uk
Feedback
از نگاه احسان

از نگاه احسان

Відкрити в Telegram

از چیزایی می‌گم که ارزش فکر کردن دارن 💭 Life • Web3 • Ideas • People 🔗 x.com/ehsan_ton

Показати більше
7 185
Підписники
-1324 години
-1157 днів
-53730 день
Архів дописів
۵۰۰ میلیون دلارم OKX باید نقد کنه جریمه بده :))

ببخشید که کانتکست نمیدم خیلی از موقع ها از حرفم :). ببینید٬ این ها (TF) یا فاندیشن٬ در سال ۲۰۲۴ با موفقیت نات کوین رو اوردن بالا. بعد در ادامه موفقیت هاشون ۳۵۰ میلیون دلار و اندی از مردم و سرمایه گذاران خرد جذب سرمایه کردن‌. حالا برنامه اولیه چی بود که پارسال اونو میفروختن به سرمایه گذار ها؟ تون کوین رمز ارز اختصاصی تلگرام هست و ما میخواهیم یه اکونومی و اقتصاد داخل برنامه ای شبیه به WeChat که مینی اپ داره درست کنیم. Sound's promising. یک میلیارد نفری که داخل تلگرام راحت از کریپتو استفاده بکنن و آنبورد بشن. اما عملا چه اتفاقی افتاد از اون موقع تا الان؟ تلگرام خودش بزرگترین دامپ کننده تون کوین شد! چرا؟ چون بعد از مدت طولانی که تون کوین هارو میگرفت بابت تلگرام پریمیوم و هیچکاریش نمی کرد حالا با معرفی مینی اپ ها تون کوین هارو تحت عنوان درامد میده به دولاپر ها! دولاپر ها چه کار میکنند؟ اکثرا میفروشن چون نونشونه. اما کسی تون کوین میخره؟ نه ! چرا؟ چون برای خرید از تلگرام استارز استفاده میشه جای تون کوین :))))))) تلگرام استارز هارو هم قراره تلگرام تون کوین کنه؟ نخیر میزنه به ۲ میلیارد دلار بدهی باقی مانده 🙂 حالا نتورک و سرمایه گذار ها شدن Cashout تلگرام و تلگرام یه مقدار زیاد دیگه تون کوین گرفته بابت انحصاری شدن تون کانکت توی مینی اپ ها. Well. اصلا قراره روزی تلگرام برای چیزی غیر از Cash out از شبکه تون کوین استفاده کنه؟فعلا که چیز دیگه ای نمیبینیم! بعد که برنامه مینی اپ ها عملا شکست خورد٬ سیاست ورود کش فلو رفت به سمت سایر نتورک ها و دیفای. توی ۳-۴ ماه گذشته سعی کردن که Pivot کنن اما کار از کار گذشت و خیلی راحت نزدیک به ۱ میلیارد دلار TVL ای که گرفته بودن از شبکه با لیست شدن تون کوین توی بایننس خارج شد. البته دستگیری پاول هم بی تاثیر نبود. پلن جدید چی بود؟ بیان و وارد مسیر بین بلاکچینی بشن٬ مسیر ورود نقدینگی از طریق شبکه بیت کوین رو فراهم بکنن و یه سرمایه ای بگیرن به اکوسیستم. من امیدوار بودم این اتفاق Q1 و Q2 امسال با اصلاح قیمت بیت کوین بیافته اما الان تست نت رو لانچ کردند و لانچ اصلی رو انداختن Q3!‌حتی Q2 ام نه انداختن Q3. بعد استیو رییس سابق تون فاندیشن توی اخرین صحبتی که با کامیونیتی کرده توی توییترش٬ گفته که
این بول ران تموم میشه( من نمیدونم کی تموم میشه) و ما دو سال وقت داریم که بسازیم.
اینکه حرفشو توی چه پکیجینگی ارائه داده من کار ندارم. اما واقعیت اینه که فلو ترافیک و مسیری که داشت توی تلگرام میرفت٬ با ۴ تا Cashout بی خود و ۵ تا اسکم و ۴ تا خاله بازی و Bot Player و آمارسازی فیک و رفیق بازی به فاک رفت.

SOL رو نگاه کنید. دامپ شد به خاطر اسکمه؟ نه!‌ با وجود همه اسکم ها این همه رفت بالا. اون بهونس. علت دامپ عرضه فاند FTX هست. چه
+1
SOL رو نگاه کنید. دامپ شد به خاطر اسکمه؟ نه!‌ با وجود همه اسکم ها این همه رفت بالا. اون بهونس. علت دامپ عرضه فاند FTX هست. چه کسی دوست داشته باشه چه نداشته باشه اولش بازار روانی واکنش نشون میده بعدشم عملی و بازی ازش خارج میشه.

