uk
Feedback
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙

🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙

Відкрити в Telegram
1 059
Підписники
-224 години
Немає даних7 днів
+1830 день
Архів дописів
«از جمله وظایف فرشتگان این است که اعمال فرزندِ آدم را می‌نویسند؛ به‌گونه‌ای که بر هر انسانی دو فرشته گماشته شده است: یکی در سمت راست او و دیگری در سمت چپ او. اما این‌که دقیقاً کجا قرار دارند؟ برخی گفته‌اند بر شانه‌ها هستند، برخی گفته‌اند زیر چانه‌اند، و برخی گفته‌اند بر دندان‌های آسیاب قرار دارند؛ و همهٔ این‌ها دلیلی ندارد. ما ایمان داریم که آن دو در سمت راست و چپ هستند، اما این‌که دقیقاً کجا هستند؟ الله متعال داناتر است.» 📚شرح الأصول الثلاثة، شیخ صالح سندی حفظه‌الله.

«در میان برخی از مردم مشهور شده است که نام مَلَکُ‌الموت «عزرائیل» است؛ اما این نام‌گذاری صحیح نیست و نه در قرآن ثابت شده و نه در سنت. بلکه نام درست همان است که در قرآن آمده است: ﴿بگو:فرشته مرگ که بر شما گماشته شده، جانتان را می‌گیرد﴾ [سجده: ۱۱]. پس نام او مَلَکُ‌الموت است. همچنین مشهور است که «رضوان» خزانه‌دار بهشت است، اما این نیز به‌طور صحیح از پیامبر ﷺ ثابت نشده است.» 📚شرح الأصول الثلاثة، شیخ صالح سندی حفظه‌الله. https://t.me/DrAhmadSayad

✍امام ابن‌قیم رحمه‌الله فرمودند: «مؤمن در انجام اذکار و عبادات، هیچ سختی و تکلیفی احساس نمی‌کند و برای او این عبادت، تکلیف نیست؛ زیرا آنچه را که مخلصانه و از روی محبت انجام می‌دهد، در خدمت محبوب، شیرین‌ترین و خوشایندترین کار برای اوست و هیچگاه آن را تکلیف نمی‌بیند. زیرا در مفهوم «تکلیف» اجبار و مشقت وجود دارد که بر مکلف تحمیل می‌شود. الله متعال دستورات و نهی‌های خود را با نام‌هایی چون وصیت، عهد، موعظه و رحمت نامیده است و تنها در جنبه‌ی نفی، از لفظ «تکلیف» استفاده کرده است، همانند آیه‌ی شریفه: ﴿لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا﴾ [بقره: ۲۸۶].» 📚 مدارج السالكين ج ۳، ص ۱۵۷ https://t.me/DrAhmadSayad

✍امام ابن‌قیم رحمه‌الله فرمودند: «مؤمن در انجام اذکار و عبادات، هیچ سختی و تکلیفی احساس نمی‌کند و برای او این عبادت، تکلیف نیست؛ زیرا آنچه را که در مخلصانه و از روی محبت انجام می‌دهد،شیرین‌ترین و خوشایندترین کار برای اوست و هیچگاه آن را تکلیف نمی‌بیند. زیرا در مفهوم «تکلیف» اجبار و مشقت وجود دارد که بر مکلف تحمیل می‌شود. الله متعال دستورات و نهی‌های خود را با نام‌هایی چون وصیت، عهد، موعظه و رحمت نامیده است و تنها در جنبه‌ی نفی، از لفظ «تکلیف» استفاده کرده است، همانند آیه‌ی شریفه: ﴿لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا﴾ [بقره: ۲۸۶].» 📚 مدارج السالكين ج ۳، ص ۱۵۷ https://t.me/DrAhmadSayad

🎥کلیپ تصویری شماره(2677) موضوع:نشانه‌ی ایمان 🎥 الشیخ محمد ضیایی رحمه الله 📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد @abo_abdol_halim •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔷[با ما همراه باشید] 🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙 https://t.me/DrAhmadSayad شعبه (١) https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i شعبه (٢) https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq

✍️امام شاطبی رحمه الله می‌گوید: از نشانه‌های خوشبختی بنده این است که: طاعت برایش آسان شود و کارهایش موافق با سنت باشد و با اهل صلاح دوستی کند و با برادرانش خوش رفتار باشد و نسبت به خلق الله متعال نیکی ورزد و به امور مسلمانان توجه نشان دهد و نسبت به وقت خود حساس باشد. 📚(الاعتصام: ۲/ ۱۵۲) https://t.me/DrAhmadSayad

