احسان نرگسی
Kanalga Telegram’da o‘tish
دلبسته ی مرام کسی جز علی نباش در زندگی غلام کسی جز علی نباش
Ko'proq ko'rsatish2 059
Obunachilar
+324 soatlar
+157 kunlar
+7030 kunlar
Postlar arxiv
2 059
⚜سه بند شور جدید به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی:
بند اول:
ای الگوی ایثار و شهادت
با تو معنی می گیره رشادت
اینگونه خالص دنیا نمیاد
مثل تو سرداری تا قیامت
با خون خود غوغا کردی
راه عشق و پیدا کردی
بین آتیش و خاکستر
دشمن هاتو رسوا کردی
علت این که جاودانی
بی ریایی تو بندگی بود
«لا اَری الموت الا سعادة»
خط و مشی ات تو زندگی بود
بند دوم:
چشمامون از داغ تو می باره
تنگه دل ها واست بی قراره
رو پیشونیت تا صبح قیامت
سربند یا حیدر کراره
مثل ما نیست دنیای تو
عالم گیره غوغای تو
تو شاگرد عباسی و
قصه داره دستای تو
علت این که جاودانی
بی ریایی تو بندگی بود
«لا اَری الموت الا سعادة»
خط و مشی ات تو زندگی بود
بند سوم:
مثل کوهی یک تنه ایستادی
پای مکتب زینب جون دادی
وقتی که آتیش بالت رو سوزوند
یاد روضه ی مادر افتادی
توی آتیش رفتی اما
شیدایی رو کردی معنا
انگشترت ، وقتی می سوخت
زنده شد یاد عاشورا
علت این که جاودانی
بی ریایی تو بندگی بود
«لا اَری الموت الا سعادة»
خط و مشی ات تو زندگی بود
شعروسبک:
#علی_علی_بیگی
#احسان_نرگسی
@shero_sabk
@ehsannargesi
2 059
#تصویری
زمینه(بگو هنوز امیدی مونده...)
فاطمیه اول_۱۴۰۰/۱۰/۳
#کربلایی_اکبر_عبادی
🔴 هیئت رزمندگان مکتب الحسین(ع)
https://t.me/nariman_panahii
2 059
#دفاع_مقدس
#مدافعان_حرم
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
#احسان_نرگسی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
برای حفظ حریم یگانه دختر حیدر
سپرد حنجر خود را خلیل وار به خنجر!
صلابتش به علی رفته بود این یل بی باک
که هیچ گاه نترسید از سیاهی لشکر
نوشته اند در اوصاف او که مرد خطر بود
نوشته اند یلی بود عین مالک اشتر
قرار داشت به دیدار خالقش بشتابد
شبیه شاه شهیدان، غریب و تشنه و بی سر
خداست آن که خریدار خون پاک شهید است
که دیده است به عالم از این معامله بهتر
به فرض لاله ای از ما اسیر باد خزان شد
چه غم؟ که می شکفد صد هزار لاله ی دیگر
.
2 059
📌 مراســـم دهه اول فاطمیه ۱٤٤۳_۱٤۰۰
🕌 هیـــئــــت معظم یا علی (ع) قزویـن
🎙 بانوای: #حاج_حسین_سیب_سرخی
نشرآثار حاج حسین سیب سرخی
[ @SIBSORKHII_CHANNE ]
2 059
#فاطمیه ۱۴۰۰
#شور_روضه
#احسان_نرگسی
کوفیا رو ببین
همه خیره سرن
چی مگه از بدنت مونده بخوان ببرن
زن و بچت توو بیایون همه بی سپرن
بی سپاهه حسین
بی قراره حرم
بعد سقا دیگه امنیت نداره حرم
بعد تو چی اومده به روزگار حرم
گرگای کوفه خیلی بی حیان
خوردی زمین، چنگت زدن حسین
صدای هل من ناصر تو رو
شنیدن و سنگت زدن حسین
...
بی سپر بودی و
با سپر زدنت
من بمیرم که تو رو از پشت سر زدنت
توی گودال بودی و بی خبر زدنت
پیش چشمای تو
می سوزه خیمه ها
حرمتت رو شکستن یه عده بی سر و پا
کی شبیه تو شده مقطع الاعضا
تشنگی از پا انداخته تو رو
آسمونو تار می بینی آقا
کی می دونه زینب چی میکشید
سر تو رفت وقتی رو نیزه ها
....
