uk
Feedback
هفته نامه بورس

هفته نامه بورس

Відкрити в Telegram

هفته نامه بورس

Показати більше
1 110
Підписники
-124 години
+17 днів
-530 день
Архів дописів
. 🔷️چه خبر از مجامع الکترونیک؟ . 🔸️حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفت‌وگو با صدای بورس: . 🔹️سامانه و زیرساخت فنی مجامع الکترونیک آماده شد و به صورت آزمایشی برای شرکت سپرده‌گذاری برگزار شد. 🔹️هماهنگی‌هایی با مرجع ثبت انجام شد که به صورت طرح اولیه با چند شرکت شروع کنیم. 🔹️نیازمند تصمیم حقوقی و تصویب دستورالعملی هستیم که در این زمینه براساس قانون برنامه ششم سازمان بورس باید تصویب و ابلاغ کند. 🔹️این دستورالعمل پیشنهاد شد و سازمان بورس در حال نهایی کردن آن است. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #سپرده #سجام #سپرده_گذاری #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو #نهاد_مالی #شفافیت #مجمع #مجمع_الکترونیک https://www.instagram.com/p/B2CQq0oAxWv/?igshid=8hb0tirwew61

. 🔷وضعیت بورس تا پایان امسال چطور خواهد بود؟ . 🔸سید حسین میری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در گفت‌وگو با صدای بورس: . 🔹بازار را برای یک دوره زمانی شش ماهه خوب می‌بینیم. 🔹شاید اوج بازار به‌ویژه در بخش سهام به اندازه شش ماه گذشته نباشد اما بازار تا پایان سال رونق خواهد داشت. 🔹خرید و فروش‌ها به همین شدت ادامه خواهد داشت و نقدشوندگی بالا خواهد بود و کماکان فرصت کسب بازده در بازار خواهیم داشت. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو #نهاد_مالی #شفافیت #تامین_سرمایه https://www.instagram.com/p/B1_vtx1A8Ur/?igshid=1x23d768851q0

. 🔷خلاصه ای از وضعیت مالی رنیک . 🔸سید عبدالمجید عظیمی، عضو هیات مدیره و معاون مالی و اداری شرکت جنرال مکانیک در گفتگو با صدای بورس: . 🔹عملا فروش دارایی نداریم. دارایی‌های ثابت شرکت مولد هستند. 🔹بخشی از مطالبات را از کارفرما به صورت املاک دریافت می‌کنیم. 🔹معمولا در بنیاد ۱۰۰ درصد سود تقسیم می‌شود اما امسال براساس ضوابط بودجه‌ای، سود حاصل از صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور تقسیم نمی‌شود و بابت توسعه صادرات همان شرکت استفاده می‌شود که غالباً به صورت افزایش سرمایه به شرکت برمی‌گردد. 🔹سود انباشته ۳۰۰ میلیون تومان است. 🔹اصلا مطالبات مشکوک‌الوصول نداریم. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #جنرال_مکانیک #رنیک #عرضه_اولیه #سجام #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو https://www.instagram.com/p/B1-8GWlg1C2/?igshid=1xex6gih50mzo

. 🔷تسهیلات ارزان قیمت در جنرال مکانیک . 🔸سید عبدالمجید عظیمی، عضو هیات مدیره و معاون مالی و اداری شرکت جنرال مکانیک در گفت و گو با صدای بورس: . 🔹بخشی از مطالبات خود از کارفرما را به صورت اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی دریافت می‌کنیم. نرخ تنزیل مربوط به آنها در بازار سرمایه رقم بالایی است و بیش از ۳۰ درصد متضرر می‌شویم. 🔹سیاستی که در این رابطه به خرج دادیم این است که از بانک‌های طرف حسابمان به پشتوانه اوراق مشارکت یا اسناد خزانه اسلامی، تسهیلات دریافت می‌کنیم. 🔹در نتیجه هزینه‌ای که بابت هزینه مالی پرداخت می‌کنیم، از سه درصد بیشتر نخواهد بود. 🔹تسهیلات بسیار ارزان قیمتی برای ما خواهد بود، به جای آنکه بخواهیم اوراق مشارکت یا اسناد خزانه را تبدیل به ریال کنیم. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #جنرال_مکانیک #رنیک #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو #سجام #شفافیت https://www.instagram.com/p/B18vc4MgQ_0/?igshid=10n5m4hz3aij9

