uz
Feedback
فرنگ نوشت

فرنگ نوشت

Kanalga Telegram’da o‘tish

فرنگ نوشت در اینستاگرام: instagram.com/farang.nevesht در بله ble.ir/Farang_nevesht در ایتا eitaa.com/farang_nevesht در آی‌گپ iGap.net/Farang_nevesht

Ko'proq ko'rsatish
8 792
Obunachilar
-524 soatlar
-147 kunlar
-6930 kunlar
Postlar arxiv
photo content

همچنین از گزارش سی‌ان‌ان کشاورز آمریکایی: این یک بحران کشاورزی معمولی نیست. ما آن را آخرالزمان می‌نامیم. اگر کاری نکنند، برخی از کشاورزان سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت. بنیانگذار و رئیس انجمن ملی کشاورزان سیاه‌پوست: خودکشی در مزارع در حال افزایش است، ورشکستگی مزارع در حال افزایش است. و این زمان بدی در این کشور برای کشاورزی و کشاورزان آمریکا است. تعرفه‌های رئیس‌جمهور، کشاورزان را از کار بیکار می‌کند. قیمت ذرت و سویا پایین است. زمان برداشت است. و ما هیچ سفارشی از چین برای خرید سویا از کشاورزان دریافت نکرده‌ایم. من این هفته شنیدم که وزیر کشاورزی گفت کشاورزان می‌توانند از تعرفه‌ها پول بگیرند. من هیچ پولی از تعرفه‌های رئیس‌جمهور ندیده‌ام و هر بار که رئیس‌جمهور از تعرفه‌ها می‌گوید بازارها سقوط می‌کنند. دموکرات‌ها اینجا خیلی ساکت هستند. و آنها اجازه می‌دهند که رئیس جمهور، آنها را مثل یک کامیون «ماک» زیر بگیرد.

باورنکردنی است اگر چنین مسائلی طرح شده باشه! شاید اگه درباره وضعیت کشاورزی آمریکا اطلاعی نداشته باشیم، فاجعه حرف‌های ونس رو درک نکنیم. از بوکمارک‌های هفت هشت ماه پیشم چند جمله از رسانه‌های آمریکا درباره جنگ تعرفه‌ای با چین و اثراتش روی کشاورزی چین پیدا کردم که در ادامه میگذارم. خودتون هم میتونید به راحتی سرچ کنید. اول جملات ونس رو بخونید بعد اطلاعات بحرانی که برای آمریکا به وجود داره و حالا می‌خوان با پول‌های ایران به عنوان امتیاز حلش کنند! ونس: خواستیم مطمئن شویم فرآیندی را راه‌اندازی می‌کنیم که اگر زمانی دارایی‌های ایران را آزاد کردیم، بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که برای تفریح و سرگرمی تروریسم هزینه نشود. اگر پولی آزاد شد تنها برای خرید سویا، ذرت و گندم آمریکایی هزینه می‌شود. در صورت آزاد شدن دارایی‌های ایران این دارایی‌ها صرف ثروتمندتر شدن کشاورزان آمریکایی خواهد شد. حالا در ادامه با وضعیت بحرانی آشنا شوید: چین در سال ۲۰۲۴، ۱۲.۶ میلیارد دلار سویا از آمریکا خرید، اما این رقم در حال حاضر صفر شده است. ایالات متحده با ضرر احتمالی صادرات ۱۴ تا ۱۶ میلیون تنی مواجه است. چین به عنوان بزرگ‌ترین خریدار سویا در جهان، معمولاً حدود نیمی از تولید سویای آمریکا را خریداری می‌کرد، اما پس از اعمال تعرفه‌های سنگین توسط آمریکا بر کالاهای چینی، پکن در پاسخ، تعرفه‌هایی تا ۳۴ درصد بر سویای آمریکایی وضع کرد که این امر منجر به کاهش شدید یا توقف کامل خریدها شد. این اقدام بخشی از استراتژی چین برای تنوع‌بخشی به منابع تأمین سویا بود و باعث شد کشاورزان آمریکایی با مازاد محصول و کاهش قیمت‌ها مواجه شوند. با شروع تنش‌ها چین خرید سویا را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل و آرژانتین منتقل کرد. این روند در سال ۲۰۲۵ ادامه یافته و با اعمال تعرفه‌های جدید توسط ترامپ در فوریه، خرید سویای آمریکایی توسط چین کاملاً متوقف شده است. فصل برداشت سویا در آمریکا بدون هیچ خریدی از سوی چین آغاز شده و کشاورزان با مازاد محصول روبرو هستند. کشاورزان آمریکایی با کاهش تقاضا، افت قیمت‌ و سود مواجه شده‌ و در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفته‌اند. واردات سویای چین از آمریکا در سال ۲۰۲۴، ۲۲.۹میلیون تن معادل حدود ۱۲.۶۴میلیارد دلار بوده، اما برای اولین بار از دهه ۱۹۹۰ خرید چین از برداشت جدید آمریکا به صفر رسیده است.

