Mehrad | اینترنت آزاد | اخبار جنگ ایران آمریکا اسرائیل
Kanalga Telegram’da o‘tish
535
Obunachilar
+224 soatlar
+317 kunlar
+13730 kunlar
Postlar arxiv
⭕️طبق گفته یه مقام ارشد کاخ سفید🇺🇸 :
ایران تو مذاکرات با آمریکا در اصل قبول کرده اورانیوم با غنای بالاش رو کنار بذاره یا از بین ببره؛
هنوز توافق نهایی امضا نشده، ولی تیم ترامپ معتقده رهبر جمهوری اسلامی (مجتبی خامنهای) به چارچوب کلی این توافق اوکی داده.الانم دارن چونه میزنن که این اورانیوم دقیقاً چجوری نابود یا منتقل بشه. @MehradXV | CBS News
🔴الجزیره :
یه منبع ایرانی به ما گفته؛ آمریکا داره از چند تا توافق قبلی خودش عقب میکشه، مخصوصاً سر آزاد کردن پولهای بلوکهشده ایران و مدل آتشبس لبنان؛
تو متن تفاهمنامه، اسرائیل میخواد دستش باز بمونه که هر وقت گفت «تهدید حس کردیم» دوباره تو لبنان عملیات بزنه و بهشون حمله کنه، ولی ایران مخالفه و میگه آتشبس باید واقعی، کامل و دائمی باشه.
پاکستان پیشنهاد داده فعلاً بخشهایی که توافق شده امضا بشه و بقیه اختلافات بعداً حل شه، ولی ایران گفته نه؛ یا همه بندها کامل و تضمینی حل میشه یا کلاً امضایی در کار نیست.
الان مقامهای ایرانی کمکم به این نتیجه رسیدن که آمریکا داره از توافقها و قولوقرارهایی که قبلاً از طریق میانجیها بسته شده بود، عقب میکشه.@MehradXV
🔴لیندسی گراهام، سناتور نزدیک به ترامپ :
اگه این مذاکرات با ایران باعث بشه عربستان، قطر و پاکستان هم وارد توافق ابراهیم بشن، این میتونه یکی از بزرگترین و مهمترین توافقهای تاریخ خاورمیانه باشه؛
پیوستن این کشورها به توافق ابراهیم، کل منطقه و حتی دنیا رو متحول میکنه و این یه حرکت فوقالعاده از طرف ترامپه.
من به عربستان و بقیه میگم الان وقتشه برای آیندهی خاورمیانه جدید تصمیم بزرگ بگیرین و به توافق ابراهیم بپیوندین؛ چون این کار عملاً میتونه به درگیری عربها و اسرائیل پایان بده. اگر این مسیر رو رد کنین، روی روابط آیندهمون تاثیر منفی میذاره و تاریخ هم اینو یه اشتباه بزرگ حساب میکنه.
ترامپ هم باید روی گرفتن یه توافق خوب با ایران محکم بایسته و همزمان عربستان و بقیه رو هم وارد توافق ابراهیم کنه، این طرح واقعاً فوقالعادهست.@MehradXV
🔴پست دونالد ترامپ تو تروث📱 :
رابطهمون با ایران داره به رابطهای حرفهایتر و مفیدتر تبدیل میشه؛ اما بازم باید بفهمن که حق ندارن سلاح هستهای بسازن یا از جای دیگه تهیه کنن.