تا Q3 مگس بپرونیم بعدشم FUD فاند بلیورز بیاد و کلا رو هوا. حرف Steve رو گوش بدیم بریم ۲ سال بیلد کنیم اینا تو ۲-۳ سال آینده ب
تا Q3 مگس بپرونیم بعدشم FUD فاند بلیورز بیاد و کلا رو هوا. حرف Steve رو گوش بدیم بریم ۲ سال بیلد کنیم اینا تو ۲-۳ سال آینده به نظر نمیاد برنامه ای داشته باشن🤔

کلد والت اتریوم بای بیت هک شده و یک میلیارد دلار اتریوم به ادرس ناشناس رفته 😀

چیز های باورنکردنی در حال اتفاق افتادنه 😀

😋 گاف سنگین ناتپیکسل توی پز دادن بای‌بک‌ها! 🛍 کانال نات پیکسل یه پست گذاشته بوده که این‌قدر ما بای‌بک زدیم و فلان، ولی فوتو
+1
😋 گاف سنگین ناتپیکسل توی پز دادن بای‌بک‌ها! 🛍 کانال نات پیکسل یه پست گذاشته بوده که این‌قدر ما بای‌بک زدیم و فلان، ولی فوتوشاپ‌کارشون یه خورده ناشی بود، چون اصلاً حواسش به تاریخ‌ها نبوده! در حالی که پیکسل تازه ۲۲ ژانویه لیست شده بود، اینا اومدن و ۱۵ ژانویه بای‌بک اولیه رو زدن! ⭐️ بعد که فهمیدن گاف دادن، سریع رفتن که جمعش کنن، پست رو ادیت کردن و تاریخ بای‌بک اول رو از ۱۵ ژانویه به ۳۰ ژانویه تغییر دادن! اما مشکل کجا بود؟ اینکه وسط عکس هنوز بای‌بک ۴ با تاریخ ۱۵ ژانویه مونده بود! یعنی دستپاچه شدن، ولی نه اون‌قدر که درست جمع کنن. کانال نات هم که انگار پستشون رو فوروارد کرده بود، دید اوضاع خرابه، کلاً پست رو حذف کرد! بعدش هم ساشا اومده و برای اینکه یهجوری رد گم کنه شروع کرد به چرت و پرت گفتن که و حرفای الکی! خب، حالا بگو ببینم، اینا که اینجوری سوتی می‌دن، به نظرت چقدر میشه بهشون اعتماد کرد؟
@Witaminch

Steve yun رییس قبلی تون فاندیشن توی هنگ کنک گفته که Copy Trading هم به زودی به پروژه استورم اضافه میشه 🔥
Steve yun رییس قبلی تون فاندیشن توی هنگ کنک گفته که Copy Trading هم به زودی به پروژه استورم اضافه میشه 🔥

برای انحصاری شدن تون کوین توی تلگرام TF چیزی حدود ۵۵ میلیون تون کوین (معادل ۳۰۰ میلیون دلار در زمان پرداخت) به تلگرام ارسال کرده! تلگرام هم از اونجایی که نمیتونه به خاطر قوانین App Store ها با تون کوین پرداخت قبول کنه٬ اومده تلگرام استارز رو برای دریافت پرداخت ها معرفی کرده و تون کوین رو برای Payout به کسانی که درامد از تلگرام دارند. این اتفاق یکی از بدترین اتفاق ها بود چرا؟ چون تون کوین ارزش نگه داری خودشو از دست داده. کاربران عادی تلگرام استارز توی کیف پولشون نگه میدارند تا سرویس های مورد علاقشونو تهیه کنند نه تون کوین! و صاحبین کانال ها و بات ها هم درامدشونو تون کوین میگیرن و نقد میکنند 🙂 اما خب آیا همه دارند نقد میکنن؟ مثلا ساشا از نات کوین و یه دوست دیگمون و یا حتی هموطنمون Mr.Freeman از تونل درامد چند ماه گذشتشونو دست نزدند. اونا فکر میکنن که الان نباید بفروشند تون کویناشونو.