قطعا اینترنت تیم مذاکره رو قطع کردند و الا غیرت شون اجازه نمیده زیر سایه تهدید و توهین‌های این مدلی ترامپ بنشینند پای میز مذاکره!

یک فرآیند راستی‌آزمایی دو مرحله‌ای با ایران وجود خواهد داشت. ما انتظار داریم تنگه هرمز برای مدت طولانی بدون هیچ هزینه‌ای باز باشد. هنوز جزئیات زیادی در این توافق وجود دارد که نیاز به توضیح دارد. خواهیم دید که آیا تهران حاضر به دادن امتیاز است یا خیر. من معتقدم کسانی در اسرائیل هستند که این توافق را می‌پذیرند. ما انتظار داریم که رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و دیگران سران جمهوری اسلامی در زمان امضای توافق، نماینده ایران باشند. ما امیدواریم که متن توافق با ایران این هفته منتشر شود. تعهد بلندمدتی برای اطمینان از اینکه ایران هرگز سلاح هسته‌ای تولید یا به دست نخواهد آورد، وجود دارد. این توافق، ایران را از ابزارهای لازم برای بازگرداندن برنامه هسته‌ای خود محروم می‌کند. -ونس

photo content

چیزی نیست! دیشب دیگه وقت نشد، از امروز صبح اسرائیل عقب‌نشینی از جنوب لبنان رو شروع کرده. #بچرخان_تا_بچرخیم #روز_تولد

photo content

خدایا تو شاهد باش قلب ما به درد اومده غصه همه وجود ما را گرفته اما امید ما به خودت هست. حتما اجر رزمندگان و مردم مقاوم و خون
خدایا تو شاهد باش قلب ما به درد اومده غصه همه وجود ما را گرفته اما امید ما به خودت هست. حتما اجر رزمندگان و مردم مقاوم و خون شهدا انتهای این وقایع رو برای ایران خیر، و سربلندی رهبری و انقلاب و رسوایی برای طرفداران سازش رقم خواهد زد. واقعیت انکارنشدنی اینه که آمریکا و اسرائیل در میدان شکست خورد از این مردم

همان‌طور که ترامپ گفته بود یکشنبه به وقت آمریکا؟ بدون پاسخ ایران به حمله اسرائیل به ضاحیه؟ روز تولد ترامپ؟ بچرخ تا بچرخیم فعل معکوس بود؟

نؤمن ببعض و نکفر ببعض نباشیم. در کنار زدن تو سر مردم انقلابی نگران کف خیابون این بخش بیانات رو هم ببینید و گوشزد کنید.

برخی حضرات از جمله مطیعی و یامین‌پور رو قضاوت نکنید. شاید اینترنت‌شون قطعه یا هنوز خبرها بهشون نرسیده. و الا با غیرت انقلابی که از این عزیزان و سایر دوستانشان سراغ داریم حتما اعتراض می‌کردند.

«اگر»؟
«اگر»؟

وزیر جنگ اسرائیل درباره توافق ایران و آمریکا: من و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به ارتش اسرائیل دستور داده‌ایم که بر این اساس
وزیر جنگ اسرائیل درباره توافق ایران و آمریکا: من و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به ارتش اسرائیل دستور داده‌ایم که بر این اساس آماده شود. اسرائیل از مناطق امنیتی لبنان، سوریه و غزه عقب‌نشینی نخواهد کرد. ارتش اسرائیل عقب‌نشینی نخواهد کرد و در صورت لزوم، پیشروی خواهد کرد. راهبرد امنیتی ما دقیق و روشن است: ما علیه تهدیدات دور و نزدیک تلاش می‌کنیم و به جای مصالحه و امتیازدهی، برای دستیابی به اهدافمان تلاش می‌کنیم.

