LIBANIRAN
Відкрити в Telegram
کامل ترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی پیرامون مسائل لبنان 🇱🇧 در این پایگاه به موضوعات مختلف لبنان پرداخته شده است. برای تماس با ادمین به سایت مراجعه فرمایید. Libaniran.com
Показати більше7 570
Підписники
+324 години
+357 днів
+2230 день
Архів дописів
7 570
Repost from از فرمانیه تا ضاحیه
#مستند
روایت همسر «ابوعباس» از اسارت همسر تا آوار شدن خانهاش در ضاحیه بیروت در رادیو فرهنگ
خانم دکتر «بُشری سعد» همسر لبنانی برادر عزیزم «محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی، روز پنجشنبه ناگفتههایی تکاندهنده از اسارت همسرش توسط نیروهای آمریکایی، ماجرای موشکباران و نابودی خانهشان در ضاحیه بیروت و پیوند ناگسستنی قلبی میان ملت ایران و لبنان را روایت میکند.
خانم سعد در این مستند رادیویی طی گفتوگو با محمد حسین امیدی، تصویری واقعی از مقاومت، ایثار و ایستادگی مردم لبنان ارائه میدهد؛ زنی که به تعبیر خود «پای شاخههای زیتون قد کشیده و کوچهپسکوچههای ضاحیه را بهتر از هر کسی میشناسد» و اکنون چند سال است که در فراق همسر اسیرش به سر میبرد.
همسر ابوعباس در این برنامه به طریقه آشنایی و ازدواج خود همچنین چگونگی ربوده شدن محمدرضا نوری و ماجرای بمباران خانهشان در ضاحیه بیروت توسط رژیم صهیونیستی اشاره میکند؛ خانهای که ارتش تروریستی اسرائیل با انتشار نقشهای مدعی شده بود «انبار موشکهای حزبالله» است! دکتر بشری سعد با خندهدار خواندن این ادعا میگوید:
آنجا فقط سرپناه کوچک خانوادهای بود که مرد خانهشان مدتهاست در اسارت آمریکاییها به سر میبرد؛ خانهای باصفا که عطر قورمهسبزی ایرانی و برنج شمالی در آن میپیچید و چشمانتظار بازگشت ابوعباس رزمنده مدافع حرم بود تا دوباره همه را دور خود جمع کند.
بشری سعد روایت عجیبی از تماس تلفنی خود با همسر اسیرش پس از نابودی خانهشان دارد: وقتی تلفنی به ابوعباس خبر دادم که خانهمان در ضاحیه آوار شده و با خاک یکسان شده است، او حتی خم به ابرو نیاورد و صبوری کرد؛ اما روزی که شنید سید حسن نصرالله سید مقاومت به شهادت رسیده است، از درون زندان زنگ زد و فقط هایهای گریه کرد و از شدت داغ این مصیبت، کلمهای نتوانست بر زبان بیاورد.
عروس لبنانی ایران در بخش دیگری از این مستند، با تمجید از حضور گروههای جهادی ایرانی در کنار جهادگران لبنانی در ضاحیه بیروت، پیام تشکر و محبت عمیق مردم لبنان را به ایرانیان ابلاغ کرد.
«محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی در ساعت ۳ بامداد سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ در منطقه زیونه بغداد توسط نیروهای نیابتی آمریکایی ربوده میشود.
علاقهمندان به شنیدن این مستند رادیویی پرفراز و نشیب و آگاهی از آخرین وضعیت پرونده اسارت محمدرضا نوری (ابوعباس)، میتوانند روز پنجشنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۵:۳۰، برنامه «مستند فرهنگ»را روی موج افام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ و برنامه کاربردی ایرانصدا دنبال کنند.
#دوست #ابوعباس #لبنان #رادیو #مستند #اسیر #همسر
پخش اول مستند به غصه میخندیم
┄┅┅┅❁🇮🇷◉◉🇱🇧❁┅┅┅┄
🇮🇷 از فرمانیه تا ضاحیه 🇱🇧
✍#محمد_حسین_امیدی
👉 @MH_OMIDI
7 570
روحانی مسیحی به علت دفاع از مقاومت مجازات شد
پدر میشال روحانا پس از دفاع از مقاومت مورد غصب رهبانیت انطونی قرار گرفت و او را از حضور در برنامهها منع کردند.
