ru
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Открыть в Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Больше

📈 Аналитический обзор Telegram-канала DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Канал DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) языкового сегмента Фарси является активным участником. Сейчас сообщество объединяет 29 377 подписчиков, занимая 4 619 место в категории Технологии и приложения и 11 566 место в регионе Иран.

📊 Показатели аудитории и динамика

С момента создания невідомо проект демонстрирует стремительный рост, собрав аудиторию из 29 377 подписчиков.

Согласно последним данным от 26 июня, 2026, канал показывает стабильную активность. За последние 30 дней изменение числа участников составило 1 073, а за последние 24 часа — 44, при этом общий охват остаётся высоким.

  • Статус верификации: Не верифицирован
  • Уровень вовлечённости (ER): Средний показатель вовлечённости аудитории составляет 22.67%. В первые 24 часа после публикации контент обычно набирает 16.53% реакций от общего числа подписчиков.
  • Охват публикаций: В среднем каждый пост получает 6 652 просмотров. В течение первых суток публикация набирает 4 851 просмотров.
  • Реакции и взаимодействия: Аудитория активно поддерживает контент: среднее количество реакций на один пост — 55.
  • Тематические интересы: Контент сосредоточен на ключевых темах, таких как پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 Описание и контентная политика

Автор описывает ресурс как площадку для выражения субъективного мнения:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Благодаря высокой частоте обновлений (последние данные получены 27 июня, 2026) канал поддерживает актуальность и высокий уровень охвата публикаций. Аналитика показывает, что аудитория активно взаимодействует с контентом, что делает его важной точкой влияния в категории Технологии и приложения.

29 377
Подписчики
+4424 часа
+2857 дней
+1 07330 день
Архив постов
دیگه لازم نیست کلی وقت بذاری برای GenAI بری ببینی چطوری RAG پیاده‌سازی کنی. ۴ تا کلیک می‌کنی توی پنل کلادفلر و کار تمومه. به
دیگه لازم نیست کلی وقت بذاری برای GenAI بری ببینی چطوری RAG پیاده‌سازی کنی. ۴ تا کلیک می‌کنی توی پنل کلادفلر و کار تمومه. به زودی قراره Web Crawler هم اضافه بشه. اطلاعات بیشتر رو اینجا ببینید: https://blog.cloudflare.com/introducing-autorag-on-cloudflare/ @DevTwitter | <Reza Moallemi/>

ریپوی زیر شامل راه‌حل‌ها، کدها و استراتژی‌های تیم‌های برتر رقابت‌های Kaggle هست که بعد از هر مسابقه آپدیت میشه و برای مرور، ج
ریپوی زیر شامل راه‌حل‌ها، کدها و استراتژی‌های تیم‌های برتر رقابت‌های Kaggle هست که بعد از هر مسابقه آپدیت میشه و برای مرور، جستجو و حتی یادداشت‌برداری خیلی کاربردیه. اگه می‌خواید از تجربه حرفه‌ای‌ها یاد بگیرید، این ریپو رو از دست ندید: https://github.com/faridrashidi/kaggle-solutions @DevTwitter | <Reza Jafari/>

"تو این پروژه از RabbitMQ استفاده کردین؟ چرا؟" این یکی از سوال‌هایی بود که تو یکی از مصاحبه‌های اخیرم ازم پرسیدن. بعدش اما یه سوال جالب‌تر مطرح شد: "کجاها نباید از RabbitMQ استفاده کرد؟" اون لحظه طبق تجربه‌هام چند مورد گفتم، ولی بعد از مصاحبه، کنجکاو شدم بیشتر بدونم. نشستم یه تحقیق حسابی کردم، نتیجه‌ش اینه کجا نباید از RabbitMQ استفاده کنیم؟ دلیلش چیه؟ و چی بهتره جایگزین کنیم؟ 1. وقتی نیاز به real-time response داریم چرا نه؟ چون RabbitMQ صفیه و ارسال/دریافت پیام ممکنه با تاخیر انجام بشه جایگزین؟ WebSocket، gRPC یا Redis Pub/Sub برای پاسخ‌دهی لحظه‌ای 2. وقتی به message replay یا history نیاز داریم چرا نه؟ RabbitMQ پیام‌ها رو بعد از مصرف حذف می‌کنه (مگر با کانفیگ و پیچیدگی بالا) جایگزین؟ Kafka که log-based کار می‌کنه و پیام‌ها رو تا مدت مشخص نگه می‌داره 3. زمانی که پیام‌ها بسیار حجیم یا پرتعداد هستن چرا نه؟ در حجم بالا RabbitMQ دچار افت performance می‌شه جایگزین؟ Kafka یا NATS که برای حجم بالا طراحی شدن 4. وقتی ترتیب دقیق پردازش پیام‌ها خیلی مهمه چرا نه؟ RabbitMQ تضمین دقیقی برای ترتیب پیام‌ها نداره جایگزین؟ Kafka با قابلیت دقیق offset و partitioning 5. زمانی که امنیت end-to-end خیلی حیاتی باشه چرا نه؟ RabbitMQ امنیت پایه‌ای داره و برای نیازهای بالا باید کاستومایز شه جایگزین؟ NATS یا Apache Pulsar با امکانات auth و encryption قوی‌تر پس کی RabbitMQ انتخاب خوبیه؟ - وقتی دنبال سادگی و decoupling هستیم - برای پردازش‌های پس‌زمینه و job queue ساده - در شرایطی که نیاز به load leveling و retry داریم - وقتی بین سرویس‌ها تفاوت سرعت زیادی وجود داره @DevTwitter | <Mohammad Shamsi/>