یکی از بدترین توافقهایی که کشورمون تا حالا کرده، همون توافق هستهای ایران بود که توسط "اوباما" امضا شد – اما توافقی که الان دولت من داره در موردش با ایران مذاکره میکنه، کاملا برعکس توافق اوباماست و مذاکرات منظم و سازنده پیش میره. تا وقتی که توافق جدید تأیید و امضا بشه، محاصرهی دریایی به طور کامل ادامه داره؛ هر دو طرف باید وقت بذارن و کار رو درست انجام بدن و هیچ اشتباهی نباید بشه. اگه کشورهای خاورمیانه که تا الان از همکاریشون خیلی تشکر کردم به اون توافقهای تاریخی ابراهیم بپیوندن، همکاریهامون بیشتر تقویت میشه؛ حتی شاید خود جمهوری اسلامی ایران هم بخواد بهشون بپیونده. @MehradXV
در انتظار توافق🥴
⭕️ترامپ در سوشال تروث
از سرویس مخفی عالی و نیروهای مجری قانونِ ما برای اقدام سریع و حرفهای امشبِ آنها در برابر فرد مسلحی که در نزدیکی کاخ سفید حضور داشت، سپاسگزارم؛ فردی که سابقه رفتارهای خشونتآمیز داشته و احتمالاً به ارزشمندترین بنای کشور ما (کاخ سفید) وسواس فکری داشته است. این فرد مسلح پس از تبادل آتش با ماموران سرویس مخفی در نزدیکی دروازههای کاخ سفید، کشته شد. این اتفاق دقیقاً یک ماه پس از تیراندازی در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید رخ میدهد و نشان میدهد چقدر حیاتی است که تمام رؤسای جمهور آینده به فضایی دسترسی داشته باشند که امنترین و مجهزترین فضا در نوع خود خواهد بود که تا کنون در واشینگتن دی.سی. ساخته شده است. امنیت ملی کشور ما چنین ایجابی میکند!
@MehradXV
ما یه رفیق داشتیم که این همیشه به زنش دروغ میگفت و بعد این دروغش لو میرفت!
جوری که زنش هم همیشه انتظار اینکه شوهرش داره بش دروغ میگه رو داشت…
منتها بازم روزایی بود که زنش دروغ گفتناشو باور میکرد!
یه بار بهش گفتم فلانی رمز این دروغ گفتنت وقتی قبلا بارها و بارها پیش زنت لو رفتی چیه که بازم بعضی وقتا دروغاتو باور میکنه؟
گفت از اونجایی که زنم انتظار دروغ گفتن منو داره، من باید هر بار دروغمو بزرگتر بگم و نقشمو جوری واقعی تر بازی کنم تا شاید این دروغ بگیره و زنم حرفمو ازم بپذیره…
⭕️ نیوزنیشن: مردی با یک تپانچه به نزدیکی کاخ سفید رفت و سه تیر شلیک کرد قبل از اینکه سرویس مخفی پاسخ دهد و به آن مرد شلیک کند.
در مجموع ۲ بزرگسال از جمله مظنون و یک عابر تیر خوردند. مظنون در وضعیت بحرانی و عابر در وضعیت جدی است. هیچ مامور فدرالی زخمی نشد.
@MehradXV
⭕️ بیبیاس نیوز گزارش داد: در تیراندازی نزدیک کاخ سفید دو نفر زخمی شدند که یکی از آنها مظنون است.
@MehradXV
🔴نیویورکتایمز :
تفاهمنامهای که بین آمریکا و ایران داره نهایی میشه، ربطی به توافق نهایی نداره و برنامه هستهای ایران رو شامل نمیشه.
تو این تفاهمنامه، هیچ بندی در مورد مسئله هستهای ایران و خروج ناوگانهای آمریکا از اطراف ایران نیست.
این تفاهمنامه شاملِ "آزادسازی 25 میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده ایران، پایان درگیریها تو ایران و لبنان، باز شدن تنگه هرمز (بدون عوارض) و پایان محاصره دریایی آمریکاست". + بعد امضای این تفاهمنامه، به دو طرف یه مهلت 30 الی 60 روزه واسه رسیدن به توافق هستهای داده شده.@MehradXV
🚨به گزارش NBC صدای تیراندازی ۲۰ الی ۳۰ گلوله در اطراف کاخ سفید به گوش رسید
سرویس مخفی ایالات متحده در محدوده حضور دارد
@MehradXV
⭕️ الحدث:
ایران و آمریکا به دشمنی طولانی مدتشون پایان دادن!
