Light Workers🔆
Відкрити в Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Показати більше379
Підписники
+324 години
+27 днів
+430 день
Архів дописів
#بریده_کتاب
آنچه آموختیم این بود که همه جزئی از یک کل واحد و عظیم جهانی هستیم، اگر خیال میکنیم که میتوانیم شخص دیگری یا موجود زندهی دیگری را بدون اینکه به خود صدمه وارد آوریم آزار دهیم، کاملا در اشتباهیم.
به جنگل، گل یا پرنده نگاه میکنم و میگویم: «این منم، این جزئی از من است.» ما به همه چیز متصلیم و اگر بکوشیم عشق و محبت خود را نثار آن وصلت کنیم؛ آدمهای خوشبختی خواهیم بود.
#مایکل_تالبوت
جهان هولوگرافیک
@lightworkers
دانه های آتشین و سرخ انار نماد باروری و آگاهیست.در داستانهای اسطوره انار تحفهای است که پرسفونه پس از تحمل رنج فراوان در جهان زیرین با خود به دنیای ما انسانها آورده است. پرسفونه پس از خوردن دانههای انار ملکه جهان زیرین میشود و به پختگی و بلوغ و آگاهی دست پیدا میکند.از این رو به تاجی که بر روی میوه انار قرار دارد تاج پرسفونه یا گنجی که نماد آگاهی پس از رنجی طولانی است نیز گفته میشود.
یلدا مبارک دوستان
@lightworkers
تمرین زیاد و سخت ممکنه همیشه نتیجهاش موفقیت نباشه،
اما هیچوقت نتیجهاش حسرت نیست!
@lightworkers
#بریده_کتاب
هیچ وقت یکی را با همه وجودت دوست نداشته باش؛
یکتکه از خودت را نگه دار برای روزهایی که هیچ کسی را جز خودت نداری!
هاروکی موراکامی
آغوش تنهایی اثر جیمز هنس
@lightworkers
«قلیلَ مِنكَ يَكفيني...
ولكن قليلكَ لا يُقال لَهُ قَليل!»
اندکی از تو مرا کفایت میکند...
امّا اندک تو را نمیتوان اندک خواند!
#محمود_درویش
@lightworkers
ای درویش،عالَم به موج دریا می مانَد
یا خود موجِ دریاست.
و عاقل
هرگز بر موج دریا عمارت نسازد.
#عزیزالدین_نسفی
@lightworkers
#معرفی_کتاب
معمولا وقتی دلخور میشویم انتظار داریم بدون اینکه دلیل عصبانیتمان را بگوییم درک شویم، گویا در این صورت احساس اطمینانمان بیشتر میشود. در واقع هسته اصلی دلخوری ما، درک نشدن بدون توضیح است.
ریشه این موضوع به احتمال زیاد به دوران کودکی ما برمیگردد که هرچه میخواستیم گریه میکردیم و نزدیکان وظیفه تشخیص نیاز ما را داشتند.
@lightworkers
خوشی و خرمی و کامرانی
کسی دارد که خواهانش تو باشی
اجرای خصوصی استاد #محمدرضا_شجریان
@lightworkers
هر که را دل به شوقِ او سوخته باشد و خاکستر شده، بادِ محبت در آید و آن خاکستر را برگیرد و آسمان و زمین از وی پرکُند.
اگر خواهی که بیننده باشی آنجا توان دید و اگر خواهی شنونده باشی آنجا توان شنید و اگر خواهی که چشنده باشی آنجا توان چشید؛ مجرّدی و جوانمردی از آنجا میآید.
#تذکرة_الاولیا
@lightworkers
#بریده_کتاب
موفقيت نتيجه ی، تشخيص درست است.
تشخيص درست نتيجه ی، تجربه است.
تجربه نيز اغلب نتيجه ی، تشخيص نادرست است ...
اما چگونه مي توان از تشخيص نادرست پرهيز كرد؟
فقط مشورت با فرزانگان كه طبعا در اين مسير، حركت در بستری است كه انسان طعم نيكبختی را حتما می چشد...
در يك كلام !
