ru
Feedback
Dr. MB Heydari

Dr. MB Heydari

Открыть в Telegram

کانال اطلاع رسانی دکتر محمدباقر حیدری: ✅ استادیار گروه مخابرات دانشگاه بین المللی قزوین ✅ مدیر گروه تحقیقاتی PNP ✅ سرپرست آزمایشگاه آنتن و مایکروویو ✅ مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی مخابرات میدان و موج 🌐 وبسایت: mbheydari.com

Больше
484
Подписчики
-124 часа
+47 дней
+1330 день
Архив постов
[انتقال رنج، فرافکنی خشم، اوتیسم-کمال گرایی و وسواس تقلب: نگاهی روانشناسانه به پدیده های دانشگاهی در ایران ] علاوه بر دانشگاه بینول، دوستان دانشگاهی زیادی در دانشگاه های دیگر هم دارم که به عنوان استاد مدعو یا هیات علمی مشغول به فعالیت هستند. هر بار که با انها پیرامون نمره، امتحان و ارزشیابی از دانشجویان صحبت میکنم، به جملات و استدلال هایشان دقت میکنم. برخی از اینها، برای علت سختگیری های نامتعارف شان در امتحان و دادن نمره، از جملاتی نظیر " زمان ما درس خواندن بسیار سخت بود"، " اساتید بهمون خیلی سخت میگرفتند "، "باید برای پاس یه درس، ۴ تا کتاب میخوندیم" و... استفاده میکنند. من اسم این را "انتقال رنج از گذشته به اینده " میگذارم. استاد در گذشته متحمل رنجی در درس خواندن شده و این خشم حل نشده را باید تحت شرایطی به دانشجوی کنونی منتقل کند. دسته دیگر از عباراتی نظیر "شرایط دانشجو به من ربطی نداره"، "دانشجو باید جونش در بیاد " و... استفاده میکنند. اگر لحن این جملات را در افراد دقت کنید، ناشی از خشم های حل نشده است که در فرد وجود دارد. من اسم این پدیده را " فرافکنی خشم " می نامم. خشمی که ناشی از فشار اقتصادی کنونی یا مشکلات خانوادگی یا هر عامل دیگری ست، وقتی درست و به موقع تخلیه نشود، میتواند در ناخوداگاه استاد به دانشجو منتقل شود و از دانشجو انتقام گرفته شود! من باور دارم ادم های مهربان کسانی هستند که خشم های خود را در گذشته، درست و به موقع تخلیه کرده اند. عده ای دیگر از جملاتی نظیر "با نمره بالا سطح دانشگاه را پایین نیاریم"، "دانشگاه شریف با همین کارهاش دانشگاه شریف شده و ما هم باید راه اونها رو بریم " و.. استفاده میکنند. استدلال این دوستان، همزمان ناشی از ترکیب دو اختلال اوتیسم و شخصیت کمال گرایی است که من ان را "اوتیسم -کمال گرایی" می نامم. این افراد با مقایسه واهی دانشگاه خود با یک دانشگاه ایده ال مثل شریف، انگار میخواهند همان سبک تمرینات و ارزشیابی و نمره را اعمال کنند که در انجا وجود دارد. این عامل ناشی از تحریف واقعیت و ندیدن حقایق و به نوعی اوتیسم فرد است. برای مثال در عنوان دانشگاه خودمون، عبارت "بین المللی" وجود دارد که باعث این تحریف واقعیت و دادن توهم به افراد شده؛ در صورتی که فقط با ذکر "بین المللی " در عنوان، استانداردهای دانشگاه که بین المللی نشده است. صادقانه بگویم که دانشگاه ما از نظر من، یک دانشگاه سطح سوم، ان هم در یک کشور جهان سوم است! طبقه بندی دیگر، ناشی از پدیده نوظهور دیگری ست که در ارزشیابی ها خودش را نشان داده و من ان را " وسواس تقلب " می نامم. این امر خود را در جملاتی نظیر "یه کاری میکنم تا هیچ دانشجویی نتونه تقلب کنه" و ... نشان می دهد. اینکه در نحوه ارزشیابی ها، استاد به شیوه های غیراستاندارد و عجیب غریب برای به حداقل رساندن تقلب دانشجویان، متوسل شود، ناشی از وسواس است (ان هم در جامعه ای که فساد و دزدی و اختلاس سر به فلک گذاشته و مشکل کشور واقعا تقلب کردن یا نکردن دانشجو نیست). وسواس از اضطراب می اید و در این حالت، استاد مضطرب است. اینکه ریشه این اضطراب چیست، میتواند ناشی از اینده نامعلوم، اضطراب هزینه ها و مشکلات اقتصادی یا هر عامل دیگری باشد.

