uz
Feedback
احسان نرگسی

احسان نرگسی

Kanalga Telegram’da o‘tish

دلبسته ی مرام کسی جز علی نباش در زندگی غلام کسی جز علی نباش

Ko'proq ko'rsatish
2 066
Obunachilar
+324 soatlar
+187 kunlar
+8030 kunlar
Postlar arxiv
#اربعین #پیاده_روی_زوار می نویسم شعر با نامِ خدای کربلا می برد دل را هوای دلربای کربلا چند باری کربلا رفتم ولی نقل است که فرق دارد اربعین حال و هوای کربلا خوش به حال آن کسانی که پیاده،اربعین از نجف رفتند تا صحن و سرای کربلا کعبه هم با آن بزرگی و شکوهش بی گمان بارها افتاده روی دست و پای کربلا با همین چشمان خود دیدم مسلمان می شوند کافران با دیدن ایوان طلای کربلا مادرم آخر طلاهای خودش را داد و گفت: پول آن خرجِ غمِ فرمانروای کربلا باز هم جا مانده ام از قافله،امسال هم می روم با مادرم مشهد به جای کربلا شاعر : #احسان_نرگسی_رضاپور جدیدترین و محبوب ترین اشعار را در کانال ما دنبال کنید👇👇👇 https://t.me/joinchat/AAAAADwQJPg3R9JasGXa5w

ای دل! چه غریب ماجرایی داری یارانِ زیادِ بی وفایی داری کج خُلقی خَلق را به خالق بسپار دلگیر مشو! تو هم خدایی داری #احسان_نرگس
ای دل! چه غریب ماجرایی داری یارانِ زیادِ بی وفایی داری کج خُلقی خَلق را به خالق بسپار دلگیر مشو! تو هم خدایی داری #احسان_نرگسی_رضاپور @ehsannargesi

⬛️شهادت دردانه ی اباعبدالله تسلیت باد⬛️ شب ها چه گلایه ها که با ماه نداشت چون او اَحَدی غصه ی جانکاه نداشت این طفل بزرگ تا رسیدن به کمال انگار سه سال بیشتر راه نداشت #احسان_نرگسی_رضاپور @ehsannargesi

بی رحمیِ روزگار حدی دارد بر آینه هم غبار حدی دارد گفتی به من انتظار باید بکشم باشد! ولی انتظار حدی دارد #احسان_نرگسی_رضاپور @
بی رحمیِ روزگار حدی دارد بر آینه هم غبار حدی دارد گفتی به من انتظار باید بکشم باشد! ولی انتظار حدی دارد #احسان_نرگسی_رضاپور @ehsannargesi

جانم به لب آمد! امتحانت کافی ست در دوستی ام شک و گمانت کافی ست شمشیر برای کشتنم لازم نیست ای دوست! همان زخم زبانت کافی ست #اح
جانم به لب آمد! امتحانت کافی ست در دوستی ام شک و گمانت کافی ست شمشیر برای کشتنم لازم نیست ای دوست! همان زخم زبانت کافی ست #احسان_نرگسی_رضاپور @ehsannargesi

هزار بوسه گرفته ست حیدر از دستت چه خوردنی ست میِ ناب کوثر از دستت همیشه پشت و پناه حسین بودی تو همین شده ست که راضی ست مادر از دستت تویی همان یل ام البنین که بی تردید گرفته است توان ،دستِ لشکر از دستت میان دشت به پا گشت ولوله،وقتی خبر رسید که افتاد ساغر از دستت رباب با خودش انگار آرزو می کرد چه می شود بخورد آب اصغر از دستت بغل گرفته ای ،ای نیزه!رأس سقا را خدا نکرده نیفتد فقط سر از دستت #احسان_نرگسی_رضاپور #تاسوعا #علمدار 🆔 @ehsannargesi

