Light Workers🔆
Відкрити в Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Показати більше379
Підписники
Немає даних24 години
+37 днів
+830 день
Архів дописів
هفت قانون (سهشنبه سوم تیرماه ۹۹)
قانون سوم
☑️ قانون "کارما" یا علت و معلول
وقتی اعمالی را بر می گزینیم که برای دیگران شادمانی و کامیابی می آورند، ثمره"کارما"ی ما شادمانی و کامیابی خواهد بود. و راه آن: نظاره انتخابها، ارزیابی عواقب، و گوش سپردن به گواهی دل است.
کاربرد قانون"کارما" یا علت و معلول
عهد می بندم که با دنبال کردن گامهای زیر، قانون کارمارا به عمل درآورم:
1⃣ امروز انتخاب هر لحظه ام را نظاره خواهم کرد. و صرفا با نظاره این انتخابها، آنها را به آگاهی هشیار خود خواهم آورد. می دانم بهترین راه آمادگی برای هر لحظه در آینده این است که اکنون کاملا آگاه باشم.
2⃣ هر گاه به انتخابی دست می زنم این دو سوال را از خود می پرسم:"عواقب این انتخاب چه خواهد بود؟" و " آیا این انتخاب برای خودم و کسانی که تحت تاثیر آن قرار می گیرند توفیق و شادمانی خواهد آورد؟"
3⃣ از ژرفای دلم هدایت خواهم طلبید تا با احساس آسودگی یا ناآسودگی برایم پیام بفرستد. اگر این انتخاب احساس آسودگی ایجاد کند، تسلیم آن خواهم شد. اگر این انتخاب احساس نا آسودگی ایجاد کند، مکث خواهم کرد و با بصیرت درونم عواقب عملم را خواهم نگریست. این هدایت این توانایی را به من خواهد بخشید تا به طور خود انگیخته برای خودم و همه اطرافیانم به انتخابهای درست دست بزنم.
#هفت_قانون_معنوی_دیپاک_چوبرا
#دیپاک_چوبرا
@lightworkers
من نیز در حیرتم که چرا ترسها در شب مستولی میشود.
پس از بیست سال حیرت، اکنون میدانم ترس، زاده تاریکی نیست،
بلکه ترسها همانند ستارگان، همیشه هستند....
و این درخشندگی روز است که آنها را محو و ناپیدا میکند.....
#اروین_یالوم
@lightworkers
اگر خوشبختی را برای يک ساعت می خواهيد، چرت بزنيد.
اگر خوشبختی را برای يک روز می خواهيد، به پيك نيك برويد.
اگر خوشبختی را برای يک هفته می خواهيد، به تعطيلات برويد.
اگر خوشبختی را برای يک ماه می خواهيد، ازدواج كنيد.
اگر خوشبختی را برای يک سال می خواهيد، ثروت به ارث ببريد.
اگر خوشبختی را برای يک عمر می خواهيد ياد بگيريد كاری را كه انجام می دهيد دوست داشته باشيد
@lightworkers
انسانی که با سکوت دمخور نشود
نمیتواند که با عشق من حرفی بزند .
کسی که با چشمش «باد» را نبیند
چگونه میتواند کوچم را درک کند
کسی که به صدای سنگ گوش نسپارد
نمیتواند صدایم را بشنود
کسی که در ظلمت نزیسته
چگونه به تنهایی من ایمان میآورد؟!
#شیرکو_بیکس
@lightworkers
اگر در درونمان جنبه ای وجود داشته باشد که ماهنوز آن را نپذیرفته باشيم، همواره در طول زندگی با افرادی رو به رو خواهیم شد که دارای همان خصوصیت منفی خواهند بود.
کائنات مدام سعی دارد به ما کمک کند تا دوباره کامل شویم.