. 🔷مدیرعامل جنرال مکانیک شرح داد: برنامه‌های توسعه #رنیک . 🔸فواد خیر، مدیرعامل شرکت جنرال مکانیک در گفت‌وگو با صدای بورس: . 🔹برنامه توسعه در داخل کشور در زمینه‌های مختلف در بازارهای مختلف خواهد بود. استفاده از تکنولوژی‌های نوین و توسعه در زمینه پروژه‌هایی که با کمک تکنولوژی‌های نوین صورت می‌گیرد، ازجمله برنامه‌های شرکت است. همچنین بررسی و ورود به پروژه‌های که توام با سرمایه‌گذاری باشد و نیز پروژه‌هایی که از خارج از کشور تامین مالی می‌شوند، جزو برنامه‌ها است. 🔹برنامه‌های توسعه در خارج از کشور مربوط به کشوری می‌شود که در آن فعال هستیم (امارات). علاوه‌بر آن، برای افزایش تعداد کشورهای خارجی به‌منظور فعالیت در آنها تلاش می‌کنیم. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #رنیک #جنرال_مکانیک #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو #امارات #عرضه_اولیه #ipo https://www.instagram.com/p/B18K8reAqBV/?igshid=1h5vf5wpg7o1g

🗞📰 فایل کامل شماره 320 #هفته_نامه_اطلاعات_بورس 📌https://t.me/bourseweekly

. . 🔰کاهش کارمزد کارگزاران در بورس کالا صرفه اقتصادی ندارد . 🔶️علیرضا تاج بر، مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در خصوص کاهش کارمزد کارگزاران در حوزه کالایی و تبعات این امر در گفت و گو با صدای بورس: . 🔹️طبق مصوبه مرداد ماه ستاد تنظیم بازار در بورس کالا تصمیم به کاهش کارمزد کارگزاران از یک و هشت دهم درصد به نه صدم درصد را دارند که هنوز این امر اجرایی نشده و به سازمان ارجاع شده است. . 🔸️با نگاه به عملکرد بورس کالا و کانون کارگزاران به عنوان بازوی اجرایی این بازار در ۱۵ سال اخیر، مشاهده میکنیم که در راستای رشد و توسعه بورس کالا و بازار کالایی، برای تجهیز و بستر سازی انجام معاملات و سایر موارد مورد نیاز از جمله نیروی انسانی و ... ده ها میلیارد تومان هزینه شده و توانستند استاندارد ها و معیار هایی را کسب کنند. . 🔹️از طرف دیگر با وجود ریسک بسیار زیادی در زمینه معاملات بورس کالا درآمدی که تا به امروز کسب شده کفاف سرمایه گذاری های انجام شده را نداده است. . 🔸️اگر این کارمزد از این مقداری که تعیین شده کمتر شود با توجه به کاهش حجمی که در یکسال گذشته در رینگ های مختلف داشتیم و حتی در بازار آتی و در برخی از بازار ها به صفر رسیده است، واقعا فعالیت بسیاری از کارگزاران در بورس کالا به صرفه اقتصادی نخواهد بود. . 🔹️بنابراین اگر ما به توسعه می اندیشیم و به اعتدال این بازار فکر می کنیم نباید به سراغ کارمزد کارگزاران در بورس کالا برویم، بلکه باید به بهای تمام شده محصول نهایی فکر کنیم که این کارمزد در آن یک حداقل ممکن است. . 🔸️از سمت خریداران و عرضه کنندگان در بورس کالا این کارمزد تا کنون مورد اعتراض قرار نگرفته است، بلکه موارد دیگری وجود دارد که منجر به افزایش هزینه ها شده است. . 🔹️به نظر من کاهش کارمزد تصمیم درستی نیست و اگر در مقابل، کارگزاران با ایجاد منافع مالی برای توسعه بازار کالایی ترغیب شوند مطمعنا بازاری شفاف تر، عمیق تر و پر معامله تر خواهیم داشت. با کمک کارگزاری ها با بازاریابی مشتری مداری آنها می توانیم بسیاری از عرضه کنندگان و خریداران را به سمت بازار کالایی آورده و راه های دیگری در تنظیم قیمت ها داشته باشیم. #بورس_کالا #کارگزاران #کارگزاری # کارمزد #کاهش #کاهش_کارمزد #ضرر #اقتصاد #سود #معاملات #ریسک #علیرضا_تاجبر #صدای_بورس #کد_بورسی https://www.instagram.com/tv/B1yhpbgAqjv/?igshid=113vfeg1223zh

