لحد إمتي"ي
Відкрити в Telegram
لأن ضِحكتك بمفردها عِناق كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk
Показати більше4 719
Підписники
-124 години
+67 днів
+3830 день
Архів дописів
4 720
Repost from خايف''ف
زمان السفر كان رفاهية بالنسبالي..
كنت أفرح وأنا بحضر الشنط،
اشتري الحاجات اللي بحبها عشان أكلها ف الطريق،
لحد ما اتغربت..
معدش رفاهية،
مبقتش أحضر الشنطة بحماس،
لو اشتريت ازازة ماية ف الطريق يبقا الحمد لله..
بقيت أكره كل حاجة تخص السفر لأنه بقا بينتشلك من أحب الأشياء لقلبك، بقا متعب..نفسيًا قبل بدنيًا.
لكن
هرجع افتكر إن كلها أجور عند الله،
تعبك ف المواصلات وانتظارك ل القطارات وضهرك اللي بيولع طول الطريق ومرمطتك بالشنط التقيلة اللي تخليك تقف ف نص المحطة تعيط من مرمطك بيها وأنت بطولك محدش معاك ...كل ده أجور
كل ده ف ميزان حسناتك
اثبت وقول الحمد لله واحمد ربنا إنك ف طريقك ل الكلية اللي كنت بتحلم بيها
ومفيش نجاح بدون تعب
نصيبك الغربة خلاص اخترتها وكل سفرية بتتعب عشان تروح لحلمك وسعيك
مفيش حاجة هتيجي لعندك..كل حاجة لازم أنت اللي تتعب عشان توصلها.
ربنا يهونها عليكم ويوفقكم يارب💙
4 720
*اللهم رضاك والجنة ولذة النظر لوجهك الكريم وصحبة حبيبك المصطفى ﷺ في أعلى عليين بغير حساب ولا سابقة عذاب* .💗🤲
4 720
ندعو اللهَ أن يَمُنَّ علينا بالخِفَّةِ والسَّكينةِ التي تُعينُنا على مُكابدةِ دناءةِ الدنيا، ووَحشةِ الطريق.
وأن يرزقَنا نصيبًا وافرًا من الأُنسِ والطُّمأنينةِ والدِّفءِ؛
حتى لا تَغلِبَنا الدنيا أو تُشقينا…
وأن يُبعِدَنا عن كلِّ ما يَضُرُّنا ويُرهِقُنا، آمين.🤍🌼
4 720
فڪرة إنك تحاول تحافظ على إنك متنزلش أغاني
ومتعملش ريبوست لفيديوهات فيها موسيقى ، حتى لو شڪلها حلو ده في حد ذاته جميل!
مش لازم تڪون بطّلت الأغاني تمامًا
بس على الأقل متساعدش في إن الحاجات دي تنتشر .
عشان متشيلش ذنوب غيرك .. وتڪون لك سيئات جارية
اللهم الثبات إلى أن نلقاك .
4 720
اسمعيني يا اختي
اللي بيكلمك في السر عمره ما هيختارك في العلن
واللي يخاف من الناس مش هيخاف عليكي.
متضيعيش نفسك في علاقةمش كل اهتمام حب ومش كل كلام حلو صادق
في ناس بتعرف تقول اللي نفسك تسمعيه بس عمرها ما هتكون ليكي.
العلاقات اللي غلط من الأول، نهايتها دايمًا وجع.
فوقي قبل ما تتعلقي أكتر ربنا مش راضي عنها.
كرامتك أهم من أي كلام حلو
خلينا نبقى صريحين:
هو مش بيحبك هو مسترخصك.
اللي عايز واحدة بجد، بيحطها قدام الناس كلها.
إنما إنتِ ملف سري في حياته، بيتفتح وقت ما يحب ويتقفل وقت ما يزهق.
مفيش حاجة اسمها “ظروف مانعاه”.
في حاجة اسمها “إنتِ مش كفاية عنده”.
القاسية؟ آه.
بس أرحم من الوهم اللي عايشة فيه.
اللي بيكلمك وهو مش من حقك… مش بيحبك، هو بيستغلك.
بيملأ وقت فراغه بيكي، ولما يزهق هيمشي عادي.
وأنتِ اللي هتدفعي التمن لوحدك.
فوقي بقى، مش كل حد قال “بحبك” يبقى صادق.
4 720
Repost from ↫ࢪُڪـــטּ لَــطِــيـــ♡ـــف 💗𐙚)'
ربنا يريح قلبك ويفرج همك ويفك كربك ويصلح حالك ويجبر بخاطرك جبرا يتعجب منه اهل السماوات والأرض ويسهلك كل صعب ويرضى عنك ويرزقك بكل اللى تتمناه يارب فى عفو وعافيه 💗
آمين
4 720
"أعلنوا إن بكرة وبعده في أمطار وسيول ورياح، ويمكن رعد وبرق،
والميديا كلها هزار وتريقة على الموضوع ده!
- إنت متعرفش إن ربنا أهلك قوم عاد بالرياح؟
- متعرفش إن النبي ﷺ لما كانت الرياح بتيجي، لونه بيتخطف، ويبقى خايف لحد ما الرياح تسكن؟
- متعرفش إن أي تحرك في الكون ده علامة من ربنا؟ الكسوف: علامة للتخويف، والزلازل والبراكين، كل ده تذكير وتخويف من ربنا لينا؟💔
الهزار في الموضوع ده دليل على غفلة كبيرة عن ربنا ﷻ.
﴿أَفَأَمِنوا مَكرَ اللَّهِ فَلا يَأمَنُ مَكرَ اللَّهِ إِلَّا القَومُ الخاسِرونَ ٩٩﴾ [سورة الأعراف]
4 720
Repost from لــــو ♪💜|00:01
العائلة هي بطلة هذة الايام ،
لولاها لذهب العيد في عدّاد الأيّام العاديّة ..❤️🩹
4 720
Repost from • •.¸♡ 𝓜𝔂 𝓦𝓸𝓻𝓵𝓭 ♡¸.•
"ليتني لم أعصِ اللّٰـه يوماً"
مازلتُ أُجاهد تلك النفس الأمارةُ با السوءْ لتستقيم!
فتغلبني تارةً وأغلبها تارةً أُخرى!
إلى أن ألقَـى اللّٰـه بقلبٍ سليم ❤️🩹"".
4 720
Repost from مَراسِيل𓂆
أشكو إليك خوفاً يسكُن قلبي دون سبب واضح ، ووجعاً أهرب منه نهاراً فيلحقني ليلاً ، وأفكاراً لا تتوقف حتى وأنا أبدو هادئاً أمام الجميع ، فكُن معي يا الله
4 720
Repost from عَلَى شُرفَةِ الإنتِظَارِ.
عندما تحب إنسانًا حبًّا حقيقيا صادقًا؛
فإن صدرك يكون ميدان أفراحه وأحزانه معا،
دمعته في عينك،
وزفرته في صدرك،
وسكينته في روحك!
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