تقریبا همه توکن های لانچ شده روی شبکه تون کوین ۹۰ درصد یا بیشتر از ATH خودشون الان پایین تر هستند. طبیعتا وقتی مارکت برای رمزارز اصلی انقد بغرنج هست انتظار حرکت عجیب نمیشه از ژتون ها داشت. میشه گفت NOT مخاطبین اصلی خودشو از دست داده و بعد از NOT Pixel چیزی که تحت عنوان کامیونیتی داشت رو دیگه نداره و این خیلی بده اما همچنان تنها success story درسته شبکه هست و یه برگ برنده داره که بقیه پروژه ها ندارند. پروژه STORM هم که قبلا بارها اشاره کردم٬ هم buy back دايمی از کمیسیون اش داره هم برای ترید جفت ارز های مختلفی رو اضافه کردم هم هنوز داره تبلیغات میکنه٬ هم از کامیونیتی کلاه برداری نکرده تا الان در کل بهترینه فعلا. و در مورد Major هم فعلا دارند توسعه اش میدن اما مثل همه پروژه های دیگه خیلی مخاطب و سرمایه گذار از دست داده. واقعا چیزی ندارم بگم گند زدن رو پلت فرمی که داشتن خیلی زود :). اما خب دارن برنامه هاشونو انجام میدن بیشتر پول در بیارن اما تا کجا؟‌:))

قبل از هر چیزی نقش خودتون توی بازار باید مشخص باشه و اون نقش رو بشناسید. شرایط فعلی بازار برای نقش های مختلف: ۱. سرمایه گذار طبق آخرین آمارمون ۹۷ درصد سرمایه گذار های تون کوین که توی سال ۲۰۲۴ سرمایه گذاری کرده بودند٬ الان تو ضررند. البته این آمار کل تشویق ها و ایردراپ هارو در نظر نگرفته ولی خب ما فرض میگیریم که این آمار درسته. پس میشه اینطور برداشت کرد که قیمت امروز ۳.۵۵ دلاری قیمت مناسبی برای ورود به عنوان سرمایه گذار هست. اما آیا بهترین قیمت هست؟ هیچکس نمیتونه بگه! مثلا توی چارت تون کوین هیچوقت RSI روزانه برای حدود ۱۸ روز زیر ۳۰ نبوده که باعث کاهش قیمت بدون rebound بشه و این شرایط خرسی جزو معدود دفعاتی هست که اتفاق افتاده پس اگر به عنوان سرمایه گذار دنبال ورود هستید الان میتونه یه فرصت ورود خیلی خاص باشه! از طرفی هم باید بدونید دارید توی شرایطی روی تون کوین سرمایه گذاری میکنید که بازدید ها و تعاملات کاربر ها با پروژه ها و کانال های رسمی ۹۰٪ کاهش پیدا کرده!‌برنامه های تشویقی قطع شده و کلاه برداری اکثر پروژه ها از کاربر ها باعث نارضایتی شدید از اکوسیستم شده! از طرف دیگه٬ باید در نظر داشته باشید که آزادسازی بعدی تون کوین ها تقریبا اواخر امسال هست که باز میتونه تاثیر زیادی روی قیمت داشته باشه. اما آیا پلن ورود به بازار امریکا و تعاملات بین بلاکچینی تون کوین با بیت کوین و سایر بلاکچین ها٬ آیا میتونه یه کمپین come-back طور خوب رو توی Q2 و Q3 امسال بسازه و سود خوبی بکنید؟ با وجود همه اتفاقا بعد همچنان تون کوین: - تنها رمزارز برای یک مسنجر با کاربر میلیاردی فعال ماهانه - بهترین رمزارز برای کاربرد سازی NFT ها - رمزارز انحصاری تلگرام تنها عرضه تون کوینی که تا آخر سال ۲۰۲۶ خواهد بود عرضه توسط Market Maker (در صورت کاهش قیمت بیت کوین مثلا) و آزاد سازی Vesting Period سرمایه گذار هایی هست که پارسال همین موقع تون کوین رو خریداری کردند که حدود قیمتی ۲ تا ۲.۵ دلار براشون در اومده و یه سود متعادلی کردند و شاید بخواهند بفروشند اما عرضه بلوک بزرگ مثل فاند TON Believers مال آخر امسال هست. ۲. تریدر اولین کاری که تریدر ها میکنند تشخیص اینه که بازی (سرمایه بزرگ) روی کجاست و قطعا بعد از ماه August و دستگیری پاول٬ هر پامپی فرصت خروج صرفا بوده و نوسان درست مناسب برای ترید رو هم فعلا نداریم. در نتیجه اگر نقش شما تریدر هست الان شبکه تون کوین و کوین های اون مناسب ترید نیستند. ۳. برنامه نویس از آپریل پارسال برنامه های تشویقی تون فاندیشن (TF) تقریبا برای همه در دسترس شد. ۲ تا هکاتون برگزار شد (که قبلا گفتم تیم ما هم توی این مدت ۲ پروژه ساخته که در حال توسعه و استفاده از این امکانات هست). اما تقریبا چند ماه هست که برنامه های جدید و تشویق ها قطع شده. اما آیا فرصت ها تموم شده؟ خیر!‌توی یک سال گذشته تلگرام ده ها فیچر جدید معرفی کرده که نامحدود بیزینس رو ممکن میکنه. از کار کردن روی AI Agent ها تا بیزینس های معمول eCommerce. از ساخت بازی تا ساخت انواع سرویس. الان اگر روی نیاز مناسب بازار کار کنید٬ درسته Market Sentiment منفی هست و هایپ کمکتون نخواهد کرد اما میتونید اون گوشه خلوت سرویس خودتونو توسعه بدید و موقع سایکل بعدی چند قدم از بقیه جلوتر باشید! ربات تازه تاسیس TONNEL که چند روز پیش معرفی کردم با وجود منفی بودن بازار باز تونست همه سیستم های مخاطب دار مثل GetGems و Major رو فلیپ کنه و یوزر هارو به سمت خودش بکشونه!

