CleverDevs
Відкрити в Telegram
به کانال کلوردوز خوش اومدین سعی میکنیم چیزایی که بنظر کاربردی هستن رو باهاتون به اشتراک بزاریم 🔥لینوکس 🔥برنامه نویسی فرانتاند 🔥برنامه نویسی بکاند 🔥اخبار تکنولوژی و... 💢~> @mmdrsdev
Показати більше9 211
Підписники
+724 години
+1027 днів
+49530 день
Архів дописів
9 214
Repost from sohrab::stdout
آموزش استفاده از دلتاچت رو ضبط کردم شاید بدردتون بخوره.
علت اینکه روی گوشی اندرویدی ضبطش کردم که چون اکثراً در اختیار دارنش.
#دلتاچت
@SohrabContents
9 214
#استخدام
#استارتاپ
#Founding_Engineer
#FullStack_Engineer
🏷 نام مجموعه:
Hambaha | هم بها
ما یک استارتاپ در مرحله Seed هستیم که روی مدل جدیدی از E-commerce مبتنی بر زنجیره تامین کار میکنیم. هدفمان ساختن پلتفرمی با پتانسیل رشد بالا است و میخواهیم تیم فنی خود را از روز صفر شکل دهیم.
🪑 پوزیشن شغلی:
🔹 ما به دنبال نفرات اول تیم فنی هستیم که شریک ساختن ما باشد، سیستم را از صفر دیزاین کند، معماری و Architecture فنی را شکل دهد و در صورت تداوم همکاری تیم فنی را بسازد و رهبری کند. این نقش فرصت واقعی برای همکاری در یک استارتاپ با پتانسیل رشد بالا و داشتن نقش محوری در تصمیمگیری های کلیدی در شرکت است و آزادی کامل در انتخاب Tech Stack خواهید داشت.
🔗 مسئولیتها:
▫️ طراحی و پیادهسازی معماری فنی سیستم از صفر
▫️ توسعه و نگهداری سیستم با تمرکز بر مقیاسپذیری
▫️ همکاری نزدیک با بنیانگذاران در جهت شکلدهی محصول و استراتژی فنی
♦️ مهارتهای فنی موردنیاز:
▫️ آشنایی و تسلط به مهندسی Backend و Frontend
▫️تجربه توسعه نرمافزار و آشنایی با معماری سیستمها
▫️آشنایی و تسلط کلی به DevOps
▫️تجربه کار با Wordpress و محیط های PWA
▫️ توانایی طراحی و پیادهسازی سیستمهای مقیاسپذیر در ابعاد اولیه
▫️ مهارت در تصمیمگیری فنی و انتخاب Tech Stack مناسب
▫️ تجربه رهبری یا مدیریت تیم فنی (غیر ضروری؛ در صورت وجود، مزیت محسوب میشود)
🔶 مهارتهای نرم (بسیار مهم):
▫️ جسارت و ریسکپذیری
▫️ مسئولیتپذیری، Ownership و پشتکار و سرعت عمل بالا
▫️ توانایی کار تیمی و همکاری نزدیک با بنیانگذاران
▫️ خلاقیت و نگاه سیستمی و استراتژیک به مسائل فنی
⬇️ ما چه ارائه میدهیم؟
▫️ سهم و Equity معنادار و مشارکت در تصمیمگیریهای کلیدی
▫️ آزادی فنی و فرصت پیادهسازی ایدههای خود
▫️ محیط کاری و تجربه ی استارتاپی و پویا در سطح بالا
▫️ تجربه چالشهای واقعی و فرصت یادگیری سریع
📰 ارسال رزومه:
📩 ایمیل:
Hamedersi@gmail.com
📱 @Hamed_ersi
⏰ مهلت ارسال رزومه:
چهارشنبه ۱۰ دی ماه
📍 محل فعالیت:
تهران، دانشگاه صنعتی شریف، مرکز نوآوری انرژی
9 214
یکی از کتابخونه های باحال php که میتونید باهاش ورد و پاورپوینت درست کنید یا بخونید phpoffice هست
که میتونید از
https://phpoffice.github.io/PHPPresentation/
برای پاور پوینت و از
https://phpoffice.github.io/PHPWord
برای ورد استفاده کنید
#php
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 214
ما حسن و حسین هستیم.
چند ساله بکند کار میکنیم، چیزایی که یاد میگیریم رو اینجا میذاریم.
