کدهالیک | codehalic
Открыть в Telegram
دوره های آموزشیمون رو از داخل سایت ببینید https://codehalic.ir
Больше3 460
Подписчики
-124 часа
-107 дней
+6830 день
Архив постов
3 460
رفقا سلام؛
همانطور که میدانید، اینترنت فعلاً در وضعیت پایداری نیست. من ضبط محتواهای این دوره را ادامه میدهم تا حتی در صورت وصل شدن اینترنت، یک «پروتکل بقا» برای دفعات بعدی داشته باشیم. هدف این است که یاد بگیریم چطور بدون وابستگی به اینترنت جهانی، کارمان را جلو ببریم.
🛠 از دیزاین تا برنامهنویسی؛ فرقی نمیکند!
اگر راهکاری دارید که به تداوم کار در این شرایط کمک میکند، جای شما در این دوره خالی است. مثلاً:
برای دیزاینرها: جایگزینهای آفلاین برای Behance و Dribbble، منابع آیکون داخلی، یا روش انتقال Design System از Figma به Penpot.
برای برنامهنویسها: راهاندازی مخازن محلی (مثل PyPI محلی برای پایتون، NuGet یا NPM آفلاین)، کار با داکر در وضعیت قطع اینترنت، یا هر ترفندی که اجازه داده کدزدن را متوقف نکنید.
📽 تولید محتوا با شما، انتشار به نام خودتان:
اگر تخصص یا راهکار خاصی دارید، یک ویدیوی کوتاه ضبط کنید تا با نام و اعتبار خودتان در سایت و دوره قرار بگیرد:
زمان: زیر ۱۰ دقیقه (هر ویدیو فقط ۱ راهکار مشخص).
نرمافزار پیشنهادی: OBS Studio (لینک دانلود از سافت ۹۸).
🔗 مشاهده سرفصلها و جزئیات دوره:
👉 https://codehalic.ir/courses/rescue-mode
منتظر ایدهها و ویدیوهای کاربردی شما هستم. بیایید در این مسیر کنار هم باشیم و اجازه ندهیم مهارتمان متوقف شود.
📩 ارسال راهکارها :
🆔 @papastatopolus
📍 @codehalics
3 460
عزیزان حوزه tech و کسب و کارهای آنلاین، برای شما آتش بسی وجود نداره. چون اینترنت قطعه. فقط صدای تق تق نمیشنوید همین.
با سپاس از توجه شما
• PEMIDI •
@codehalics
3 460
📥 آپدیت جدید دوره «بقا در بی اینترنتی» منتشر شد!
دیزاینر هستی یا برنامهنویس؟ نباید اجازه بدی محدودیتها چرخ پیشرفتت رو متوقف کنه. در آپدیت جدید فصل دوم، رفتیم سراغ جایگزینهای Figma تا حتی در سختترین شرایط هم بتونی به دیزاین حرفهای ادامه بدی.
چی اضافه شده؟
✅ راه اندازی Penpot روی داکر (با میرورهای داخلی)
✅ نصب و استفاده از Sketch و Adobe XD از سرورهای ایران
@codehalics
3 460
این سایت هم یک سری مجموعه لینکهای کاربردی فعال برای این دوران قطعی اینترنت و نت ملی آماده کرده که استفاده کنید
https://linkdooni.site
@codehalics
3 460
بچه ها با توجه به هشدار هایی که اومده خواهشا امروز سوار مترو نشید به هیچ عنوان و به دوستانتون که از مترو استفاده میکنند هم اینو اطلاع بدید که امروز حداقل از مترو استفاده نکنند
اخبار صداسیما هم مثل که این موضوع رو اعلام کرده ممکنه دشمن متخاصم راه آهن و قطار هارو مورد هدف قرار بده پس تا جای ممکن احتیاط حکم میکنه سوار مترو و قطار امروز نشید اصلا
@codehalic
3 460
بابت اینکه مجبوریم برای بدیهیترین حقوقمان (یعنی دسترسی به دنیای آزاد) «راهکار بقا» یاد بگیریم، از همهتان عذر میخواهم. متنفرم از اینکه قطعی اینترنت عادی شود، اما متنفرتر هستم از اینکه ببینم همکارانم، دانشجوهایم و رفقای دیزاینر و برنامهنویسم به خاطر این شرایط، انگیزهشان را از دست دادهاند.
این دوره یک «جعبه ابزار اضطراری» است تا در روزهای تاریکیِ شبکه، کارمان نخوابد. بیایید با هم یاد بگیریم چطور از این بنبست رد شویم. ثبتنام شما در این دوره، برای من پیامی فراتر از یک عدد است؛ یعنی ما هنوز هستیم و هنوز میخواهیم بسازیم.
این دوره کاملا رایگان در اختیار شما خواهد بود !
https://codehalic.ir/courses/rescue-mode
3 460
بخاری هم کلی سرویس روی نت ملی داره از جیتسی که میتونین باهاش میت برید تا گیت که. یه نسخه از gitea برای مخزن کده و ویکی پدیا آفلاین فارسی و w3schools و این چیزا یه سر بهشون بزنین دمشون گرم
bokhary.ir
@codehalic
3 460
مخزن رایگان وردپرس برای بچه های جامعه وردپرس فارسی
http://wp.vordinpro.ir
این روزا که دسترسی به سایت اصلی وردپرس و افزونههاش تو ایران مشکل شده، ما توی تیمِ وردین تصمیم گرفتیم برا کمک به جامعه وردپرس فارسی، یه مخزن داخلی از افزونههای مطرح درست کنیم تا راحتتر بتونین دانلودشون کنین.
