Light Workers🔆
Відкрити в Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Показати більше377
Підписники
-224 години
+17 днів
+430 день
Архів дописів
گفتم: تماشا میروی؟ تماشا میخواهی؟
بیا اندرونِ من تماشا کن.
تفرّجِ عالمِ خود کردی و اندرونِ خود نکردی.
تفرّجِ عالمِ من و اندرونِ من بکن!
شمس تبریزی
@lightworkers
مقام هر مرغی قلّه ی کوه قاف نباشد آن را سیمرغی باید،
و هر مرغ بر فرق شمع آشیانه نتواند ساخت آن را پروانه ای دیوانه باید،
و هر مردارخوار نشیمن دست شاه را نشاید آن را بازی سپید باید.
مرصادالعباد
شیخ نجم الدین رازی
@lightworkers
ای کبوتر از آشیان کرانه کردی
بی سبب چرا ترک آشیانه کردی؟
یادی از رفیقان آشنا نکردی
ترک یار نالان و ترک خانه کردی؟
زین مکان که با عاشقان در آن چمیدی از آن چه دیدی؟
ناگهان چرا سوی دیگران پریدی
@lightworkers
شعر استاد شفیعی کدکنی برای در گذشت استاد محمد رضا شجریان
«در آن زلال بیکران»
بخوان که از صدای تو سپیده سر برآورد
وطن، زِ نو، جوان شود دمی دگر برآورد
به روی نقشه وطن، صدات چون کند سفر
کویر سبز گردد و سر از خزر برآورد
برون زِ ترس و لرزها گذر کند ز مرزها
بهار بیکرانهای به زیب و فر برآورد
چو موجِ آن ترانهها برآید از کرانهها
جوانههای ارغوان زِ بیشه سر برآورد
بهار جاودانهای که شیوه و شمیم آن
ز صبرِ سبزِ باغِ ما گُلِ ظفر برآورد
سیاهی از وطن رود، سپیدهای جوان دمد
چو آذرخشِ نغمهات زِ شب شرر برآورد
شب ارچه های و هو کند، زِ خویش شستوشو کند
در این زلال بیکران دمی اگر برآورد
صدای توست جادهای که میرود که میرود
به باغ اشتیاق جان وزان سحر برآورد
بخوان که از صدای تو در آسمانِ باغ ما
هزار قمریِ جوان دوباره پَر برآورد
سفیرِ شادی وطن صفیر نغمههای توست
بخوان که از صدای تو سپیده سر برآورد
@lightworkers
ابله كسی است که او را فريب می دهيد، به شما اعتماد می كند.
باز او را فريب می دهيد، دوباره اعتماد می كند.
دوباره او را فريب می دهيد و او باز اعتماد ميكند.
سپس می گوييد كه او يک ابله است.
او ابله نیست، بلکه اعتمادش عظيم است؛
اعتماد او چنان خالص است كه هيچكس نمی تواند آن را آلوده كند.
به مفهوم تائو، به مفهوم ذن، يک ابله باش.
سعی نكن ديواری از دانش پيرامون خود ايجاد كنی.
هر تجربه ای كه به سراغت می آيد، بگذار بيايد، و سپس آن را رها كن.
ذهن خود را مدام پاک كن، در برابر گذشته بمير تا در زمان حال زنده شوی،
اينجا و هم اكنون؛ گویی تازه متولد شده ای، گویی يک نوزاد هستيی.
در آغاز اين كار بسيار دشوار خواهد بود، همه جهانيان از تو سوء استفاده خواهند كرد...
بگذار بكنند، بيچاره ها، حتی اگر مورد فريب و نيرنگ و سرقت واقع شدی، بگذار اينها
اتفاق بيفتد،
زيرا آنچه كه به راستی از آن توست نمی تواند به سرقت برود، آنچه كه واقعاً از آن توست را هيچكس نمي تواند از تو بربايد.
و هر بار كه نگذاشتی موقعيت ها فاسدت كنند، اين فرصت به صورت يک انسجام درونی درخواهد آمد و روح تو متبلورتر خواهد شد...
@lightworkers
#بریده_کتاب
انسان بودن یعنی زندگی کردن در میدان قطبی تنشی که بین واقعیت و آرمانها و ارزشها زندگی میکند.
و هستی انسان اعتبار ندارد، مگر اینکه همراه با متعالی کردن خویشتن خود باشد.
#معنا_درمانی
ویکتور فرانکل
@lightworkers
فرزانه ساده زندگی میکند، مثل تکه ای از یک کل.
چون تکهای از این هستی زندگی میکند.
بدینسان خواسته ای ندارد، چرا که موجی است از یک اقیانوس و خود را در مالکیت و اختیار این اقیانوس می بیند؛
چگونه میتواند ادعایی داشته باشد؟
اگر سعی کنید در دنیا کسی شوید، این ثابت می کند که هیچ کس نیستید.
همه میخواهند کسی شوند و در این خواسته رقابت می کنند.
اما اگر این خواسته را نداشته باشید، و هیچکس باقی می مانید.
آنگاه در هیچکسی کسی، می شوید که نه کسی میتواند آن را تکذیب کند و نه و با آن مبارزه و رقابت کند.