شاید فراموشی دارید. توئیت آقای قالیباف قبل از مذاکرات اسلام‌آباد را به یاد بیاورید: این دو موضوع باید پیش از شروع مذاکرات محق
شاید فراموشی دارید. توئیت آقای قالیباف قبل از مذاکرات اسلام‌آباد را به یاد بیاورید: این دو موضوع باید پیش از شروع مذاکرات محقق شوند. برقراری آتش‌بس در لبنان و آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران پیش از آغاز مذاکرات

نگرانی‌های مردم مبعوث‌شده طبیعی است. اگر توان رفع نگرانی ندارید نمک به زخم نزنید. حتی لازم نیست به زمان برجام برویم. خیلی هم
نگرانی‌های مردم مبعوث‌شده طبیعی است. اگر توان رفع نگرانی ندارید نمک به زخم نزنید. حتی لازم نیست به زمان برجام برویم. خیلی هم نگذشته از این حرف‌ها و اتفاقات. نیاز به یادآوری دارد؟ مسعود پزشکیان: ادعای سران آمریکا و کشورهای اروپایی که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود.

اگه واقعا درد ولی فقیه دارید، نه بازی سیاسی و جناحی، بیایید با هم چند جمله از بیانات آقا مجتبی را مرور کنیم. شاید فراموشی گرفته‌اید! با اینکه مشکلی ندارید؟ البته بعید نیست مانند سابق معتقد باشید این‌ها مین نیست. - اگر بر فرض، ضرورتاً نوبت دوره سکوت صحنه نبرد نظامی رسیده باشد، وظیفه آحاد مردمی که امکان حضور در میادین و محلات و مساجد را دارا هستند، سنگین‌تر از قبل به‌نظر میرسد. مسلّماً فریادهای شما در میادین، در نتیجه‌ مذاکرات مؤثر است. -این را همه باید بدانند باذن الله تعالی ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمی‌کنیم. حتماً غرامت تک‌تک صدمات وارد شده و خون‌بهای شهیدان و دیه‌ جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود. - ایران اسلامی با شُکر عملی نعمت اِعمال مدیریت بر تنگه هرمز، منطقه خلیج فارس را ایمن خواهد کرد و بساط سوء استفاده‌های دشمن متخاصم را از این آبراه برخواهد چید. قواعد حقوقی و اِعمال مدیریت جدید تنگه هرمز، آسایش و پیشرفت را به نفع همه‌ی ملت‌های منطقه رقم خواهد زد و مواهب اقتصادی آن، دل ملت را شاد خواهد کرد؛ بِاِذنِ الله وَلَو کَرِهَ الکافرون. در همین مجال به ملّت عزیز عرض میکنم دشمن خبیث، حال که در مصاف با فرزندان دلاور شما در نیروهای مسلح دچار شکست شده و بخصوص بخاطر مواجهه با ضربه‌ی قاطع، چه در نبرد نظامی و چه در میدان و خیابان، تحقیری پرمعنا و عمیق را تجربه میکند که در اثر آن واگرایی ملموس کشورها از او را سبب شده، کِیدِ خود را در جنگ ترکیبی بر دو نقطه متمرکز ساخته است: یکی تاب‌آوری مردم؛ دیگری ایجاد خطا در دستگاه محاسباتی مسئولان کشور. - ابزار اصلی او در این هر دو، کاشت بذر تردید، یأس، ترس، بدگمانی، و اختلاف است. لذا در مقام مقابله با این بدخواهی‌ها باید همگان با ایستادگی و روشن‌بینی و حفظ وحدت و انسجام و اعتماد متقابل و همصدایی نکردن با دشمن، نقشه‌ی شوم او را خنثی نمایند. در این مقام، «نقش مسئولان» در پشتیبانی از این امور بسیار مهم است. «هرگونه اقدامی» که موجب «بدبینی و سرخوردگی آحاد مردم» شود، نوعی کمک به دشمن این کشور و مردمانش محسوب میگردد.

🔻 عجیب است. اونی که در دفاع از برجام نوشته بود خطوط قرمز رهبری شهید مثل مین نیست منطقا باید تا آخر عمرش حرف سیاسی نمی‌زد، حداقل در حوزه مذاکرات و توافق با آمریکا! اما با تکرار همون غلط برای بی‌اهمیت‌کردن شروط اعلامی آقا مجتبی که در پیام‌هاشون به وضوح بیان شده، دوباره دست به قلم شده.