سهام داران حقیقی رمپنا، ومپنا و وکمپنا
Kanalga Telegram’da o‘tish
هدف ما : حمایت از سهام داران ، اطلاع رسانی و حمایت از نماد رمپنا ، وکمپنا و ومپنا می باشد. این کانال شخصی است اخبار و نظرات کانال ارتباطی به گروه مپنا ندارد. ارتباط با ما Saham.karkonan.mapna@gmail.com
Ko'proq ko'rsatish2 508
Obunachilar
Ma'lumot yo'q24 soatlar
-57 kunlar
-2030 kunlar
Postlar arxiv
🔵 صنعت نیروگاه، سیمانیهای آینده؟ 🔵
🔴 با توجه به تغییر قیمتگذاری در صنعت نیروگاه، در این پست به بررسی چند نماد از این صنعت میپردازیم.
✅ در این بررسی ۵ سهم با پایینترین نسبت P/E تحلیلی از صنعت نیروگاهی را، از چند منظر مختلف بررسی کردیم.
@enigma_investing
🔸 الیگارشی؛ حکومت میلیاردرها
🔸 پشت پرده قدرت در روسیه، آمریکا و ایران
🔸 چرا تلاشها برای اصلاح سیاستهای رانتی در ایران شکست میخورند؟
🔹 آیا تا به حال عبارت «اقتصاد تیولداری» به گوشتان خورده؟
در این ویدیو به بررسی مفهوم «الیگارشی» و تاریخچهی آن در جهان میپردازیم و نگاهی به نمونههایی از اقتصاد رانتی و روابط سیاسی-اقتصادی در روسیه، آمریکا و ایران میاندازیم.
چگونه گروهی محدود با همکاری یکدیگر، بر اقتصاد و سیاست کشورها مسلط میشوند و با بهرهگیری از رانتها و محدود کردن رقابت، بقای خود بر مسند قدرت را تضمین میکنند؟
00:00 مقدمه
00:33 مفهوم الیگارشی
01:31 سیستم الیگارشی چگونه کار میکند؟
03:24 ظهور الیگارشی در روسیهی پسا شوروی
05:38 خصوصیسازی؛ رانت حکومت به الیگارشها
06:22 پوتین چگونه بر الیگارشها حکومت میکند؟
10:10 تاریخچه الیگارشی در جهان و ایران
12:43 نقش سیاستهای رانتی در ثروت الیگارشها
14:29 الیگارشی سد راه کارآفرینی واقعی
15:23 رانتهای عمومی و پایداری الیگارشی
16:49 الیگارشی در دوران پهلوی؛ هژبر یزدانی
18:57 رانتهای الیگارشها بعد از انقلاب
20:04 صادق محصولی چگونه ثروتمند شد؟
22:00 وضعیت الیگارشی در آمریکا
23:28 نقش ماسک در پیروزی انتخاباتی ترامپ
28:11 جمعبندی
@choraz
ظاهرا باید منتظر دستگیر شدن سلطان برنج هم باشیم!
نایب رئیس شورای مرکزی مجمع ملی کشاورزی: سرنوشت یک میلیون تن برنج وارداتی مشخص نیست و کسی هم در مورد آن پاسخی نمیدهد!
🛑نفوذ بزرگ سایبری به قلب صنعت پهپادی اسرائیل/ 2 ترابایت اسرار محرمانه اسرائیل در دستان جمهوری اسلامی ایران
📌گروه «جبهه پشتیبان سایبری» اعلام کرد به کارخانه SADNAT، تأمینکننده اصلی تجهیزات پهپادی رژیم صهیونیستی حمله کرده و بیش از ۲ ترابایت اطلاعات سری را استخراج کرده است. در پی این حمله، خطوط تولید کارخانه فوراً متوقف شده است.
