uk
Feedback
قلم سرخ

قلم سرخ

Відкрити в Telegram

Показати більше
9 683
Підписники
+124 години
+47 днів
-3730 день
Архів дописів
ما قاضی نیستیم در مقام تحلیل وضعیتی که اخیراً در خصوص بازداشت موقت آقای پژمان جمشیدی مطرح گردیده، یادآوری این نکته ضروری است که صرفِ بازداشت یا نسبتِ اتهام به شخص، به هیچ‌وجه موجب تحقق وصف "مجرم" نمی‌گردد. مطابق اصول مسلم آیین دادرسی کیفری، از جمله اصل برائت مقرر در ماده‌ی ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده‌ی ۴ قانون آیین دادرسی کیفری، هیچ فردی پیش از صدور حکم قطعی از مرجع صالح، مجرم محسوب نمی‌شود. بازداشت موقت صرفاً اقدامی احتیاطی است که به منظور تضمین حضور متهم در مراحل تحقیق و جلوگیری از تبانی یا فرار وی اعمال می‌شود و نه حکمی بر گناهکاری. از این‌رو شایسته است جامعه‌ی حقوقی و افکار عمومی در مواجهه با چنین اخبار و اتهاماتی، جانبِ تعقل و انصاف را نگه دارد و از داوری‌های عجولانه و غیرمستند خودداری ورزد. در عین حال، مصالح و حقوق شاکی و مدعی خصوصی نیز محترم و محفوظ است و مرجع قضایی مکلف به بررسی بی‌طرفانه ادعاهای آنان در چارچوب قانون است. فرآیند احراز عنصر مادی، معنوی و قانونی جرم، امری تخصصی و مبتنی بر ادله‌ی معتبر و ضوابط دقیق است؛ بدین سبب، انتساب عنوان مجرمانه فاقد پشتوانه قضایی صریح، نه‌تنها اخلاقاً مذموم بلکه از منظر حقوقی نیز می‌تواند موجب مسئولیت مدنی و حیثیتی باشد. در نتیجه، تا زمانی که حکم قطعی در خصوص انتساب جرم صادر نشده، رعایت اصل کرامت انسانی و احتراز از پیش‌داوری، ضرورتی بنیادین در حفظ سلامت قضایی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود. پیش قضاوت نکنیم.

اینانلو چه تلاشی داره برای مدیریت عاملی. چقدر حرفهایش شبیه درویش و وعده های اوست. تلاش بیهوده نکن

پروین توقع نداشت شاگردانش که در شرکت پیشکسوتان هستند -مشخصا مرتضی فنونی زاده- بابت عدم حضورش در تشییع زنده یاد شفقتیان او را بکوبند. دلخور شد، قهر کرد و از شرکت پیشکسوتان رفت.

زمانی برای بازسازی پرسپولیس ✍وحید دلپسند قهرمانی دو سال قبل، بازسازی تیم را به تاخیر انداخت‌. پرسپولیس از سال دوم یحیی، بی جهت به جنگ اصول جهانشمول فوتبال رفت. مقصر درویش یا جامعه هوادار یا بازیکن یا همه! مهم این که همه می دانستیم تیم دارد پا به سن می گذارد و شاکله آن همواره باید با جوانان با انگیزه و روی رنج سنی ۲۶ تا ۲۷ سال بسته شده باشد ولی به همین اصل اساسی و حرفه ای بی توجهی کردیم. پرسپولیس  پیرارسال هم که قهرمان شد در تمام طول فصل از رقیب عقب بود. مگر می شود سه فصل متوالی در نقل و انتقالات و بازسازی تیم ضعیف عمل کنید و انتطار تدوام قهرمانی داشته باشید؟! این نسل بازیکنان پرسپولیس را باید حلوا حلوا کرد که ده سال سلطان فوتبال ایران بودند اما هر نسلی پایانی دارد و امروز موعد پایان این نسل قهرمان فرارسیده و جامعه پرسپولیس باید  هوشمندانه و با صبوری و حمایت، به بازسازی تیم بپردازد. باشگاه بهتر است همین الان برانکو را به عنوان مشاور فنی استخدام کند و یک برنامه میان مدت سه ساله و بلند مدت ده ساله ازو بگیرد. برانکو امتحان پس داده است و فضای فوتبال ایران را می شناسد. مربی بعدی هم بپذیرد و با برنامه برانکو کار کند یا خودش برنامه ای بهتر بدهد که مورد تایید برانکو باشد. برانکو با توجه با شرایط سنی بالای ۷۰ شاید خیلی مناسب روی نیمکت نباشد اما قطعا می تواند معماری ابدی باشگاه باشد. اگر به فکر معماری درستی هستیم باید به پس از انتخاب یک مدیرعامل شایسته، معماری باشگاه را به دست یک کارآزمود و آزمون پس داده سپرد. انتخاب سرمربی بعدی را به برانکو بسپارید و او را با اختیار تام مسوول طراحی برنامه توسعه باشگاه کنید. ضرر نمی کنید

