uz
Feedback
قلم سرخ

قلم سرخ

Kanalga Telegram’da o‘tish

Ko'proq ko'rsatish
9 678
Obunachilar
-624 soatlar
-37 kunlar
-4130 kunlar
Postlar arxiv
حمله سهرابیان به دلالی ساپینتو؟ در حالی که منتقدان معتقدند در جذب آدان، این گلر بازنشسته، دلالی صورت گرفته و تیغ انتقادات سمت ساپینتو است آرمین سهرابیان در مصاحبه ای بعد از ورود به ایران گفت فحش می خوریم چون ۴ هفته است داریم تاوان بازیکن میلیون دلاری را می دهیم.

مدیران شوآفی بلای جان فوتبال مملکت از یک منظر خاص،در راس مدیریت دو باشگاه بزرگ پایتخت، تفاوت رویکردها به‌وضوح نمایان است. حدادی جوان در پرسپولیس با اتخاذ سیاستی مبتنی بر آینده‌نگری، سرمایه‌گذاری بر استعدادهای جوان و ایجاد ساختاری برای پرورش بازیکنان بومی را در دستور کار قرار داده است. اقدامات او در حمایت از نیروهای کم‌تجربه اما مستعد، نشانه‌ای از درک اهمیت سرمایه انسانی و ضرورت شکل‌گیری چرخه پایدار تولید بازیکن است؛ رویکردی که می‌تواند هزینه‌های بلندمدت باشگاه را کاهش داده و هویت فوتبالی آن را تقویت کند. در این بستر سازی های خوبی هم صورت گرفته که امیدوار کننده است و بر اساس شواهد موثق به زودی کارها استارت خواهد خورد. در سوی مقابل، تاجرنیا در استقلال با گرایش به استفاده از نام‌های پرهزینه و رو به پایان دوران ورزشی‌شان، چرخه‌ای وابسته به بودجه‌های کلان و تجارت بازیکن شکل داده که بیشتر از آن‌که سود فنی برای تیم داشته باشد، در خدمت مناسبات تبلیغاتی و معاملات غیرورزشی است. این دوگانگی، بار دیگر ضرورت محور قرار گرفتن مدیران جوان، کاردان و مأمور به‌نتیجه را در فوتبال و فراتر از آن، در تمامی عرصه‌های کشور به‌عنوان یک مطالبه ملی آشکار می‌سازد. فوتبال به اندیشه های نو نیاز دارد. ساختارهای پوسیده وابسته به دلال ها باید از بین برود. کمی دل تان برای پول های مملکت بسوزد.

دروازه جذب بازیکن خارجی را ببندید این رخداد ورزشی، که در قالب شکست سنگین باشگاه استقلال مقابل الوصل امارات و در سایه هزینه‌کرد قریب به بیست میلیون دلار برای بازیکنان خارجی رقم خورد، نه صرفاً یک ناکامی فنی، بلکه نشانه‌ای عیان از اختلال ساختاری در راهبردهای توسعه فوتبال کشور است. ورود بی‌رویه و فاقد ارزیابی کارشناسانه بازیکنان خارجی، غالباً تحت تأثیر فشارهای روانی و تبلیغاتی فضای مجازی و ذی‌نفعی شبکه‌های دلالی، منجر به مصرف منابع مالی محدود ملی در مسیری بی‌بازده گشته است. این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها به ارتقای کیفیت و بازدهی فنی منجر نشده‌اند، بلکه عملاً تداوم وابستگی به عناصر غیربومی و تضعیف نظام پرورش استعداد داخلی را موجب شده‌اند. تحقق منافع کوتاه‌مدت تبلیغاتی یا رضایت موقت افکار عمومی، به قیمت تضعیف بنیان‌های بلندمدت فوتبال کشور، یک سیاست غیرمسئولانه و مغایر با اصول توسعه پایدار ورزشی است. فرقی هم ندارد. پرسپولیس هم با جذب برخی نفرات، پولش را دور ریخته است. در چنین وضعیتی، اتخاذ سیاست انسداد موقت دروازه ورود بازیکنان خارجی، ولو به بهای عدم حضور سه‌ساله در رقابت‌های آسیایی، می‌تواند به مثابه یک شوک اصلاحی برای بازگشت به مسیر پرورش و شکوفایی استعدادهای وطنی عمل نماید. تجربه تیم‌های پایه و لیگ‌های بومی نشان داده که نیروهای جوان، هرچند در آغاز مسیر دچار کم‌تجربگی هستند، اما با میدان یافتن مستمر می‌توانند ظرف مدت کوتاه به کیفیتی قابل اتکا برسند و از فجایع فنی نظیر شکست‌های پرگل پیشگیری کنند. به‌کارگیری این سیاست، ضمن مسدود کردن جریان خروج ارز و کاهش نقش واسطه‌گران، موجب بازگشت سرمایه به بدنه فوتبال پایه، گسترش عدالت ورزشی، و نهایتاً استحکام زیرساخت انسانی فوتبال ملی خواهد شد. وقتی بلد نیستیم خرید کنیم همان بهتر که نخریم. چه قرمز و چه آبی.