📌گروه جبهه پشتیبان سایبری اعلام کرد اطلاعات فاششده (شامل نقشههای طراحی، شیوه عملکرد و فناوریهای مقابله با پهپادها) برای تقویت محور مقاومت در اختیار کشورهای همپیمان قرار میگیرد.
@GOLD_NEWS1
🔴 پیام آیتالله خامنهای و ابلاغ هفت تکلیف راهبردی
💢متن کامل پیام:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
ملت سرافراز ایران!
📌 چهلمین روز شهادت جمعی از هممیهنان عزیزمان، که در میان آنان سرداران با کفایت نظامی و دانشمندان برجستهی هستهئی بودند، فرا رسید. این ضربه را گروه حاکم خبیث و جنایتکار صهیونی که دشمن رذل و عنود ملت ایران است وارد آورد. بیشک فقدان فرماندهانی چون شهیدان باقری و سلامی و رشید و حاجیزاده و شادمانی و دیگر نظامیان، و دانشمندانی چون شهیدان طهرانچی و عباسی و دیگر دانشمندان، برای هر ملتی سنگین است. اما دشمن ابله و کوتهبین به هدف خود نرسید. آینده نشان خواهد داد که هر دو حرکت نظامی و علمی شتابندهتر از گذشته به سمت افقهای بلند پیش خواهد رفت انشاءالله.
📌شهیدان ما خود راهی را برگزیده بودند که گمان دستیابی به مرتبهی والای شهادت در آن کم نبود و سرانجام به آنچه آرزوی همهی فداکاران است رسیدند؛ بر آنان گوارا باد؛ امّا ناگواری آن برای ملت ایران بویژه خانوادههای شهیدان و بویژه کسانی که آنان را از نزدیک میشناختند سخت و تلخ و سنگین است.
📌در این حادثه نقاط درخشانی را نیز بروشنی میتوان دید. اولاً تحمل و صبوری و استحکام روحیهی بازماندگان که در نوع خود جز در تحولات جمهوری اسلامی ایران دیده نشده است. ثانیاً استقامت و ثبات دستگاههای زیر امر شهیدان، که نگذاشتند این ضربهی سنگین، فرصتها را سلب و در حرکت آنان وقفه ایجاد کند. و ثالثاً شکوهِ پایداریِ معجزه آسای ملت ایران که در اتحاد و استحکام روحی و عزم راسخ آنان بر ایستادگیِ یکپارچه در میدان به ظهور رسید. ایران اسلامی در این حادثه یک بار دیگر استواریِ بنیان خود را نشان داد. دشمنان ایران آهن سرد میکوبند.
📌ایران اسلامی به توفیق الهی روز به روز قویتر خواهد شد باذن الله.
📌مهم آن است که ما از این حقیقت، و از تکلیفی که از سوی آن بر دوش ماست غفلت نکنیم.
🔸حفظ اتحاد ملی وظیفهی یکایک ما است.
🔸شتاب لازم در پیشرفت دانش و فناوری در همهی بخشها وظیفهی نخبگان علمی است.
🔸حفظ عزت و آبروی کشور و ملت، تکلیف بی اغماض گویندگان و قلمزنان است.
🔸مجهز کردن روزافزون کشور با ابزارهای حراست از امنیت و استقلال ملی، وظیفهی فرماندهان نظامی است.
🔸جدیت و پیگیری و به نتیجه رساندن کارهای کشور وظیفهی همهی دستگاههای مسئول اجرائی است.
🔸هدایت معنوی و نورانی کردن دلها و توصیه به صبر و سکینه و ثبات مردمی وظیفهی حضرات روحانی است.
🔸و حفظ شور و شوق و شعور انقلابی وظیفهی یکایک ما و بویژه جوانان است. خدای عزیز رحیم همگان را موفق بدارد.