🎥کلیپ تصویری شماره(2676) موضوع:قصیده (بُرده) بوصیری سرشار از شرک و غلو است 🎥 الشیخ صالح الفوزان حفظه‌الله 📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد @abo_abdol_halim •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔷[با ما همراه باشید] 🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙 https://t.me/DrAhmadSayad شعبه (١) https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i شعبه (٢) https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq

«اطاعت و نیکی، نفسِ انسان را بزرگ می‌کند، به آن عزّت می‌بخشد و آن را بالا می‌برد؛ تا جایی که به شریف‌ترین، بزرگ‌ترین، پاک‌ترین و والاترین مرتبه می رسد، و با این همه، در برابرِ الله متعال خوارترین حقیرترین و کوچک‌ترینِ چیزهاست؛ و همین خواری در برابر الله برای او این عزّت، شرافت و رشد را به ارمغان آورده است.» علامه ابن القیم رحمه‌الله 📚 الداء والدواء، ص ۱۸۹ https://t.me/DrAhmadSayad

🎥کلیپ تصویری شماره(2675) موضوع:علم میراث پیامبران است هر کس آن را برگزیند، نصیب فراوان برده است. 🎥 الشیخ عبدالرزاق البدر حفظه‌الله 📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد @abo_abdol_halim •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔷[با ما همراه باشید] 🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙 https://t.me/DrAhmadSayad شعبه (١) https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i شعبه (٢) https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq

«رازِ این مسئله آن است که طاعت، موجبِ نزدیکی به پروردگار می‌شود؛ و هرچه این نزدیکی شدیدتر گردد، اُنس و آرامش دل نیرومندتر می‌شود. و معصیت، سببِ دوری از پروردگار است؛ و هرچه این دوری بیشتر شود، وحشت و بیگانگیِ دل قوی‌تر می‌گردد.» ابن قیم رحمه‌الله 📚الداء والدواء، ص ۱۸۳ https://t.me/DrAhmadSayad

✍امام ابن قیم رحمه‌الله می‌فرماید: «گوش‌دادن به قرآن، از برترین اعمال نیک و صالح است.» 📚 إعلام الموقعين (جلد ۴، صفحه ۱۳۹) https://t.me/DrAhmadSayad

✍امام ابن قیّم رحمه‌الله می‌فرماید: «گوش‌دادن به قرآن، از بهترین اعمال صالح است.» 📚 إعلام الموقعين، ج ۴، ص ۱۳۹ https://t.me/DrAhmadSayad

📌شیخ‌الاسلام ابن تیمیه رحمه‌الله می‌فرماید: «خواندن قرآن آن‌گونه که دستور داده شده، ایمان بزرگی در دل ایجاد می‌کند، یقین انسان را بیشتر می‌ کند، به دل آرامش می‌بخشد و سبب شفا می‌شود.» 📚الفتاوى 283 / 7 https://t.me/DrAhmadSayad

✍ابو‌الدرداء رضی‌الله‌عنه می‌گوید: «آیا شما را از نشانهٔ انسانِ خردمند آگاه نکنم؟در برابر کسی که از او بالاتر است فروتنی می‌کند،و کسی را که پایین‌تر از اوست خوار و حقیر نمی‌شمارد.» 📚 الأذكياء، ابن‌الجوزی (ص ۱۴) https://t.me/DrAhmadSayad

✍ابن‌قیم رحمه‌الله تعالی می‌فرماید: «هنگامی که الله نعمت خویش را بر بنده‌اش کامل می‌کند، رحمتش را بر او فرو می‌ریزد، اسباب کمال و بهره‌مندی او را در ظاهر و باطن به سویش می‌آورد، و جامه‌های احسان خود را بر تنش می‌پوشاند؛ به او گوش و چشم و دل می‌بخشد، او را می‌آموزد، توانمندش می‌سازد، به حرکتش درمی‌آورد، تدبیرش می‌کند و قدرتش می‌دهد؛ استفاده از هم‌نوعانش را برایش ممکن می‌سازد؛ اسب‌ها و شتران را مسخر او می‌گرداند؛ او را بر جنبندگان آب مسلط می‌کند؛ پرندگان را از آسمان برایش فرود می‌آورد؛ درندگان سرکش را مغلوب او می‌سازد؛ توان حفر رودها، کاشت درختان، شکافتن زمین، برافراشتن بناها،چاره‌اندیشی برای همه نیازهایش، و دوری و محافظت از آنچه به او زیان می‌رساند را به او می‌دهد؛این بندهٔ بیچاره گمان می‌برد که سهمی از پادشاهی دارد، و برای خود در کنار الله نوعی مالکیت و سلطه قائل می‌شود؛ دیگر خود را با آن نگاه نخستین نمی‌بیند، و حالت پیشینِ نابودی، فقر و نیازمندی خویش را فراموش می‌کند؛ تا جایی که گویی آن فقیرِ نیازمندِ درمانده هرگز خودِ او نبوده، بلکه شخصی دیگر بوده است. 📚 طريق الهجرتين، ۱/۱۴ https://t.me/DrAhmadSayad

