uk
Feedback
3imar سیمار

3imar سیمار

Відкрити в Telegram

...

Показати більше
547
Підписники
Немає даних24 години
+27 днів
Немає даних30 день
Архів дописів

... چندتا از فیگورهای خوب عکاسی😂 @simar50 #طنز_عکاسی #لبخند

photo content

... شکست شاهانه در این روزها که مصادف با چهل و ششمین سالگرد سقوط حکومت شاهنشاهی است، دارم بخش‌هایی از " شکست شاهانه» نوشته مارتین زوئیس را می‌خوانم که جناب عباس مخبر ترجمه کرده است. حرف اصلی کتاب این است که سقوط شاه بیشتر به دلیل ضعف خودش و حکومتش بود تا قدرت مخالفان.به نظرم این حرف تا حد زیادی درست است.شاهنشاهی که در اکثر سالهای دهه‌ی هفتاد میلادی با قدرت هرچه تمام حکومت کرده و از همه‌ی امکانات مالی و تسلیحاتی برخوردار بود و حمایت همه‌ی قدرتهای خارجی را پشت سرش داشت و برای خودش ابرقدرتی بود ناگهان در یک سال پایانی حکومتش دستخوش ضعف و فتور شد؛ فتوری که شاید بخش عمده‌ی آن ناشی از بیماری سرطانی بود که شاهنشاه به آن مبتلا شده بود. کتاب سعی کرده دلایل ضعف و فتور یک سال پایانی حکومت شاه فقید را شرح دهد و ثابت کند که اگر وی دچار ضعف و تزلزل نشده بود می‌توانست قدرتش را حفظ کند.در بخشی از کتاب می‌خوانیم که چگونه شاه از تیمسار اویسی به خاطر خشونتش در سرکوب تظاهرات کنندگان انتقاد می‌کرده. در واقع، شاه اراده‌ی سرکوب مخالفانش را از دست داده بود و همین، عاملِ اصلی در سقوطش بود. امروزه اکثر اندیشمندانی که در حوزه‌ی علوم سیاسی و نظامهای اقتدارگرا تحقیق می‌کنند نیز به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ جنبشِ اپوزیسیونی نمی‌تواند به قدرت برسد مگر این که ابتدا در میان هیئت حاکمه تفرقه و تزلزل ایجاد شده باشد.گایتانو موسکا، اندیشمند ایتالیایی دو سال قبل از مرگش، در ۱۹۳۹، در کتاب"طبقه‌ی حاکم" به درستی نوشت: یک جنبش انقلابی به رغم برخوردار بودن از همه‌ی امتیازات زمانی و مکانی، باز به تنهایی قادر به برانداختن حکومت نیست زیرا حکومت دارای ارتش عظیم ، تسلیحات گسترده و انواع ابزار جنگی است. چنین حکومتی را نمی‌توان به زور سرنگون کرد، مگر آن که ابتدا سران این حکومت دچار تزلزل شده، روحیه‌ی خود را باخته باشند ،غیر‌منطقی رفتار کنند و از ترسِ پذیرشِ مسئولیت، قادر به سرکوب خونین مردم نباشند و در نتیجه توان تصمیم‌گیری نداشته باشند. در واقع، عوامل پیروزی یک انقلاب را اینگونه می‌توان فهرست کرد: صدور فرمانهای حکومتی ضد و نقیض در اوقات پایانی،تزلزل و تردید مسئولین در تصمیم‌گیری‌های نهایی و امتیازاتی که حکومت در لحظات آخر به مخالفانش می‌دهد. #بیژن_اشتری @simar50 #انقلاب۵۷ #سقوط_شاه