چند درصد از نحوه برگزاری امتحانات میان ترم انلاین با اساتیدی که داشتید، راضی بوده اید؟
Anonymous voting

چند درصد از وضعیت برگزاری کلاس های انلاین تون با اساتیدی که داشتید، راضی بودید؟
Anonymous voting

باتوجه به اتمام کلاس ها، چند درصد از وضعیت برگزاری کل کلاس های همه اساتید در این ترم راضی بودید؟
Anonymous voting

این همه از مشکلات و ایرادات دانشگاه بینول گفتیم، یک بار از کارهای خوبش بگیم 💯 کار قشنگ دانشگاه در ارسال پیام تبریک تولد به م
این همه از مشکلات و ایرادات دانشگاه بینول گفتیم، یک بار از کارهای خوبش بگیم 💯 کار قشنگ دانشگاه در ارسال پیام تبریک تولد به من ... بسیار سپاسگزارم

به نظرم میشه از خلاقیت اساتید ایرانی در طراحی سوالات امتحانی انلاین جهت به صفر رساندن احتمال تقلب دانشجوی بخت برگشته، یک کتاب ۷۰۰ صفحه ای تهیه کرد و به همه زبان های دنیا هم ترجمه کرد تا با اشتراک گذاری اش، کل دنیا انگشت به دهان بمونه! البته میشه از این خلاقیت ها در ساخت فصل جدیدی از سریال اسکویید گیم هم استفاده کرد . . . فقط دو نمونه رو که از زبان برخی اساتید اشنا شنیده ام رو عرض میکنم: + ۴۰ سوال تستی - مدت زمان کل : ۱۰ دقیقه (مدت زمان پاسخگویی هر سوال: ۱۵ ثانیه!!!) + ۴ سوال تشریحی با تحلیل ریاضی (هر سوال شامل قسمت های الف،ب،ج،د،ه)- مدت زمان کل امتحان : ۴۰ دقیقه (مدت زمان پاسخگویی هر سوال: ۱۰ دقیقه!!!) حالا بماند که برخی در امتحان های تشریحی ، از روش های دیگری مثل بهم ریختگی سوالات تستی، تغییر جزیی روی سوالات به تعداد اعضای کلاس، برگزاری امتحان در ساعت غیرمتعارف  و... استفاده میکنند!

چشم همگی روشن! امروز، روز پایان کلاس های انلاین دانشگاه در این ترم طولانی بود! سعی کنید تا شروع ماراتن امتحانات که حدودا ۳ هفته دیگه باقی مونده، به اندازه کافی استراحت کنید و سرحال بشید با ارزوی موفقیت برای همگی 🌱

Repost from Dr. MB Heydari
جهت ارتباط مستقیم : ایدی تلگرام @dr_mbh ❗️لطفا جهت هرگونه سوال، فقط در تلگرام به ایدی فوق، پیام دهید (ایمیل نزنید یا در اینستاگرام پیام ندهید؛ چون وقت نمیکنم جز تلگرام، بقیه رو چک کنم)❗️

سلام با شروع قطعی های برق در فصل تابستان و همزمان رفتن انتن دیتای موبایل و قطعی اینترنت خانگی، من نمیدانم راهکار وزارت علوم برای امتحانات دانشجویان چه خواهد بود ! فرض بفرمایید دانشجو ساعت ۱۰ صبح امتحان دارد و برق خانه قطع میشود. دانشجو چگونه به استاد ثابت کند که برق شان قطع بوده و نتوانسته انلاین شود و در امتحان شرکت کند ؟!!

سلام و وقت بخیر چون خیلی از دانشجویان در مورد کاراموزی می پرسند، مراحل اخذ کاراموزی رو شرح میدم : 1⃣ درس کاراموزی برای همه اساتید هیات علمی در گلستان تعریف میشه... اولین مرحله پیام دادن یا ایمیل زدن به استاد مدنظرتون و گرفتن تایید از ایشان است (حتما این کار رو انجام دهید تا مشکلی بعدا پیش نیاد. ممکنه برخی اساتید لیست رزرو داشته باشن . سرخود و بدون هماهنگی، کاراموزی رو همینطوری برندارید... ) 2⃣ اخذ واحد کاراموزی با استاد مربوطه در سیستم گلستان در زمان انتخاب واحد 3⃣ بعد از اتمام انتخاب واحد، درخواست ثبت محل کاراموزی در پیشخوان خدمت سیستم گلستان و تایید مدیر گروه، استاد، کارشناس و رییس دانشکده هست که منجر به صدور نامه معرفی میشه 4⃣ با نامه معرفی به محل موردنظر میرید و ۲۰۰ ساعت پر میکنید 5⃣ پر کردن فرم کاراموزی توسط محل مورد نظر و امضا نهایی توسط استاد 6⃣ گزارش کار به استاد (برخی اساتید گزارش کار میخوان و برخی ازتون نمیخوان )و ثبت نمره توسط استاد