🎥کلیپ تصویری شماره(2674) موضوع:عزیزترین کسانت تو را رها خواهند کرد 🎥 الشیخ محمد سعید رسلان حفظه‌الله 📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد @abo_abdol_halim •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🔷[با ما همراه باشید] 🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙 https://t.me/DrAhmadSayad شعبه (١) https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i شعبه (٢) https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq

بدان که در علم، میان مرد و زن تفاوتی نیست؛ و بدان که الله همان‌گونه که به وسیلهٔ مرد سود می‌رساند، به وسیلهٔ زن نیز سود می‌رساند. حتی اگر زن نتواند برای زنان دیگر سخن بگوید و به آنان آموزش دهد، دست‌کم فرزندانش را در خانه تعلیم می‌دهد؛ و چه‌بسا یکی از آنان باشد که الله به وسیلهٔ او به این امت نفعی بزرگ برساند. پس این‌که زن مسلمان، همسر و مادر و مدیر خانه باشد و در عین حال، طالب علم نیز باشد، امری محال نیست؛ بلکه نیازمند اراده و عزم راسخ است، و توفیق از جانب الله است. ابن جوزی رحمه‌الله 📚 [أحکام النساءصفحه۲۳۷] https://t.me/DrAhmadSayad

بدان که در علم، میان مرد و زن تفاوتی نیست؛ و بدان که خداوند همان‌گونه که به وسیلهٔ مرد سود می‌رساند، به وسیلهٔ زن نیز سود می‌رساند. حتی اگر زن نتواند برای زنان دیگر سخن بگوید و به آنان آموزش دهد، دست‌کم فرزندانش را در خانه تعلیم می‌دهد؛ و چه‌بسا یکی از آنان باشد که الله به وسیلهٔ او به این امت نفعی بزرگ برساند. پس این‌که زن مسلمان، همسر و مادر و مدیر خانه باشد و در عین حال، طالب علم نیز باشد، امری محال نیست؛ بلکه نیازمند اراده و عزم راسخ است، و توفیق از جانب الله است. ابن جوزی رحمه‌الله 📚 [أحکام النساءصفحه۲۳۷]

ماه رجب کلید خیر و برکت است. رجب، ماه کاشت است، شعبان ماه آبیاری، و رمضان ماه برداشت. و گفته‌اند: رجب، روزهای رویش است؛ شعبان، روزهای شاخه‌زدن؛ و رمضان، روزهای برداشت میوه. صفحهٔ سیاهِ گناهانت را در رجب سفید کن با عمل صالحی که از آتش نجات می‌بخشد. ماه حرامی از ماه‌های حرام آمده است، وقتی کسی در آن از الله دعایی بخواهد، ناکام نمی‌ماند. خوشا به حال بنده‌ای که در این ماه عمل خود را پاک کند، و از زشتی‌ها و شک و تردید خودداری نماید. استفاده از فرصت برای عبادت در این ماه، غنیمت است، و بهره‌گیری از زمان آن برای طاعات، فضیلتی بزرگ دارد. 📚 معارف الإنعام، ابن المبرد، صفحه ۹۵ https://t.me/DrAhmadSayad

📌امام ابن قیم رحمه‌الله می‌فرماید: ای گام‌های صبر!بار را بر دوش بگیرید و استوار بمانید،که از این راه تنها اندکی باقی مانده است. 📚الفوائد،صفحهٔ۷۸ این سخنِ ابن‌قیم رحمه‌الله یادآورِ لحظات پایانیِ راه است؛ زمانی که خستگی به اوج می‌رسد، اما مقصد بسیار نزدیک است. او صبر را به «گام‌ها» تشبیه می‌کند تا بفهماند همان‌گونه که راه با پا طی می‌شود، رسیدن به هدف نیز تنها با صبر ممکن است. پیام این کلام آن است که مؤمن نباید در آخرین مراحل راه سست شود؛ زیرا اندکی استقامتِ بیشتر، او را به آرامش و پاداشی بزرگ و ماندگار می‌رساند. https://t.me/DrAhmadSayad