#دبی_فورد
نیمه تاریک وجود
@lightworkers
هفت قانون (دوشنبه دوم تیرماه۹۹)
قانون دوم
☑️ قانون بخشایش
با اشتیاق به بخشیدن آنچه می جوییم، فراوانی کائنات را در زندگیمان به جریان می اندازیم. و راه آن این است:ببخشید. دریافت کنید. به جریان اندازید.
کاربرد قانون بخشایش
عهد می بندم که با دنبال کردن گامهای زیر،قانون بخشایش را به عمل درآورم:
1⃣ به هر جا که می روم و با هر کس که روبرو می شوم، هدیه یی به او می دهم. هدیه می تواند تحسین یا شاخه گلی یا دعایی باشد. امروز با هرکس که روبرو شوم، هدیه یی به او خواهم داد و به این طریق فرآیند به جریان انداختن شادمانی و ثروت و فراوانی را در زندگی خودم و دیگران آغاز خواهم کرد.
2⃣ امروز با سپاس همه هدایایی را که در زندگی به من پیشکش می کند دریافت خواهم کرد. هدایای طبیعت را دریافت خواهم کرد:نورآفتاب و آواز پرندگان و بارانهای بهاری یا نخستین بارش برف زمستان را. در برابر دریافت از دیگران نیز گشوده خواهم بود: خواه هدیه یی مادی و پول یا تحسین یا یک دعا.
3⃣ عهد می بندم که با دادوستد گرانقدرترین هدایای زندگی- موهبتهای توجه و محبت و تحسین و عشق- ثروت را در زندگیم در جریان نگاه دارم. هر بار که کسی را ببینم، خاموش برای او خوشبختی و شادی و خوشدلی آرزو خواهم کرد.
#هفت_قانون_معنوی_دیپاک_چوبرا
#دیپاک_چوبرا
@lightworkers
من خاک زمینم،
چشم هایم آسمان آبی است
و اعضایم شاخههای درختان.
من صخره ام و عمق آب.
من برای این به دنیا نیامده ام
که بر طبیعت حکومت
یا از آن سوء استفاده کنم.
من خود طبیعت هستم
من خود طبیعتم
@lightworkers
مدیتیت با استفاده از روش جذب
در حالی که در آرامش و آسایش عمیق فرو رفتهاید، با چشم درونی جسم خود را به صورت عریان مجسم کنید.
به نحوی که بر تختی طلایی قرار گرفته و راحت دراز کشیدهاید.
تصور کنید بدنتان مملو از انرژی و سلامتی است و تمام نیروهای مثبت که در کائنات وجود دارد جذب بدنتان میشود و شما خرسند از این جذب، هماهنگی خاصی با این نیروهای خارق العاده احساس میکنید.
همین طور که به جذب این انرژیها به وسیلهی بدنتان مشغول هستید ماهیت آن انرژیها را لمس میکنید و روی آن به تعمق میپردازید، سپس کم کم سبک و سبکتر میشوید و احساس میکنید بدنتان جذب آهن ربایی نامرئی که در بالای بدن شما قرار گرفته است میگردد.
لحظه به لحظه این احساس عمیقتر و قویتر میشود.
تا جایی که بدنتان کاملا جذب آهن ربا میشود و این جذب باعث میگردد که یک تبادل انرژی مثبت با آهن ربایی که شما را به سوی خود جذب کرده بود، بنمایید. احساس میکنید انرژی از یک مبدا ناشناخته به درون شما جریان دارد تا جایی که تمام بدنتان، هالهای از نور و انرژی کامل میشود.
نور طلایی رنگی از بدنتان ساطع میگردد و فضای اطراف شما را روشن میکند و به شما یک احساس غریبی دست میدهد، به طوری که خود را بسیار قوی احساس میکنید.و گویی انرژی پایان ناپذیری از منشاء دریافت داشتهاید.
قوت قلب عمیقی در شما ایجاد میشود و اراده میکنید دربارهی آرزوها و مورد هایی که برای مدیتیت برگزیدهاید، با آن انرژی نامرئی در میان بگذارید و از آن راهنمایی و الهام دریافت کنید.