📌درود بر ملت ایران و سلام بر جوانان شهید، بر بانوان و کودکان شهید، و بر همهی شهیدان و داغداران آنان.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنهای
۳ مرداد ۱۴۰۴
#نیروگاهی گزارش جامع عملکرد فصلی صنعت
➖#آبادا سود[14م.ت]:رشد844%
➖#بجهرم سود[301م.ت]:رشد322%
➖#بزاگرس سود[114م.ت]:رشد204%
➖#بپیوند سود[152م.ت]:رشد200%
➖#دماوند سود[395م.ت]:رشد146%
➖#بگیلان سود[223م.ت]:رشد127%
➖#بمولد سود[183م.ت]:رشد72%
➖#وهور سود[832م.ت]:رشد77%
➖#بمپنا سود[260م.ت]:رشد156%
➖#مبین سود[2,483م.ت]:افت-10%
➖#شمس سود[21م.ت]:افت-12%
➖#بفجر سود[1,451م.ت]:افت-19%
➖#بکهنوج زیان[-308م.ت]:رشد-28%زیان
✔️ کانال تحلیلی پارسیس
📌📌📌
عقلانیت از دست رفته
گر خشت اول نهاد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
این ره که می روید به ترکستان خواهید رسید.
مقصر مشکلات یک فرد نیست. فرایندها ، سیستم معیوب و ... باعث شرایط کنونی کشور است.
🔺جلال رشیدی کوچی: آقای دکتر پزشکیان؛
اعلام کردید همه در تلاشند تا آب را از طالقان به تهران برسانند.
آیا پیشبینی این شرایط سخت بود؟
آیا نمیشد این تلاشها از چند ماه قبل از وقوع بحران، آغاز شود؟
وزیر محترم نیرو توانایی لازم جهت مدیریت منابع موجود و عبور از بحران را ندارند.
مناللهالتوفیق.
@GOLD_NEWS1
🔺️هر ایرانی بالای ۱۰ حساب بانکی دارد/ متوسط جهانی، هر نفر یک حساب
🔹️آمار مربوط به تعداد حسابهای بانکی برخی کشورها نشان میدهد، تعداد حسابهای بانکی در ایران با رتبه دوم فهرست یعنی سنگاپور اختلاف ۵ برابری دارد.
🔹️براساس این آمار به ازای هر ایرانی به طور میانگین ۱۰.۵ حساب بانکی فعال وجود دارد. میانگین جهانی حساب بانکی در کل جهان به ازای هر فرد یک و یا کمتر از آن است.
🔹️موضوع تعدد حسابها سبب تشدید چالشهای مربوط به حسابهای اجارهای و جرایمی است که در بستر آنها رخ میدهد.
@khabarfouri
ناترازی آب یا ناترازی عقل؟
سالها پیش، پادشاهی تو جنوب شرق آسیا یه هدیه عجیبی میداد که زندگی آدمها رو نابود میکرد.
حالا کادو چی بود؟ «فیلسفید»
فیلسفید نماد احترام بود و نمیشد ازش کارکشید ، اما خرجش سنگین بود، طوری که صاحبش آخرش ورشکست میشد!
حالا حکایت ماست…
یه صنعت اشتباه رو میکاریم وسط کویر،
بعدم برای نگهداشتنش، منابع کشور رو نابود میکنیم.
۹۰٪ آب قابل شرب کشور میره تو صنعت و کشاورزی،اونم با راندمانی افتضاح؛ زیر ۴۰٪!
اما چرا به اینجا رسیدیم؟
چند سال پیش، بعضی نمایندهها برای رأی جمع کردن و اشتغال زایی،
شروع کردن به آوردن صنایع آببر به شهرهاشون.
فولاد، پتروشیمی، کارخانههای سنگین…
بدون اینکه بفهمن جای این صنعتها کنار دریاست، نه وسط کویر!
طرح اولیه فولاد برای بندرعباس بود،
اما با لابی بردنش مبارکهی اصفهان.
اون موقع گفتن «چه خدمتی کردیم!»
الان رودخونه ها خشک شدن و مردم بیآب موندن
ولی کسی نمیگه اون تصمیم، فاجعه بود!