برخلاف تصور عموم و سرمایه گذاری روی استیکر های نات کوین ( مگه ربات داگز قرار نبود بازار استیکر بشه؟ 😀)٫ گیفت های تلگرام هست که ازش بسیار استقبال شده و داره معامله میشه. و خب اولین بازارچه گیفت ها که توسط یک هموطن ساخته شده الان محبوب ترین بازارچه گیفت ها هم هست. دیروز پاول هم 100 TON دیپازیت کرده و این محصولو تست کرده! و مطابق با امار giftstats گوی رو از رقبا دزدیده و محبوب ترین بازار هست. شاید غیر متمرکز نبودنش برای خیلیا نگرانی باشه اما در واقع این امر باعث شده که هم توسعه امکانات و هم تجربه کاربری کاربران راحت باشه!

در ادامه سرمایه گذاری های تتر٬ حالا ۲ میلیارد دلار روی باشگاه فوتبال یوونتوس سرمایه گذاری کردند. چرا؟! https://tether.io/news/tether-investments-announces-strategic-minority-stake-in-juventus-football-club/

چرا گیفت ها خریداری میشن؟ چون تجربه NFT های قبلی عرضه شده توسط تلگرام مثل Anonymous Numbers و محدودیت عرضه و سپس ده ها برابر شدن قیمت باعث شده که این فرض برای گیفت ها هم بوجود بیاد. who knows

photo content

علاقه تتر به شرکت های روسی تبار خیلی جالبه. از طرفی وقتی همه رو تون کوین شک داشتن اومد بهش کردیت داد با لانچ کردن تتر روی تون. بعدش رفته روی پلت فرم Rumble سرمایه گذاری کرده که بنیان گذارش روسه حالا تو امریکا ثبت شده و ... . کلا جالبه.

در ادامه مسیر پذیرش قوانین توسط تلگرام ربات های Gambling و prediction زیادی مثل fanton و whale هفته گذشته مسدود شدند. whale که بعد از مدتی ازاد شده ظاهرا قصد رفتن رو سولانا رو داره.

این همه فیچر ریلیز کردن توی تلگرام٬ این همه Development بدون مارکتینگ بدون Adopt شدن همه با عجله. ولت های ساسپند شده ۲ سال دیگه یعنی ۲۰۲۷ آزاد میشن. فاند TON Believers هم سال دیگه آزاد سازیش استارت میشه. هر جور من فکر میکنم امسال٬ توی ۳ سال آینده بهترین سالی هست که میتونن جذب سرمایه خوب با فشار فروش متعادل داشته باشن. اما آیا اینکارو میکنند؟

Teleport BTC هم الان تست نت اش فعاله. و به زودی امکان انتقال بیت کوین به شبکه تون فراهم خواهد شد. https://sandbox.teleport.tg/app/auth * نسخه فعال نسخه تست نت هست و توکن واقعی نفرستید!

نحوه کارکردشم جالبه https://docs.usdt0.to/technical-documentation/developer
نحوه کارکردشم جالبه https://docs.usdt0.to/technical-documentation/developer