uk
Feedback
💌 دلنوت

💌 دلنوت

Відкрити в Telegram

دل‌نوت (Delnote) اشعار و نوشته‌های زیبا و ماندگار منتشر می‌کند. در انتشار زیبایی‌های دنیا با معرفی ما به دوستان‌تان سهیم باشید https://t.me/delnote

Показати більше
940
Підписники
Немає даних24 години
+87 днів
+2330 день
Архів дописів
Repost from N/a
shajarian & turki ala gozlum.mp310.65 MB

نومید نشوی از دراز شدن ظلمت که چون تاریکی دراز آید، بعد از آن، روشنایی دراز آید. #مقالات_شمس @delnote

چیزهایی هست که اگر تو نبینی هیچکس نمی‌بیند نادیده می‌ماند و می‌میرد می‌فهمی چه می‌گویم؟ اگر تو نفهمی زیباست، هیچکس نمی‌فهمد… #معین_دهاز @delnote

رفیقم تعریف میکنه که بابام پرسید چرا درس میخونی؟ گفتم همینجوری. گفت آفرین هر کاری همینجوریش خوبه، بدون انتظار و چشمداشت. همینجوری یعنی بریم ببینیم چی میشه. همینجوری یعنی دیگه گول وعده‌های الکی را نمی‌خورم. همینجوری یعنی فعلا و تا اطلاع ثانوی. همینجوری یعنی کس به امید وفا ترک دل و دین نکناد. همینجوری یه سبک زندگیه، گاهی تنها جوری از زندگی که جواب میده. #امیرعلی_بنی‌اسدی @delnote

Repost from N/a
Shahram Shabpareh - Shahre Gharib ( Seventh Soul Mash Up ).wav67.12 MB

♥️ و زندگی این روزها نوازش جوجه‌تیغی‌هاست بوسیدن بوته‌های کاکتوس و پاک کردن سرمه با سیم ظرفشویی همین‌قدر سخت همین‌قدر زبر چگونه رویاهای مخملین ببینیم وقتی در آغوش سمباده‌ها می‌خوابیم و غم سوهانی‌ست که واپسین سوسوی امیدمان را می‌سابد زندگی این‌روزها رقصیدن روی ساطورهای تیز است و هر صبح مجبوری ترانه‌ای را بخوانی که چون شیشه‌ی شکسته از گلویت بالا می‌آید تا دهانت را خون پیراهنم را از خار بافته‌اند و قلبم روسری ساتنی که باد آن را گرفتار کرده لای سیم‌های خاردار #رویا_شاه‌حسین‌زاده @delnote

Repost from N/a
Alireza Ghorbani Sahar Boroujerdi 1001 Nights.mp38.28 MB

من فقط نگاهش می‌کردم؛ این همه قشنگی کجای خلقت پنهان شده بود که حالا یک‌باره همه‌اش بریزد توی بغلم؟ #عباس_معروفی @delnote
من فقط نگاهش می‌کردم؛ این همه قشنگی کجای خلقت پنهان شده بود که حالا یک‌باره همه‌اش بریزد توی بغلم؟ #عباس_معروفی @delnote

Repost from 💌 دلنوت
🎵”خاک” با صدای #فریدون_فروغی شعر: #فریدون_مشیری @delnote

♥️ این "بد" بودن حال می‌تونه یه‌جور وفاداری به واقعیت باشه‌. زیاد دست خود آدم نیست، چرا حالمون بده؟ سوال درست اینه که چرا بد نباشه؟ اما بد بودن حال صرفا یه حالت روانی نیست و می‌تونه یک موضع اخلاقی هم باشه: وقتی حالم بده، حس می‌کنم به دردهای خودم و دردهای دیگران دارم احترام می‌ذارم. آدم می‌تونه با کسی قهر کنه چون دلخوره و گاهی می‌تونه با جهان هم قهر کنه، چون از هستی دلخوره. بد بودن حال این روزهای مردم چیزی فراتر از یک تلخکامی شخصیه. مسئله‌ای وجودیه. #معین_دهاز @delnote

♥️ تو رفته‌ای با آفتاب رفته‌ای تو بی تو چه می‌کنم من؟ [سر به رویا می‌سپارم و خیره می‌مانم به کتف برهنه‌ی ماه در چشمه] #منوچهر_آتشی @delnote

♥️ «بی‌تفاوتی بالاترین حد خشونت است.» #مانس_اشپربر تحلیل جباریت @delnote

Repost from 💌 دلنوت
🎵”آرزو دارم چون باد بهاری” #فرامرز_اصلانی @delnote

گفتند : وقتی غمگین می‌شوی به نزد کسی می‌روی که بیش از همه دوستت دارد و وقتی خوشحال می‌شوی به نزد کسی می‌روی که بیش از همه دوس
گفتند : وقتی غمگین می‌شوی به نزد کسی می‌روی که بیش از همه دوستت دارد و وقتی خوشحال می‌شوی به نزد کسی می‌روی که بیش از همه دوستش داری؛ و چه خوش‌اقبالی‌ست اگر او در هر دو حال یک نفر باشد. #ادهم_شرقاوی @delnote

♥️ پیش از آن می‌گفتیم : خب ، آدم دشمنانی دارد . این کاملا طبیعی است . چرا یک قوم نباید دشمن داشته باشد ؟ اما این متفاوت بود . واقعا طوری بود که انگار مغاکی گشوده شده بود . این نباید روی می‌داد . و منظور من فقط تعداد قربانیان نیست . منظورم روش ، تولید انبوه اجساد و این قبیل چیزهاست - لازم نیست وارد جزئیات شوم . این نباید روی می‌داد . چیزی در آن‌جا روی داد که ما نمی‌توانیم با آن کنار بیاییم . هیچ‌ یک از ما هرگز نمی‌تواند. #هانا_آرنت درباره‌ی آن‌چه در آشویتس و سایر اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها رخ داد @delnote

Repost from 💌 دلنوت
🎵"Until The Last Moment" #Yanni #Instrumental @delnote

♥️ بزرگترین جنایت این سرزمین، عادی شدن رنج است. ناشناس @delnote

هر کس که آن بهار زاده شد در گوشش الله‌اکبر و لاالاه‌الالاله خواندیم ما ناف نوزادان‌مان را در لاله‌زارها چال کردیم و مهریه‌ی ت
هر کس که آن بهار زاده شد در گوشش الله‌اکبر و لاالاه‌الالاله خواندیم ما ناف نوزادان‌مان را در لاله‌زارها چال کردیم و مهریه‌ی تمام عروسان آن سال یک جفت شمعدان بود و یک جلد کلام‌الله‌لاله… ما دیگر هموطن که نه هملاله‌ی هم بودیم… #رویاشاه‌حسین‌زاده @delnote

حالا همه می‌دانند که من برای چه گریه می‌کنم! عزیزِ من، تمام اشک‌های من فقط برای «ایران» و «تو» است. #یلدا_سیدی @delnote