. 🔷️توقف نمادهای بازارپایه برای پنج روز کاری . . 🔶️بهنام محسنی درخصوص زمان قطعی بازگشایی نمادهای بازار پایه در 25 شهریور ماه سال جاری در گفت و گو با صدای بورس؛ . 🔹️براساس دستورالعمل ابلاغی نمادهای فعال در بازار پایه تا پایان روز معاملاتی 13 شهریور به معاملات خود ادامه داده و سپس برای انجام عملیات فنی نقل و انتقال در تابلوهای مختلف متوقف و در روز دوشنبه 25 شهریور بازگشایی می‌شوند. . 🔸️شروع معاملات در تمام تابلوها به صورت همزمان انجام خواهد شد؛ این بازگشایی به صورت حراج هفتگی در بازار پایه برای هر سه تابلو تعیین شده است. . 🔹️براساس دسته‌بندی جدید از 182 ناشر حاضر در بازار پایه، بالغ‌بر 125 ناشر در تابلو زرد، 42 ناشر در تابلو نارنجی و 14 ناشر در تابلو قرمز طبقه‌بندی می‌شوند. . . 🔸️نمادهایی که به دليل برگزارى مجمع يا انتشار اطلاعات حائز اهميت متوقف هستند، بازگشایی نماد معاملاتی پس از ارائه اطلاعات مربوطه انجام می‌شود. ➕ادامه ویدیو در IGTV صدای بورس #بهنام_محسنی #فرابورس #تغییرات #بازار_پایه #دستورالعمل #اصلاحات #نماد #سهم #توقف #بازگشایی #تابلو_معاملات #تابلو_قرمز #تابلو_زرد #تابلو_نارنجی #سفته_بازی #سهام #سهامدار #کد_بورسی #سود #اقتصاد #صدای_بورس https://www.instagram.com/p/B1teSEKgVTk/?igshid=1iuk2xllxoef0

. 🔷موتور معاملات ملی می‌نویسیم/ کانون سهامداران حقیقی تشکیل می‌شود؟ . 🔸شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با صدای بورس: . 🔹️مشکل هسته معاملات فنی بوده و موضوعات فنی مقداری کار می‌برد تا درست شود و حتما پیگیری می‌کنیم. 🔹ما در ایران می‌خواهیم موتور معاملات ملی بنویسیم و نمی‌خواهیم آن را از خارج بخریم. اعتقاد داریم داخلی‌ها می‌توانند آن را بنویسند. 🔹ضمن اینکه همین سامانه معاملات فعلی هم قابل ارتقا است. 🔹درخصوص کانون سهامداران خرد، با کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران صحبت کردیم چون صندوق‌ها، سبدگردان‌ها و مشاوران سرمایه‌گذاری در کانون عضو هستند. قرار شده است از این طریق جایگاهی برای سهامداران حقیقی باز کنیم. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #سازمان_بورس #شاپور_محمدی #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #ارز #طلا #نهاد_مالی #شفافیت #کانون_سهامداران_حقیقی #سیستم_معاملات #تدبیرپرداز #رایان_هم_افزا https://www.instagram.com/p/B1sp-BUgNEj/?igshid=kplhvknsy64p

. 🔷از مشتریان و سهامداران عذرخواهی می‌کنم . 🔸هانی شهری، مدیرعامل شرکت تدبیرپرداز در گفت‌وگو با صدای بورس: . 🔹در حال بررسی اختلال ایجاد شده هستیم و همه تلاشمان را جهت رفع همیشگی آن انجام می‌دهیم. از همه مشتریان کارگزاری که با این اختلال روبه‌رو شدند، عذرخواهی می‌کنم. ➕ویدئوی کامل در IGTV صدای بورس #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #ارز #نهاد_مالی #شفافیت #معامله #تدبیرپرداز #رایان_هم_افزا https://www.instagram.com/p/B1q0vB3gUoh/?igshid=2hbjq5n85hge

