ru
Feedback
851
Подписчики
+224 часа
+127 дней
+5030 день
Архив постов
عکس وقتی مفهوم و معنا نداشته باشه چه فایده ای داره ؟ عکس باید حس داشته باشه ، اگاهی منتقل کنه و یک مفهومی رو بیان کنه وگرنه از نظر من هنری که نه حس داره نه مفهوم پوچه چون نه جزو الضامات مردمه و نه مفید حداقل عکسی که مفهوم و معنا داشته باشه شاید ضروری نباشه ولی مطمئنا مفید هست و این فایده باعث میشه گاها این عکس های مفهومی لازم باشن سعی کنیم دنبال مفهوم و روایت و حس باشیم خوب،بد، ازار دهنده مهم نیست مهم اینه حس و مفهوم داره

عکاس که نیستم ولی خب دقیقا برام اهمیت داره که عکسم برای خودم مفهوم داشته باشه 🥲

لازم نیست حتماً کسی که به عکس مفهوم و معنا میده عکاس باشه عکاس ممکنه عکسی رو با دلیلی بگیره و مخاطب یا تعبیر عکاس رو بکنه، تعبیر دیگه‌ای داشته باشه. یا عکاس ممکنه عکسی رو بی‌دلیل بگیره و مخاطب بهش معنا بده براش داستان بنویسه و باهاش یاد خاطره‌ای بیوفته اینجا سوال پیش میاد عکس رو عکاس داره برای خودش میگیره یا برای مخاطبش؟ اگر برای خودش می‌گیره حتماً براش اهمیت داره که قاب تصویرش مفهومی برای خودش داشته باشه اگر برای جمعی از مخاطبین می‌گیره مثل جمع تلگرام یا اینستاگرام میتونه عکس‌هایی تصادفی بگیره صرفاً چون ترکیب جالبی بوده یا نگاهش رو جلب کرده درحالی که برای خودش تداعی‌گر معنا خاصی نبوده اما تصویر برای مخاطب معناها داشته باشه. -IranDokht

موافقم … خلاصه همه بحث من ، پیرامون اینه که از خودم چه انتظاری دارم

https://t.me/numbeerr_13/2673 بنظرم ایشون هم خارج از این موضوع داشت نمیگفت فقط عنوان کردنش متفاوت بود قطعا کسی که موضوع عکساش طبیعت و ... هست هم مفهومی داره اما سبک کاریش کلا با کسی که سیاه سفید و ژانر های مفهومی که از طرز فکر شخصی خودش اومده کار میکنه متفاوت

عکسی که از شات زدن بی‌هدف به وجود اومده باشه، شاید زیبا باشه ولی می‌تونه ارزش بصری اونجوری که برای عکاس مهمه، نداشته باشه. خیلی از عکس‌های دلی بازخورد خوبی می‌گیرن چون صرفا رنگ و نور خوبی دارن که خب بخش عظیمی‌ش هم دست عکاس نبوده! و به نظرم اینکه بتونی عکس‌ سیاه و سفیدی بگیری که فکرشده باشه و توجه رو جلب کنه، خب روم به دیوار ولی بیش‌تر می‌پسندم تا عکس‌های گوگولی روزانه.

افرین این بیان بهتری داره … منم مخالف عکس های طبیعت نیستم به هیچ عنوان و حتی از دیدنشون لذت هم میبرم …فقط بحثم در مورد اینه که خودم از عکسام چه انتظاری دارم

در پاسخ این پیام نوشت: گاهی وقتا سوژه مورد نظر طبیعته اینطوری میتونیم بگیم عکاس منظورش بیشتر نشون دادن زیبایی هایی هست که خودش مشاهده اشون کرده برای همین قبل از شات زدن دنبال معنای خیلی عجیبی نمیگرده و گاهیم نه سوژه و موضوع کلا خارج از طبیعته و حتما عکاس قبلش یه برداشت و مفهوم خاصی رو داخل کادر مورد نظرش دیده که خواسته عکس بگیره

دوستان شماهم نظراتون رو بگین

با بخشی که نوشتین بی هدف گرفته شده موافق نیستم به نظرم اول باید در مورد موضوع و احساسی میخوام منتقل کنم فکر کنم و بعد دنبال سوژه برای بیانش باشم نه اینکه اول عکسو بگیرم و بعد براش معنا بسازم

فکر میکنم هر عکسی مفهوم و معنایی پشتش هست ، حتی اونی که بی هدفت گرفه شده هم در نهایت یه منظوری رو میرسونه گاهی وقتا میخوای دنیارو از دید خودت به مردم نشون بدی، میخوای چیزایی که چشمای تو میبینه رو باقی مردم هم ببینن این گاهی وقتا صرفا زیبایی هاست و بعضی وقتا یه مفهوم احساسی

انگار اینطوری لذت بیشتری میبرم 🙂‍↔️

میخوام بگم هر عکسی ارزش خودشو داره ولی من از بین عکسایی که خودم میگیرم (تاکید میکنم خودم ، که نریزین سرم😂) ترجیحم اینه که پشتش یه ماجرا و مفهوم یا خلاقیتی باشه

ولی این مجموعه پشتش فکر و استیج کردن و ساختن فیگور و … بوده که شاید سه هفته طول کشید کامل شه

مثلا این عکس یک ساعت نشده این همه ری‌اکت گرفت در حالی که برای عکس گرفتنش و ادیت کردنش روی هم شاید دو ساعت زمان برده باشه

نمیدونم چرا به خودم اینقدر سخت میگیرم 😂 من واقعا عاشق طبیعتم و هر کسی عکس از طبیعت میزاره میگمم چقدرر عکس خفنیه ولی نوبت خودم که میشه میگم نه عکسای طبیعتی که خودم میگیرم رو دوست ندارم 🦦

مثلا این عکس قشنگه ولی خلاقیتی نداره ، مفهوم خاصی هم نداره 🦦

تازگی وقتی میخوام عکس بگیرم میگم خب پرنیان عکسی که الان میخوای بگیری ، شبیهش رو ندیدی ؟ و نمیدونم چرا این موضوع برام مهم شده و دلم میخواد عکسایی که میگیرم ایده جدید داشته باشن (که خیلی سخته و هنوز خیلی راه تا این موضوع دارم )

دیگه نمیتونین دیس لایک بدین 😊

حله عکس مزخرفِ جدید 🦦