کانال روستای بوانلو
Kanalga Telegram’da o‘tish
بهشت شمال شرق خراسان شمالی ارتباط با مدیران کانال @Payamirib @erdelan44
Ko'proq ko'rsatish2 085
Obunachilar
Ma'lumot yo'q24 soatlar
Ma'lumot yo'q7 kunlar
-430 kunlar
Postlar arxiv
2 084
▪️اِنالِله و اِنا اِلیهِ راجِعون▪️
مراسم سومین روز در گذشت مرحوم ساسان مردانی امروز جمعه عصر به همراه مراسم افطار در محل مسجد روستای بوانلو برگزار میگردد.
برای بازماندگان صبر و برای آن مرحوم علو درجات از خداوند متعال مسآلت داریم.
”روحش شاد و یادش گرامی 🖤🖤🖤
@buvanloo
2 084
صاحب صدای #پری_جانه کیست؟
سال 1317 در روستای اولاشان از توابع شهرستان شیروان خراسان به دنیا آمد دو ساله بود که پدرش به رحمت خدا رفت کلاس پنجم را در دبستان رودکی اوغاز تمام کرد و همزمان محروم از مهر مادری شد. غم از دست دادن پدر و فقدان مادر باعث گردید تمام دردها و مصیبتهای عالم را یک تنه به دوش بکشد و در خود بریزد. بی شک محرومیت از داشتن پدر و مادر، هر انسانی را خمیده و تکیده میکند به همین خاطر قهرمان قصه ما نیز بر این سَبیل و بدین طریق سخت از چرخ گردون مینالد و میگرید و میخواند این خوانشها و این نالشها سرانجام رنگ و بوی هنر به خود میگیرند هنرِ آوای موزون، صدای جادویی و رازآمیز و سِحرانگیزی که درد روزگار را در نجواهای شبانه و ترنمهای روزانه فریاد میکشد.
ناگفته نماند هنر؛ موهبتی بود که در این خانواده به ودیعت نهاده شده چنانکه عمویش بابامحمد نیز هنرمند بنامی بوده و از صدای خوب و رسایی نیز برخوردار . این موهبت الهی باعث شد تا اندک اندک صدای آوای او از خودخوانی و تنهایی خوانی و از پشت پستوی خانه و دورهمیهای شبانه بدر آمده لباس خوانندگی و دنگبیژی به خود بگیرد در مجالسها و مراسمهای رسمی محلی و منطقهای از او دعوت به عمل میآمد تا خیل نوازندگانِ انواع و اقسام آلات و ادوات موسیقی را با صدای زیل و زلالش همراهی و همکاری کند صدایی که در وصف آن در زبان کردی خراسانی میگویند "مینی غیغی ئ دهخوینه"
قیقی قصه ما میادین هنر را یکی پس از دیگری در مینوردد تا به ایستگاه آخر میرسد ایستگاه آخر در میدان هنرِ کورد خراسان همانا حضور در ایستگاه رادیو کوردی خراسان می باشد. رفتن به ایستگاه در حکم ثبت رکورد در کتاب گینس، دریافت نخل طلایی، اسکار سینما، گِرمی موسیقی و توپ طلای فوتبال و ... است.
سال 1347 به تقاضای مرحوم هاشم صادقی باجگیران مدیر رادیو کرمانجی خراسان به ایستگاه میرود مرحوم ستارزاده نوازنده ثابت دوتار و رضا شاهمرادی خواننده ثابت در رادیو کرمانجی بودند صدای صاحبِ پری جانه با دوتار ستارزاده هماهنگ و کوک نشد که نشد. به سفارش مرحوم صادقی رفتند از چهار راه خاکی مشهد عبدالعلی آشیق که اصلیت قهرمانی داشت را آوردند عبدالعلی وارد اتاق تمرین شد پیرمردی شصت هفتاد ساله بود صدای پری جانه را که شنید قوشمه نواخت چه نواختنی! صدای قوشمه که آمد گفتم سازِ پری جانه همین است با هم هماهنگ و همکوک شدیم و رفتیم داخل استودیو و پری جانه خلق شد.
پری جانه مانه مانه
پری کهوک قهراجانه
قهلندی پری ههفت مهئا نه
سال بعد آهنگ "شیرین داگهر" را با دوتار مرحوم ستارزاده اجرا کرد. سال بعد آهنگ "لَیلی" را خواند دوتارش را نیز خودش نواخت چراکه دوتار را نیز فراگرفت تا بهتر بتواند آهنگ و کلام را با هم همکوک کند سال بعد آخرین و چهارمین آهنگش را به نام "سکینه" در رادیو کوردی اجرا کرد که خواننده و نوازنده این آهنگ هم خودش بود. در همان سال 1350 به استخدام اداره فرهنگ باجگیران در آمد و ارتباطش با هنر و موسیقی و رادیو کردی عملا قطع شد.
