uk
Feedback
لحد إمتي"ي

لحد إمتي"ي

Відкрити в Telegram

لأن ضِحكتك بمفردها عِناق ‏كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk

Показати більше
4 717
Підписники
-624 години
+47 днів
+3430 день
Архів дописів
كل يوم بيعدي بيقربنا أكتر من شهر الصيام.. شهر الخير، والبركة، والمغفرة، والنفحات الربانية.. فاستعدوا! اللهم بلّغنا رمضان في عفو وعافية واجعلنا من عتقاءه.

رسالة ليڪ كل شيء ليه وقت وليه ميعاد رزقك ليه وقت، ونجاحك ليه وقت، وفرحك وسعادتك ليهم وقت.. ربنا مش هيضيع صبرك وتعبك ولا اجتهادك وهيراضيك، لو مش النهاردة عادي نصبر لبكرة، ولو مش بكرة بردو نصبر لبعده ورزقنا جاي جاي.. ربنا سبحانه وتعالى بيقول: "وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ". مش عوض لصبرك بس لا، دا عوض أعظم كمان من اللي صبرت علشانه

بينك وبين الجنة خطوة… وإنت مش بتسعى ليها. قال رسول الله ﷺ: «الجنة أقرب إلى أحدكم من شراك نعله» الرسول بيقولك: بينك وبين الجنة خطوة! فاشتغل… لإن في لحظة ممكن تلاقي نفسك في الآخرة. وقال النبي ﷺ: «إذا سألتم الله فاسألوه الفردوس الأعلى» إحنا بأعمالنا منقدرش نوصل للفردوس الأعلى، لكن كلمة: يا رب ارزقنا الفردوس الأعلى ممكن ترفعنا لأعلى درجات الجنة. لو كلمة يا رب تديك الجنة… يبقى إيه اللي بعد كده كلمة "يا رب" ما تحلّوش؟

بالله عليكم  الكل يدعليها يا شباب وكثفوا لها الدعاء .

Repost from وَنّسٌ🤎.
بَعْدَ سَاعَةٍ بِإِذْنِ اللَّهِ سَأدْخُل لِإِجْرَاء عَمَلِيَّة. أَرْجُو مِنْكُمْ الدُّعَاء، وَأَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُتِمَّهَا عَلَى خَيْرٌ. وَإِنْ كَانَ لِي عِنْدَ أَحَدٍ حَقُّ أَوْ صَدَرَ مِنِّي تَقْصِيرٍ دُونَ قَصْدِ، فَأَرْجُو السَّمَاح. سَاتِغيب لِفَتْرَة قَصِيرَة، وَخِلَالُهُا سَيَتَوَلَّى إلَّادمن إدَارَةُ الْقَنَاةِ إلَى أَنْ أُعَوِّدَ بِإِذْن اللَّهِ. شُكْرًا لَكُمْ، وَدَعَوَاتِكُمْ مَحَلُّ تَقْدِير كَبِير.

و لَقد ينَالَك فِي الطَريقِ مشَقةً لكِن أَسقَامَ الجَهالةِ أَوجعُ !

ركضت و أنا لا أملك طاقة للسير فعلتها و قدمي تنزف !

‏فيه جملة حلوة أوي بتقول : "متخافش تبدأ من تاني، يمكن قصتك الجديدة أحلى. " ربنا مابياخدش حاجه منك غير و هو كاتبلك الأحسن منها { إِن يَعْلَمِ اللَّهُ فِي قُلُوبِكُمْ خَيْرًا يُؤْتِكُمْ خَيْرًا مِّمَّا أُخِذَ مِنكُمْ ﴾♥️

قناه دينيه حلوه

افرحو بـِ رمضان وهنّوا بعض واصنعوا البهجة، بلاش جوّ مش حاسين.. قال تعالى: " وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ " ڪل عامٍ وأنتم بخير وفى سلام ورضى من الرحمن..♡')

قناتي التالته هتعحبكم شرفونا

هذه القناه غيث لقلبك💚. انضموا لطفاً🌸. https://t.me/Rufida_2/6698

حُبّگ للوَرد ، دليلٌ قَاطع بأنّگ الرَبيع🌸🤍 صباح الورد🌸
حُبّگ للوَرد ، دليلٌ قَاطع بأنّگ الرَبيع🌸🤍 صباح الورد🌸

‏القاعدة الأولى و الاخيره : ‏أعمل كل اللي تقدر عليه ، وربنا هيعمل كل اللي متقدرش عليه ♥️".

مُمتلئه بالحنان ، فياضه بِالرقَه اينما حَلت حَل معهـا الدِفء🤎🌟 . محتـوي ڪِرٌيتِيف جـوين يـَ لطاف🤎🌟 . https://t.me/L_em0o/13980

مُمتلئه بالحنان ، فياضه بِالرقَه اينما حَلت حَل معهـا الدِفء🤎🌟 . محتـوي ڪِرٌيتِيف جـوين يـَ لطاف🤎🌟 . https://t.me/L_em0o/13980

photo content