@MehradXV
⭕️فارس: ادعای ترامپ درباره بازگشت تنگه هرمز به حالت قبل واقعیت ندارد
برخلاف ادعای لحظات قبل دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» مبنی بر بازگشت تنگه هرمز به وضعیت پیشین و آمادهسازی برای امضای توافقنامه، پیگیری های خبرنگار فارس نشان می دهد که این ادعا نیز با واقعیت فاصله دارد.
بر اساس آخرین متن رد و بدل شده، در صورت توافق احتمالی، تنگه هرمز کماکان تحت مدیریت ایران خواهد بود.
اگرچه ایران موافقت کرده اجازه دهد تعداد کشتیهای عبوری به میزان قبل از جنگ بازگردد، اما این به هیچ عنوان به معنای «تردد آزاد» به وضعیت قبل از جنگ نیست.
@MehradXV
⭕️پیشنویس پیشنهادی که بین ایران و آمریکا در حال نهایی شدن است شامل پایان درگیریها در تمام جبههها، از جمله لبنان، آزادسازی چندین میلیارد دلار از وجوه مسدود شده ایران، رفع محاصره دریایی آمریکا و بازگشایی تنگه هرمز است، طبق گزارش الجزیره.
این چارچوب همچنین خواستار خروج نیروهای آمریکایی از «محدوده نزدیک به ایران» است. بر اساس این پیشنهاد، هر دو طرف سپس ۳۰ روز فرصت خواهند داشت — با امکان تمدید این دوره به توافق متقابل — تا مسائل هستهای حل نشده را مذاکره کنند. در این مدت، عبور دریایی از تنگه هرمز تسهیل خواهد شد، در حالی که ایران معتقد است مدیریت این مسیر آبی باید به صورت مشترک توسط ایران و عمان از طریق مذاکرات جاری با مسقط انجام شود. @MehradXV
🚨کانال ۱۲ اسرائیل: ترامپ مثل ترسو ها تسلیم خواستههای ایران شد
@MehradXV
🚨 ترامپ در مورد توافق با ایران:
من در دفتر بیضی شکل کاخ سفید هستم جایی که به تازگی تماس بسیار خوبی با رئیسجمهور محمد بن سلمان آل سعود از عربستان سعودی، محمد بن زاید آل نهیان از امارات متحده عربی، امیر تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، نخستوزیر محمد بن عبدالرحمن بن جاسم بن جابر آل ثانی و وزیر علی الثوادی از قطر، فیلد مارشال سید عاصم منیر احمد شاه از پاکستان، رئیسجمهور رجب طیب اردوغان از ترکیه، رئیسجمهور عبدالفتاح السیسی از مصر، پادشاه عبدالله دوم از اردن و پادشاه حمد بن عیسی آل خلیفه از بحرین، درباره جمهوری اسلامی ایران و همه موارد مربوط به تفاهمنامهای درباره صلح داشتیم. یک توافق تا حد زیادی مذاکره شده است که منوط به نهایی شدن بین ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف دیگر ذکر شده است. به طور جداگانه، من تماسی با نخستوزیر بیبی نتانیاهو از اسرائیل داشتم که به همان اندازه خوب پیش رفت. جنبهها و جزئیات نهایی توافق در حال حاضر در حال بحث است و به زودی اعلام خواهد شد. علاوه بر بسیاری از عناصر دیگر توافق، تنگه هرمز باز خواهد شد. @MehradXV
🚨ترامپ به اکسیوس :
من فقط توافقی را میپذیرم که به مسائلی مانند غنیسازی اورانیوم و سرنوشت ذخایر فعلی ایران بپردازد
@MehradXV
🚨آکسیوس :
ترامپ گفت احتمال اینکه به ایران حمله کنه و یا توافق بشه 50/50 هست
همچنین ترامپ شنبه با استیو ویتکوف و جرد کوشنر دیدار میکند تا آخرین پیشنهاد ایران را بررسی کند و انتظار میرود تا یکشنبه تصمیم گیری شود
@MehradXV
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
