uk
Feedback
نصائح و استشارات برمجية

نصائح و استشارات برمجية

Відкрити в Telegram

• نصائح واستشارات برمجية متعلقة باسئلة تم طرحها • لطرح استفسار او سؤال: @m4md24

Показати більше
1 449
Підписники
Немає даних24 години
+17 днів
+1630 день
Архів дописів
sticker.webp0.07 KB

ممكن تذاكر المشروع اللي عملته كمرجع لنفسك قبل كدا او تشوف التلخيصات اللي كنت بتعملها. ولو مش عامل مشروع او تلخيص ممكن تضطر تراجع و تذاكر من الاول بس متقلقش ان شاء الله مش هياخد وقت كتير

بشمهندس بعد اذنك هو حضرتك لما تحب تراجع علي لغة معينه مثلا بقالك فترة مستخدمتهاش اي الطريقة اللي بتراجع بيها هل بتشوف المسائل اللي حليتها ولا بتشوف ال Syntax تاني كده بسرعه و خلاص وشكرا

sticker.webp0.07 KB

الاهمية بتكون حسب المشروع نفسه و ممكن المشروع مواصفاته تطلب لغة متخصصة لعمل شئ معين في اغلب الامور متفوقة على js في اداء المهام المطلوبة بشكل اكتر و ممكن ما تحتاج لغة امرية اساسا للموقع و يكون موقع بسيط نسبياً

يعني جافا سكربت يعني اهم شي

sticker.webp0.07 KB

sticker.webp0.07 KB

ادخل problem solving شوية من موقع W3Schools هتلاقي مسائل How to شوف الاسئلة و حاول تحلها .. حاول بمعنى تبقى فيها بالساعتين و ممكن بالتلاته تفكر و حل الاسئلة النظري كمان لو تقدر، بعدين حل مسائل اساسيات في موقع W3Resource النقطة اللي تلاقي فيها algorithms و data structures وقف عندها وابقى كمل تعليم في ال oop وال data structures وال algorithms انت و بتتعلم حل مسالة او اتنين من codeforces بالتحديد من شيتات اسيوط كل يوم

لو سمحت يا هندسه انا دلوقتي خلصت Basic و اساسيات c++ ادخل problem solving ولا ابدا في oop الاول واخلصه وبعدين ابدا problem solving

sticker.webp0.07 KB

ادخل problem solving شوية من موقع W3Schools هتلاقي مسائل How to شوف الاسئلة و حاول تحلها .. حاول بمعنى تبقى فيها بالساعتين و ممكن بالتلاته تفكر و حل الاسئلة النظري كمان لو تقدر، بعدين حل مسائل اساسيات في موقع W3Resource النقطة اللي تلاقي فيها algorithms و data structures وقف عندها وابقى كمل تعليم في ال oop وال data structures وال algorithms انت و بتتعلم حل مسالة او اتنين من codeforces بالتحديد من شيتات اسيوط كل يوم

sticker.webp0.07 KB

لا، يلزمك اساس اكبر واكتر من كدا و فوقها تتعلم اساسيات المجال اللي عايز تتخصص فيه

الحين اذا تعلمت لغة جافا من عند عادل نسيم اصير اقدر ابرمج واسوي تطبيق من نفسي؟

sticker.webp0.07 KB

print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
- على حسب، بس في اغلب الاحيان بما انك بتدرس DSA يبقى يُفضل انك تعمل الدوال من الاول، ما تستخدم دوال جاهزة بمعنى اصح، تبني ال stack من الاول بنفسك عشان تسوي المطلوب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اريد مساعدة بهاي الاسئلة شرح السوال يعني ما هي الخطوات الي لازم اتبعها وبالفرع الثالث والرابع
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اريد مساعدة بهاي الاسئلة شرح السوال يعني ما هي الخطوات الي لازم اتبعها وبالفرع الثالث والرابع ادمج الكود مع دالة push ولة اعمل دالة وحدها

sticker.webp0.07 KB