همین کار را انجام میدهید، الهامات عمیقی به درون شما راه میابد. به طوری که از مهر و عطوفتی که در حق شما انجام گرفته خرسند میشوید و تشکر قلبی خود را ابراز میدارید.
فشاری لطیف و آرام احساس میکنید و سپس کم کم از آن حالت جذب جدا شده و به حالت اولیه باز میگردید.
از این واقعه نشاط و آرامش عمیق و بی نهایتی در وجودتان پیدا میشود. هر موقع که صلاح دانستید به این مدیتیت خاتمه دهید و تصاویر را از ذهنتان پاک کرده و به حالت اولیه باز گردید....
#مراقبه
@lightworkers
هفت قانون (یکشنبه یکم تیرماه ۹۹)
قانون اول
۱- قانون توانایی مطلق
منشاء هر آنچه آفریده می شود آگاهی مطلق و توانایی مطلق است که جویای تجلی از نامتجلی است. و راه آن مراقبه سرشار از سکوت، اتصال با طبیعت، و عدم داوری است.
کاربرد قانون توانایی مطلق
عهد می بندم که با دنبال کردن گامهای زیر، قانون توانایی مطلق را به عمل درآورم:
1️⃣با رعایت سکوت روزانه و بودنِ محض، با حیطه توانایی مطلق در تماس خواهیم بود. همچنین دست کم روزی دوبار به تنهایی، تقریبا به مدت نیم ساعت صبح و نیم ساعت غروب به مراقبه سکوت خواهم نشست.
2️⃣ هر روز مدتی را در ارتباط با طبیعت و نظاره خاموش هوشمندی درون هر موجود زنده خواهم گذراند. خاموش به تماشای غروب آفتاب یا گوش دادن به صدای اقیانوس یا جویبار یا به بوییدن عطر گلی خواهم نشست- در وجد سکوتم و با ارتباط با طبیعت، از تپش حیات اعصار- حیطه توانایی مطلق و خلاقیت نامحدود- محظوظ خواهم شد.
3️⃣عدم داوری را تمرین خواهم کرد. روزم را با این جمله آغاز خواهم کرد که: "امروز درباره هیچ یکی از آن چیزها که پیش می آید داوری نخواهم کرد." و در سراسر روز به خاطر خود خواهم آورد که داوری نکنم.
#دیپاک_چوبرا
#هفت_قانون_معنوی_دیپاک_چوبرا
@lightworkers
یوگای روزانه
به وقت خوشت می افزاید...
به حال خوش وخرسندی درونت می افزاید....
از سِنَت می کاهد
از خشمت می کاهد
از شتابت می کاهد
در مهر رهاییت می دهد.
@lightworkers
نیایش جهانی یوگا
قابل ستایش است خداوند بخشنده مهربان
که همه سپاس ها و درودها مخصوص اوست.
ای منت های بودن، ای دانش نهایی، ای بعد بی نهایت، ای اوج شادمانی بر ما شعور قلبی، آرامش درونی، هم زیستی، تحمل، ایمان، و خرد عطا کن.
ما را به حکم بودن از بند تن رها کن.
از بند خود پرستی، از خشم، آز، شهوت، و نفرت، نجاتمان ده.
از فیض لایزالت محروممان مگردان تا قلب ما همیشه لبریز عشق باشد.
در هر کجا که هستیم در هر مقام و منصب همواره نام خود را آغاز راهمان کن
مگذار یاد پاکت در ذهن ما بمیرد.
مگذار یاد پاکت در ذهن ما بمیرد.
