ru
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Открыть в Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Больше

📈 Аналитический обзор Telegram-канала DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Канал DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) языкового сегмента Фарси является активным участником. Сейчас сообщество объединяет 29 345 подписчиков, занимая 4 635 место в категории Технологии и приложения и 11 606 место в регионе Иран.

📊 Показатели аудитории и динамика

С момента создания невідомо проект демонстрирует стремительный рост, собрав аудиторию из 29 345 подписчиков.

Согласно последним данным от 25 июня, 2026, канал показывает стабильную активность. За последние 30 дней изменение числа участников составило 1 057, а за последние 24 часа — 19, при этом общий охват остаётся высоким.

  • Статус верификации: Не верифицирован
  • Уровень вовлечённости (ER): Средний показатель вовлечённости аудитории составляет 22.92%. В первые 24 часа после публикации контент обычно набирает 16.37% реакций от общего числа подписчиков.
  • Охват публикаций: В среднем каждый пост получает 6 717 просмотров. В течение первых суток публикация набирает 4 797 просмотров.
  • Реакции и взаимодействия: Аудитория активно поддерживает контент: среднее количество реакций на один пост — 55.
  • Тематические интересы: Контент сосредоточен на ключевых темах, таких как پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 Описание и контентная политика

Автор описывает ресурс как площадку для выражения субъективного мнения:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Благодаря высокой частоте обновлений (последние данные получены 26 июня, 2026) канал поддерживает актуальность и высокий уровень охвата публикаций. Аналитика показывает, что аудитория активно взаимодействует с контентом, что делает его важной точкой влияния в категории Технологии и приложения.

29 345
Подписчики
+1924 часа
+2537 дней
+1 05730 день
Архив постов
اگه حافظه سرور به خاطر حجم بالای کش redis پر بشه چیکار باید کرد؟! یه وقتایی هست که اپلیکیشنت زیر بار هست و به خاطر حجم زیاد ک
اگه حافظه سرور به خاطر حجم بالای کش redis پر بشه چیکار باید کرد؟! یه وقتایی هست که اپلیکیشنت زیر بار هست و به خاطر حجم زیاد کلیدهای کش٬ حافظه سرورت overload میشه مخصوصا وقتی برای کلیدهای کش ttl ست نکرده باشی و اونجاست که اپ داون میشه. توی این شرایط eviction policies هست که میاد وسط و میتونه سریع رم سرورت رو خالی کنه تا مشکل رفع بشه. اما این مفهوم redis eviction policies چی هست و چطور میشه کانفیگش کرد؟ توی مقاله زیر درباره انواع policy توضیح دادم که چی هست و چطور باید کانفیگ کنی تا اپلیکیشنت رو از کرش کردن در این مواقع بحرانی نجات بده https://farshadth.medium.com/understanding-redis-eviction-policies-5b7e913ced2b @DevTwitter | <Farshad Tofighi/>

ابعاد جدید از پروژه ۵۰۰ میلیاردی استارگیت: از امسال OpenAI سالانه ۳۰ میلیارد دلار به Oracle پرداخت می‌کنه برای سرویس‌های دیتا
ابعاد جدید از پروژه ۵۰۰ میلیاردی استارگیت: از امسال OpenAI سالانه ۳۰ میلیارد دلار به Oracle پرداخت می‌کنه برای سرویس‌های دیتاسنتر! این از کل فروش اراکل از اول امسال بیشتر بوده. سهام Oracle هم بسیار بالا رفته و لری الیسون دوباره شد دومین فرد ثروتمند دنیا https://techcrunch.com/2025/07/22/openai-agreed-to-pay-oracle-30b-a-year-for-data-center-services/ @DevTwitter | <Farokh/>

به نظرتون برای یه سایت با وردپرس و المنتور و جت‌انجین، چقدر باید هزینه گرفت؟ دقت کنید که کار نوکد/لوکد داره انجام میشه. رینو،
به نظرتون برای یه سایت با وردپرس و المنتور و جت‌انجین، چقدر باید هزینه گرفت؟ دقت کنید که کار نوکد/لوکد داره انجام میشه. رینو، طراح سایت ساکن هلند، روند طراحی و هزینه دریافت شده برای یکی از پروژه‌هاش رو مستند کرده: https://www.youtube.com/watch?v=TKwqTarIqok @DevTwitter | <Yaser Shahi/>