وی اخیرا گفته بود وقتی دولت وجود ندارد چطور سلاح را چطور به دولت تحویل دهیم؟
ما تصمیم را به کسی که تصمیمگیر نیست نمیدهیم و حزبالله موجب شد لبنان در عرصه بین الملل دیده شود.
مقامات واتیکان و کلیسا همیشه در مقابل جنایتهای صهیونیستها سکوت کرده یا موضعی نرم اتخاذ کرده و حتی از حقوق مسیحیان در قدس بطور جدی حمایت نمیکند.
برخی کاربران مسیحی آمریکا پرست و اسراییل پسند ضد مقاومت، علیه وی زبان به یاوه گویی و فحاشی گشودند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
خلیل نصرالله کارشناس لبنانی امور منطقه در واکنش به اقدام خیانتکارانه چند نماینده لبنانی نوشت:
میزان تناقض این گروه خیلی زیاد است.
جلوی پروازهای ایران به لبنان را گرفتند و همه میدانند بهانه آنها انتقال پول به لبنان بود.
ایران پس از ۲۰۲۴ مبالغی برای بازسازی لبنان پیشنهاد داد اما دولتی که اینها حمایتش میکنند همراهی نکرد.
امور زیاد دیگری رخ داد از جمله همراهی با واشنگتن که مخالف بازسازی بود و آن را به خلع سلاح مشروط کرد.
اما الان عریضه نوشتهاند و خواستار غرامت بابت خرابی هایی شدند که اسراییل ایجاد کرد!
عریضه ننوشتند که از اسراییل غرامت بخواهند!
اینها چه آدمهایی هستند؟
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
ثبت قلعههای تاریخی خود در یونسکو
لبنان تازه یادش افتاده تا قلعههای تاریخی جبل عامل را ثبت جهانی کند.
وزیر فرهنگ لبنان گفت تقاضای ثبت قلعههای جبل عامل خصوصا قلعه شقیف به عنوان میراث بشری به یونسکو تقدیم شد.
با این حال اسراییل به هیچ قانون بین المللی پایبند نیست و اتفاقا اصرار دارد تاریخ ملتها را نابود کند تا تاریخ ساختگی خودش را به دیگران قالب کند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
افزایش دمای بیسابقه در فرانسه و قطع برق منازل
در پی افزایش بیسابقه دما در فرانسه، برق اقلا ۶۷ هزار منزل قطع شد و مردم به رودخانهها و حوضچههای آب پناه بردند.
به گزارش رسانهها ۱۸ نفر از گرمازدگی فوت شدند از جمله دو کودک که در ماشین خانواده خود بیهوش شدند.
همچنین بیش از ۴۰ مورد غرق شدن به خاطر آبتنی در مناطقی که نظارت و مجوز ندارند گزارش شده است.
اعلام شد فرانسه اکنون از ۹۸٪ دیگر مناطق کره زمین گرمتر است.
آنها که راضی بودند ترامپ درهای جهنم را به روی ایران باز کند و حمایت و همراهی کردند، اکنون ذرهای از مزه جهنم را میچشند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز
امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتشبس ناشی از توافق اخیر را نقض کرد
تنها دقایقی پس از تهدید نماینده ایران در سازمان ملل (که گفته بود اگر اسراییل توافق را به هر شکلی نقض کند ایران پاسخ خواهد داد) رژیم صهیونیستی به نبطیه حمله کرد.
در این حمله دو جوان لبنانی به نام محمد امهز و ساجد الحاج علی شهید شدند.
همچنین یک نارنجک صوتی به سمت لودری که در محله به آواربرداری مشغول بود شلیک کردند.
این افراد نظامی و عضو حزبالله نبودند و تلاش داشتند اجساد مردم شهید را از زیر آوار بیرون بکشند و راهها را باز کنند.
همچنین در نقض آشکار آتشبس به سوی مردمی که در روستای حداثا برای دفن به قبرستان رفته بودند آتش گشود.
در ادامه، پهپادکهای ارتش تروریستهای اشغالگر، در حومه برعشیت و حومه عیتا الجبل اقدام به پرتاب نارنجک صوتی کردند.
پس از آن هم یک خودروی پارک شده در حومه برعشیت توسط پهپاد منفجر شد.
