uk
Feedback
لحد إمتي"ي

لحد إمتي"ي

Відкрити в Telegram

لأن ضِحكتك بمفردها عِناق ‏كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk

Показати більше
4 719
Підписники
-124 години
+67 днів
+3830 день
Архів дописів

.*" سَيستَجِيبّ "* *إجعلها يقينٌ بِداخلكَ!🤎..*

Repost from خايف''ف
زمان السفر كان رفاهية بالنسبالي.. كنت أفرح وأنا بحضر الشنط، اشتري الحاجات اللي بحبها عشان أكلها ف الطريق، لحد ما اتغربت.. معدش رفاهية، مبقتش أحضر الشنطة بحماس، لو اشتريت ازازة ماية ف الطريق يبقا الحمد لله.. بقيت أكره كل حاجة تخص السفر لأنه بقا بينتشلك من أحب الأشياء لقلبك، بقا متعب..نفسيًا قبل بدنيًا. لكن هرجع افتكر إن كلها أجور عند الله، تعبك ف المواصلات وانتظارك ل القطارات وضهرك اللي بيولع طول الطريق ومرمطتك بالشنط التقيلة اللي تخليك تقف ف نص المحطة تعيط من مرمطك بيها وأنت بطولك محدش معاك ...كل ده أجور كل ده ف ميزان حسناتك اثبت وقول الحمد لله واحمد ربنا إنك ف طريقك ل الكلية اللي كنت بتحلم بيها ومفيش نجاح بدون تعب نصيبك الغربة خلاص اخترتها وكل سفرية بتتعب عشان تروح لحلمك وسعيك مفيش حاجة هتيجي لعندك..كل حاجة لازم أنت اللي تتعب عشان توصلها. ربنا يهونها عليكم ويوفقكم يارب💙

*اللهم رضاك والجنة ولذة النظر لوجهك الكريم وصحبة حبيبك المصطفى ﷺ في أعلى عليين بغير حساب ولا سابقة عذاب* .💗🤲

جمعة مباركة يا حبايب متنسوش قرأة سورة الكهف ولا تنسوا تصلوا على النبي كتير 💗.

ليس نحن من يحي ذكراك بل ذكراك هي التي تحيينا .. صلوات ربي عليك سيدي يارسول الله. -🖤✨

ندعو اللهَ أن يَمُنَّ علينا بالخِفَّةِ والسَّكينةِ التي تُعينُنا على مُكابدةِ دناءةِ الدنيا، ووَحشةِ الطريق. وأن يرزقَنا نصيبًا وافرًا من الأُنسِ والطُّمأنينةِ والدِّفءِ؛ حتى لا تَغلِبَنا الدنيا أو تُشقينا… وأن يُبعِدَنا عن كلِّ ما يَضُرُّنا ويُرهِقُنا، آمين.🤍🌼

فڪرة إنك تحاول تحافظ على إنك متنزلش أغاني ومتعملش ريبوست لفيديوهات فيها موسيقى ، حتى لو شڪلها حلو ده في حد ذاته جميل! مش لازم تڪون بطّلت الأغاني تمامًا بس على الأقل متساعدش في إن الحاجات دي تنتشر . عشان متشيلش ذنوب غيرك .. وتڪون لك سيئات جارية اللهم الثبات إلى أن نلقاك .

اسمعيني يا اختي اللي بيكلمك في السر عمره ما هيختارك في العلن واللي يخاف من الناس مش هيخاف عليكي. متضيعيش نفسك في علاقةمش كل اهتمام حب ومش كل كلام حلو صادق في ناس بتعرف تقول اللي نفسك تسمعيه بس عمرها ما هتكون ليكي. العلاقات اللي غلط من الأول، نهايتها دايمًا وجع. فوقي قبل ما تتعلقي أكتر ربنا مش راضي عنها. كرامتك أهم من أي كلام حلو خلينا نبقى صريحين: هو مش بيحبك هو مسترخصك. اللي عايز واحدة بجد، بيحطها قدام الناس كلها. إنما إنتِ ملف سري في حياته، بيتفتح وقت ما يحب ويتقفل وقت ما يزهق. مفيش حاجة اسمها “ظروف مانعاه”. في حاجة اسمها “إنتِ مش كفاية عنده”. القاسية؟ آه. بس أرحم من الوهم اللي عايشة فيه. اللي بيكلمك وهو مش من حقك… مش بيحبك، هو بيستغلك. بيملأ وقت فراغه بيكي، ولما يزهق هيمشي عادي. وأنتِ اللي هتدفعي التمن لوحدك. فوقي بقى، مش كل حد قال “بحبك” يبقى صادق.

ربنا يريح قلبك ويفرج همك ويفك كربك ويصلح حالك ويجبر بخاطرك جبرا يتعجب منه اهل السماوات والأرض ويسهلك كل صعب ويرضى عنك ويرزقك بكل اللى تتمناه يارب فى عفو وعافيه 💗 آمين

اَللَّهُمَّ اِجْبُرْنَا جَبْرًا يُعَوِّضُ قُلُوبَنَا عَنْ كُلِّ شَيْءٍ . 🤲🧡

اللهُم إروِ قلوبنا بِـ فَيض كرمك ، وحقِّق لنا ما نظُنه مستحيلًا يا رب العالمين.

"أعلنوا إن بكرة وبعده في أمطار وسيول ورياح، ويمكن رعد وبرق، والميديا كلها هزار وتريقة على الموضوع ده! - إنت متعرفش إن ربنا أهلك قوم عاد بالرياح؟ - متعرفش إن النبي ﷺ لما كانت الرياح بتيجي، لونه بيتخطف، ويبقى خايف لحد ما الرياح تسكن؟ - متعرفش إن أي تحرك في الكون ده علامة من ربنا؟ الكسوف: علامة للتخويف، والزلازل والبراكين، كل ده تذكير وتخويف من ربنا لينا؟💔 الهزار في الموضوع ده دليل على غفلة كبيرة عن ربنا ﷻ. ﴿أَفَأَمِنوا مَكرَ اللَّهِ فَلا يَأمَنُ مَكرَ اللَّهِ إِلَّا القَومُ الخاسِرونَ ۝٩٩﴾ [سورة الأعراف]

‏العائلة هي بطلة هذة الايام ، لولاها لذهب العيد في عدّاد الأيّام العاديّة ..❤️‍🩹

Repost from شِين'
وبقعد اسمع بكل حب وبحس بطاقه ايجابيه رهيبه :))
وبقعد اسمع بكل حب وبحس بطاقه ايجابيه رهيبه :))

"ليتني لم أعصِ اللّٰـه يوماً" مازلتُ أُجاهد تلك النفس الأمارةُ با السوءْ لتستقيم! فتغلبني تارةً وأغلبها تارةً أُخرى! إلى أن ألقَـى اللّٰـه بقلبٍ سليم ❤️‍🩹"".

أشكو إليك خوفاً يسكُن قلبي دون سبب واضح ، ووجعاً أهرب منه نهاراً فيلحقني ليلاً ، وأفكاراً لا تتوقف حتى وأنا أبدو هادئاً أمام الجميع ، فكُن معي يا الله

ان تعيش حياه لا تشبهك اشبه بالعيش في متاهه لا تنتهي.

عندما تحب إنسانًا حبًّا حقيقيا صادقًا؛ فإن صدرك يكون ميدان أفراحه وأحزانه معا، دمعته في عينك، وزفرته في صدرك، وسكينته في روحك!