یا راحم الشَّیخِ الکَبیر چیزی نداشت خانه ی او کمتر از بهشت شیرین تر است عشقِ علی اکبر از بهشت! هر کس جهنمی ست ،به یک گوشه چشم او یک روز می رسد که درآرد سر از بهشت شمیشر زد، ملائکه گفتند: اکبر است؟ یا آمده دو مرتبه پیغمبر از بهشت لب تشنه بود ، واعطشا گفت و جبرئیل آورد با شتاب مِی و ساغر از بهشت کافی ست روز حشر علی رخ عیان کند دل می بُرند آدمیان دیگر از بهشت تا باز می شود در هیئت به روی من حس می کنم که باز شده یک در از بهشت #احسان_نرگسی_رضاپور #شب_هشتم_محرم 🆔 @ehsannargesi

یا رازق الطفل الصغیر به جنگ تشنگی رفته ست با چشمان دریایی به هم پیچیده او طومار دشمن را به تنهایی به میدان آمد و در لشکر دشمن شکاف افتاد به میدان آمد و در دشت غوغا شد،چه غوغایی ببار ای ابر و خود را خرج بی تابیِ اصغر کن و گرنه چیست سود تو ؟ بگو پس کِی به کار آیی؟ بدون دست های کوچک و مشکل گشای او ندارد زندگی لطفی ندارد عشق معنایی رباب از حال خواهد رفت آن لحظه که می بیند سه شعبه با گلوی اصغرش کرده صف آرایی! رباب آری پس از کرب و بلا هر کودکی می دید برای او به یاد اصغرش می خواند لالایی #احسان_نرگسی_رضاپور #شب_هفت_محرم #باب_الحوائج 🆔 @ehsannargesi

السلام علیک یا جبل الصبر هستی اش را داد تا محفوظ باشد معجرش مثل کوهی ماند پای اعتقاد و باورش وقت بیرون رفتن از خانه، حسین و مجتبی با یل ام البنین بودند در دور و برش مریم و آسیه را دیدم که می آموختند با چه شوقی درس عفت را به پای منبرش دختر نور است این بانو و بی شک آفتاب می شود مانند شمعی بی رمق در محضرش اسم او ذکر شب و روز همه آیینه هاست عصمت الله است این آیینه نام دیگرش حضرت زهرای اطهر مظهر حجب و حیاست ارث برده این عقیله حجب را از مادرش حضرت زهرای اطهر آنکه پیش کور هم چادرش را برنخواهد داشت از روی سرش هر کسی در این جهان از عفتش دم می زند یا به زهرا اقتدا کرده ست یا بر دخترش #احسان_نرگسی_رضاپور #محرم #یا_زینب 🆔 @ehsannargesi

اشتباه است! به بیگانه نباید دل بست آه ای شمع! به پروانه نباید دل بست "مِی" اگر می خورم از شوق نگاه ساقی ست واقفم خود که به پیمانه نباید دل بست گفتم از عشق گریزانم و _ خود می دانی به رجز خوانی دیوانه نباید دل بست! فکر کردم که تو شیرینی و من فرهادت! چه بگویم؟ که به افسانه نباید دل بست صیدِ در پنجه ی صیاد به دام افتاده دیر فهمید به هر دانه نباید دل بست به دل خویش سپردم که حواسش باشد در نبود تو به بیگانه نباید دل بست #احسان_نرگسی_رضاپور 🆔 @ehsannargesi

حاشا! مگر از تو دست بر می دارم؟ بر دوش تو گر غم است، بر می دارم از شوقِ رسیدنِ به تو _از سرِ راه یک روز هر آنچه هست بر می دار
حاشا! مگر از تو دست بر می دارم؟ بر دوش تو گر غم است، بر می دارم از شوقِ رسیدنِ به تو _از سرِ راه یک روز هر آنچه هست بر می دارم #احسان_نرگسی_رضاپور #شعر_عاشقانه 🆔 @ehsannargesi