@lightworkers
روز جهانی یوگا
روزی که پیام آورِ
سلامتی،
صلح،
آرامش،
دوستی،
و معرفت است؛
بر تمام جویندگان و پویندگان آن مبارک باد🌹
دعای روز جهانی یوگا
ॐ संगच्छध्वं संवदध्वं
सं वो मनांसीजानताम्
देवा भागं यथा पूर्वे
सञ्जानाना उपासते ||
Om Samgacchadhvam samvadadhvam
sam vo manāmsi jānatām
devā bhāgam yathā pūrve
sanjānānā upāsate ||
باشد که در توازنی زیبا حرکت کنی،
باشد که در هم آوایی سخن برانی،
بگذار ذهن تان در همان متانت و
آرامش نخستین باشد،
بگذار الوهیت در کوششهای
روحانی تان تجلی یابد.
۲۱ ژوئن، روز جهانی یوگا مبارک باد
@lightworkers
آفتابِ رویِ تو، گر بر جهان تابد دمی
در جهان هر ذرهای
خورشید تابانی بُوٓد
#عراقی
@lightworkers
فرافكنىِ نقطه ضعفها چيست؟
فرافكنى نسبت دادنِ غير ارادى رفتار ناآگاهانه خود به ديگران است.
ما نقطه ضعفهای خود را به دیگران نسبت میدهیم و مطالبی را به دیگران میگوییم که در واقع باید به خود بگوییم.اینکه سایرین و افراد پیرامون ما کمک میکنند احساسات پنهان خودمان را بشناسیم ، فرصت فوق العادهای برای رشد ما است !
و اهمیت جمله “راه خدا از میان خلق خدا میگذرد ” را به شکلی دیگر به ما یادآور میشود . با تعامل با دیگران است که می توانیم به ویژگیهای شخصیتی درونی و عمیقمان پیببریم !
قدردان دوستان و اطرافیانمان باشیم که در حین تعامل با آنها ، میتوانیم به ویژگیهای سرکوب شده و دور از دسترس وجودمان ، دسترسی داشته باشیم...
از این به بعد، به جای فرار و انکار سایه ها (ناآگاهیهایمان) ، آنها را ببینیم و بپذیریم که بخشی از وجود بینهایت و همه جانبه ما هستند، با شناخت آنها ( آگاه شدن به آنها ) ، حوزه امکان و آگاهی های خودمان را برای رشد همه جانبه گسترش میدهیم.
از تاباندن نور به سایهها ، و آگاه شدن به آنچه نمیدانیم، لذت ببریم ...
برای تمرین همین الان لحظهای صبر کنید و ببینید چه چیزی در اطرافیان شما باعث ناراحتی یا خشم شما میشود ؟ کدام خصوصیت در دوستان و همکاران شما است که از آن کلافه میشوید و فکر می کنید خودتان آنرا ندارید؟
#تمرین
@lightworkers
حکایت وصف ضعیف دلی و سستی صوفی سایه پروردِ مجاهده ناکرده
یک صوفی نمایِ نازپرورده و داغِ عشق حقیقی نچشیده که از تصوّف فقط به ظواهر آن دل خوش کرده بود و از اینکه عده ای از عوام النّاس اطراف او را گرفته و عزّت و احترامش می نهادند سخت مغرور و متوهّم شده بود . روزی بادی به غبغب انداخت و به خود گفت : ما که قهرمان بی رقیبِ جهاد اکبریم یعنی بیش از هر کس نَفسِ امّاره را مقهور کرده ایم . بهتر است که قهرمانی خود را در جهاد اصغر نیز به اثبات برسانیم . یعنی حربیان را نیز قلع و قمع کنیم . پس به جنگاوران سفارش کرد که هر گاه جنگی رُخ داد ما را خبر کنید که در جنگاوری و دلاوری بدیل و نظیر نداریم . از قضا طولی نکشید که جنگی پیش آمد و او خفتان جنگی به تن کرد و سِلاح به دست گرفت و همچون یل سیستان به راه افتاد و به صف جنگجویان پیوست . هنوز دو لشکر به هم نزدیک نشده بودند که غریو و غوغای پیکارگران و شیهۀ اسبان و چکاچاک سلاح ها برخاست و رعبی در دل آن پهلوان پنبه افکند بطوری که یکسره روحیه خود را باخت و برای آنکه رسوا نشود بهانه هایی چند تراشید تا در خطوط مؤخرِ جبهه در خیمه ها بماند . جنگجویان سلحشور به آوردگاه شتافتند و مردانه جنگیدند و دشمن را منهدم کردند و سالم بازگشتند و مقداری از غنیمت جنگی را نیز به رسم استمالت به آن مدّعی دادند . اما او آن غنیمت را با خشمی تمام به زمین انداخت . گفتند چرا اینقدر غضبناکی ؟ گفت ما سخت ناراحتیم که چرا توفیق جهاد دست نداد . آخر ما مردِ جنگیم . وقتی جنگجویان دیدند او تا این اندازه شیفتۀ پیکار است برای تسلّی خاطرش گفتند . برو یکی از اسیران را که دست هایش را نیز بسته ایم بکُش تا تو نیز در این راه خونی ریخته باشی . مدّعی بر هیأتِ یلان شجاع از جای برخاست و با گام های پهلوانانه سراغ اسیر رفت .