امروز یکی از پروژه های لاراولی که داکرایز شده بود رو میخواستم ببرم روی octane و مشکلم روی محیط develop این بود که بعد از تغیی
امروز یکی از پروژه های لاراولی که داکرایز شده بود رو میخواستم ببرم روی octane و مشکلم روی محیط develop این بود که بعد از تغییر فایل ریلود نمیشد و اگه نمیتونستم از --watch هم استفاده کنم چون با خطا مواجه میشدم. تصمیم گرفتم یه اسکریپت ساده بنویسم که این مشکل من رو حل کنه و هر وقت فایلی تغییر میکنه دستور php artisan octane:reload رو برای من به صورت خودکار اجرا کنه. بعد دیدم این مشکل ممکنه خیلی جاهای دیگه هم وجود داشته باشه. برای همین اسکریپت رو تبدیل به پکیج کردم تا راحت تر بتونم ازش استفاده کنم. گفتم با شما هم به اشتراک بزارم. فرقی هم نمیکنه پروژه شما گولنگی باشه یا php یا هر چیزی میتونید از این watcher استفاده کنید. هر چند برای هر استکی یه همچین ابزاری هست. اما این پکیج خیلی سادست و چیز خاص و اضافه ای نداره. https://github.com/zhitoo/watcher @DevTwitter | <Hossein Shafiei/>

وقتی که با AI Agent ها کار میکنید وایجنت قراره که یک کد را اجرا کنه، برای اینکه بیخطر باشه و مشکلی پیش نیاد، بهترین روش اینه که کد توی یک محیط ایزوله/sandbox اجرا بشه و خروجی کد برگرده به ایجنت. این کتابخونه واقعا یکی از بهترین هاست برای این کار. هم راحت نصب میشه و هم زبانهای مختلف را پشتیبانی میکنه. حتما امتحانش کنید. Github: https://github.com/vndee/llm-sandbox @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

چند وقت پیش مسئولیت Refactor بخشی از یک پروژه بزرگ Next.js بهم سپرده شد. بخشی از این کار، شناسایی و حذف کدها و فایل‌های بلااستفاده (Dead Code) بود کاری که توی پروژه‌های بزرگ معمولاً سخت، زمان‌بر و پرریسکه. برای ساده‌تر کردن این مسیر، به ابزار knip رسیدم. ابزار قدرتمندی که فایل‌ها، فانکشن ها و حتی dependencyهای بلااستفاده رو شناسایی میکنه. در عمل، knip تونست بخش زیادی از dead code ها رو شناسایی کنه، اما دو نکته‌ی جالب و مهم برام داشت: - اولی مربوط به component tree بود. یک‌سری کامپوننت‌ها به‌عنوان dead code تشخیص داده شده بودن، در حالی که وقتی سرچ می‌کردم، می‌دیدم یه جای دیگه دارن استفاده می‌شن. اما وقتی کامپوننت parent رو بررسی کردم، فهمیدم اون خودش هیچ‌جا استفاده نشده و این باعث شده بود که child رو هم dead code بدونه. این عمق تحلیل وابستگی، برام قابل توجه بود. - دومی تشخیص ناقص بعضی dependencyها بود. برای مثال، tailwindcss و یکی از پلاگین‌هاش که در فایل CSS ایمپورت شده بودن، به‌عنوان unused معرفی شدن. همین‌طور بعضی پلاگین‌های ESLint هم به اشتباه در لیست قرار گرفته بودن. این یعنی خروجی ابزار، هرچقدر هم دقیق باشه، همچنان نیاز به بررسی انسانی داره. این تجربه باعث شد ابزارهای تحلیل ایستا (static analysis) رو جدی‌تر ببینم؛ نه فقط برای حذف کد، بلکه برای درک بهتر ساختار پروژه. این اولین پست من در لینکدین هست و تصمیم دارم تجربه‌های فنی‌م رو در قالب روایت‌هایی از چالش‌های روزمره به اشتراک بذارم. https://github.com/webpro-nl/knip @DevTwitter | <Mohammad Nazari/>