خوشبخت، كسی است كه از ديگران عبرت گيرد
و بدبخت، كسي است كه مايه عبرت ديگران گردد.
پس تفكر، مشورت و انديشه توام با عمل در بستر تلاش، توكل، تسليم و بر پايه ی اميد، ايمان و عشق بنا می شود ...
بياييم "م" مشكلات را با كسب و افزايش عقل و دانايی برداريم ...
چرا كه عقل، يگانه چراغ راه ما در اين ظلمتكده است!
لطفا گوسفند نباشيد
محمود نامنی
@lightworkers
جایی خوندم نوشته بود:
«ترجیح میدهم به ذوقِ خویش
دیوانه باشم
تا به میلِ دیگران عاقل...»
زندگی یعنی همین!
@lightworkers
#بریده_کتاب
طی سالهای خشک مردم سالهای پربار و مساعد را از ياد میبردند و در سال های بعد، وقتی باران به فراوانی می باريد، خشکسالی را.
هميشه اين طور بوده است ...
شرق بهشت
#جان_اشتاین_بک
@lightworkers
وقتی بهسراغ داستانهای عشقی مشهور میرویم، با شگفتی میبینیم که چهقدر تعداد اندکی از آنها مربوط به عشقی به درازای عمر است؛ بهعکس اکثر آنها در وصف سرمستی نخستین عشق هستند. زندگی رومئو و ژولیت چه شکلی پیدا میکرد اگر جان بهدر میبردند، ازدواج میکردند و به میانسالی میرسيدند؟ آیا واقعا ممکن بود که همان شور و اشتیاق در آنان غالب باشد؟ آنها پس از تنها یک شب که باهم هستند میمیرند و بنابراین چنین سئوالی جایی در نمایشنامه پیدا نمیکند.
همین نکته در مورد فیلم تایتانیک صادق است اگر کشتی به کوهِیخ برخورد نمیکرد، بلکه صحیح و سالم به نیویورک میرسید، قصهٔ رُز اشرافی و جَک بیپول بهکجا ختم میشد؟ اگر نه فقط رز، بلکه جک هم نجات پیدا میکرد چه؟ علاوه بر این، چون رابطه آنها چنین گذراست دغدغههای روزمره در آن حس نمیشود، دغدغههایی نظیر این واقعیت که ممکن است یکی از دو طرف عادتهای سادهای داشته باشد که طرف مقابل را عصبانی کند، مثلا جورابهایی که بوی بد میدهند یا علاقه به خوراک ماهی که آن دیگری اصلا تحمل بویش را هم ندارد.
عاشقشدن بخش مهمی از عشق است اما به هر روی فقط یک بخش از عشق است. عاشقشدن نه تنها فرد را کور میکند، بلکه همانگونه که هایدگر میگوید، فرد را قادر به دیدن چیزهایی میکند که اگر عاشق نباشی قادر به دیدن آنها نیستی. اما در ضمن میتوانیم بگوییم که عاشقشدن پدیدهای تککانونی و یکبعدی است، زیرا در این مرحله فرد فقط جنبههای اندکی از دلبندش را میشناسد و به آنها توجه دارد. اما خود عشق پدیدهای است که در طول زمانی دراز ابعادش را آشکارتر میکند و در طول این زمان است که درک ما از دیگری بهکلی متفاوت و بسیار پیچیدهتر میشود.
مشهورترین داستانهای عشقی محدود به بُرش بسیار کوچکی از عشق هستند، محدود به آغازِ آن، محدود به نقطهای که تازه عشق دارد پامیگیرد. اما عاشقشدن منظری است که رمانتیکها برای نگاه به جوهر عشق برگزیدهاند. شاید این داستانها تصویر خوبی از چگونگی آغازِ عشق بهدست دهند، اما تصویر خوبی از گسترش و روشنشدن ابعاد گوناگون آن بهدست نمیدهند....
#لارس_اسونسن
@lightworkers
راستی و یکرویی موهبتی است که به اندازه ی هوش و زیبایی نادر است و بیانصافی است که انسان آن را از همه کس طلب کند.
#رومن_رولان
@lightworkers
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