اکنون از اجرای پری جانه نیم قرن گذشته پری جانه بارها و بارها تکرار و تکرار شد و میشود با دف و دهل، سورنا و سنتور، تنبک و تنبور، نی و نیانبان و ... اما پری جانه همان است که با صدای قهرمان قصه ما آقای محمد یوسفزاده معروف به متخان اولاشی و قوشمه عبدالعلی آشیق قهرمانی از ایستگاه رادیو کرمانجی در سال 1347 ثبت و ضبط شد. مانا و ماندگار و از مفاخر موسیقی مقامی کورد خراسان گردید. گرچه که پری جانه را شاهکار آپو متخان میدانند اما به باور بنده لَیلی چیز دیگریست. صدای حزنانگیز و غرورآمیز لَیلی تو را تا ابر افسانه بالا میبرد گم میشوی رها میشوی یله میشوی در حال و هوای درد دوری و غربتِ بیسرانجامِ بدفرجامِ بیپایان.
ئهزی هاتمه یارئ دیسا خوراسانئ
وی دهردی خوه یارئ بگینمه دهرمانئ
وهره ههنی سهرحهدا مه
چاو رهش هاتیه له رهدا مه
عمو مَتخان اولاشی در سال 1340 ساکن باجگیران میشود دو سال بعد ازدواج میکند سال 1358 بر اثر ضایعهای همسرش صفیه را که نوه پسری آخوندملااحمد اولیایی بردری ملقب به شیخ سرحد بود در باجگیران از دست میدهد این حادثه باعث شد تا صاحب آهنگ لَیلی چند سالی در هم بشکند اما دوباره چون ققنوسی از میان خاکستر برافروخت و جان گرفت. وی سال 1360 به اداره فرهنگ قوچان منتقل شده 20 سال بعد بازنشسته گردید ایشان از همسر اولش دو پسر و یک دختر و از همسر دومش بانو ثریا سه پسر دارند که سومینش در اوج جوانی به ابدیت پیوست.
عمو متخان حدود 43 سال است ساکن قوچان بودند.
ایشان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ دار فانی را وداع گفتند
یادشان گرامی
✍ به قلم فرهیخته گرانقدر
#دکتر_حمید_حسنعلی_پور
@buvanloo
2 084
ئاهەنگێ پەریجان
ب دەنگێ هونەرمەندێ نەمر:
مەمەدخان یۆسفزادە "مەتخان ئولاشی"
@kaniyadil
2 084
🖤شهڤا کو تێ شهمالا شاجهانێ
دخوازم ته ، وەڤەس کو رهزمهقانێ
دخوازم وهرره کو مهتخان ژ تهی دل
دخوازه ژ پهریجانێ ئهمانێ
شبی که نسیم از جانب شاهجهان میوزد
تو را به اندازه رزمقان میخواهم
میخواهمت آنگونه که متخان* از ژرفای دل
به پری جان التماس میکند
✍دکتر صادق فرهادی
@buvanloo💐
2 084
✔️خانواده محترم استاد محمدخان یوسفزاده "مەتخان ئولاشی"
◾️خبر درگذشت هنرمند عزیز و نام آشنای شیروانی؛ محمدخان یوسفزاده "مەتخان ئولاشی" کە مردم با صدای زلالش از رادیو کُرمانجی خراسان، خاطرهها بیاد دارند، ما را متٲلم و اندوهگین ساخت اما در برابر تقدیر الهی چاره ای جز تسلیم و رضا نیست.
◾️انجمن ادبی کانیادل، درگذشت این چهرهی تاثیرگذار و خوشصدا را به همهی هنرمندان بهویژه همزبانان کُرد خراسانی تسلیت میگوید.
یادش گرامی و نامش مانا.
@buvanloo
2 084
(تکمیلی و ویرایش)
با عذرخواهی خدمت هم روستائیان عزیز مراسم تشیع جنازه جوان ناکام مرحوم ساسان مردانی ساعت 11 صبح فردا پنج شنبه 1402/01/10 در روستا بوانلو برگزار می گردد.
روحش شاد
2 084
▪️اِنالِله و اِنا اِلیهِ راجِعون ▪️
⚫️🌑 در کمال تاسف و ناباوری خبردار شدیم که جوان ناکام
ساسان مردانی 🖤🖤😔😔 به سوی معبودش پر کشید⚫️⚫️
مراسم تشییع جنازه مرحوم فردا ساعت 9 صبح در روستای بوانلو برگزار میگردد.
برای بازماندگان صبر و برای آن مرحوم علو درجات از خداوند متعال مسئلت داریم.
”روحش شاد و یادش گرامی 🖤🖤🖤
2 084
امسال این متن های تکراری کپی پیست شده که چند سالیه مرسوم شده واسه ی تبریک سال نو برای همدیگه می فرستید رو فراموش کنید
بی نمکن ، روح ندارن . یه سری جملات مکانیکی که پشت هم ردیف شده
آنگه که خجسته بهار زندگانی در پرتوی عمیق جاودانی و در ژرفایِ ... این نوروزِ بی بدیل باستانی بر تو مرد نیکویِ آریایی ... دورِ گردونِ ایام همینک که به مثابه تلالویی در ابدیتِ لایتناهی ...