جنگجویان هر چه منتظر ماندند از او خبری نشد . پس با تعجب به یکدیگر می گفتند : چه شد ؟ کجا رفت ؟ آخر کشتن یک اسیر که این همه معطلی ندارد . تا اینکه یکی از سلحشوران رفت تا ببیند اوضاع از چه قرار است . واقعاََ منظرۀ غریبی بود . دید که مدّعی بیهوش بر زمین افتاده و اسیر با دست های بسته روی او . جنگجویان آمدند و اسیر را کشتند و پیکر بیهوش مدّعی را به خیمه آوردند و با آب و گلاب به هوشش آوردند و از او سؤال کردند : بگو ببینم ماجرا چه بود ؟ مدّعی گفت والله وقتی خواستیم کارش را یکسره کنیم . چنان نگاه مهیب و سنگینی به ما انداخت که از هیبتِ آن نگاه بندِ دلمان پاره شد و بیهوش شدیم و دیگر نفهمیدیم چه شد تا اینکه الآن خود را در خیمه می بینیم . جنگجویان با لحنی طنزآمیز بدو سفارش کردند تو که زَهره پیکار نداری همان بهتر که در خانه بنشینی . « عِرض خود می بری و زحمت ما می داری » .
این حکایت در نقد مدّعیان بی جوهر و سست عنصر است . همان ها که فراز و نشیب روزگار ندیده خود را اکمل کاملان می پندارند . خاصه که تحسین و تبجیل عوام الناس نیز بدرقۀ توهّم غرور آمیزشان شود .
#مثنوی_معنوی
#حضرت_مولانا
@lightworkers
از آستان پیر مغان سر چرا کشیم
دولت در آن سرا و گشایش در آن در است
یک قصه بیش نیست غم عشق وین عجب
کز هر زبان که میشنوم نامکرر است
ما آبروی فقر و قناعت نمیبریم
با پادشه بگوی که روزی مقدر است
#حضرت_حافظ
@lightworkers
#بریده_کتاب
عشقت را میپذیرم و عشق خودم را نثارت میکنم.
نه عشق مردی به یک زن، نه عشق پدری به فرزندش، نه عشق خدا به مخلوقش، که عشقی بی نام و بی توجیه، مثل رودی که نمیتواند توجیه کند.
چرا در مسیری مشخص جاری است، و صرفا پیش میرود.
عشقی که نه چیزی میخواهد و نه در ازایش چیزی میدهد؛ فقط هست.
من هرگز مال تو نخواهم بود و تو هرگز مال من.
اما میتوانم صادقانه بگویم:
دوستت دارم، دوستت دارم، دوستت دارم!
الف
پائولو كوئيلو
@lightworkers
لبی به خنده باز کن
ببین چگونه از گلی
خزان باغ ما
بهار میشود...
سیاوش کسرایی
@lightworkers
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
