851
Подписчики
+224 часа
+127 дней
+5030 день
Архив постов
851
عکس وقتی مفهوم و معنا نداشته باشه چه فایده ای داره ؟
عکس باید حس داشته باشه ، اگاهی منتقل کنه و یک مفهومی رو بیان کنه
وگرنه از نظر من هنری که نه حس داره نه مفهوم پوچه چون نه جزو الضامات مردمه و نه مفید
حداقل عکسی که مفهوم و معنا داشته باشه شاید ضروری نباشه ولی مطمئنا مفید هست و این فایده باعث میشه گاها این عکس های مفهومی لازم باشن
سعی کنیم دنبال مفهوم و روایت و حس باشیم
خوب،بد، ازار دهنده
مهم نیست
مهم اینه حس و مفهوم داره
851
لازم نیست حتماً کسی که به عکس مفهوم و معنا میده عکاس باشه
عکاس ممکنه عکسی رو با دلیلی بگیره و مخاطب یا تعبیر عکاس رو بکنه، تعبیر دیگهای داشته باشه.
یا
عکاس ممکنه عکسی رو بیدلیل بگیره و مخاطب بهش معنا بده براش داستان بنویسه و باهاش یاد خاطرهای بیوفته
اینجا سوال پیش میاد
عکس رو عکاس داره برای خودش میگیره یا برای مخاطبش؟
اگر برای خودش میگیره
حتماً براش اهمیت داره که قاب تصویرش مفهومی برای خودش داشته باشه
اگر برای جمعی از مخاطبین میگیره مثل جمع تلگرام یا اینستاگرام
میتونه عکسهایی تصادفی بگیره صرفاً چون ترکیب جالبی بوده یا نگاهش رو جلب کرده درحالی که برای خودش تداعیگر معنا خاصی نبوده اما تصویر برای مخاطب معناها داشته باشه.
-IranDokht
851
https://t.me/numbeerr_13/2673
بنظرم ایشون هم خارج از این موضوع داشت نمیگفت فقط عنوان کردنش متفاوت بود قطعا کسی که موضوع عکساش طبیعت و ... هست هم مفهومی داره اما سبک کاریش کلا با کسی که سیاه سفید و ژانر های مفهومی که از طرز فکر شخصی خودش اومده کار میکنه متفاوت
851
عکسی که از شات زدن بیهدف به وجود اومده باشه، شاید زیبا باشه ولی میتونه ارزش بصری اونجوری که برای عکاس مهمه، نداشته باشه.
خیلی از عکسهای دلی بازخورد خوبی میگیرن چون صرفا رنگ و نور خوبی دارن که خب بخش عظیمیش هم دست عکاس نبوده! و به نظرم اینکه بتونی عکس سیاه و سفیدی بگیری که فکرشده باشه و توجه رو جلب کنه، خب روم به دیوار ولی بیشتر میپسندم تا عکسهای گوگولی روزانه.
851
افرین این بیان بهتری داره …
منم مخالف عکس های طبیعت نیستم به هیچ عنوان و حتی از دیدنشون لذت هم میبرم …فقط بحثم در مورد اینه که خودم از عکسام چه انتظاری دارم
851
در پاسخ این پیام نوشت:
گاهی وقتا سوژه مورد نظر طبیعته اینطوری میتونیم بگیم عکاس منظورش بیشتر نشون دادن زیبایی هایی هست که خودش مشاهده اشون کرده برای همین قبل از شات زدن دنبال معنای خیلی عجیبی نمیگرده
و گاهیم نه سوژه و موضوع کلا خارج از طبیعته و حتما عکاس قبلش یه برداشت و مفهوم خاصی رو داخل کادر مورد نظرش دیده که خواسته عکس بگیره
851
با بخشی که نوشتین بی هدف گرفته شده موافق نیستم به نظرم اول باید در مورد موضوع و احساسی میخوام منتقل کنم فکر کنم و بعد دنبال سوژه برای بیانش باشم نه اینکه اول عکسو بگیرم و بعد براش معنا بسازم
851
فکر میکنم هر عکسی مفهوم و معنایی پشتش هست ، حتی اونی که بی هدفت گرفه شده هم در نهایت یه منظوری رو میرسونه
گاهی وقتا میخوای دنیارو از دید خودت به مردم نشون بدی، میخوای چیزایی که چشمای تو میبینه رو باقی مردم هم ببینن این گاهی وقتا صرفا زیبایی هاست و بعضی وقتا یه مفهوم احساسی
851
میخوام بگم هر عکسی ارزش خودشو داره ولی من از بین عکسایی که خودم میگیرم (تاکید میکنم خودم ، که نریزین سرم😂) ترجیحم اینه که پشتش یه ماجرا و مفهوم یا خلاقیتی باشه
851
ولی این مجموعه پشتش فکر و استیج کردن و ساختن فیگور و … بوده که شاید سه هفته طول کشید کامل شه
851
مثلا این عکس یک ساعت نشده این همه ریاکت گرفت
در حالی که برای عکس گرفتنش و ادیت کردنش روی هم شاید دو ساعت زمان برده باشه
851
نمیدونم چرا به خودم اینقدر سخت میگیرم 😂
من واقعا عاشق طبیعتم و هر کسی عکس از طبیعت میزاره میگمم چقدرر عکس خفنیه ولی نوبت خودم که میشه میگم نه عکسای طبیعتی که خودم میگیرم رو دوست ندارم 🦦
851
تازگی وقتی میخوام عکس بگیرم میگم خب پرنیان عکسی که الان میخوای بگیری ، شبیهش رو ندیدی ؟
و نمیدونم چرا این موضوع برام مهم شده و دلم میخواد عکسایی که میگیرم ایده جدید داشته باشن (که خیلی سخته و هنوز خیلی راه تا این موضوع دارم )
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