✅ چطور استفاده از IPv6 به پایداری بیشتر ارتباط سرورها کمک می‌کند؟ ✔️ با افزایش چشم‌گیر دستگاه‌های متصل به اینترنت، محدودیت‌ها
چطور استفاده از IPv6 به پایداری بیشتر ارتباط سرورها کمک می‌کند؟ ✔️ با افزایش چشم‌گیر دستگاه‌های متصل به اینترنت، محدودیت‌های IPv4 بیش از پیش آشکار شده است. IPv6 نه‌تنها این محدودیت را برطرف می‌کند، بلکه ارتباط بین سرورها را پایدارتر و مطمین‌تر می‌سازد. ✔️ آدرس IPv6 با برخورداری از مسیریابی چندگانه و QoS به پایداری ارتباط سرورها کمک می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با اطمینان بیش‌تری به یکدیگر وصل شوند. ✔️ سرورهای برخوردار از IPv6 این امکان را دارند تا از چندین مسیر مختلف برای رسیدن به یک سرور دیگر استفاده کنند. این سرورها با داشتن IPv6 می‌توانند کیفیت خدمات را برای ترافیک خاص تعیین کنند. در واقع IPv6 به سرورهای اینترنتی اجازه می‌دهد تا ترافیک مهم را در اولویت قرار دهند و از قطع شدن آن جلوگیری کنند. 💎 این ویژگی در شبکه‌های بزرگ و پرترافیک که به پایداری بالایی نیاز دارند بسیار ارزشمند است. 💡 شما می‌توانید از IPv6 به‌شکل رایگان در سرورهای ابری آروان‌کلاد استفاده کنید: r1c.ir/h68mj ◀️ 💬 @Arvancloud 🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵

فریم وورک جدید جاوااسکریپت Tauri شما با این ابزار میتونین یک سورس کد با هر ابزار فرانت اندی که دوسدارین از جمله Next و Nuxt ب
فریم وورک جدید جاوااسکریپت Tauri شما با این ابزار میتونین یک سورس کد با هر ابزار فرانت اندی که دوسدارین از جمله Next و Nuxt بنویسین و Tauri میاد و اپلیکیشن شمارو روی ویندوز/لینوکس/مک و اندروید/آی او اس ران میکنه. یک سورس کد روی ۵ سیستم عامل مختلف! این کار با موتور خودش که با Rust نوشته شده و WebView انجام میشه و همچنین با کمک Rust به ماژول های سیستمی هم دسترسی داره. نکته جالبش اینه چون از V8 یا Javascript bridge استفاده نمیکنه بشدت سرعت بالا و حجم کمی داره و همچنین قول امنیت بالایی رو هم میده. (برای مثال یک اپ مشابه با Tauri که ۵ مگابایت میشه، با React native میشه ۲۰ الی ۳۰ و با Electron میشه بالای ۱۰۰ مگابایت) بنظرم ابزار خفنیه و جالبه بدونین نزدیک ۱۰۰ هزار تا روی گیت هاب star داره Home page: https://v2.tauri.app/ GitHub: https://github.com/tauri-apps/tauri @DevTwitter | <Farzad‌ Vahdati/>

