احسان نرگسی
Kanalga Telegram’da o‘tish
دلبسته ی مرام کسی جز علی نباش در زندگی غلام کسی جز علی نباش
Ko'proq ko'rsatish2 059
Obunachilar
+424 soatlar
+157 kunlar
+7430 kunlar
Postlar arxiv
2 059
#زمینه #شهادت
#حضرت_رقیه علیهاسلام
#احسان_نرگسی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
از بس دوییدم توو بیابون - نا ندارم نا ندارم
میخوام پاشم به احترامت - پا ندارم پا ندارم
این همه آبله
مگه میذاره برای دخترت دیگه حوصله
وای از سلسله
نگم از اون شبایی که جا می موندم از قافله
آه از حرمله
کاری کرده بین هر نفسم افتاده فاصله
مانوسم / با گریه های بی صدا
حق بده نشناسم تو رو
خیلی عوض شدی بابا
بابا ...
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
از روی نیزه ها نگام کن - پدرونه پدرونه
ببین بابا کتک می خورم - بی بهونه بی بهونه
یارالی بابا
حقمون نبود بچرخونن ما رو توی کوچه ها
یارالی بابا
تازه می فهمم چه غذابیه سیلیِ بی هوا
یارالی بابا
باورم نمیشه ما کجا و این ویرونه کجا
بابایی / چقد زدم تو رو صدا
خونی شده محاسنت
چقد عوض شدی بابا
بابا ...
.
2 059
نیاز نیست به روضه فقط تصور کن
عمو چگونه زمین خورد رو به روی حسین
#احسان_نرگسی
#تاسوعا
2 059
🎞 محرمی که نباشی در آن محرم نیست
🎤 #حاج_محمد_رضا_طاهری
شب اول ماه محرم الحرام ۱۴۴۳
دوشنبه۱۹مرداد۱۴۰۰
✍ #احسان_نرگسی
📍 @ehsannargesi
2 059
🎙محرمی که نباشی در آن محرم نیست (نجوا با امام زمان)
🔺بانوای:#حاج_میثم_مطیعی
🏴شب سوم محرم ۱۴۰۰
✍ #احسان_نرگسی
👈 متن شعر:
Meysammotiee.ir/post/2453
☑️@ehsannargesi
☑️ @MeysamMotiee
2 059
🏴 #محرم۱۴۰۰
#امام_زمان علیه السلام
#فراق_و_وصال #ویژه_محرم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
محرمی که نباشی در آن محرم نیست
بدون تو ضربان زمین منظم نیست
چقدر ساده گرفتیم بی تو بودن را
هزار سال بدون تو زندگی ... کم نیست
خودت بخواه که دست از گناه بردارم
که عهدهای منِ روسیاه محکم نیست
هزار بار خودت را به ما نشان دادی
ولی چه فایده؛ چشمان ما که مَحرم نیست
خودم به چشم خودم دیده ام که در روضه
حلاوتی ست که در هیچ جای عالم نیست
حوائجم همه در بین روضه یادم رفت
غمت چه کرده؟! غم روزگار یادم نیست
بیا و روضه ی گودال را بخوان آقا
محرمی که نباشی در آن محرم نیست
#احسان_نرگسی
2 059
🏴 #محرم۱۴۰۰
#شور #امام_حسین علیه السلام
#عاشقانه_شبهای_زیارتی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
دور و برت چقدر نوکر داری
قد جهان سیاهی لشکر داری
مقام نوکری بهم بخشیدی
ممنونم که منو باور داری
باورم اینه / به زودی چشمام گنبدت رو می بینه
باورم اینه / مادرت اجازه داده بزنم سینه
باورم اینه / سفره ی لطف شما همیشه رنگینه
سر و سامونم / میدونی کبوتر جلد همین خونم
درد و درمونم / سینه میزنم خدا خودش میگه جونم
آره مجنونم / من گدای خونه ی رقیه خاتونم
ابی عبدالله ۳ یا ابی عبدالله
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
با تو قشنگ تر شده دنیای من
نفس برات زدم، مسیحای من
لایق نبودم خودمم میدونم
ممنونم که شدی آقای من
لطف تو جاری / عشق تو برای من نمیشه تکراری
لطف تو جاری / تویی تکیه گاه من وقت گرفتاری
لطف تو جاری / اینکه رام دادی ینی هنوز دوسم داری
تویی اربابم / آقا جون عشق توئه شرط مسلمونی
آقا دریابم / یه نگاهی کن به این چشای بارونی
وقتی بی تابم / ندارم راهی به غیر "روضه درمونی"
ابی عبدالله ۳ یا ابی عبدالله
#احسان_نرگسی
2 059
#حضرت_رقیه
ویرانه ام پُر می شود از عطر گیسویت
بابا کجا بودی؟ چرا خاکی شده مویت؟
پیدا نکردم جای سالم در سرت بابا
تا بوسه ای برچینم از مابِین ابرویت
پرواز کردم سوی تو؛ اما زمین خوردم
این روزها زخمی شده بال پرستویت
سجاده ام را پهن کردم کنج ویرانه
من هم شبیه عمه ام هستم دعاگویت
این است روز و شب دعایم: کاش من را باز
یک بار دیگر می نشاندی روی زانویت
#احسان_نرگسی
2 059
#محرم۱۴۰۰
در عجب باشد جهان از وسعت این قتلگاه
جا گرفته در دل آن هم زمان چندین سپاه
نیمه جان بودی که بر روی تنت می تاختند
نیمه جان بودی که آتش رفت سمت خیمه گاه
زینبت از روی تل می دید بی لشکر شدی
حرف ها با زینب خود می زدی با هر نگاه
اکبر و قاسم، بُرَیر و مسلم و جون و حبیب...