نه guru هستیم نه متخصص همهچیز—فقط دو نفر که سیستمهای بزرگ رو دوست دارن.
https://t.me/+bM3ndX9z6ehkOWZk
9 214
خلاصه فعالیت های کانال سال 2025 (نسبت به سال های قبل فعالیتمون کمتر بود)
#telemetrio2025
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 214
Repost from TechTube 𝕏 تک توب
+3
مایکروسافت بعد از 14 سال پشتیبانی رسمی از پروتکل NVME رو به ویندوز اضافه کرده و حالا این امکان در ویندوز سرور 2025 فعال شده!
اگر از این عنوان تعجب کردین، باید بدونین که تا پیش از این ویندوز همه حافظه هارو به یک شکل میدید و با همه حافظه از طریق پروتکل قدیمی SCSI ارتباط برقرار میکرد که برای حافظه های مکانیکی طراحی شده بود. بنابراین برای استفاده از حافظه های NVME، دستورات NVME رو به دستورات SCSI تبدیل میکرد تا با اونها کار کنه.
چنین روشی سربار نسبتا بالایی به خصوص در پردازشهای سنگین موجود در سرورها داره که باعث میشد ویندوز تاکنون نتونه از پتانسیل کامل حافظه های پرسرعت NVME مشابه لینوکس استفاده کنه.
اما حالا این امکان برای ویندوز سرور 2025 فعال شده که باعث میشه تاخیر خوندن اطلاعات از حافظه های NVME کمتر بشه، سرعت خوندن و نوشتن اطلاعات به شکل تصادفی از این حافظه ها بالاتر بره، و فشار کمتری روی پردازنده بیاره که به خصوص برای پردازشهای سرورها مثل دیتابیس ها، ماشینهای مجازی، پردازشهای هوش مصنوعی و غیره میتونه محسوس باشه.
به گفته مایکروسافت این تغییر سرعت خوندن اطلاعات به صورت تصادفی (4K read) از حافظه های NVME رو بین 45 تا 71 درصد افزایش میده که تغییر بزرگی هست. علاوه بر این بین 41 تا 47 درصد سیکلهای کمتری از پردازنده در حین خوندن اطلاعات مصرف میکنه که فشار کمتری به پردازنده میاره.
این تغییرات در حال حاضر فقط در ویندوز سرور 2025 در دسترس هستن و مایکروسافت فعلا زمانی برای اضافه کردن اون به ویندوز 11 ارائه نداده.
ولی کاربران روشی پیدا کردن که این تغییرات رو روی ویندوز 11 هم از طریق ریجستری اعمال کنن و بعد از فعالسازی، برخی کاربران تا 22 درصد بهبود سرعت در خوندن اطلاعات به صورت تصادفی و تا 85 درصد افزایش سرعت در نوشتن تصادفی و برخی حتی در خوندن و نوشتن ترتیبی (Sequential) رو هم گزارش دادن (عکس اخر)!
این تغییرات چون به صورت رسمی ارائه نشدن ممکن هست باعث مشکلاتی در ویندوز 11 بشن از جمله نرفتن به سیف مود یا شناسایی نشدن حافظه در برخی حالا بشن بنابراین با ریسک خودتون این تغییرات رو اعمال کنید.
🔎 tomshardware
📍 @TechTube
9 214
با انتشار Gemini 3 Pro گوگل دوباره صدرنشینی خودش رو از ChatGPT گرفت و نشون داد چه کارایی از یه شرکت با اصالت بر میاد🪭
به جای خرید ماهانه با هزینههای فوقالعاده بالا، اشتراک سالانهٔ یکی از قویترین هوش مصنوعیهای حال حاضر رو برات فعال میکنیم!
تعرفهٔ Gemini 3 Pro سالانه: 299 هزار تومان!
🎀پیشنهاد میکنم قبل از خرید، تعرفههامون رو هم مقایسه کنید🙂↔️
🧝🏻♀️هر سؤالی داشتی، اینجاییم تا راهنماییت کنیم: @AuralineSupport
9 214
Repost from N/a
🚀 ورود به دنیای واقعی برنامهنویسی و هوش مصنوعی! 🌚
🐧 Linux | 🤖 ML | 🧠 DL | 💛 JS | 📱 Python | 🤎 Java⭐️ داخل گروه چی داریم؟ 🧩 رفع اشکال سریع 📚 منابع حرفهای 💎 پروژههای واقعی و تیمسازی ⭐️ گروه برنامهنویسی و هوش مصنوعی: ⚡️ t.me/codefix_ai_group 🩶 کانال رسمی: ⚡️ @TechSage_AI_Programming
9 214
روز دانشجو رو به داشنجوهای عزیز کانال و Chatgpt عزیز
تبریک میگیم💚📚
#fun
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 214
🧨 باگ امنیتی خطرناک REACT که کل سرور مجازی وبسایت رو در اختیار هکر ها قرار میده!
