל שכבה. אם רשת נוירונים היא רצף של שכבות, טרנזפורמר הוא רצף של שכבות כאשר כל שכבה ״שמה לב״ להקשר. אמנם יש מונחים נוספים וחשובים כאן כמו טוקניזציה (הפיכת הטקסט לאסימונים, חיתוך שלו והמרה לייצוג מספרי), אמבדינג (המרת מידע לרשימה של מספרים, וקטור), קידוד המיקום (Positional Encoding) שמשמעותו לקודד את הטקסט בצורה שתשמור על ההיגיון במשפט (למשל: ״אני שמח היום, אני לא עצוב״ משמעותו שאני שמח, אבל אם נהפוך את סדר המילים ונקבל ״אני לא שמח היום, אני עצוב״, על אף שלא הוספנו ולא גרענו מילים, הערך של המילים יישאר זהה אם לא נגדיר משמעות למיקום המילים. זה הכוח של קידוד המיקום בטרנזפורמרים. יש משמעות לסדר המילים.
מכאן המידע עובר לשכבת ״תשומת לב״ שבעצם מנסה לא רק להבין את סדר המילים, אלא להבין גם משמעות מילים לפי המשפט עצמו. לדוגמא: אם אנחנו כותבים ״west bank״ המשמעות היא ״הגדה המערבית״, אך אם אנחנו כותבים ״bank loans money״ אנו מתייחסים לשם של בנק. שכבת ״תשומת הלב״ מבינה מתי bank זה גדה ומתי זה בנק בגלל שהיא שמה לב למשפט עצמו.
וכך זה ממשיך, עוד שכבה שמעבדת מידע ועוד תשומת לב ועוד שכבה שמעבדת מידע ועוד שכבה של תשומת לב, כך זה נמשך עד שבסוף מקבלים רשימת הסתברות של מה המילה הבאה ולפי דירוג כלשהו, ולוגיקה נוספת, מתקבלת התפלגות מילים ונבחרת המילה המתאימה ביותר.
אז אם רשתות נוירונים מכוונות את הפרמטרים שלהן, לומדות לבד לנבא, אז טרנזפורמר עוצמתי בכך שיש לו שכבת ״תשומת לב״ שלא רק לומדת, אלא גם שומרת על הקשר. ולא רק זה, אלא כמות הפרמטרים שטרנזפומר יכול לקבל היא אדירה והוכח שככל שהכמות גדלה - כך המודל מבצע טוב יותר.
אז זה הקטנה שלי על ההבדלים בין רשתות נוירונים לבין טרנזפורמר, בצורה הכי פשוטה שאפשר להסביר. ושוב אגיד שמצחיק שגוגל הם אלה שפרסמו את המאמר הזה ועדיין למרות הכל נותרו מאחור.
מקווה שקיבלתם ערך!
ערב טוב,
יובל
נ.ב - אל תשאלו אותי למה זה נראה שוולברין עם כיפה צהובה. זה אידאוגרם. לא אני.
נ.ב 2 - אידאוגרם קיבלו תיאבון והפחיתו לכולם את הג'ינרוטים החינמיים מ-25 ל-20. באסה.
על אתר שמפרסם לעצמו מאמרים, אוטומטית לחלוטין, כבר שמעתם?
https://www.facebook.com/share/p/KPWkgcwPS24SBQPU/?mibextid=WC7FNe
קבלו טיזר להרצאה: קליק אחד קטן - וידיעה חדשותית מפורסמת אוטומטית *בכל הערוצים* (אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, דיסקורד וטלגרם)!!!
https://www.facebook.com/100002717045940/videos/492344273130600/
https://bit.ly/practical-ai-talk
שבוע טוב, שמח לפתוח לכולם את רכישת הכרטיסים לאירוע המיוחד שיכלול הרצאה שלי + שיחה עם פרופסור דן אריאלי! https://bit.ly/practical-ai-talk
למה כדאי לכם להגיע?
- כי אחרי כמעט שנתיים שאני מעביר הרצאות ומייעץ לארגונים, אני יודע מה ארגונים ועסקים באמת מחפשים, מעבר לגימיקים. ואני הולך לדבר על זה - וגם להמליץ איך לבנות את זה בפועל!
- כי הניסיון שלי בקוד עוזר לי להנגיש את התחום גם למי שאין לו שמץ בקוד. להמליץ על כלי Low Code או No Code, לדבר על החשיבות האדירה של API בשפה שכל אחד ואחת יבינו, כדי שכבר בסוף ההרצאה תתחילו ביישום!