ای که عرش خدا
گریه کرده برات
السلام علی الاجسلاد العاریات
جون عالم به فدا خشکی لبات
پیکر تو کجا
نعل تازه کجا
السلام علی المضبوح بالقفا
نزن اینجور پیش زینب دست و پا
تو کشتی نجات عالمی
چی شده که زخمی و درهمی
زینبتو وقتی زدی صدا
جوابتو دادن با نیزه ها
یا اباعبدالله
2 059
🎞بگو هنوز امیدی مونده
🎤 #حاج_حسین_سیب_سرخی
#کربلایی_امیر_برومند
📍فاطمیه ۱۴۰۰
اهواز
✍ #احسان_نرگسی
📍 @ehsannargesi
2 059
#زمینه #فاطمیه #بستر #هجوم_به_خانه_وحی
#حضرت_فاطمه سلام الله علیها
#احسان_نرگسی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
بگو هنوز امیدی مونده - بگو هنوز می مونی پیشم
نگو دل از علی بریدی - بدون تو آواره میشم
تنها دردم اینه
یادمه که یه نانجیب با کینه
یه جوری با لگد درو می کوبید
جلو چشام شکسته شد آیینه
تویی / یاس جوون حیدر/ کاشکی میشد پشت در / بارون بباره
هنوز / دستات داره می لرزه / حسن تو یه لحظه / آروم نداره
(مرو - زهرا ۳) ۳
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
وقتی که رو ازم می گیری - حق بده که دووم نیارم
تو رو چهل نفر کشیدن - چجوری باز به روم نیارم
پیکرت می سوزه
جلو چشام بال و پرت می سوزه
گناه محسنت چی بود، پشت در
میون شعله پسرت می سوزه
امون / از این آتیش و هیزم / از خنده های تلخ / بین مردم
دیگه / بودن تو خیاله / نفس کشیدن من / بی تو محاله
(مرو - زهرا ۳) ۳
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
غم دلم یکی دو تا نیس - داره می سوزه حاصل من
به کی بگم راز دلم رو - خوردی زمین مقابل من
پشت در شد غوغا
اینا زن و مرد سرشون نیست زهرا
باورشم سخته توی آتیشی
مگه میشه آتیش بگیره دریا
هنوز / دشمن داره می خنده / آتیش به چادر تو / دخیل می بنده
خونه / پُره آتیش و دوده / زهرا بگو صورتت / چرا کبوده
(مرو - زهرا ۳) ۳
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
این پیرهنی که دوختی زهرا - یه روزی پاره پاره میشه
انگاری از حالا می بینی - زینبتم آواره میشه
چشمات باز می باره
می بینی خونی شده یه گوشواره
می بینی رو نیزه سر سقا رو
می بینی غارت میشه یه گهواره
امون / از شلوغی گودال / یه خواهری توو خیمه / میره از حال
امون / از پیکر پر از تیر / زینب تو یک شبه / شد زمین گیر
(حسین - جانم۳) ۳
.
2 059
🎞بگو هنوز امیدی مونده
🎤 #حاج_حسین_سیب_سرخی
#کربلایی_امیر_برومند
📍فاطمیه ۱۴۰۰
✍ #احسان_نرگسی
📍 @ehsannargesi
2 059
#فاطمیه ۱۴۰۰
به دو عالم نمیدم لذت نوکریتو
نگیری ازم یه وقت سایه ی مادریتو
تا یه "یا حیدر" میگم، گدارو میخری تو
نخی از چادر تو همه ی حاصل ماست
لطف بی کرون تو تا ابد شامل ماست
کی میگه بی حرمی حرمت توو دل ماست
من که غیر نوکری تو ندارم دیگه کاری
همه ی درد من اینه که چرا حرم نداری
روز محشر که میاد دنبال نوکرات می گردی
گریه کن های حسینو محاله تنها بذاری
......