حزبالله اندکی پیش در بیانیهای گفت: شلیک دشمن به شهروندان نقض آشکار آتشبس است که ما تا کنون به آن پایبند ماندهایم.
شهرداری نبطیه هم اعلام کرد در حی الدیر کار شروع شده بود که گلولههای انفجاری (سرجنگی در بدن منفجر میشود تا هدف قطعا بمیرد) شلیک شد که موجب شهادت دو جوانی شد که برای خدمت به شهر و اهالی آمده بودند و تعدادی دیگر که به شهرداری برای باز شدن راهها کمک میکردند مجروح شدند.
اگر عنایت الهی نبود گروهی از اهالی که با لودر فاصله داشتند، قتل عام میشدند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
لبنان خواستار غرامت شد، اما نه از آمریکا و اسراییل، از ایران!
تعدادی از نمایندگان مجلس لبنان به ساختمان نخست وزیری رفته و عریضهای به نخست وزیرِ آمریکایی لبنان دادند که طرح قانون «الزام مطالبه دولت لبنان از ایران برای پرداخت غرامت ضررهای جنگ لبنان» را پیشنهاد کردند.
نمایندگان نوکر آمریکا عبارتند از غسان حاصباني، أشرف ريفي (سردار تروریسم داعشی)، جورج عقيص، فؤاد مخزومي، ميشال دويهي، سليم الصايغ، ميشال معوّض، و رازي الحاج.
(این افراد و امثال آنها سالها حزبالله را به ترور مقامات مخالف متهم کردند اما بدون هیچ ترسی دشمنی میکنند)
درحالی که جنگ اخیر ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان با قصد و نقشه قبلی و با استفاده از سلاح و مهمات و همکاری آمریکا بوده، نوکران و جیره خوران آمریکا در لبنان، از ایران که به مقاومت مردم لبنان کمک کرده است شکایت دارند!
چنانکه اهالی ساختمانی که دچار حریق شده، از آتشنشانی بابت آتش گرفتن خانهشان شکایت کنند و غرامت بخواهند!
قبلا گفته بودم، واضح است اگر در جنگ پیروز نشویم باید خسارت کشورکهای عربی را بدهیم. ادعای پیروزی و بازیهای رسانهای هم بدهی را لغو نخواهد کرد.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
تشییع شهید کارلوس روجیه عبدالملک دیروز در ضاحیه بیروت انجام شد
او قبلاً مسیحی بود و از مجالس محرم به شیعیان نزدیک شد و در مراسم و موکبهای محرم حضور داشت و در ایام محرم به کاروان شهدا پیوست.
کارلوس در دفاع از لبنان و مردم در جنوب لبنان توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.
هیچ کدام از رسانهها و شبکههای لبنانی وابسته به آمریکا و عربستان، هیچ خبری در مورد شهادت و تشییع وی و همدردی مادران شهدا با مادر مسیحی کارل منتشر نکردند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
شبکه کان عبری اعلام کرد حزبالله از ابتدای از سر گیری درگیری در ماه مارس گذشته، بیش از ۷۲۸۵ موشک و پهپاد به اسراییل پرتاب کرده است.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
نابودی منازل مردم لبنان به بهانه مبارزه با تهدید مقاومت
اشغالگران متجاوز بیش از ۱۱ هزار ساختمان را در جنگ اخیر لبنان نابود کردهاند.
به گزارش afp حملات صهیونیستها حدود ۱.۸۳ میلیارد دلار به ساختمانهای جنوب لبنان ضرر وارد کرده است.
مقاومت مردمی لبنان به علت تجاوزها و ظلمها و جنایتهای تروریستهای صهیونیست ایجاد شد و برچسب سازمان تروریستی برای گروهی از مردم که ساکنان سرزمینهای جنوب لبنان هستند، فقط تلاشی برای وارونه کردن واقعیت است.
برای همین هم مقاومت نه با ضربات نظامی نه با توافقهای سیاسیون وابسته، از بین نخواهد رفت، مادامی که خطر رژیم توسعه طلب نژادپرست ادامه دارد.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
ترافیک سنگین بازگشت مردم به جنوب
در پی آرامشش که با فشار ایران ایجاد شده، مردم در حال بازگشت به منازل خود هستند.
خاک مقدس جبل عامل کشش و جاذبهای دارد که نه تنها مردم و ساکنان جنوب، که هر کسی در آنجا زندگی یا سفر کرده باشد را به سوی خود میکشد.
