uz
Feedback
طَــࢪِيـــق آࢦاثَـــــࢪ🍂

طَــࢪِيـــق آࢦاثَـــــࢪ🍂

Kanalga Telegram’da o‘tish

𓆩 𝑺𝒖𝒃𝒉𝒂𝒏 𝑴𝒂𝒏 𝒀𝒂𝒓𝒂𝒌 𝑻𝒂𝒎𝒊𝒍 𝑭𝒂𝒚𝒂𝒃𝒕𝒆𝒍𝒊𝒌 𝑳𝒊𝑻𝒂𝒔𝒕𝒂𝒒𝒊𝒎 𓆪 ✦ حِكَمٌ تُلهم ✦ نَصائحُ تُفيد ✦ وأثرٌ يبقى

Ko'proq ko'rsatish
Mamlakat belgilanmaganToif belgilanmagan
282
Obunachilar
+1124 soatlar
+327 kunlar
+2830 kunlar
Postlar arxiv
ادعولنا… الموضوع بقى قريب جدًا، وكام ساعة ونبدأ امتحانات هتفرق معانا كتير. يمكن مش مرعب للدرجة الكبيرة، بس برضه فيه توتر وخوف طبيعي. مهما الناس بتطمن، برضه الواحد بيفضل قلقان شوية وبيفكر في اللي جاي. كل اللي نقدر نعمله دلوقتي إننا نحاول ونسيب الباقي على ربنا. فلو ليكم عندي أي حاجة حلوة، ادعولي… وادعوا لكل طلبة الثانوية العامة والأزهرية إن ربنا يهونها علينا ويعديها على خير ❣️

Repost from N/a
الصــــدقــــــه
من اعظم النعم اللي ربنا منّ علينا بيها هتقولولي ازاي د بتنقص من رزقنا..!! متعرفوش اصلا ان الصدقه رزق كبيير اوي اوي مش بتنقّص من رزقكم ولا حاجه بالعكس دي بتزوده
طب ازاي؟!
سؤال جميل هحكيلكم موقف شخصي حصل معايا... ونا مش كبيره كفايا يعن ع اتصدق بمبلغ كافي المهم كنت ف تالته اعدادي والفتره دي كانت ايام امتحانات وكنت بروح مسجد كد تحفيظ قرآن وف نفس الفتره دي كان فيه مسجد تاني بيتبني ف كنت كل يوم اعدي احط مبلغ بسيط اوي ف صندوق الصدقه دا مبلغ يعن يكاد لا يذكر ومش بقول كد رياء حاشا لله بس بديكوا مثال عشان اقرب ليكم الموضوع المهم غبت اسبوعين ع نفس النظام ويشهد ربنا اني كنت مقصره شويه ف المذاكره بس كان فاضل اسبوع ع الامتحان وبدات اعمل جدول.. جدول لو كائن خارق مش هيخلصوا ويشاء الله اني اخلصه واراجع واحل كمان
تتخيلوا اي السبب ف كد
مش ذكاء مني ولا اني واحده مفيش منها اتنين بس ربنا جزاني عن الصدقه دي ببركه ف الوقت وسرعه الفهم والحمد لله مذاكره اسبوع وجبت 275 من 280 اللهم بارك ف كلامي هنا ان الصدقه عمرها م بتنقص منك حاجه بالعكس ربنا بيردهالك ف نعم تانيه كتير ممكن ربنا يرزقك بفلوس اكتر من اللي طلعتها او بركه ف الوقت او يرزقك ب زوجه صالحه او ذريه صالحه يعن كد كد بتتردلك بالاحسن منها بس باشكاال مختلفه ود لان ربنا رؤوف بينا مش بقولڪوا اتصدقوا ب 1000 او 2000 مع ان فيه ناس مقدرتها تعدي المبلغ د بس كل واحد ومقدرته انت لو هتتبرع ب خمسه جنيه صدقني ربنا هيجازيك خير بس اهم حاجه نيتك تكون خالصه لله مش رياء
طب انتِ لي بتتكلمي عن الصدقه وانها مهمه اوي وكد
اولا كد مذكوره ف كتاب الله الكريم بسـم اللــــه الــرحـــمن الـرحـيم "فيقول ربي لولا اخرتني الى أجل قريب فأصدق واكن من الصالحين" اشمعنا اختاار الصدقه؟ لان ثوابها عظييم اوي عند ربنا.. ربنا مش مستنى مننا حاجه دي كلها حاجات بسيطه ترفعنا درجه للجنه عشان بالعاميه كد ميبقاش لينا حجه يوم الحساب..! راجعوا نفسڪوا كد وعيدوا حسابتكوا لو هتتبرعوا ب 10 كل شهر لمسجد او محتاج مش هتفرق معاكوا اوي بس هتفرق معاهم هما ف اللهم اجعلنا عونا لهم وقت حاجتهم 𝑴𝒂𝒓𝒂𝒎|مَــــرَام

شباب يستحق هنة لو سمحتو

انضمو قناه دينيه

عايزين حد بس ينضم هنا يجدعااااان

كفايااااااا مش هنا عندكو الجروب

دا انا شيرت اللينك بجي ف سبع حتت

حصلش نا اللي جايبهم

آخر اتنين انا جايباهم 😭😭 وامبارح اديتك نجمه انت غنيي اخدت هديه امبارح المفروض انت تديني 🙂😭😭

سيرا كملتها اهو حاتي نجمه

اتنين عشان نكمل ٢٥٠

شيرو اللينك ي شباب