🔷️افزایش شدید تعداد درخواست‌ها؛ عامل اختلال در معاملات . 🔸️روح‌ا... دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت‌وگو با صدای بورس: . 🔹️افزایش شدید تعداد درخواست‌های آنلاین سبب ایجاد اختلال در سرور آنلاین یکی از شرکت‌های OMS بوده است. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #سیستم_معاملات #تدبیرپرداز #رایان_هم_افزا #صحرا #مدیریت_فناوری_بورس #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #ارز #نهاد_مالی #شفافیت https://www.instagram.com/tv/B1qv-j6AHH_/?igshid=1ostsaw2rqxe5

. مدیرعامل گروه دارویی سبحان اعلام کرد: 🔷️مواد اولیه دپو کرده‌ایم . 🔸️جلال بهارستان، مدیرعامل شرکت گروه دارویی سبحان در گفت‌وگو با صدای بورس: . 🔹️با توجه به اینکه امسال هر شرکتی که از لحاظ مواد اولیه در مضیقه نباشد، می‌تواند سهم بیشتری از بازار داشته باشد، تمام تلاش امسال ما دپوی مواد اولیه بوده تا از لحاظ مواد اولیه کمبود نداشته باشیم و بتوانیم تولید انجام دهیم. 🔹درخصوص صادرات، از آنجا که تحریم‌ها موجب شده تا بسیاری از شرکت‌ها تمایل نداشته باشند با ما کار کنند، متاسفانه از لحاظ کمی نمی‌توانیم صادرات را افزایش دهیم اما سعی می‌کنیم در بازارهای صادراتی نفوذ کنیم. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #دارو #داروسازی #سبحان #گروه_دارویی_سبحان #برکت #دسبحا #جلال_بهارستان #قرص #کپسول #سهام #سهامدار #بورس #فرابورس #سرمایه_گذاری #یورو #ارز #سود #بازده #اقتصاد #کارگزاری #کد_بورسی https://www.instagram.com/p/B1on2g_gpCc/?igshid=dyb7oromebob

✅اختصاصی/ پای منافع سهامداران در میان است 🔰ناتوانی در تأمین‌مالی پروژه‌های توسعه‌ای اغلب شرکت‌ها نقدینگی کافی جهت پرداخت سود
✅اختصاصی/ پای منافع سهامداران در میان است 🔰ناتوانی در تأمین‌مالی پروژه‌های توسعه‌ای اغلب شرکت‌ها نقدینگی کافی جهت پرداخت سود، ظرف مهلت قانونی را ندارند 📌http://www.sedayebourse.ir/detail/News/409440/4

گزارش اطلاعات بورس در خصوص اختلال هسته معاملات شماره 319 صفحه 5 📌@sedayebourse

🗞📰 فایل کامل شماره 319 #هفته_نامه_اطلاعات_بورس 📌https://t.me/bourseweekly

شماره 319 #هفته‌نامه_اطلاعات_بورس منتشر شد: 1️⃣بومی سازی هسته ای 2️⃣ غوغای واسطا گران در کارگزای ها 3️⃣جای خالی اصناف در قیمت
شماره 319 #هفته‌نامه_اطلاعات_بورس منتشر شد: 1️⃣بومی سازی هسته ای 2️⃣ غوغای واسطا گران در کارگزای ها 3️⃣جای خالی اصناف در قیمت گذاری فولاد 4️⃣ثبات در بازار اوراق تامین مالی 📊برای دریافت فایل کامل بر روی لینک زیر کلیک کنید 📌https://t.me/bourseweekly

. 🔷️مدیرعامل گروه مپنا خبر داد: بازگشت مبالغ سرمایه‌گذاری در سیکل ترکیبی کردن نیروگاه‌ها . 🔹️امروز مجمع عادی سالانه گروه مپنا در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. ازجمله مهمترین مواردی که در این جلسه مطرح شد، بازگشت مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده در سیکل ترکیبی کردن نیروگاه‌های این گروه از سوی دولت بود؛ نیروگاه‌های پرند و عسلویه از جمله این نیروگاه‌ها هستند که درخصوص پرند در بودجه سال ۹۸ مبلغی تخصیص یافته است. موضوع مهم دیگر، افزایش سرمایه به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته است که تا پیش از پایان سال انجام می‌شود و به این ترتیب سرمایه گروه مپنا به چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد. 🔸️در مجمع امروز ۱۲ تومان سود معادل ۲۰ درصد به‌ازای هر سهم تقسیم شد. عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در گفت‌وگو با صدای بورس عنوان کرد: . 🔹️بنا داریم از محل سود انباشته، افزایش سرمایه دهیم؛ همانطور که سال گذشته این کار انجام شد. امسال تا حدود چهار هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهیم داشت. در نظر داریم سال آینده هم این کار انجام شود. 🔹️خبر خوب برای سهامداران، تحقق پروژه‌های مپنا است؛ اگر این موارد ازجمله برقی‌سازی (لوکوموتیوهای برقی و خودروهای برقی) دنبال شود، از آنجا که ما مالک برق هستیم، تحول بزرگی هم در سطح ملی از جهت جلوگیری از آلودگی اتفاق خواهد افتاد و هم این برقی که در حال حاضر بیشتر ساعات استفاده‌ای از آن نمی‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو #مپنا #رمپنا #عباس_علی_آبادی #سیکل_ترکیبی #لوکوموتیو #پرند #عسلویه #خودرو_برقی #آلودگی https://www.instagram.com/p/B1eBM7TAWAO/?igshid=e9y3i2bbkakz