تویی محور زمین تویی نور ازلی
میدونم که دلتو خیلی آزردم ولی
دستمو رها نکن به علیِِّ به علی
باورش سخته برام ، من کجا روضت کجا
تو خودت صدام زدی ، بین این همه گدا
بنویس برام بازم ، یه سفر کرب و بلا
"و تصدق علینا"به دل گدات نگا کن
با همون دست شکسته برا نوکرات دعا کن
مگه غیر کربلای پسرت کجا رو داریم
تا ابد دلم رو به عشق حسینت مبتلا کن
......
هر جا اسم تو میاد حرم امن خداس
دست لطف مادرت رو سر سینه زناس
یه دلم توی بقیع یه دلم کرب و بلاس
میدونی که روضه هات، خونه ی امیدمه
هر چی از بزرگیه تو بگم بازم کمه
یه دلم تو روضه ته یه دلم توو حرمه
گاهی وقتا که دلم می گیره از دور و زمونه
با خودم میگم که ارباب حال نوکرو میدونه
چجوری باور کنم دو ساله کربلا نرفتم
می رسم پایین پات دنیا که اینجور نمی مونه
2 059
📌 عزاداری روز دوم فاطمیهاوّل ١٤٤۳
🎙 با مــدّاحی: #حاج_محمود_کریمی
🕌 هیـــــئت رایةالعبّاس (علیهالسّلام)
📍 نشر آثار حاج محمود کریمی
[ @MAHMOUDKARIMMI ]
2 059
📃 نامت شفابخش است، بر هر درد تسکین است
🎙 #مدح از #حاج_محمود_كريمى
🗓 در #روز_دوم_فاطمیه_اول_۱۴۰۰
📍 #هیئت_رایة_العباس "ع"
🏷 #حضرت_زهرا "سلاماللهعلیها"
نامت شفابخش است، بر هر درد تسکین است
یادت مسِّرَتبخشِ دلهایی که غمگین است
دنیا و اهلش روز و شب روزی خورت هستند
یعنی همیشه سفرهی لطفِ تو رنگین است
کافر اگر دلبستهات شد جای حیرت نیست
عشق تو چیزی ماورای دین و آیین است
ما را بخواهی یا نخواهی، نوکرت هستیم
جای تعجب نیست… رسم نوکری این است
با گریه از روی ضریحت بوسه میچینم
افسوس در خواب است… امّا باز شیرین است
روضه نمیخوانم… فقط یک جمله می گویم
زهرا کجا و دستِ نامردی که سنگین است
شاعر: #احسان_نرگسی
نشرآثار حاجمحمودکریمی
📎 @MAHMOUDKARIMMI
متناشعار حاجمحمودکریمی
📎 @KARIMI_MATN
2 059
#حاج_حسین_سیب_سرخی
#احسان_نرگسی
سایه ی رو سرمو دوست دارم / این چشای ترمو دوست دارم
ببرن منو بهشتم، آقا! / زندگی توو حرمو دوست دارم ۲
می سوزم با داغ کربلا
عادت ندارم به فراغ کربلا
تا وقتی گریه کن تو مادرته
خاموش نمی مونه چراغ کربلا
((و هو الکریم، ابن الکریم))
رنگ و بوی تو گرفته همه زندگیم
((و هو الامام، ابن الامام))
سایه ی تو رو سر نوکرا مستدام
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
جذبه ی عشق تو عالمگیره / نوکرت حرم نیاد می میره
توی طالعم حرم بنویسین / حرم تو بهترین تقدیره ۲
اسمم رو بنویس توو زائرات
کعبه ی آمال منه کرببلات
ملائکه یه عمره غبطه می خورن
به هر کسی که سینه می زنه برات
((و هو الرئوف؛ ابن الرئوف))
گریه کردم آقا با خط به خط لهوف
((و هو الغریب؛ ابن الغریب))
حال قلبمو عوض کن نعمَ الطبیب
شده با عشق تو قلبم آباد / با توام از همه عالم آزاد
چشیدم لذت عشقو وقتی / چش خیسم به ضریحت افتاد ۲
شکر حق، لطفت دمادمه
به چشم نوکر، همه دنیا حرمه
باید بیاد به عینه توو فاطمیه
این شور و حالی که توی محرمه
((یا اباالااحرار؛ عشق بی تکرار))
عشقتو جار میزنم توو کوچه و بازار
((تویی اربابم؛ عشق نایابم))
به جنون رسیده کار دل بی تابم
.
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