خیلی از زرنگ‌ها با Shift+Del اشتباهی ممکنه خودشون را به فنا بدهند برای غیرفعال کردن Shift+Del جوری که اگر اشتباهی فایل را پاک
خیلی از زرنگ‌ها با Shift+Del اشتباهی ممکنه خودشون را به فنا بدهند برای غیرفعال کردن Shift+Del جوری که اگر اشتباهی فایل را پاک کردید از سطل بتوان بازیابی کرد PowerToys را نصب کنید و از قسمت Keyboard Manager یک شورتکات جدید تعریف کنید که Shift+Del را غیرفعال کنه، حالا Enable Keyboard Manager را یک بار خاموش روشن کنید و Shift+Del از کار میفته آخرین نسخه نرم افزار مایکروسافت پاورتویز https://github.com/microsoft/PowerToys/releases/ @DevTwitter | <Teegra/>

دوستان فرانت‌اند. یک کامپوننت با shadcn ساختم اسمشو فعلا گذاشتم PersianWheelPicker که می‌توانید به‌عنوان یک Date Picker فارسی
دوستان فرانت‌اند. یک کامپوننت با shadcn ساختم اسمشو فعلا گذاشتم PersianWheelPicker که می‌توانید به‌عنوان یک Date Picker فارسی ازش استفاده کنید. هنوز در مراحل اولیه است و ساده‌ست—خوشحال می‌شم با Fork‌هاتون بهترش کنید D: https://github.com/deaduchiha/persian-wheel-picker @DevTwitter | <Alireza Nikzad/>

ابزار FHE Search System منتشر شد:) موتور جستجوی امن با حفظ حریم خصوصی! ویژگی‌ها: - استفاده از همومورفیک - جستجو بدون دیده شدن
ابزار FHE Search System منتشر شد:) موتور جستجوی امن با حفظ حریم خصوصی! ویژگی‌ها: - استفاده از همومورفیک - جستجو بدون دیده شدن داده‌ها - پشتیبانی کامل از سه زبان - کاملاً رایگان و متن‌باز مناسب شاخه ها: پزشکی، حقوقی، مالی @DevTwitter | <Amin/>

می‌دونستید Microsoft Learn هم MCP Server داره؟ https://github.com/microsoftdocs/mcp امروز داشتم در مورد مفهوم Declaration Spa
می‌دونستید Microsoft Learn هم MCP Server داره؟ https://github.com/microsoftdocs/mcp امروز داشتم در مورد مفهوم Declaration Space در سی‌شارپ تو کتاب Programming C# 12 می‌خوندم. گفتم ببینم تو داکیومنت‌های مایکروسافت چی درموردش نوشته. با این MCP می‌تونید دسترسی به داکیومنت‌های مایکروسافت رو به AI Agent خودتون بدید و آخرین اطلاعات رو بهتر دریافت کنید @DevTwitter | <Serajoddin Aliabadi/>

این Requirement Driven Vibe Coding چیه؟ یعنی قبلا ازینکه پروژه رو شروع کنیم٬‌ میشینیم قشنگ User Story و Requirementها رو می ن
+3
این Requirement Driven Vibe Coding چیه؟ یعنی قبلا ازینکه پروژه رو شروع کنیم٬‌ میشینیم قشنگ User Story و Requirementها رو می نویسیم و بر اساس اون جلو می ریم. چندتا اسکرین‌شات که چجوری این Requirementهارو می نویسیم. @DevTwitter | <Von Datawarehausen/>