- כי בוער בי הצורך להשפיע, לשתף ידע, לגלות את הסודות שמסתירים מאיתנו כדי שכולם יוכלו לייעל לעצמם את העבודה בפועל ממש!
דוגמאות לנושאים שאדבר עליהם:
1. רקע: כמה כלי AI אנו מכירים, כמה מיותרים, כמה שימושיים באמת?
2. דוגמאות ליישום והטמעת AI מארגונים בעולם האמיתי. איך באמת מיישמים היום שימוש ב-AI ובאילו מקרים?
3. מתי כן צריך AI ומתי לא? ומפה גם נדבר על אוטומציות ״קלאסיות״ כמו הקמת בוטים לכל הפלטפורמות + איסוף לידים
4. נמשיך לאוטומציות ״חכמות״ עם חיבור למודל שפה (כמו פרסום אוטומטי בסושיאל) + חיבורים למערכות CRM (ניהול לקוחות)
5. משם נמשיך לסוכני AI: צ'אטבוטים חכמים להתכתבות + קוליים
מה יצא לכם מזה?
- להבין מאפס מה השימושים הפרקטים הקיימים כיום
- לראות בעיניים כמה נגיש את התהליכים האלה
- להיחשף לעבודה עם Devin בלייב (כבונוס), מתכנת ה-AI הראשון בעולם - שרקכ- 200 איש מרחבי העולם בלבד (ואני בתוכם!) קיבלו אליו גישה - ותראו את זה בלייב!
- שיחה עם פרופסור דן אריאלי, אדם גאון עם לב ענק שאני גאה ונרגש מאוד שיגיע במיוחד לערב הזה, ונותן לי (ולכם) את הזכות לראיין אותו ולשאול אותו על השפעות הבינה המלאכותית עלינו ממבט של כלכלה התנהגותית, לדבר על הטיות הבינה המלאכותית ועל דיס-אינפורמציה, ובכלל הזדמנות לפגוש אותו בלייב!!!
והשוס שאני שמח לעשות עליו ספוילר: 50% הנחה בלעדית לקורס אוטומציה ו-AI שאני מקליט ושאחשוף בהרצאה. רק מי שיגיע פיזית יוכל להנות מההנחה הזו. תאמינו לי שזה לבד יהיה לכם משתלם ברמה שעד סופו יהיה לכל אחד ואחת מכם סוכן AI שמנהל לכם את הסושיאל. אם תיישמו את ההדרכה הטכנית המפורטת שאני מקליט לכם.
בקיצור, אני מכין המון, נותן המון, משקיע המון. כל מה שנשאר לכם זה להזמין כרטיס ולהגיע ולקבל את המידע מוגש אליכם על מגש של כסף, אחרי המון שעות שעבדתי עם לקוחות וארגונים.
ודבר אחרון - פרסמתי את הלינק אתמול למי שנרשם מוקדם וכבר כ-30% מהכרטיסים נמכרו, לכן מציע שמי שרוצה ישריין לעצמו בהקדם כדי שלא יקרו מצבים לא נעימים כמו במיטאפ.
שיהיה לנו שבוע טוב, אשמח מאוד אם תוכלו לשתף כמה שיותר כדי שנשפיע כמה שיותר ביחד.
תודה לכל אחד ואחת!!
יובל
https://bit.ly/practical-ai-talk
עדכון: ראיתי שרוב האנשים שרצו זכות קדימה אכן שריינו מקום - וקיבלתי בקשות רבות מהקהילה לפתוח את ההרשמה כבר עכשיו כדי לא לפספס - אז החלטתי להקשיב ולשתף לכם את הלינק לרכישת כרטיס.
במוצ״ש-ראשון אפתח את ההרשמה גם לקהל הרחב כך שמומלץ לשריין מקום מראש.
לבינתיים אני מהדק את התוכן כדי שיהיה כמה שיותר פרקטי ומועיל לכולם!
לרכישת כרטיס >>> https://bit.ly/practical-ai-talk
הקבלה האוטומטית שתשלח אליכם לאחר ביצוע הרכישה מהווה אסמכתא לכניסה לאירוע, כך שמי שלא קיבל קבלה - לא הבטיח את מקומו ולכן שימו לב שהשלמתם את התהליך במלואו.
תודה רבה ושבת שלום!
