uz
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Kanalga Telegram’da o‘tish

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Ko'proq ko'rsatish
378
Obunachilar
+224 soatlar
+47 kunlar
+730 kunlar
Postlar arxiv
هوا آرام شب خاموش راه ِآسمان ها باز خيالم چون کبوترهاي وحشي مي کند پرواز رَوَد آنجا که مي بافند کولي هاي جادو، گيسوي شب را تنم را از شراب شعر چشمان تو خواهم سوخت برايت شعر خواهم خواند برايم شعر خواهي خواند تبسم هاي شيرين تورا با بوسه خواهم چيد وگر بختم کند ياري در آغوش تو اي افسوس سياهي تار مي بندد چراغ ِماه لرزان از نسيم سرد پاييز است هوا آرام شب خاموش راه آسمان ها باز زمان در بستر شب خواب و بيدار است فريدون مشيری @lightworkers

ماریو بارگاس یوسا معتقد است ادبیات برای آنان که به آنچه دارند خرسندند، برای آنان که از زندگی بدان گونه که هست راضی هستند، چیزی ندارد که بگوید. ادبیات خوراک جان‌های ناخرسند و عاصی است. زبان رسای ناسازگاران و پناهگاه کسانی است که به آنچه دارند خرسند نیستند ... @lightworkers

ما وارث پاکی سفیر عشق هستیم ما جلوه های بینظیر عشق هستیم با رویش باور گلستان جهانیم گویی پلی بین زمین و آسمانیم @lightworkers
ما وارث پاکی سفیر عشق هستیم ما جلوه های بینظیر عشق هستیم با رویش باور گلستان جهانیم گویی پلی بین زمین و آسمانیم @lightworkers

خالی باش... بنگر..... طبیعت چیزها را ببین، بی آنکه نظری داشته باشی، فارغ از هر قضاوتی، رها از هرگونه پیش داوری ... @lightwork
خالی باش... بنگر..... طبیعت چیزها را ببین، بی آنکه نظری داشته باشی، فارغ از هر قضاوتی، رها از هرگونه پیش داوری ... @lightworkers

اگر می خواهید تندرست بمانید : ۱. احساساتتان را بیان کنید. هیجانات و احساساتی که سرکوب یا پنهان شده باشند به بیماری‌هایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون فقرات منجر می‌شوند. سرکوبی احساسات به مرور زمان حتی می‌تواند به سرطان هم بیانجامد. در آن زمان است که ما به سراغ یک محرم می‌رویم و رازها و خطاهای خود را با او در میان می‌گذاریم! گفتگو، صحبت کردن، کلمات وسیله درمانی قدرتمندی هستند. ۲. تصمیم‌گیری کنید. افراد دو دل و مردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلی و بی‌تصمیمی باعث می‌شود که مشکلات و نگرانی‌ها روی هم انباشته شوند. تاریخ انسان بر اساس تصمیم‌گیری‌ها ساخته شده است. تصمیم‌گیری دقیقاً به معنی چشم‌پوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزش‌ها برای به دست آوردن بعضی دیگر است. افراد مردد در معرض بیماری‌های معدی، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند. ۳.به دنبال راه حل‌ها باشید. افراد منفی، مشکلات را بزرگ می‌کنند و راه حل‌ها را نمی‌یابند. آن‌ها غم و غصه، شایعه و بدبینی را ترجیح می‌دهند. روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرین‌ترین چیزهای جهان را تولید می‌کند. ما همانی هستیم که می‌اندیشیم. افکار منفی باعث تولید انرژی منفی می‌شوند که آن‌ها نیز به نوبه خود تبدیل به بیماری می‌گردند. ۴. در زندگی اهل تظاهر نباشید. کسی که واقعیت را پنهان نگاه می‌دارد، تظاهر می‌کند و همیشه می‌خواهد راحت و خوب و کامل به نظر دیگران برسد، در واقع بار سنگینی را بر دوش خود قرار می‌دهد. مثل یک مجسمه برنزی با پایه‌های گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردن با تظاهر نیست. این گونه افراد زرق و برق زیاد و ریشه و مایه اندکی دارند و مقصد آن‌ها داروخانه، بیمارستان و درد است. ۵. واقعیت‌ها را بپذیرید. سرباز زدن از پذیرش واقعیت‌ها و عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بیگانه می‌سازد. هسته اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودن با خود است. کسانی که این را نمی‌پذیرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب می‌شوند. پذیرفتن انتقادها، کاری عاقلانه و ابزار درمانی خوبی است. ۶. اعتماد کنید. کسانی که به دیگران اعتماد ندارند نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمی‌توانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران به وجودآورند! @lightwirkers

برخیز که صبح است و صبوح است و سکاری بگشای کنار آمد آن یار کناری برخیز بیا دبدبه عمر ابد بین رستند و گذشتند ز دم‌های شماری مولانا @lightworkers

کوردی نوش کنیم❤️ @lightworkers

می‌دانيدقشنگترین جای زندگی کجاست؟ آنجاست که به دلتان فرصت میدهيد! به دلتان این جرأت را میدهيد ڪه دوباره به زندگی اعتماد ڪند،
می‌دانيدقشنگترین جای زندگی کجاست؟ آنجاست که به دلتان فرصت میدهيد! به دلتان این جرأت را میدهيد ڪه دوباره به زندگی اعتماد ڪند، بدى ها را فراموش ڪند، دوباره منتظر يڪ اتفاق ناگهانی خوب باشد، منتظر يڪ آدم تازه ڪه به او فرصت میدهيد گذشته را با همه بدى هايش ببخشد و بگذارد اتفاقات گذشته، در گذشته بماند. اینجا قشنگ ترین جای زندگی است، جایی ڪه از صفر شروع ميڪنيد، جایی ڪه دوباره متولد مى شويد... @lightworkers