شاید در نگاه اول، اینکه کسی بخواد طی ۱۲ ساعت به صورت لایو، یک شبکه عصبی رو روی تخته وایت برد Train کنه عجیب، غیرعادی یا مضحک
شاید در نگاه اول، اینکه کسی بخواد طی ۱۲ ساعت به صورت لایو، یک شبکه عصبی رو روی تخته وایت برد Train کنه عجیب، غیرعادی یا مضحک به نظر برسه ولی دیدنش برای من مثل تجربه یک ماجراجویه، همونقدر جالب و وسوسه برانگیز :))) آقای Sam Westby توضیح میده که هدفش نشون دادن پیچیدگی واقعی و حجم محاسبات آموزش یک شبکه عصبی و همینطور به چالش کشیدن خودشه. اون سعی میکنه یک شبکه عصبی ساده رو روی دیتاست MNIST بدون استفاده از هیچ ماشین حساب یا ابزار الکترونیکی و فقط با محاسبات دستی و کمترین استراحت ذهنی، آموزش بده. اگه شما هم به دنبال درک شهودی و عمیق تری از شبکه های عصبی هستید این ویدیو رو بهتون پیشنهاد می‌کنم. Part 1: https://www.youtube.com/live/T_2fgNMY5bA Part 2: https://www.youtube.com/live/uNa1cemGpC8 @DevTwitter | <Zahra Sahranavard/>

اولین نسخه پکیج Laravel Reactions بالاخره منتشر شد! با این پکیج به راحتی می‌تونید قابلیت ری‌اکشن ایموجی رو به مدل‌های لاراولی
اولین نسخه پکیج Laravel Reactions بالاخره منتشر شد! با این پکیج به راحتی می‌تونید قابلیت ری‌اکشن ایموجی رو به مدل‌های لاراولی‌تون اضافه کنید. ویژگی‌ها: - پشتیبانی از چند نوع ری‌اکشن و ری‌اکشن های کاستوم - قابلیت تنظیم مدل‌های قابل ری‌اکشن - مستندات کامل - ساده، تمیز و.... گیت‌هاب: https://github.com/binafy/laravel-reactions @DevTwitter | <Milwad Khosravi/>

یک پروژه شسته رُفته از پیاده سازی یک RAG پیشرفته با استفاده از llamaIndex و روی Google Cloud Vertex AI. که این موضوعات را هم
یک پروژه شسته رُفته از پیاده سازی یک RAG پیشرفته با استفاده از llamaIndex و روی Google Cloud Vertex AI. که این موضوعات را هم پوشش میده: - RAG design, indexing, retrieval, evaluation metrics میتونید کامل هم روی Cloud یا لوکال اجرا کنید و تکنیکهای مختلف را تست کنید. Github: https://github.com/GoogleCloudPlatform/generative-ai/tree/main/gemini/sample-apps/llamaindex-rag @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

Repost from N/a
برنامه نویسی باحال‌تر از همیشه! 💥 توی این چنل، ابزارهای جذاب و کاربردی رو بهت معرفی می‌کنیم که کد زدن و دیباگ کردن رو برات از اینی که هست هم لذت بخش تر می‌کنه⚡️ منبعی غنی از ویدیو ها و مقالات آموزشی، جایی که هم یاد میگیری، هم سرگرم میشی، و البته مطالب فان و کلی پست سیو کردنی! 😎 با کداکسپلور، یادبگیر ، لذت ببر و بروز باش👌 از اینجا جوین شو و همه چیزو شروع کن👇 ☕️ @CodeExplore

تو ویدیو زیر خلاصه و مفید با هر آنچه که یک AI Engineer باید در مورد GPU بدونه آشنا ‌می‌شید، از دستش ندید! https://www.youtube
تو ویدیو زیر خلاصه و مفید با هر آنچه که یک AI Engineer باید در مورد GPU بدونه آشنا ‌می‌شید، از دستش ندید! https://www.youtube.com/watch?v=y-UGrYbJsJk&feature=youtu.be @DevTwitter | <Reza Jafari/>