יובל
*קם הדבר ונהיה: שמח לחשוף את אורח הכבוד שיגיע להרצאה שלי - פרופסור דן אריאלי!!!!!*
אורח הכבוד, פרופסור דן אריאלי שפרץ דרך עם המחקרים שלו בכלכלה התנהגותית וכבש את הבמות הגדולות בעולם (כולל TED לא מעט פעמים)
מרצה באוניברסיטת דיוק, ראש מעבדת מחקר ב-MIT, מחבר רבי מכר שזכו להכרה גדולה בניו יורק טיימס (ובסיפריה הביתית שלנו) ועוד מליון תארים שאפשר לספר על האיש המבריק הזה-
יגיע לסשן בלעדי ומרתק על דיס-אינפורמציה (מידע כוזב) שאנו ניזונים ממנו, על החיבור להטיות והשפעות ה-AI, וכל זה בנוסף להרצאה שלי על כלי AI שיעבדו בשבילכם!!!
כמובטח, זכות לשריין מקום נשלחה למי שנרשם בטופס. ברגעים אלו קיבלתם את המייל עם הקישור להרשמה, כל הפרטים מופיעים בו. במוצאי שבת תפתח ההרשמה לקהילת הוואצאפ דרך הערוץ החדש וקבוצת העדכונים בלבד. בתום 24 שעות יפורסם הקישור לקהל הרחב (ככל שיישארו מקומות).
מחכה ומתרגש לראות אתכם!!!
יובל אבידני
*שימו לב: בעוד כשעה אפרסם הודעה מאוד מעניינת על פרטי ההרצאה שלי ואחשוף את אורח הכבוד שיגיע במיוחד לאירוע! כדאי לכם לוודא שאתם עוקבים בערוץ החדש כי שם אפרסם הכל!*
https://whatsapp.com/channel/0029Vaf1TtmLikg7KtQOrI27
זה הטקסט שתוסיפו כדי שהדמות שלכם תענוד את סיכת המודעות להשבתם!!
כולנו רועדים מהסרטונים שפורסמו, אי אפשר לנשום! בואו לא נשכח אותם/ן, צעד קטן שאני מציע הוא שבכל תמונה של דמות שאתם יוצרים עם AI, תוסיפו את הטקסט הבא שיגרום לדמות שלכם לענוד את סיכת המודעות להשבתם. זה אמנם מעשה קטן, אבל גם המעט שאנחנו חייבים להם.
תוסיפו את זה לפרומפט שלכם:
״wears yellow awareness ribbon pin״
התוצאה תהיה כמו בתמונה שצירפתי. צעד קטן. מעשה גדול. ושנזכה להשבתם בקרוב ממש אמן.
יובל
הרבה פנו לגבי טופס ההרשמה המוקדמת, הוא ממש פה ויקנה לכם זכות ראשונים גם בהרצאה הקרובה וגם בכל כנס עתידי >> https://bit.ly/yuvai-early-signup
אמ:לק - אני מרים ערב שבו אעביר הרצאה על כלי AI פרקטיים באמת למשימות היום-יומיות שלנו, ויגיע גם אורח מאוד מיוחד!!!!
ובהרחבה: כשנה וחצי מאז שהתחלתי לפרסם תוכן טכני על AI שמונגש בצורה פשוטה, צברתי לא מעט קילומטרז' בהרצאות וייעוץ לחברות וארגונים. בכל פעם שאני שואל את עצמי שוב ושוב: יש יותר מדי כלים. מה באמת פרקטי? מה באמת משמש עובדים ועסקים ביום יום? מה באמת אפשר להטמיע בארגון כדי לעזור לו להשתפר?
אני מרגיש שיש המון כלים, נפלאים, וגם המון כאלה שהם גימיקים וטרנדים. לקחתי את הידע והניסיון שלי מהעולם הטכני והפיתוח, במטרה לפשט ולהנגיש אותו כמה שיותר גם למי שלא מפתח ולא רוצה להיות מפתח, והחלטתי להרים הרצאה חד פעמית על הכלים שלעניות דעתי באמת משמעותיים לייעול עבודה וזמן.
זה יקרה ב-17.6, בראשון לציון בשעות אחה״צ המאוחרות - ערב. פרטים מדויקים אפרסם בהמשך, כמו גם קישור להרשמה ולרכישת כרטיס. אני יודע שלא כולם טכניים ולכן מראש חשוב לי לומר:
1. אין צורך לדעת קוד, אין צורך להיות מתכנת, כן יש צורך לא לפחד מטכנולוגיה.
2. אני מאמין שמי שיש לו ידע כלשהו, גם כללי ביותר, על הטכנולוגיה שמרכיבה ״אפליקציית AI״ או ״אתר AI" או ״כלי AI״, יצליח לקבל יתרון על מי שפשוט משתמש בכלים האלה. לכן אני אסביר מה זה אתר, מה המרכיבים שלו, איפה נכנס AI ואיפה לא, ואיך זה קשור ל-API שהוא מרכיב קריטי להיכרות, לטעמי, גם למי שלא מכיר קוד!