چند روز پیش باگ امنیتی React Server Component رو پیدا کردن که به هکر دسترسی Remote Code Execution رو میده، بطور ساده وبسایت یه حفره ای داره که هکر میتونه از طریق اون وارد سرور مجازی شما بشه و جدا از دسترسی و خرابکاری اطلاعات وبسایت، میتونه ماینر هم بزاره و خودشو لو نده.
حتما این لینک NextJS رو بخونید تا سایت خودتونو به ورژن امن آپگرید یا داونگرید کنید.
9 214
Repost from sohrab::stdout
توی این ویدئو رفتیم سراغ دستور pwd تا ببینیم دقیقاً چیکار میکنه و یک پیادهسازی ساده از اون رو داخل سی پلاس پلاس (بله سی پلاس پلاس) انجام دادیم.
تماشا از یوتوب
تماشا از پیرتوب
@SohrabContents
9 214
Repost from sohrab::stdout
توی این ویدئو رفتیم سراغ دستور pwd تا ببینیم دقیقاً چیکار میکنه و یک پیادهسازی ساده از اون رو داخل سی پلاس پلاس (بله سی پلاس پلاس) انجام دادیم.
تماشا از یوتوب
تماشا از پیرتوب
@SohrabContents
9 214
یه سوپرایز دارم، امشب قراره تو تلگرام ایرانسرور چندتا هاست و دامنه مجانی و اکانت چتجیپیتی رایگان بدن فقط مخصوص اعضای تلگرامشون
https://t.me/iranservercom
9 214
Repost from NooshDaroo | نوشدارو
💡 «آنتیویروس هوای سالن»: ابتکار برگزارکنندگان یک کنفرانس برای جلوگیری از شیوع بیماری!
تا به حال برایتان پیش آمده در یک مراسم یا همایش شرکت کنید و بعد از آن بیمار شوید؟ علت این است که در محیطها شلوغ معمولا تهویه کافی وجود ندارد و انتقال ویروسها به راحتی رخ میدهد.
حالا برگزار کنندگان یک گردهمایی هکری، ایدهای جالب اجرا کردهاند و یک جور «آنتیویروس هوای سالن» ساختهاند!
🔸 ایدهی اصلی: پایش هوای سالن، درست مثل مانیتورینگ ویروس
قبل از شروع کنفرانس، تیم برگزار کننده کنفرانس در تمام بخشهای مهم سالن چندین دستگاه سنجش دیاکسیدکربن (CO₂) نصب کرد.
همهی این دستگاهها به اینترنت وصل بودند و به صورت لحظهای میزان CO₂ هر بخش را روی اپلیکیشن رویداد نشان میدادند. شرکتکنندهها حتی قبل از اینکه از خانه راه بیفتند، میتوانستند با موبایل ببینند اوضاع هوای سالنها چطور است و کجا شلوغتر و پرریسکتر شده.
روی یک مانیتور بزرگ در کنار میز ثبتنام هم یک نمای کلی از همهی اتاقها نشان داده میشد؛ شبیه کاری که با مانیتورینگ شبکه انجام میشود، ولی این بار برای نمایش «سلامت هوا».
🔸 چرا توجه به سطح دیاکسید کربن ضروری است؟
ما وقتی نفس میکشیم، CO₂ وارد هوا میکنیم. هرچه تهویه بدتر و جمعیت بیشتر باشد، دیاکسیدکربن بالاتر میرود؛ یعنی هوای اتاق بیشتر از «نفس بقیه» پر میشود.
تحقیقات نشان داده:
• هرچه CO₂ بیشتر باشد، تمرکز و توان فکری شرکتکنندهها پایین میآید.
• ویروسهای تنفسی (مثل کرونا، آنفلوآنزا، سرخک و RSV) در فضای بسته و کمتهویه راحتتر پخش میشوند.
در نتیجه CO₂ یک «شاخص غیرمستقیم» است برای اینکه بفهمیم آیا هوا سالم و تمیز است یا نه. بعضی پژوهشگران حتی از اصطلاح «Backwash نَفَس دیگران» برای هوای آلودهی داخل سالنها استفاده کردهاند؛ که یعنی دارید دوباره هوای بازدم دیگران را تنفس میکنید!