... نسل ایکس x سن آنها بین ۴۶ تا ۶۲ سال است این گروه از مردم ایران بیشترین شانس و یا بد شانسی را در زندگی تجربه کردند حوادث مربوط به تغییر نسل ، وقوع انقلاب در سال ۵۷ وقوع جنگ در سال ۵۹ وقوع تحولات اقتصادی و عبور از اقتصاد کو پنی به آزاد وقوع تغییرات عمیق سیاسی در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ و و و و و و وووووو بیشترین آسیب را به این گروه وارد کرد بیشترین تعداد شهدا ،جانبازان، آزادگان و بخش اعظمی از اعدامی های مقابله با حاکمیت ایران مربوط به رده سنی گروه ایکس است آنها کودکی را در شرایط پدر سالاری و بزرگتر سالاری گذراندند و مجبور بودند پوست خربزه را بخورند و مغز آن مخصوص بزرگتر ها بود وقت جوانی باید با شرایط جمهوری اسلامی کنار می آمدند ، خیلی از چیزهایی که الان مباح است در زمان جوانی آنها حرام و جرم بود ، در دوره جوانی آنها مسافرت یعنی ییلاق ،قشلاق کردن و یا رفتن به مشهد و یا قم و تفریح یعنی دورهمی خانوادگی و خوردن آش و کتلت ، و از نوع لاکچری آن جوجه کباب با نوشابه بود اکثرا صاحب یک تا دو فرزند هستند فرزندان‌ آنها اکثرا از نسل هزاره و حتی نسل زِد هستند انها دوره فرزند سالاری را تجربه کردند و باز به خاطر فرزندان خود پوست خربزه خوردند و مغز خربزه را به فرزندان خود دادند همیشه احساس می کنند که مورد احترام جوانها نیستند همه کسانی که در گروه نسل ایکس قرار می گیرند جوانی را سپری کرده و در میانسالی به سر می برند و قبول کرده اند که فرزندان باید به دنبال سرنوشت خودشان بروند بنابراین خیلی زودتر از نسل‌های قبلی تنها شده و یا می شوند نسل خربزه خور همه ناملایمات زندگی را تحمل کرده و یا تحمل می کنند اما در ایران متهم به این هستند که مانند نسل بی مسؤل شرایط فعلی هستند و این جمله نسل هزاره و نسل زِد برای آنها خیلی سخت است اما خوشبختانه اکثر آنها، به این نتیجه رسیده‌اند که مدت باقیمانده، از عمر خود را برای خودشان زندگی کنند و از فرصت باقیمانده برای گشتن ، و لذت بردن از دنیا استفاده کنند. آنها آخرین نسلی هستند که به معنای واقعی می دانند فامیل یعنی چی ؟؟ آنها به راحتی می‌توانستند شب منزل عموجان و یا دایی جان بمانند اگرچه شاید الان در آپارتمان زندگی می کنند اما خاطرات خوبی از زندگی در خانه های ویلایی دارند بسیاری از آنها دوست دارند دو باره به روستا برگردند آخرین نسلی هستند که پاکی آب رودخانه‌ها، قنات ها و چشمه سارها را به یاد دارند آنها آخرین نسلی هستند که زاينده رود جاری ،دریاچه ارومیه پر آب، کارون شفاف و پر از ماهی و محیط زیست پاک و بدون نایلون ، پاکت میوه کاغذی طعم واقعی نان های بومی و عطر واقعی کته شمالی را تجربه کرده اند و سعی می کنند دوره بازنشستگی خوبی را سپری کنند ، ما نسل ایکسی که تاکنون زنده مانده ایم خیلی پوست کلفت بودیم . خیلی اهل کار و تلاش بودیم خیلی دست آورد داشتیم حتی اگر نسل‌های بعد از ما قبول نداشته باشند اما خودمان به خودمان اعتماد و اعتقاد داریم و به خودمان درود می فرستیم با افتخار می گوییم نسل پوست خربزه خور بودیم اما مغز خربزه را به پدران ،بزرگتر ها و به فرزندان خود داده ایم و پشیمان هم نیستیم نسل ایکس کم کم دارد می پذیرد که این کشور به خانه سالمندان بیشتر و مدرن تری نیاز دارد . این نسل مفهوم مسافرت ، دینداری احترام سلامت نفس وطن دوستی و لذت بردن از زندگی را تغییر داد و افتخار می کند که اجازه داد تا نسل هزاره و زِد راه خود را انتخاب کنند با افتخار می گویم: نسل ایکس *دمکرات ترین و ایثارگر ترین* نسل ایران در ۱۰۰ سال اخیر است ،

سبکبار سالار عقیلی @simar50 #آهنگ

سینه بی کینه سینا سرلک @simar50 #آهنگ کانال سیمار

کمانچه سینا سرلک @simar50 #موسیقی_ایرانی

...🦋 #شهریار @simar50 #زندگی

نبرد خدایان یدالله کریمی پور آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس: آمریکا قوی است، اما بالاتر از خدا نیست، اگر ما با خدا باشیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. بزرگوار، با اجازه چند اِن قلت بر گزاره جنابتان دارم، لطفا پاسخ دهید: ۱- خب آمریکا هم خدا دارد، دولتش هم خیلی هم به خدا باورمند است. حتما اسکناس دلار را دیده اید، بالای از ۱ تا ۱۰۰ دلاری حک شده است: با توکل بر خدا؛ ۲- آیا جناب شما می دانید ملت آمریکا بین همه ملت های بزرگ‌ و پرجمعیت، پس از هند دومین ملت مذهبی جهان است؟ می دانستید که بین ۲۲ تا ۳۴٪ مردم آمریکا یک شنبه ها برای نیایش به کلیسا می روند؟ چند درصد ایرانیان جمعه ها به نماز جمعه می آیند؟! ۳- جناب می دانستید به رغم سکولار بودن ۲۵۰ ساله حکومت،‌ هنوز ۸۳٪ سناتورها مذهبی و بلکه کشیش مآب هستند؟! می دانستید بسیاری از تفنگداران آمریکایی به هنگام نبرد در کوله پشتی هایشان کتاب مقدس دارند؟! خب خدا نکند که در پاسخ بگویید: خدای ما قوی‌تر است.‌ نتیجه نهایی این گفته جز این است که جنگ‌ خدایان باید براه افتد؟ در آن صورت اگر یک هزارم درصد آمریکا توانست غلطی کند و ناباورانه پیروز شد، حاکی از برتری خدای آنها است؟!! افلا یعقلون؟‌ افلا یتفکرون؟ افلا یتدبرون؟ @simar50