3. אחרי זה נדבר על בניית סוכני AI, גם טקסטואלים, כאלה שמחליפים צ'אט בוטים קלאסיים - וגם על סוכני AI קוליים, כמו שהדגמתי בסרטונים האחרונים.
4. הכיף הגדול - לחבר הכל לאוטומציות. לדבר על מה זו אוטומציה, איזה כלים אנו מכירים בתחום הזה, מה השימושים שלה, באיזה מקרים כדאי ובאיזה מקרים לא כדאי לחבר אוטומציה ל-AI?
5. נקנח בהדגמה של מה זה למידת מכונה באמת. נסביר מה הבעיות שלמידת מכונה פותרת תוך הדגמה בפועל.
וכל זה תוך כדי שיתוף מסך. לא סתם מצגות. לא סתם דיבורים. תחשבו על זה כמו הרצאה במוסד לימוד. משתף מסך, מתחיל לעבוד לנגד עיניכם, ומסביר תוך כדי. אמנם זו לא סדנא, אבל כן אסביר מה אני עושה כדי שתבינו כמה קצת ידע טכני יתן לכם יתרון אדיר.
ונסיים לא לפני שיעלה לבמה מישהו, דמות שאני עוקב אחריה שנים רבות בזכות אשתי, דמות לא פיתוחית ולא טכנית, אבל בינלאומית שאין במה שלא עמדה עליה ואין קהל שלא דיברה בפניו וסחפה אותו. אני בר מזל שהדמות הזו הסכימה להגיע, וגם זה תוך כדי שהיא בגיחה קצרה בארץ. אספר עליה עוד בהמשך. אבל מציע לכם באמת מכל הלב לעקוב אחר הקישור להרשמה שאפרסם בקרוב. גם כאן, וגם בערוץ החדש שלי בוואצאפ.
כמו שהבטחתי, תהיה ״זכות ראשונים״ למי שנרשם לטופס המקדים, אח״כ למי שחבר בערוץ הוואצאפ שלי (החדש), ולאחר מכן אם יישאר מקום אפרסם גם כאן ברשתות. קישור לערוץ הוואצאפ החדש בתגובה.
יש למה לצפות!!!!
בהמשך לסרטון הקודם על אוטומציות קוליות עם AI, רציתי להדגים מקרה נוסף: במקום לחפש מיילים, אנו יכולים לבקש מהסוכן לבצע בעצמו את החיפוש במייל וגם לשלוח לנו את התקציר לערוץ שנבחר. במקרה שלי בחרתי דיסקורד, יכלתי לבחור טלגרם או וואצאפ או שלל ערוצים נוספים.
אז הדגמתי בסרטון הקודם איך מפקודה קולית אפשר לפרסם בסושיאל, כעת מדגים איך לאתר מיילים ולקבל תקציר שלהם, אתם יכולים רק לדמיין איזה עוד יכולות יש לנו! וזה עוד לפני GPT-4o!!
מוזמנים לצפות ומקווה שתאהבו.
https://youtu.be/v-7xgccxP8g
ערב טוב,
יובל
עזבו *הכל* וצפו בזה! בניתי את מורגן פרימן כסוכן AI קולי שגם יודע להפעיל אוטומציות!!! כמו Alexa אבל בטלפון, וב-web, לייב!! כאן אני מדגים איך אני מבקש ממנו לשלוח הודעה בדיסקורד, הוא שולח אותה גם לדיסקורד וגם מפרסם בפייסבוק!
אני יכול בדרך הזו לאסוף לידים, לנהל שירות לקוחות, לפנות אפילו לזאפייר ולקבל גישה לעוד אלפי אפליקציות, הכל במהירות זמן אמת עם שכפול קול! לא צריך בכלל לחכות ל- GPT-4o!!
במה השתמשתי פה? play ai האדירים, שמאפשרים ליצור סוכנים קוליים וגם להטמיע אותם על מספרי טלפון כך שאפשר פשוט לחייג למורגן ולדבר איתו! ומה לגבי האוטומציות? זה כבר יותר מורכב ושמור להרצאה שלי על כלי AI פרקטיים.
תנו בלייק, תגובה, שיתוף, ספרו מה דעתכם ולאיזה אוטומציות הייתם רוצים שאחבר בדמו הבא?
מחכה לקרוא!
יובל
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