آنچه هیچگاه گم نشده، هرگز پیدا نخواهد شد! @lightworkers
آنچه هیچگاه گم نشده، هرگز پیدا نخواهد شد! @lightworkers

اعتیاد به عشق هورمون هایی مانند: 🔻 دوپامين: هورمون عشق 🔻ماده شيميايى سروتونين: احساس خوب بودن 🔻آكسيتوسين: هورمون وابستگى و تعهد و ... در بررسى نقشه هاى MRI مغز هم نشان مى دهد كه رفتارهاى اعتياد و عشق در يك ناحيه مشخصى از مغز هستند. اين همان ناحيه اى است كه رفتارهاى اجبارى تكرارى را در فرد توليد مى كند. 🔻اكثر افراد پس از شكست در رابطه در طى مدتى از اين اعتياد به عشق خارج مى شوند ولى تعدادى از افراد هم دچار وسواس فكرى و حتى توهم و هذيان مى شوند. عوامل اعتياد به عشق 🔻دلايل زيادى براي اين موضوع وجود دارد ولى عامل اصلى به هم خوردن تعادل هورمونى در مغز است. اين عدم تعادل هورمونى با آسيب هاى كودكى بسيار تشديد مى گردد. آسيب هايى مانند: 1️⃣ احساس بى پناهى 2️⃣ احساس طردشدگى 3️⃣ احساس خوب نبودن 4️⃣ احساس بي ارزشى 5️⃣ احساس تنهايى 6️⃣ احساس اضطراب جدايى و وابستگى و... 🔻فردى كه اعتياد به عشق دارد نمى خواهد و يا نمى تواند به لحاظ احساسى هيجانى بلوغ پيدا كند. در اصل فرد مي خواهد براي حل مسائل و مشكلاتش بوسيله احساس ناتوانى، حسادت و پارانويا پيروز شود. 🔻دليل هر چه باشد، فردى كه اعتياد به عشق دارد به صورت ناخودآگاه براي رابطه كسانى را انتخاب مي كند كه قابل دسترس نيستند. به عبارتى؛ خشونت دارند، خودشيفته هستند، و يا آسيب زننده هستند. 🔻به همين دليل زمانى كه فرد توسط شريكش پس زده مى شود، به هم خوردن تعادل هورمونى و به تبع آن اعتياد به عشق باعث مى گردد، فرد دچار بيمارى ها و اختلالات روانى و جسمانى شود. @lightworkers

#بریده_کتاب آیا قلب می‌تواند هم نفرت بورزد هم عشق؟ مانند این است که بگوییم شخص گاهی زنده است و گاهی مرده. این دو هم زمان نمی‌توانند روی دهند که انسان گاهی زنده باشد و گاهی مرده. قلب نیز یا تنفر را می‌شناسد یا عشق را. هیچ سازشی بین این دو نیست. کسی که عشق بر او وارد می‌شود، تنفر درونش ناپدید می‌شود. قلب او چنان سرشار از عشق است که نفرت برایش غیرممکن می‌شود. و کسی که نفرت می‌ورزد، عشق هنوز در او پدیدار نشده است. @lightworkers

عالِم هر بامداد برخیزد، طلب زیادتی علم کند و زاهد طلب زیادتی زهد کند و ابوالحسن در بند آن بُوَد که سُروری به دل برادری رساند. شیخ ابوالحسن خرقانی @lightworkers

به زندگی طمع نکن، انباشت نکن، لمس کن و برو... @lightworkers

شفقت با خویشتن اولین کسی را که باید بشناسم خودم هستم (تمایل، خودآگاهی) اولین کسی را که باید به وی راه یابم خودم هستم (خودیابی، فروتنی و خویشتن پذیری) اولین کسی که باعث مشکلات برای من می شود، خودم هستم (صداقت با خود) اولین کسی که باید تغییر و عوض شود خودم هستم (تمایل) اولین کسی که می تواند تغییر کند خودم هستم (پذیرش، مسئولیت پذیری) اولین کسی را که باید هدایت و راهنمایی کنم خودم هستم (روشن بینی، بیداری روحانی) اولین کسی که باید با او با عشق و محبت و شفقت برخورد کنم ، خودم هستم. شفقت هم آغاز است و هم پایان. @lightworkers

#بریده_کتاب استونر در اوایلِ جوانی عشق را همچون وضعیتی مطلق می‌دانست که اگر آدمی خوش‌اقبال باشد ممکن است به آن برسد. در دوران پختگیِ خود به این نتیجه رسید که عشق بهشتِ دینیْ دروغین است، و آدمی می‌تواند آن را با ناباوری سرگرم‌کننده، با تحقیری به‌غایت آشنا، و نوعی دلتنگی شرمسارانه نظاره کند. امّا در میانسالی دریافت که عشق نه موهبت است و نه توهُّم؛ بلكه آن را کنشی می‌دانست که انسان به کمک اراده، هوش و قلبِ خود می‌آفریند و آن را لحظه به لحظه و روز به روز اصلاح و تعدیل می‌کند. استونر جان ویلیامز @lightworkers

هربار که نگاهت می‌کنم ، جمله‌ای آشنا ، به ذهنم خطور می‌کند : در اين سرزمين ، چيزی هست كه ارزش زندگی كردن دارد محمود درویش @lightworkers

ئاگر واران.... #کورش_تیمورزاده @lightworkers

بین کسی که در نبرد هزاران نفر را مغلوب کرده، و کسی که خود را مغلوب کرده! دومی پیروزی بزرگتری به دست آورده است. #بودا @luggtworkers