مقصر باخت استقلال جواد الله وردی بود

ای اف سی اعلام کرد از بازی های بعد، استقلال با حذف دو ستاره خود، بامنفی ۵ ستاره به زمین می آید

بعد از هفت تایی شدن استقلال مقابل استقلال ، تاجرنیا از تلاش های خود جهت تغییر نام تیم های استقلال کابل و ملاثانی خبر داد. او گفت تا وقتی ما می بازیم هیچ تیمی حق ندارد نامش استقلال باشد

کانال ۱۳ اسرائیل از مذاکرات پنهانی تاجرنیا با نتانیاهو به منظور فراهم آوردن شرایط جهت تعطیلی فوتبال در خاورمیانه خبر داد.😂

آه عیسی.....😂

حالا بازیکنان ما عرضه داشته باشند برای اثبات برتری خود نسبت به پولکی های استقلال جانانه بجنگند

پیرمرد رئالی روی گل هفتم خسته شد و نشست شما را به دین و آیین ، این آدم آبرو داشته. پیر شده. بزارید بره خونه اش. قلیچ را بیارید جاش

هفت مقدس

می بیند؟

بماند به یادگار

خوب شد ساپینتو اومد لب خط. محرومیتش باعث گل خوردن استقلال می شد؟

استقلالی ها این تصور را دارند که هر تیمی اسمش استقلاله نباید اونها را شکست بده. استقلال خوزستان که برنده شده حالا تهرانی ها میگن باید اسمش را عوض کنه.در این موارد قواعد و مقررات تجارت و ثبت شرکت‌ها حاکم است نه تمایلات توییت های تاجرنیا

بدون تعارف باید پذیرفت مربی ایرانی به درد نیمکت پرسپولیس نمی خورد. در ادامه فصل ، هر چه جلوتر برویم و دل به روزهای بهتر ببندیم وقت تلف کردن است. هاشمیان از جریان بازی هم غافل می شود. تعویض هایش را ببینید

آقای هاشمیان خاطرات حمید استیلی را چند بار بخوان. این نیمکت گاهی خط پایان مربیگری است

در فوتبال مدرن، ساختار حمله تیم‌ها به شدت متکی بر حضور و نقش فعال مدافعان کناری است؛ بازیکنانی که با استفاده از سرعت، استقامت و درک فضایی خود، علاوه بر وظایف دفاعی، عرض زمین را در فاز تهاجمی تأمین کرده و با نفوذهای هدفمند، عمق دفاع حریف را به چالش می‌کشند. محرومیت یک تیم از چنین قابلیت‌هایی، موجب می‌شود جریان بازی در جناحین محدود و قابل پیش‌بینی گردد، خطوط دفاعی حریف بدون فشار مضاعف باقی بماند و انتقال سریع توپ از فاز دفاع به حمله با کندی و فاصله‌گذاری ناکافی انجام شود. در نتیجه، تیم ناچار است برای ایجاد موقعیت، بیش از حد به بازیکنان مرکزی متکی شود که این امر دفاع‌پذیری حملات را برای حریف ساده‌تر می‌کند.پرسپولیس به شدت در دفاع های کناری با ایراد مواجه است.

داشتیم خوب بازی می کردیم و یک گل حداقل حق ما بود

علی شبیه گل با فجر را به ثمر رساند گللللل اول