uk
Feedback
Multaqa-😍 الملتقى 💖

Multaqa-😍 الملتقى 💖

Відкрити в Telegram

كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم ‏يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a

Показати більше
4 203
Підписники
-224 години
-187 днів
-7630 день
Архів дописів
لمـاا تسمع اسـم النبي وتصلي علييه داا توفيق من ربنـا مش شطـااره منڪ . د/ محمد الغليظ 🤍.

سادة البلاد وقادتها، شـ..ـهداء يشهد التاريخ لهم.

عاوزين ننورماليز كلمة " مَارتحتش " كَ رد مُقنع وكافي ع سؤال " عملت كده ليه .؟ " سواء قطعت علاقة ، بعدت عن شخص ، مشيت من مكان ، شغل مَكملتش فيه ، خروجة لغيتها ، قرار غيّرتُه .. محتاجين نفهم إن الراحة النفسية أهم من مليون سبب وتحليل ومُبرر .")

الفجوة اللي بتكبر بينك وبين صحابك كل يوم نتيجة انشغالكم وسُنة الحياة اللي بتاخد الناس في دوامتها، وفجأة بتتحول من مشاركة أحداثك اليومية معاهم لمجرد محاولات لوصل الودّ بسؤال عابر. من احزن الحاجات في العالم

https://whatsapp.com/channel/0029VanehCDEwEk1VcXsNL1o لينك القناة يا شباب

الحمد لله عملنا قناة الواتساب لو حابب تنضم معنا وصلنا ٥٠٠ ومحتواهاا غير محتوى التلجرام عاوزين كل الناس اللى هنا هناك

البنات كلها بقت شبه بعضها يعنى مُش صعب ع فكره نلبس ضيق ونحط full makeup .. مُش صعب نخليك تنبهر بالـ style و heels .. مُش صعب تشوفني perfect مفيش فـ شكلي ولا غلطه ، مَبقاش في بنت مَبتعرفش تلبس وتبين انها بنت ناس ونضيفه ، المشكله ان النضافه مُش فلوس وشكل ، ممكن يكونوا مُهمين بس الأصعب من انك تلاقي بنت حلوه و style ؛ انك تلاقي واحده نضيفه وحلوه من جواها ، بنت ناس في اخلاقها ونيتها ولسانها وكلامها .. عارفه الحرام والحلال ؛ فتتقي ربنا فيك وفي نفسها ، الشكل مُش هيدوم لأنك مُجرد ما تتعود عليه هتزهق منه لكن الطيبه والرحمه والطبع المُحترم عمرهم ما بيزهقوا.

‏مرة واحد صاحبي كاتب قالي ملحوظة ان البنات بس هما اللي واخدين بالهم منها، وأول مرة أسمع راجل يعترف بيها، قالي مشكلة ٩٠٪ من رجالة مصر أمهاتهم، مخلوش حد فيهم يشيل آي مسئولية في بيوتهم، دوول حتى ما معلموش حد فيهم يحطوا طبقهم في الحوض فإنتى عايزة واحد ‏مش عارف عواقب ان طبقه يفضل على ترابيزة السفرة يعرف يشيل مسئوليتك أنتي وولاد وبيت؟ يا أمهات ما تصحيش من النوم علشان تسخني الأكل لأبنك ما تخليهاش حاجة عادية أنه يطلب من الست اللي بتساعدكم في البيت تجيبله كوباية المياه لو سافرتي المفروض ابنك يعرف يشغل الغسالة علي هدومه ‏وينشر عادي ، مش صح انك ترجعي من السفر تلاقي وحش سبت الغسيل التهم البيت ، ابنك المفروض هو اللي يفتح الباب. ابنك المفروض يقف مع العمال مش انتي ولا اخته علشان هو نايم يا إما هيتجوز ست ويقولها مش بحب وقفة العمال وتبقى شايفاه مش راجل يا ستات، ما تخربوش على ولادكم بدلعهم ‏علشان الستات بقوا بيعرفوا يستغنوا عن الرجالة من كتر ما الرجالة بقت عالة علي الستات الراجل عنده مسئوليات ودور في بيته ودي حاجة لا تقلل ولا تنتقص منه علموا ولادكم يبقوا رجالة. يا إما في بنت هتدعي عليكي وأنتي عارفة دعوة الولية بترشق ازاي مساء الفُل على الستات اللي بتعرف تربي رجالة.

"طبيبة أنتي و الطاء حاء ونهاية ياء ملكية ، لكن لسوء حظي حلوة أنتي و قبل التاء فاء."

https://www.facebook.com/share/1HHi6GGxgX/ فشل التهجير وعاد أهل الشمال بيوتهم 🫡♥️ ادخل شوف ومتع عينك

أنا بحب صحابي أوي بجد بيحسسوني إني الأفضل و الأجمل دايمًا و كل واحده منهم ليها دور ف حياتي و قادره إنها تصلح حاجه فيا و حقيقي ف وجودهم أنا مش محتاجه لثيرابيست

‏انا خايف من الموت بس مش علشان هسيب أهلي والناس اللي بحبها.. ده اها هيزعلني، انما الخوف الحقيقي من لقائه، وازاي هقضي أول ليلة في القبر؟ بسال نفسي هل هيشفع الخوف ده ليا؟ هل هيشفع لي دعائي ؟ والله يا رب.. إن أغلى أمنياتي، أن يكون أسعد أيامي يوم ألقاك فيه.. ويهون كل شيء بعدها

‏"خُذنِي للحَّرمِ إِنِّي هَدَّنِي التَّعبُ"

القسام واحتفالات تسليم الأسرى
القسام واحتفالات تسليم الأسرى

‏اتكلم ولا يهمك انا بقبل كل انواع النقد اتمنى انت كمان تكون بتقبل كل انواع الشتيمة

‏هو عادي من حقنا خالص نبعد عن أي حد لمجرد إننا مش مرتاحين حتى لو مفيش أسباب بس نكون واضحين إنما جو إن الدنيا جاية عليا وحجج ودور الضحية اللي بيتعاد كل مرة (وبتلاقيه عايش حياته عادي وزي الفل وفي تواصل مع الناس) مش مكسوف يا حبيبي وأنت بتقل من نفسك عشان مش عندك الشجاعة تنهي علاقة؟

و الله تبقى برنس لو ماشي في الدنيا مش في دماغك الناس؛ فلان بيحبك- شكرًا. فلان بيكرهك- و ماله. فلان بيقول عنك قصايد شعر- و الله يُشكر. فلان بيلعن اليوم اللي شافك فيه- ميضرش. ماشي بنور الله مش شايل ضغينة ولا كره لحد؛ اللي بيقرب ميشوفش منك غير الخير و اللي واخد فكرة غلط سايبه واخدها؛ ناضج واعٍ عارف إن الحب و الكره بين إيدين اللي خلقك و هو أعلم بنيتك.

اوعى تبطل سعى وجرى حتى لو حسيت ان الابواب مقفوله اجتهد واتعب اللهم رزقا حلالا طيبا

من علامات النضج انك هتحب السمك والسبانخ والبط وهتاكل من التورته الفانيليا مش الشوكولاته هتحب قعده البيت اكتر مش هتتصور كتير مش هتقدر ترد ع المكالمات هتحب ام كلثوم خلقك هيبقي ضيق هتشتم طول الوقت حتي لو ف سرك مش هتقدر تروح افراح ورحلات و بتاع الكنبه هتبقي صديقك المفضل

اى مشكلة مكتوبة بالفرانكو بعرف ان فيها اقل حاجه ٣ كبائر