نیویورک تایمز درباره توافق در مورد جنوب لبنان نوشت:
به دستور مستقیم رییس ستاد، اختیارات فرماندهان ارتش اسراییل در لبنان کاهش یافته، و سربازان فقط در صورتی که با تهدید فوری مواجه بودند اجازه شلیک دارند.
شلیک به شهروندانی که درحال بازگشت به منازل هستند ممنوع است، در صورتی که به نیروهای اسراییل طوری نزدیک نشوند که ایجاد تهدید کند.
همچنین سربازان اجازه منفجر کردن منازل یا زیرساختهای داخل نوار امنیتی را بدون کسب اجازه قبلی از افسران بلندپایه ندارند.
برخلاف این ادعا، امروز رژیم صهیونیستی در شهر مرزی مارون الراس، ساختمانهای باقیمانده را منفجر کرد.
از آنجا که رژیم صهیونیستی نمیتواند مثل بچه آدم سر جایش بنشیند، پنج بمب صوتی به سمت نیروهای ارتش لبنان که در نزدیکی آنها بودند شلیک کرد. ادعای اسراییل این است که فقط با تهدید حزبالله مقابله میکند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
مرکاوا، مقبره متحرک
اجساد زغالی نظامیان متجاوز صهیونیستی هنوز در تانک نابود شده در جنوب لبنان بقیه مانده و دشمن نتوانسته به علت آتش مقاومت، به آنها نزدیک شود.
آنها تلاش دارند با ارتش لبنان هماهنگی انجام دهند تا این اجساد را به عقب برگردانند و مراسم تشییع و دفن را انجام دهند.
ارتش لبنان، پیش از آغاز پیشروی دشمن در کفرتبنیت، زودتر از مردم، عقب گرد کرد و بدون پیش فنگ و لحظهای درنگ، از آنجا گریخت.
صهیونیستها در ابتدا مدعی بودند تانک به علت نقصی فنی منفجر شده اما بعد اقرار کردند مقاومت آن را هدف قرار داده است.
آنها نمیفهمیدند چطور و با چه ابزاری تانک فرمانده گردان را نابود کرده است.
دشمن برای تحقیقات نیاز به عقب بردن لاشه تانک دارد که هنوز مقدور نیست.
کارشناسان دشمن احتمال میدهند تانک علاوه بر اصابت موشک کورنت، از در پشتی هم با یک پهپاد که موشک ضد زره با خود حمل میکردند مورد حمله قرار گرفته است. (شبیه انتقال سرجنگی توسط مبارزان فلسطینی روی تانک و انفجار آن)
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
موکب کوچک پسرکی در ضاحیه بیروت با دلی به بزرگی دریا
تخریب، ملتی را که از عاشورا درسِ بخشودن را آموخته شکست نمیدهد.
شعار پرچم موکب، ما ترکتک یا حسین است یعنی حسین تو را رها نمیکنم
و صادقانه در میان آوارهای ضاحیه مظلوم، بساط خود را چیده و محله را ترک نکرده...
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
جنگ با مومنان
سید حسن نصرالله گفته بود شما با فرزندان محمد و علی میجنگید ، شما با قومی میجنگید که ایمان کسی روی زمین، به اندازه ایمان آنها نیست.
7 570
روز پدر در لبنان
روز پدر در لبنان مصادف با اولین روز تابستان است، و روز مادر اولین روز بهار.
در روز پدر از پدرهایی که در کشیدند تا فرزندان ما در آغوش پدران آرام بگیرند تشکر میکنیم.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
7 570
عجیب اما واقعی! دزدی در ساختمان خیابان پاستور!
در ساختمانی در خیابان پاستور دزدی شد.
دزدهای خشن سابقهدار ضمن سرقت، دست به تخریب ساختمان و آسیب به ساکنان زدند و پیرمرد مالک ساختمان و عروسش را کشتند.
پسر مالک با دزدها درگیر شد و جلوی آنها را گرفت.
مدیر ساختمان و برخی ساکنان، به پسر مالک فشار آوردند که با دزدها درگیر نشود و تعهد دادند که دزدها دیگر دست به تخریب و آسیب نمیزنند!
❗️این داستان متاسفانه واقعی است❗️
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