مفتخرم Nogital Focus را به عنوان یک داشبورد متن‌باز و ماژولار جهت مدیریت تمرکز، رهگیری KPI شخصی و بهبود بهره‌وری حرفه‌ای‌ها م
مفتخرم Nogital Focus را به عنوان یک داشبورد متن‌باز و ماژولار جهت مدیریت تمرکز، رهگیری KPI شخصی و بهبود بهره‌وری حرفه‌ای‌ها معرفی کنم مخصوص افرادی که می‌خواهند رشد شخصی و کار عمیق بدون حواس‌پرتی را تجربه کنند. http://github.com/nasserhaji/nogital-focus @DevTwitter | <Mohammad Nasser Hajihashemabad/>

اگر ادمین سیستم هستید و با سرورهای ویندوزی کار می‌کنید، این ابزار برای شماست! بهتون پیشنهاد می‌کنم ریپازیتوری WinTempCln رو ب
اگر ادمین سیستم هستید و با سرورهای ویندوزی کار می‌کنید، این ابزار برای شماست! بهتون پیشنهاد می‌کنم ریپازیتوری WinTempCln رو بررسی و به صورت دوره‌ای اجراش کنید تا فضای سرور بهینه بمونه و عملکرد بهتر بشه. https://github.com/roozysoft/winTempcln @DevTwitter | <Roozbeh PH/>

امنیت کاذب! افزونه های امنیتی وردپرس... راستشو بخواین، خیلی وقتا برای حفظ امنیت سایت وردپرسی، می‌ریم سراغ افزونه‌هایی مثل Wordfence، iThemes Security یا Sucuri. اما واقعاً همه چی با نصب یه افزونه حل می‌شه؟ نه دقیقاً. این تجربه‌ی شخصی منه بعد از چند سال کار با سایت‌های مختلف: مشکل ۱: سنگینی و افت سرعت بعضی افزونه‌های امنیتی، مخصوصاً Wordfence، منابع زیادی از هاست می‌گیرن. نتیجه؟ لایت‌اسپید یا نیتروپک هر کاری کنه، باز هم کندی حس می‌شه. اگه هاست اشتراکی داشته باشی، حتی ممکنه ساسپندت کنن. مشکل ۲: تداخل با قالب یا پلاگین‌ها iThemes Security یه بار کاری کرد که فرم ثبت‌نام کل سایت از کار افتاد. یا مثلا Sucuri با یه قالب اختصاصی که داشتم، کل اسکریپت‌های JS رو بلاک کرد. نتیجه؟ کلی سردرگمی و خطاهای عجیب. مشکل ۳: حس امنیت کاذب! بزرگ‌ترین مشکلی که دیدم همینه. خیلیا فکر می‌کنن چون Wordfence نصب کردن، دیگه هیچ خطری نیست. در حالی‌که: * رمز ضعیفه * آپدیت‌ها عقب‌مونده‌ن * فولدری با دسترسی 777 تو هاست هست افزونه نمی‌تونه معجزه کنه! امنیت یعنی یه چک‌لیست کامل، نه فقط نصب یه ابزار. پس چیکار کنیم؟ - افزونه خوبه، ولی فقط یه بخش از ماجراست - بک‌آپ منظم بگیر - رمز قوی بذار - لاگ‌های سرور رو بررسی کن - دسترسی پوشه‌ها رو اصلاح کن - از Cloudflare یا فایروال هاست کمک بگیر @DevTwitter | <Shayan razi/>

Repost from N/a
📍سازمان‌ UNESCO از دانشجویان رشته کامپیوتر دعوت به همکاری می‌کند. _ تا ۹ مرداد امکان اپلای برای این موقعیت کارآموزی وجود دار
📍سازمان‌ UNESCO از دانشجویان رشته کامپیوتر دعوت به همکاری می‌کند. _ تا ۹ مرداد امکان اپلای برای این موقعیت کارآموزی وجود دارد، همچنین شرایط و پیش‌نیاز های این پوزیشن در لینک زیر درج شده است. 🔻JobOpportunity🔺
اگه دوست داری به عنوان کاراموز وارد سازمان های بین‌المللی بشی و آروم‌آروم‌ پیشرفت کنی، این پست مناسب توعه !!! سازمان یونسکو در ایران از تمامی واجدان شرایط که حاضر به گذروندنِ آینده شغلی خودشون در یک محیط بین المللی هستند دعوت به همکاری میکند.