برای پیروزی مکوشید، آنگاه هیچکس نمی تواند شکستتان.
وقتی که سعی می کنید موفق شوید، یعنی موفق نیستید.
اگر یکباره تمام امیال و آرزوها، همه و همه را کنار بگذارید و دیگر برای آنها سعی نکنید، معنی آن چه خواهد بود؟
خواستن شما دلیل بر نبودن بود،
حال اگر نخواهید...
همه چیز خواهد بود.
فرزانه که بیخواست بماند، تهی خواهد شد و زندگی با تمام اسرار و ثروتش به درون آن
"تهی وارگی" مکیده خواهد شد.
@lightworkers
چه زود
خود را در عمق سایههای سرد
غرقه خواهیم کرد
بدرود نشئهی عصرهای تابستان!
#بودلر
@lightworkers
بسیارند کسانی
که نخست میمیرند
اما سالها بعد
به خاکشان میسپارند....
بسیارند کسانی
که نخست به خاکشان میسپارند
اما سالها بعد میمیرند....
و کم نیستند کسانی
که نه میمیرند
نه به خاکشان نیازی هست....
#سيد_على_صالحى
@lightworkers
کهن ترین حکمت موجود در جهان به ما میگوید؛
که ما در همین بدن فانی مان میتوانیم آگاهانه به الوهیت وصل شویم.
اگر انسان نتواند سرنوشتش را محقق کند، طبیعت شتاب نمی کند.
طبیعت آن قدر دنبالش می کند تا سرانجام روزی به او برسد و وادارش کند تا مقصود پنهان زندگی اش را تحقق بخشد.
@lightworkers
هیچ رابطهای قادر به از میان بردن تنهایی نیست.
هریک از ما در هستی تنهاییم.
ولی می.توانیم در تنهایی یکدیگر شریک شویم همان طور که عشق، درد تنهایی را جبران می کند.
بوبر میگوید:
یک رابطهی خوب و صمیمی، بر دیواره های سر به فلک کشیده ی تنهایی آدمی رخنه می کند،
بر قانون بیچون و چرای آن فائق می شود و بر فراز مغاک وحشت انگیز عالَم، از وجود خود به وجود دیگری پل میزند.
#اروین_یالوم
@lightworkers
ثمرِ عشق
تا هنرمند بُوَد زنده غمین و خوار است
قُوتِ او خونِ دل از رنج و غمِ بسیار است
شاخۀ باغ هنر را ثمری جز غم نیست
گرچه گل های هنر رونق هر گلزار است
من نبردم ز هنر سود به جز غصه و رنج
حاصل و سود هنر درد و غم و ادبار است
چشم تر، خون جگر، آه سحر، خوف و خطر
ثمر عشقِ دلِ، عاشقِ بیآزار است
ضعف اعصاب و پریشانی حال و غم دل
حاصل فرد هنرمند نکو کردار است
گرچه ایراد بگیرند به شعر من مست
شیوهای خاص در این شعر و در این گفتار است
صابر این شعر روان نغمه جان سوز دِلست
جلوۀ خاطر و دل، پرتو این آثار است
#صابرکرمانی
@lightwirkers
#بریده_کتاب
ماها میتوانیم با رضایتِ خاطر پیر شویم.
مگر دیروز آش دهنسوزی بود؟
یا مثلاً پارسال؟
عقیدهات غیر از این است؟
افسوسِ چه را بخوریم؟ ها؟ جوانی؟
ما هرگز جوان نبودهایم!
سفر به انتهای شب
#فردینان_سلین
@lightworkers
.
محبوبم! دوباره با ابرهای غلیظ آفتاب را پنهان کن. دوباره بادها را به سمت روستاها بفرست و آخرین میوه را برای شاخههای درختان باقی بگذار تا اینکه تابستان پاییز شود.
وقتی که عاشقم نجیب و سر به زیر و فروتنم. وقتی که عاشقم از گذشته آقاترم. حرف تو را میزنم و با دلم خلوت دارم.
#محمد_صالح_علاء
@lightworkers
زندگی نه تراژدی از دست دادنها
و نه کُمدی بهدست آوردنهای ماست
زندگی نه رنج کمبودها
و نه لذت وفورهای ماست
زندگی نه سوگِ بدرودها
و نه سرور درودهای ماست
زندگی نه شبها
و نه روزهای ماست
زندگی جایی این میانهاست
زندگی گذار اینهاست
درهم و برهم و باهم
این میان آیا...
آیا چیز دیگری هم هست؟
تو آیا هستی؟
از این گذارها کیست که آگه است؟
تو آیا هستی؟
و اگر نه
اینها همه برای چیست؟
#وحید_شاهرضا
@lightworkers
#بریده_کتاب
فکر کردن زندگی را زیبا میکند چنانکه از تاریکی، روشنایی میسازد. که فکر کردن تنها موهبت برای ما انسانهاست.
برای همین است که ما بهترین موجوداتیم.
برای همین انسانها حتی از فرشتهها ارجمندترند زیرا فرشته ها با همه خوبی و ماهیشان رویایی ندارند، نمیتوانند تفکر کنند.
#محمد_صالح_علاء
نامههای شفاهی
@lightworkers
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