هاشمیان از فرصت بهره‌گیری دست آمده باید نهایت بهره را ببرد. ترس مقدمه پایان مربیگری او در ایران است. با این همه وینگر تیمت را ۴.۳.۳ بچین . نترس. از این بدتر نخواهد شد. تو و تیمت چیزی برای از دست دادن ندارید. پیام گلر. مرتضی، ابرقویی، کنعانی، میلاد دفاع.در این سیستم مدافعان بیشتر در نیمه خودی هستند و بودن هر مدافعی در دفاع کنار، کار را سخت نمی کند زیرا اولویت کار آنها دفاع است. امید، باکیچ، اورونوف خط میانی و صادقی ، علیپور و بیفوما در حمله. تیمت را تهاجمی بچین. داری به پایان کار مربیگری نزدیک می شوی و پرونده ات مثل نفراتی چون استیلی و منصوریان به بایگانی سپرده خواهد شد. بجنگ ، حتی اگر قرار است بروی جسور و شجاع برو ، آنچه در این هفته ها از تو دیده ایم رنگ و لعاب پرورش یک مربی آینده دار را ندارد.کار را برای خودت سخت تر نکن.

حدس خودم این بود که برانکو آن در شرایط خاص ایران و تهدیدهای جنگ و همه مسائل موجود ایران بیا نیست. او برای این کار انگیزه لازم را ندارد.

بنا که بر رفتن کادر شد غیر از آقا کریم همه باید بروند. آنالیزور و خارجی و داخلی. از دم یا علی. خوش آمدید

فجر:تغییر ساعت بازی فجر و استقلال به خاطر همزمانی با الکلاسیکو بود. به ما ربطی ندارد

تا تکلیف جانشین مشخص نشود کادر فنی تغییر نخواهد کرد موقت بازی های سال قبل استقلال ، دامن پرسپولیس را نگیرد

از رضا شاهرودی بعید بود این مصاحبه

استقلال بیانیه داده گفته ما روز چهارشنبه یک دیدار مهم و ملی با الوحدات اردن داریم..... مهم... ملی.... اردن....الوصل چی؟ مهم نبود؟ دستگرمی بود؟المحرق احیانا؟

برانکو در اواخر حضورش در پرسپولیس چندان با انگیزه نبود. آیا در برگشت احتمالی ، همان مربی فصول ابتدایی است یا گذر عمر او را تغییر داده؟ البته حضور او قطعی نیست

روز اول نوشتیم، ساپینتو تازه فهمید

تاجرنیا: هیچ‌گاه در هیچ مقطعی از ابتدای حضور آقای ساپینتو، موضوع عدم حضور یا قطع همکاری با ایشان مطرح نبوده است. تمام بحث‌هایی که اکنون مطرح می‌شود، بخشی از آن‌ها به نظر من مغرضانه است و بخشی دیگر ناشی از تلاش برخی افراد برای ایجاد جایگاهی شخصی در باشگاه است. پ.ن:شب دراز است و قلندر بیدار

photo content

احتمال اینکه در جلسه فردای هیئت مدیره ، تا جذب مربی خارجی، هاشمیان ابقا شود وجود دارد. آقا کریم موافق پذیرش سرمربیگری نه دائم و نه موقت نیست. باید دید آیا امکان حضور مربی خارجی وجود دارد یا خیر

با استعفای رضا درویش، پیمان حدادی سرپرست باشگاه پرسپولیس شد

چقدر هاشمیان تو کنفرانس ها اراجیف میگه

هاشمیان که همه چیز را گل و بلبل می دید و تیمش از نظر خودش کامل بود، تمام میخ های لازم را به تابوت مربیگری خودش کوبید تا برای همیشه پرونده اش بسته شود. او می تواند در تلویزیون کارشناس شود. بنشیند، فوتبال ببیند و تحلیل کند.

اخراج هاشمیان و بقای درویش بزرگترین خیانت به پرسپولیس است. هر دو باید همزمان بروند