⏳دانشجویان منتظر اطلاعیه رسمی دانشگاه گیلان باشند

احتمالا از ترم بعد اعلام کنم نیازی به خلاصه نویسی اسلایدها هم هست و همینکه دانشجویان عزیز زحمت کشیدند و حال داشتند با من واحد موردنظر رو برداشتند، حداقل ۱۰ رو میگیرن

دانشجویان کنونی، موجودات عجیبی هستند به جای میان ترم، خلاصه کتاب ۲۰۰ صفحه ای انسان در جست و جوی معنا رو ازشون میخوای، توی گوگل سرچ میکنن و از اولین یا دومین وبلاگ متن رو کپی میکنند و در قالب فایل pdf تحویل میدن پروژه ایران براشون تعریف میکنی، از سایت اپارات کلیپ دانلود میکنن و همون رو میفرستند که ارم سایت اپارات در پایین کلیپ مشخص هست برای خلاصه اسلایدهای ۲۰۰ صفحه ای درس هم در حد یک صفحه، دو تا فرمول وسط کاغذ چک نویس تاخورده مینویسن و میذارن روی فرش خونه، عکس کجی میگیرن و همون رو ارسال میکنن دانشجویان کنونی، خدای "بی انگیزگی" و "حال نداشتن " هستند . . .

❗️قابل توجه دانشجویانی که به دنبال اخذ واحد ها در ترم تابستان به صورت مهمان هستند ❗️

🔴 برگزاری ترم تابستان 1405 در دانشگاه گیلان ♦️اطلاع دانشجویان کلیه دانشگاه‌های کشور می‌رساند، دانشگاه گیلان در تابستان سال 1405 مجری ترم تابستان به صورت مجازی خواهد بود و کلیه مراحل ارائه درخواست و انتخاب واحد دانشجویان به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آموزشی این دانشگاه قابل انجام می‌باشد. 🔻لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی متعاقباً از طریق سایت دانشگاه گیلان اطلاع‌رسانی خواهد شد. مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه گیلان -روابط عمومی شورای صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه گیلان 1️⃣4️⃣0️⃣5️⃣0️⃣1️⃣1️⃣ 🔵🔴⚫️⚪️ | گفت‌وگوی صنفی دانشجویان دانشگاه گیلان | کانال شورای صنفی دانشجویان دانشگاه گیلان

سلام مهلت ارسال تکالیف دروس، تا ⏰ساعت امتحان پایان ترم هر درس⏰ میباشد... لذا ددلاین ارسال پروژه ها را در سامانه lms متناسب با
سلام مهلت ارسال تکالیف دروس، تا ⏰ساعت امتحان پایان ترم هر درس⏰ میباشد... لذا ددلاین ارسال پروژه ها را در سامانه lms متناسب با برنامه امتحانی جدید برای هر درس، اپدیت کردم ⚠️ با مراجعه به سامانه lms مهلت ارسال پروژه ها را چک کنید و لطفا لطفا لطفا ارسال پروژه ها را به دقایق اخر نسپارید ...

Repost from Dr. MB Heydari
جهت ارتباط مستقیم : ایدی تلگرام @dr_mbh ❗️لطفا جهت هرگونه سوال، فقط در تلگرام به ایدی فوق، پیام دهید (ایمیل نزنید یا در اینستاگرام پیام ندهید؛ چون وقت نمیکنم جز تلگرام، بقیه رو چک کنم)❗️

و بعدش این بخشنامه برای دروس عملی ! لذا ممکنه بازم تغییر کنه ....

به فاصله یک ماه، اول این بخشنامه برای دروس عملی اومد

سلام باتوجه به داستان های جدید سامانه lms دانشگاه که ناشی از هاست خریداری شده هست، خواهشمندم هرچه زودتر (حداکثر تا ۵ تیرماه) نسبت به ارسال پروژه های تعریف شده در سامانه lms اقدام فرمایید

Dr. MB Heydari - Статистика и аналитика Telegram-канала @dr_mbheydari