🔸 کارکرد سنسور در دنیای واقعی
در طول رویداد، مشاهده شد که شرکتکنندهها مرتب داشبورد CO₂ را روی گوشی نگاه میکردند و بر اساس آن تصمیم میگرفتند:
• اگر سالن شلوغ بود و میزان CO₂ بالا میرفت، ماسک میزدند یا به سالن خلوتتر میرفتند.
• اگر وضعیت سبز بود، بعضیها ماسک را برمیداشتند یا راحتتر در سالن میماندند.
🔸 یک راهکار رایگان برای تمام رویدادها!
مشکل «بیماری بعد از کنفرانس» سالهاست پژوهشگران و شرکتکنندههای چنین رویدادهایی را اذیت میکند، اما معمولاً کسی قبل از ثبتنام به ما نمیگوید که هوای سالن چگونه است و چهقدر احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد!
برگزار کنندگان این همایش با ساخت یک نمونهی عملی نشان دادند که حتی با امکانات محدود و با استفاده از سختافزارهای ارزان و متنباز، کمی برنامهنویسی و شبکه و شفافیت در اشتراکگذاری دادهها یک نوع «آنتیویروس هوای سالن» ساخت که به مردم کمک میکند کمتر بیمار شوند و با خیال راحتتری در رویدادهای بزرگ شرکت کنند.
جالب اینکه طراحی و کُد این پروژه به رایگان در گیتهاب قرار گرفته تا برگزارکنندگان هر کنفرانسی بتوانند از آن استفاده کند.
✍️ شایان ضیایی
نوشدارو را در تلگرام دنبال کنید:
💡 @NooshDaroo_web
9 214
Repost from N/a
🎓 آشنایی با اساتید «بوتکمپ DevOps»
⚙️ در بوتکمپ جدید آکادمی همراه اول، میزبان متخصصان و مدیران بسیاری هستیم تا جامعترین دانش و تجربیات در خصوص مهندسی DevOps را، در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.
🔸حامد قهرمانی| مدیر تیم SRE اسنپ
🔸روح الله گدازگر| مدیر مهندسی اسنپ باکس
🔸ایمان حسینی| مدیر تیم DevOps اسنپ فود
🔸مهرداد بشیری| مدیر تیم SRE اسنپ باکس
🔸محمد محمودی| راهبر تیم CDN DevOps دیجیکالا
🔸سالار صمدی مقدم| مدیر تیم DevOps و راهبر تیم Cloudدیجیکالا
🔸آرش حاتمی| راهبر تیم SRE ابرآروان
🔸ابوالفضل کاظمی| مشاور فنی همراه اول
🔸فاطمه بزرگی| راهبر تیم DevOps همراه اول
🔸الهام آژیر| مدیر سرویسهای نوین دیجیتال همراه اول
🔸عرفان طاهری| راهبر تیم SRE در کارگزاری مفید
🔸افشین ایقانیان| مهندس ارشد DevOps مبیننت
🔸اردوان زمانپور| راهبر تیم IP/MPLS مبیننت
🔸مهدی داوود آبادی| مهندس ارشد کلانداده مهسان
🔸حامد میرنبی| مهندس ارشد شبکه ناک
🔸محمد رضیئی فیجانی| دکتری مخابرات از دانشگاه صنعتی شریف
⚠️ ظرفیت این بوتکمپ محدود است.🌐 پیشثبتنام #رایگان: 🔗 https://l.hamrah.academy/z12 ⭐️ @hamrah_academy | آکادمی همراه اول
9 214
کسانی که در زمینه کدنویسی Robotبا زبان پایتون و PHP کار کردن و بهدنبال پروژه ثابت ماهانه هستند ، اعلام حضور کنن و CV خودشون رو ارسال کنن.
Full Stack Developer (Telegram Bot & Web App Developer)
Python / Node.js / PHP
(SQL / MongoDB)
Ertabat @amir_zabih
9 214
یکی از ابزار هایی که میتونید برای تبدیل داکیومنت های متنی استفاده کنید pandoc هست که تحت ترمیناله و استفاده ازش راحته و فایل های زیادی رو پشتیبانی میکنه. ولی یه مشکلی که داره صرفا متن رو پشتیبانی میکنه
میتونید برای نصب و استفاده داکیومنتش رو چک کنید
pandoc.org
#tools
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 214
Repost from OpenPCB
طبق گفته FFmpeg پچ جدید باعث شده یه تابع مهم تو پردازش ویدیو ۳.۴۶ برابر سریعتر بشه. ماجرا اینه که یکی از کانتریبیوترها به اسم mkver اومده تابع add_8x8basis_sse3 رو که قبلاً با C نوشته شده بود رو کاملا با اسمبلی x86 بازنویسی کرده و خروجی هم شده همین جهش سرعت جدی.