بی خیال این حرف های قلمبه سلمبه ی به درد نخور .
آدم ها به ذات حسودن ، دوست دارن اون چیزی که دارن فقط برای خودشون باشه ، یه جمله بنویسید اما اون یه جمله رو فقط برای خود اون آدم بنویسید ؛
_ رفیق گلم عیدت مبارک ❤ _
تبریک عید که واسه کسی می فرستید اسمش رو هم ببرید ، روان شناسی انسان ها میگه آدم ها به طور ناخودآگاه از شنیدن اسمشون خوشحال میشن .
راستی به بزرگ ترها پیام عید تو تلگرام یا واتس آپ ندید ، بهشون زنگ بزنید ، بزرگ ترها مناسبات و عادت های خودشون رو دارن ، اونا عادت دارن صدای گرم عزیزانشون رو بشنون تا پیام تبریک عید به جونشون بشینه و به دلشون بچسبه.
@buvanloo
2 084
برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه روز
(سعدی)
🌺 *سال نو مبارک!*
@buvanloo🌺🌺🌸🌸💐💐🌾🌾
2 084
ترانه: قرصه بهار
آهنگ شاد خراسانی با #گروه_موژان
برگرفته از ملودی های شمال خراسان
خوانندگان: #مژگان و #مرجان_خوش_اندام
تنظیم کننده: #مژگان_خوش اندام .
@buvanloo💐💐🌸🌸🌺🌺🌾🌾
2 084
رقص زیبای بانوان کورمانج
در طبیعت بکر و سرسبز
در نوروز گذشته...
پیشاپیش بهارتان خجسته و خرم
@buvanloo💐💐🌹🌹🌺🌺🌸🌸
2 084
رقص زیبای بانوان کورمانج
در طبیعت بکر و سرسبز
در نوروز گذشته...
پیشاپیش بهارتان خجسته و خرم
📚
➖⃟ 🌹━━━━━━┄•●
♡჻ᭂ࿐✰
2 084
صدای شکستن استخوان برخی آدم ها، آشکار شده است و آوار وجودشان چیزی کم از زمین لرزه بم و منجیل ندارد.
قناعت پیشه می کنیم و نو نمی شویم. سنگ زیرین آسیاب می شویم و سفره را رنگین نمی کنیم. وارونه می خوابیم و خریدار علاقه زن و فرزند نیستیم. خدایا، مهمان را چه کنیم؟!
گاهی کنار آمدن با درد تازیانه، مرگ تدریجی است و انگار گوشت و پوستت را سوهان می زنند و تو فقط می توانی تماشا کنی. درد «نمی توانم» های یک پدر و یا مادری که پدرانه می سوزد، شاهین ترازوی عدالت را خوب نوسان می دهد. یکی در آرزوی یک کفش پلاستیکی، زیر سیاه چادر، در اقلیمی که سقفش آسمان است و زرق و برق آن سبزه ایست که آن هم دریغ شده؛ پهلو به پهلو می شود. دیگری آرزو می کند که نوروز نیاید، بوی برنج دم سیاه شمال از دودکش پایتخت نشین؛ آزارش می دهد. یکی هم معده اش عادت ندارد.
و یکی هم به خود می بالد که انسان است و در تقلای اثبات خود است. یکی از فرط فقر زیر شعله خورشید دراز می کشد که روزش به غروب رسد و او هوس می کند مثل این مار چنبر زده ای که از درد به خود می پیچد، فراغت داشته باشد، غافل از اینکه اصلا دنیایشان متفاوت است. نه این، او را می فهمد و نه او، این را درک می کند. البته که حق دارد. او ساده است و بی رنگ و بو اما رنگین کمان دارایی این، جزیره اش را در آسمان هفتم ساخته است.
عید دارد می آید و دل و دماغی برای نونوار شدن هایمان نمانده است. باید قناعت کنیم. در همه رسوم به جا مانده از اجدادمان. حتی در تبریک های مجازی که وارث بد یمن دید و بازدیدهای ساده ولی زیبای گذشتگان ماست.
یادمان نرود ساده بگوییم:عیدتان مبارک.
@buvanloo💐💐💐🌷🌷🌷
2 084
پنجشنبه هابرای ما روز
یادآوری درگذشتگان
و خاطرات آنهاست
ولی برای آنها
روز چشم انتظاری ست
منتظر هدیه هستند،
فراموششون نکنیم .
آخرینپنجشنبه سال ۱۴۰۱ است
نثار روح همه درگذشتگان
و عزیزان سفر کرده
پدران و مادران آسمانی
که این روز ها جایشان
خالیست بخوانیم
فاتحه و صلوات
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