یادش بخیر یه وزیر جمله موندگاری گفت:
«بزرگترین ناترازی کشور ما، ناترازی عقله.»
و خب… حالا نه عقل داریم، نه آب…
فقط یه عالمه فیل سفید که داریم با افتخار، خرجشون میکنیم
✨ تنها دلیل تمامی مشکلات موجود، ازجمله کمبود آب، فساد مالی است...
☕️ کافه فوتبال
t.me/cafefootball2009
مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی فردا صبح در ساختمان سر کنسولگری ایران در استانبول برگزار میشود
این نشست در سطح معاونان وزیر خارجه خواهد بود
زمان آغاز گفتوگوها ساعت نه و نیم صبح به وقت محلی است
📌غول های تکنولوژی دنیا برای چه کشورهایی هستن؟
🕵♂@Aghaye_Eghtesad
✅ رئیس جمهور مکتبی من!
✍️حامد پاک طینت
هیچ پیشینه ای در سیاست نداشت
اصلا سیاستمدار نبود
چه کارش با سیاست؟
آمده بود تا مملکت را از باتلاق اقتصادی بیرون بکشد، شعارهایش هم غیر از این نبود
گفت اقتصاد را سروسامان میدهم، فساد را ریشه کن می کنم، دولت را کوچک می کنم و اوضاع را عادی می کنم و کرد!
او برای آزاد سازی اقتصاد با کسی تعارف نداشت، در همان سه ماه اول که دید با مجلسی بی بخار، فاسد و ناکارآمد مواجه است از اختیاراتش برای صدور فرمانهای مقتدرانه استفاده کرد، ارز را تک نرخی کرد، میدانست که ارز ریشه فساد و ناترازی هاست
وزارتخانه های بی مصرف را تعطیل کرد؛ وزارت کار می خواست چه کند؟وزارت فرهنگ و ارشاد به چه درد می خورد؟در همه را تخته کرد، وزارت راه و مسکن؟این همه آدم آنجا چه میکردند؟امور مسکن را به نهادهای عمرانی و راه را به وزارت اقتصاد واگذار کرد، وزارت آموزش و پرورش را با وزارت علوم ادغام کرد تا جان مردم را راحت کند، وزارت ورزش، وزارت گردشگری، سازمان امور جوانان؛ این همه بی مصرف و نهادهای مفت خور همگی را منحل کرد و بالاخره دولت نفس کشید!
او تعرفه واردات را کاهش داد؛ اجازه داد رقابت تعیین کننده بازار باشد، منع وارداتها تمام شد،حتی برای خودروی لعنتی!جای آن،مالیاتها را کاهش داد تا شرکتها نفس بکشند و بعد رفت سراغ معضل اصلی؛ یارانه ها را که بار سهمگینی بر دوش دولت بود قطع کرد، معلوم بود صدای خیلی ها در خواهد آمد. ذینفعان پرقدرت،نمایندگان انقلابی و الیگارش های پرنفوذی که همه جا بودند به جانش افتادند. مگر می شود میلیارد ها دلاری که هر ساله به جیب آنها میرفت یک شبه دود شود و به هوا برود؟اما او یک مدیر مقتدر بود؛با مذاکرات مستقیم، گاهی با چماق گاهی با هویج اوضاع را کنترل کرد و بخش خصوصی را از منافعی که در انتظارشان بود آگاه کرد. در عین حال کسی نبود که دایره اطرافش پر از وفاداران باشد، کابینه او شایسته سالار به تمام معنا بود