. 🔷️مدیرعامل گروه مپنا خبر داد: بازگشت مبالغ سرمایه‌گذاری در سیکل ترکیبی کردن نیروگاه‌ها . 🔹️امروز مجمع عادی سالانه گروه مپنا در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. ازجمله مهمترین مواردی که در این جلسه مطرح شد، بازگشت مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده در سیکل ترکیبی کردن نیروگاه‌های این گروه از سوی دولت بود؛ نیروگاه‌های پرند و عسلویه از جمله این نیروگاه‌ها هستند که درخصوص پرند در بودجه سال ۹۸ مبلغی تخصیص یافته است. موضوع مهم دیگر، افزایش سرمایه به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته است که تا پیش از پایان سال انجام می‌شود و به این ترتیب سرمایه گروه مپنا به چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد. 🔸️در مجمع امروز ۱۲ تومان سود معادل ۲۰ درصد به‌ازای هر سهم تقسیم شد. عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در گفت‌وگو با صدای بورس عنوان کرد: . 🔹️بنا داریم از محل سود انباشته، افزایش سرمایه دهیم؛ همانطور که سال گذشته این کار انجام شد. امسال تا حدود چهار هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهیم داشت. در نظر داریم سال آینده هم این کار انجام شود. 🔹️خبر خوب برای سهامداران، تحقق پروژه‌های مپنا است؛ اگر این موارد ازجمله برقی‌سازی (لوکوموتیوهای برقی و خودروهای برقی) دنبال شود، از آنجا که ما مالک برق هستیم، تحول بزرگی هم در سطح ملی از جهت جلوگیری از آلودگی اتفاق خواهد افتاد و هم این برقی که در حال حاضر بیشتر ساعات استفاده‌ای از آن نمی‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو #مپنا #رمپنا #عباس_علی_آبادی #سیکل_ترکیبی #لوکوموتیو #پرند #عسلویه #خودرو_برقی #آلودگی https://www.instagram.com/p/B1eBM7TAWAO/?igshid=e9y3i2bbkakz

🔷حمید زرگرپور مدیرعامل مپنا می‌شود؟ . 🔸شنیده ها حاکی است حمید زرگرپور سکان گروه مپنا را به دست می‌گیرد. 🔹به گزارش منابع آگ
🔷حمید زرگرپور مدیرعامل مپنا می‌شود؟ . 🔸شنیده ها حاکی است حمید زرگرپور سکان گروه مپنا را به دست می‌گیرد. 🔹به گزارش منابع آگاه، تمایل وزارت نیرو و آستان قدس رضوی بر بازگشت حمید زرگرپور به مجموعه مپنا است. 🔸زرگرپور از بنیان‌گذاران گروه مپنا است و پیش از این، قائم مقام رفان (بنیان‌گذار مپنا) و پس از او، قائم مقام عباس علی‌آبادی بوده است. 🔹لازم به ذکر است که او هم‌اکنون چند پروژه برقی و آبی را پیگیری می‌کند. #صدای_بورس #بورس #فرابورس #بازارسرمایه #سهام #سهامدار #سرمایه_گذاری #صنعت #سود #بازده #اقتصاد #ریسک #کد_بورسی #کارگزاری #صادرات #واردات #ارز #طلا #دلار #یورو #مپنا #ایران_خودرو #خودرو #رمپنا #حمید_زرگرپور #هاشم_یکه_زارع 📌https://t.me/sedayebourse