دلیلش اینه که کامپایلرهای GCC و Clang وقتی با فلگ O3 کد رو کامپایل میکنند، معمولاً یه سری حلقه هایی که اصلاً قرار نیست زیاد اجرا بشن رو باز میکنن و کد رو حجیمتر میکنن. اینجا هم اون فانکشن رو از ۱۷۶ بایت رسونده به ۱۴۰۶ بایت! تو این مدل پردازشها، چون دستورهای خاص و عجیبغریبی مثل pmulhrsw وجود داره، کامپایلر همیشه انتخابهای درستی نمیکنه. دولوپرهای FFmpeg هم میگن: «باشه، خودمون درستش میکنیم.» نکته مهم اینه که لزوماً کد C مشکل نداره! این رفتار کامپایلر تو مرحله بهینهسازیه که گاهی خودش دردسر درست میکنه.
این اولینبار نیست FFmpeg از اسمبلی برای گرفتن نهایت قدرت سختافزار استفاده میکنه واین همون بحث معروف چند وقت پیشه که چرا پلیر dav1d که چندتا آدم معمولی ساختنش، بعضی جاها از libgav1 گوگل بهتره. جواب همون همیشگیه: وقتی دقیق میدونی چی میخوای و خودت دستی کد اسمبلی رو مینویسی، خروجی معمولاً از نسخهی تولیدشده توسط کامپایلر بهتره.
یه سوال هم که همیشه مطرح میشه اینه که «چرا این مشکلات رو به سازندههای کامپایلر گزارش نمیکنن؟» گزارش میدن، ولی تا نسخه جدید کامپایلر بیاد مدتها طول میکشه. یعنی عملاً بهترین کار اینه که خودشون همزمان دست به آچار باشن و مشکل رو دور بزنن.
برای همین پروژههایی مثل FFmpeg اینقدر ارزشمندن. از یه طرف همیشه تو بهینهترین حالت ممکنه، از یه طرف دیگه همین مواردی که پیدا میکنن عملاً به کل کامیونیتی C و کامپایلرها سود میرسونه و باعث میشه ابزارهایی که همه استفاده میکنن، کمکم بهتر بشن.
📺Source
📡openpcb
9 214
Repost from N/a
📣ثبتنام «بوتکمپ دواپس (DevOps)» آکادمی همراه اول آغاز شد!
🔸در دنیای توسعه نرمافزار، سرعت بالا بدون زیرساخت قابلاعتماد فقط یک توهم است!
دواپس (DevOps) همان مهارتی است که فاصله بین «توسعه» تا «تحویل موفق محصول» را به حداقل میرساند. 🚀
💎دواپس (DevOps) را عملی یاد بگیرید:
🔸استقرار سریع و مطمئن نرمافزارها: بدون نگرانی از خطاهای انسانی یا مشکلات محیطی.
🔸ساخت محیطهای مقیاسپذیر با Docker و Kubernetes: پروژههایتان را بهراحتی کانتینرایز و مدیریت کنید.
🔸اتوماسیون CI/CD: هر تغییر کد، خودکار تست و به محیط اجرا منتقل شود.
🔸مدیریت زیرساخت با IaC: همه چیز را با کد قابل نسخهبندی و قابل تکرار کنید.
🔸مانیتورینگ و نگهداری واقعی سرویسها: از سلامت سرویسها مطمئن شوید و مشکلات را سریع حل کنید.
این بوتکمپ دقیقاً برای شما طراحی شده است. 💠
⏰۱۷۰ ساعت | آموزش نیمه حضـوری
🎓همراه با ارائه گواهینامه آکادمی همراه اول
✅ همراه با فرصت استخدام در گروه همراه اول
✅ آموزش توسط اساتید برجسته دانشگاه و صنعت
✅ امکان ثبتنام به صورت اقساطی
⚠️ ظرفیت: محـدود🌐پیشثبتنام رایگان: 🔗 https://l.hamrah.academy/z12 ⭐️ @Hamrah_Academy | آکادمی همراه اول
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