معلوم بود که با حذف یارانه ها صدای جامعه در می آید، اعتراضات عمومی بخصوص قشر متوسط و کارگری مملکت را درنوردید، تنها ۴۵ روز پس از آغاز ریاست جمهوری یک اعتصاب سراسری برگزار شد؛ ۱.۵ میلیون نفر به خیابانها ریختند، مجلس انقلابی و الیگارشها هم تا توانستند بنزین بر این آتش ریختند،نهادها هم کم نگذاشتند اما او بیدی نبود که با این بادها بلرزد؛ با تمام تشکلهای مردمی و انجمنها مذاکره کرد و با اصلاح تدریجی و حمایتهای اجتماعی آنها را راضی کرد
گرفتاریها یکی و دوتا نبود، مجلس انقلابی در برابر اصلاحات او قد علم کرد، چوبها بود که هر روز در چرخها فرو می رفت، اما او مجلس را هم حریف بود، شکل دادن ائتلافها را یاد گرفته بود، رایزنی ها را آموخته بود و تکنیک دور زدن قوانین را بی پروا بکار می گرفت؛ نوبت قوه قضائیه شد که به جانش بیافتد، بررسی حقوقی دستورات! وزرا در دادگاه باید حاضر می شدند تا پاسخگوی این بی پروایی باشند اما از جا زدن خبری نبود، او با قضات هم تعامل کرد، از درگیری علنی برای حفظ ثبات پرهیز کرد، رسانه ها را اما آزاد گذاشت تا موافق و مخالف هر چه خواستند بگویند. از همین تضاد افکار و سلیقه ها انبوهی ایده و فرمان اجرایی استخراج کرد؛ آزادی افکار را نهادینه کرد
شاهکار اصلی اما اینجا بود، او تصمیم گرفت با شجاعت روابط متفاوتی با آمریکا برقرار کند،آنهم در این کشور غرب ستیز! کمتر کسی است که نداند آمریکا جنایتکار است اما او گفت به ما چه؟ تجارت آزاد را با آمریکا شروع کرد، هندوانه هایی بزرگ و متعدد زیر بغل ترامپ گذاشت، ترامپ را هم که می شناسید عاشقش شد!
سعی کرد وابستگی مالی به چین را به حداقل برساند اما نه اینکه به صفر برسد، در عوض مسیر تامین مالی از غرب را کلید زد؛ این پیام برای غرب روشن بود این کشور خواهان بازگشت به بلوک اقتصاد آزاد جهانی بود، روابط با صندوق بین المللی پول و نهادهای بین المللی به بهترین وضعیت تاریخی رسید؛ شفافیت قانونی و حذف بروکراسی درجه ریسک کشور را کاهش و جذابیت سرمایه گذاری را به شدت افزایش داد،صدور مجوزها یک روزه و الکترونیکی شده بود،زیرمیزی ها حذف شده بود و بالاخره برای اولین بار کشور به مازاد تجاری رسید؛چه کسی باور می کرد تولید نفت و گاز ۲۸% آنهم با همکاری خارجی ها رشد کند و درآمد دلاری به کشور سرازیر شود، قراردادهای بین المللی پشت سر هم بسته شد، سرمایه گذار خارجی از مالیات، گمرک و موانع ارزی معاف بود، کجا از اینجا بهتر؟!
خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین همه این کارها را در ۱۶ ماه انجام داد.تورم سالیانه را از ۲۱۲% به ۳۲% ، رشد اقتصادی را از منفی ۱.۸% به مثبت ۸%، کسری تجاری ۷ میلیارد دلاری را به مازاد تجاری ۱۹ میلیارد دلار و ذخایر ارزی را از ۲۳ میلیارد دلار به ۲۹ میلیارد دلار رساند؛ فقط در ۱۶ ماه!
زنده باد خاویر!
🔴 دوم مردادماه، سالگرد درگذشت احمد شاملو (۱۳۰۴-۱۳۷۹)
🆔 @AbdiMediaNet I #عبدی_مدیا
🌐سایت | 🟢واتساپ I📺یوتیوب I 📻کست باکس
ولی حق مردم ایران این نبود آقای قاضی :)
⚽️Channel:
⚽️ @Futball180TV
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