🔹ما هیچ کدوم از این فایل ها رو دستکاری نکردیم و و فایل ها از مخزن اصلی بدون تغییرات دانلود شده و مجددا روی سرور وردین آپلود شدن.
🔹 همهی فایلها دقیقاً همونی هستن که از سایت رسمی wordpress.org دانلود شدن و فقط برای راحتی جامعه وردپرس فارسی اینجا قرار گرفتن.
🔹سعی ما بر اینه که آخرین نسخه هر پلاگین رو بعد از انتشار، جایگزین نسخه قبلی کنیم. با این وجود کار وقت گیری هست و احتمالا آپدیت ها هفتگی بشه!
🚩 این مخزن مستقل و غیررسمیه. و به مرور زمان پلاگین ها اضافه میشن و بعدا احتمالا هسته ی وردپرس و قالب ها رو هم قرار بدیم.
امیدوارم به راحتی جامعه وردپرس فارسی کمکی کرده باشیم ❤️
پ.ن : مال من نیست پیامشونو دیدم گفتم شیر کنم تو این وضعیت شاید کمکی باشه برا هممون
@codehalics
3 460
یک بزرگواری یه کپی خوب از w3schools روی نت ملی آورده بالا
https://w3schools.bokhary.ir/
دریابیدش
@codehalics
3 460
تو این وضعیت نوادی داره کارآموز فرانت میگیره حتما اپلای کنین شرکت خوبیه
https://quera.org/r/vOaCDb
@codehalics
3 460
تو این وضعیت که نه میشه آیکن پیدا کرد نه میشه svg آیکن هارو برای پروژه ها یا برای دیزاین ها توی پن پات یا اسکج استفاده کرد این چندتا سایت بهتون کمک میکنه
هم بدرد پروژه های وب میخوره هم برای دیزاینرا
iconplanet.app
iconbase.ir
icons.redtheme.ir
@codehalics
3 460
تبلیغات توی بله خیلی هم «باحال»ه
برای فقط ۷ هزار تا کلیک، یه چیزی حدود ۱۱ میلیون تومن ناقابل باید بدی!
بعد با یه قیافه جدی میگن:
«ما اصلاً کاسب تحریم و فیلترینگ نیستیم، اتفاقاً خوشحال هم میشیم تلگرام رفع فیلتر شه!»
آره جون خودت…
ما هم ۲ بار باور کردیم 🤡
#فان
@codehalics
3 460
https://vscode.devneeds.ir/
با این سایت هم میشه اکستنشن های vscode رو از نت ملی دانلود کرد
مخصوصا اکستنشن live server که توی دوره مقدماتی ازش استفاده میکنیم
@codehalics
3 460
این روزا گوش کردن به موزیک هم بخاطر قطعی اسپاتیفای و ... مشکل شده و هم یه پلیر درست حسابی نیست که موزیکای بدرد بخوری داشته باشه این دو تا تقریبا کالکشن پلی لیستشون کامله و هم روی نت ملی در دسترس هستند
https://tiarin.ir/
https://aparatmusic.com
نمیدونم دومی واقعا برای آپارات باشه یا نه ولی واقعا موزیک های خفن و خوبی توش میشد پیدا کرد مخصوصا هیپ هاپ ها رو
@codehalics
3 460
https://megan.ir/megan-hub
یکی دیگ از میرور هایی که همه میرور ها رو یه جا جمع کرده که بتونید تو این روزا ازش استفاده کنید
@codehalics
3 460
این روزا که بحث «اینترنت ملی» دوباره داغ شده، بد نیست یه نگاهی بندازیم به گذشته 👇
قبل از اینکه فیگما بیاد و دنیای طراحی رو متحول کنه، یه اپ بود که خیلیها باهاش کار طراحی UI/UX رو شروع کردن: Sketch 🎨
Sketch برای سالها انتخاب اول طراحها بود؛ سبک، سریع و مخصوص مک. خیلی از دیزاینرها اولین پروژههای جدیشون رو باهاش زدن.
اما یه مشکل داشت… آنلاین نبود و همکاری تیمی توش سخت بود.
بعدش فیگما اومد و همهچیز رو تغییر داد 🚀
طراحی آنلاین، کار تیمی همزمان، بدون نیاز به نصب خاص…
حالا تو این شرایطی که اینترنت محدود میشه، شاید دوباره سوال قدیمی برگرده:
🔹 ابزار آفلاین بهتره یا آنلاین؟
نظر تو چیه؟ اگه اینترنت محدود باشه، برمیگردی به ابزارهایی مثل Sketch یا همچنان با فیگما میمونی؟ 🤔
3 460
برای یوزرایی که از مک بوک استفاده میکنن یه اپ قدیمی تر قبل از فیگما وجود داشت به اسم sketch
که فایل نصبیش رو براتون میزارم
میتونید از اونم استفاده کنید
https://filenest.pro/file/2wLPie
@codehalics
3 460
کسایی که دیزاینر هستند و تو این وضعیت فیگما ندارند بهترین کار براشون نصب penpot عه ولی سه تا مشکل هست یکی اینکه باید داکر نصب کنن و یکی اینکه باید داکر بلد باشن و اینکه نت ملی نمیشه !
نصب داکر رو فایل هاشو پیدا کردم روی نت ملی و با میرور چابکان تونستم دانلودش کنم و رانش کنم روی سیستمم !
به زودی آموزشش رو براتون میزارم که تو این وضعیت از دیزاین زدن هم جا نمونید !
@codehalics
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