نیست دیگر هیچ سرداری در این آوردگاه
خیمه ها می سوزد و پای برهنه می دوند
روی خاشاک بیابان، کودکان بی پناه
رو سپید عالمی، افسوس در عصر دهم
دوره ات کردند در گودال مشتی روسیاه
گوشه ی گودال مادر بود و جسمی چاک چاک
آسمان با هر "بُنَیّ" زیر لب می گفت آه
□
در نگاه تو چه سِرّی بود، کشتی نجات!
هر که می آمد ته گودال ، می شد سر به راه
#احسان_نرگسی
@ehsannargesi
2 059
🎞 صد شکر غبار حرمت تاج سر ماست
🎤 #حاج_حسین_سیب_سرخی
🏴شب اول محرم ۱۴۰۰
📍#هییت_روضة_العباس
✍ #احسان_نرگسی
📍 @ehsannargesi
2 059
#محرم۱۴۰۰
صد شکر غبار حرمت تاج سر ماست
نامت همه شب ذکر قنوت سحر ماست
گفتند بسوزید...سَمِعنا و اَطَعنا
عمری ست که سرمایه ی ما چشم تر ماست
از نوکری توست به هر جا که رسیدیم
یعنی که غلامیِّ تو تنها هنر ماست
هر جا عَلَمی هست همان جا حرم توست
پس کرب و بلایت همه جا در نظر ماست
از دار جهان هیچ نداریم به جز اشک
اشکی که خودش روز قیامت سپر ماست
ای کشته ی بی غسل و کفن، تشنگی تو
داغی ست که تا روز ابد بر جگر ماست
#احسان_نرگسی
2 059
﷽
🎧 تمام زندگی ام پای پرچمت بودم
🎤#حاج_حسین_سیب_سرخی
🖌#احسان_نرگسی
🆔@Maheharaminfo
🆔@ehsannargesi
2 059
🏴 #محرم۱۴۰۰
#حضرت_رقیه سلام الله علیها
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
ای کاش جهان بر سرم آوار نمی شد
در سینه غمی کهنه تلمبار نمی شد
یک ذره اگر حرمله رحمی به دلش داشت
این چشم ورم کرده دگر تار نمی شد
در"شام" اگر سایه ی سقا به سرم بود
دردانه ی تو دست به دیوار نمی شد
اینگونه اگر پهلوی من ضربه نمی خورد
تاریخ در این واقعه تکرار نمی شد
ای کاش در آن بزم شرابی که به پا شد
اینقدر اهانت به علمدار نمی شد
این قافله "دروازه ی ساعات"به خود دید
ای کاش دگر وارد بازار نمی شد
#احسان_نرگسی
.
2 059
🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
#عید_غدیر
#امیرالمومنین_علی علیه السلام
دیگر چه باید گفت از مولایِ جبریلِ امین
هستند وقتی زائرانش با ملائک هم نشین
بغضِ علی "کفر"است...از آغاز دنیا بوده است
دعوای عالم بر سر نام امیر المومنین
وقتی که از جا کند خیبر را جهان فریاد زد
الحق که تنها اوست دستان خدا در آستین
هر لحظه از عمرم فقط با حب حیدر زنده ام
جز او ندارم مقتدایی..عاشقی یعنی همین
اصلا بهشت ما همان ایوان طلای حیدر است
اینجاست می گویند: زائر! فادخلوها خالدین
شکر خدا این ارث اجدادی من بود از ازل
با"یا علی" برخواستم از جا اگر خوردم زمین
#احسان_نرگسی
📍 @ehsannargesi
2 059
🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
#عید_غدیر
#امیرالمومنین_علی علیه السلام
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
تقدیر عالم داشت با حیدر رقم میخورد
جام شراب اُمّت و مولا به هم میخورد
جام شرابی داشت در دستش علی آن روز
شیعه نمیشد هر که از آن باده کم میخورد!
در بیعتِ بیعت شکنها هیچ خیری نیست
در بیعتِ فردی که در ظاهر قسم میخورد
هر کس که مِهر غیرِ حیدر در دلش میرفت
از لیست دلدادهها نامش قلم میخورد
ایرانیان با عشق بیعت با علی کردند
اصلا پیمبر هم قسم روی عجم میخورد!
حالا که با اذن علی شاعر شدم، ای کاش
شعرم گره با شعرهای محتشم میخورد
بالاتر از دست علی دستی نبود آنروز
تقدیر عالم داشت با حیدر رقم می خورد
#احسان_نرگسی
.
📍 @ehsannargesi
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