جز رنجِ فراق، حاصل دنیا نیست تنهاییِ ما که مشکل دنیا نیست دنیا چِقَدَر وعده به ما داد، ولی یک روده ی راست در دل دنیا نیست #احسان_نرگسی_رضاپور 🆔 @ehsannargesi

🌺🌺یا امیر المومنین🌺🌺 تقدیر عالم داشت با حیدر رقم می خورد جام شراب اُمّت و مولا به هم می خورد جام شرابی داشت در دستش علی آن روز شیعه نمی شد هر که از آن باده کم می خورد! در بیعتِ بیعت شکن ها هیچ خیری نیست در بیعتِ فردی که در ظاهر قسم می خورد هر کس که مِهر غیرِ حیدر در دلش می رفت از لیست دلداده ها نامش قلم می خورد ایرانیان با عشق بیعت با علی کردند اصلا پیمبر هم قسم روی عجم می خورد! حالا که با اذن علی شاعر شدم،ای کاش شعرم گره با شعرهای محتشم می خورد بالاتر از دست علی دستی نبود آنروز تقدیر عالم داشت با حیدر رقم می خورد #احسان_نرگسی_رضاپور 🆔 @ehsannargesi

یل های نامیِّ عرب پاسخ نمی گویند در معرکه هَلْ مِنْ مبارز های حیدر را #احسان_نرگسی_رضاپور #چهار_روز_تا_غدیر #عید_الله_اکبر 🆔
یل های نامیِّ عرب پاسخ نمی گویند در معرکه هَلْ مِنْ مبارز های حیدر را #احسان_نرگسی_رضاپور #چهار_روز_تا_غدیر #عید_الله_اکبر 🆔 @ehsannargesi

شعر #احسان_نرگسی_رضاپور با صدای #حسین_قادری 🆔 @ehsannargesi

از دستِ زبانِ ما نرنجید کسی در شادیِ ما دمی نخندید کسی یک عمر به سازِ همه کس رقصیدیم یک بار به سازِ ما نرقصید کسی! #احسان_نرگسی_رضاپور 🆔 @ehsannargesi 🍃🍂🍁🍃🍂🍁🍃🍂🍁

یک پا رکاب کم شده اما هنوز هم در این قبیله هست از این پارکاب ها آنقدر عاشقی تو که اصلا عجیب نیست گریه کنند در غم تو بی حجاب ه
یک پا رکاب کم شده اما هنوز هم در این قبیله هست از این پارکاب ها آنقدر عاشقی تو که اصلا عجیب نیست گریه کنند در غم تو بی حجاب ها! #احسان_نرگسی_رضاپور #شهید_حججی 🆔 @ehsannargesi

🌺یا امیر المومنین🌺 حالا که با اذن علی شاعر شدم، ای کاش شعرم گره با شعرهای محتشم می خورد #احسان_نرگسی_رضاپور #یازده_روز_تا_غدیر #عید_الله_اکبر 🆔 @ehsannargesi

یک عمر فقط به ریش ما خندیدی کم نقشه برای طعمه هایت چیدی؟؟ چون سایه به دنبال بشر افتادی ای مرگ! برای ما چه خوابی دیدی؟! #احسان_نرگسی_رضاپور 🆔 @ehsannargesi

#ویژه_نامه_شعر_عاشقانه با زبانش مار را از لانه بیرون می کشد از دل هر داستان افسانه بیرون می کشد می نشیند روی ایوان با نگاه نافذش از میان پیله ها پروانه بیرون می کشد تا که موهای پریشان مرا شانه کند از میان زلف هایش شانه بیرون می کشد اوست ساقی، او که شب ها جسم بی جان مرا یک تنه از گوشه ی میخانه بیرون می کشد دلخوشم، جانان من در وقت مرگم می رسد جان من را از تنم جانانه بیرون می کشد #احسان_نرگسی_رضاپور #دوره_پنجم_آفتابگردانها #ما_همه_آفتابگردانیم @Aftab_Gardanha