وقتی مشغول پیاده‌سازی قابلیت چندزبانه (i18n) در یکی از پروژه‌ها بودم، باید تمام متن‌های فارسی استفاده‌شده در اپلیکیشن رو جمع‌
وقتی مشغول پیاده‌سازی قابلیت چندزبانه (i18n) در یکی از پروژه‌ها بودم، باید تمام متن‌های فارسی استفاده‌شده در اپلیکیشن رو جمع‌آوری و توی یک فایل JSON ذخیره می‌کردم. اما وقتی حجم متن‌ها رو دیدم، با خودم گفتم: «واقعاً کی حوصله داره تک‌تک این متن‌ها رو دستی پیدا کنه؟» همین شد که تصمیم گرفتم یک اسکریپت ساده بنویسم تا به‌صورت خودکار همه‌ی متن‌های فارسی داخل پوشه‌ی src/ رو شناسایی کنه، متغیرهای داخل template literal‌ ها رو به فرمت {{variable}} تبدیل کنه و در نهایت خروجی رو داخل یک فایل extractedTexts.json ذخیره کنه. حالا خواستم این ابزار رو با شما هم به اشتراک بذارم. اگر قراره قابلیت چندزبانه رو پیاده‌سازی کنید، فقط کافیه این دستور رو اجرا کنید: npx farsi-text-extractor و تمام متن‌های فارسی پروژه‌تون در کمتر از یک ثانیه آماده‌ست. نکته: حتماً در پایان، خروجی فایل رو یه نگاه بندازید تا از درستی خروجی اطمینان حاصل کنید. https://www.npmjs.com/package/farsi-text-extractor @DevTwitter | <shahin behzadrad/>

ایده باحالی داشت، برای همین یه فورک ازش زدم و از api سایت open-meteo استفاده کردم و قابلیت نمایش اطلاعات آب و هوا رو هم اضافه
ایده باحالی داشت، برای همین یه فورک ازش زدم و از api سایت open-meteo استفاده کردم و قابلیت نمایش اطلاعات آب و هوا رو هم اضافه کردم. کافیه روی نقشه کلیک کنید و علاوه بر طول و عرض جغرافیایی، اطلاعات هواشناسی رو هم میتونید ببینید. https://javad-rzvn.github.io/Find_LngLat/ @DevTwitter | <MJ/>

پروژه https://github.com/zamalali/DeepGit رو خودم تست نکردم ولی ایده اش خیلی خوبه. جستجوی عمیق در گیت هاب انجام میده. وقتی بر
پروژه https://github.com/zamalali/DeepGit رو خودم تست نکردم ولی ایده اش خیلی خوبه. جستجوی عمیق در گیت هاب انجام میده. وقتی برای پروژه ای دنبال solution های اوپن سورس می گردم با سختی هایی مواجه میشم. به نظر میاد استفاده از جستجوگر های مبتنی بر AI مثل این تا حدودی جستجو و رنکینگ رو تسهیل کنه @DevTwitter | <Sebto/>

این برنامه LazyGit هم جالب هست و یه رابط گرافیکی ساده و تحت ترمینال ارائه میده و با برنامه‌های مختلف تحت ترمینال مثل نئوویم و
این برنامه LazyGit هم جالب هست و یه رابط گرافیکی ساده و تحت ترمینال ارائه میده و با برنامه‌های مختلف تحت ترمینال مثل نئوویم و تیماکس هم به خوبی کار می‌کنه. https://github.com/jesseduffield/lazygit @DevTwitter | <Mohsen Shabanian/>

🔴 آخرین فرصت برای ثبت نام در ۳ دوره آموزشی آنلاین مرتبط با داده و هوش مصنوعی در مدرسه دقیقه 🟢 استخراج داده از وب (چهارشنبه‌
🔴 آخرین فرصت برای ثبت نام در ۳ دوره آموزشی آنلاین مرتبط با داده و هوش مصنوعی در مدرسه دقیقه 🟢 استخراج داده از وب (چهارشنبه‌ها ساعت ۱۸:۰۰) d-learn.ir/wbsp?utm=mbg 🟠 پردازش بهینه با pandas و polars (دوشنبه‌ها ۱۸:۰۰)) d-learn.ir/pyps?utm=mbg 🔵 یادگیری ماشین با پایتون (یکشنبه‌ها ۱۸:۰۰) d-learn.ir/mlpy?utm=mbg ⏳ امکان ثبت نام با تخفیف همچنان وجود دارد: 🙂  کد تخفیف 30% برای پرداخت کامل: MZw30 🙂  کد تخفیف 20% برای پرداخت قسطی: Wdm20 🔽 شروع از همین هفته! 🔴 با تخفیف ویژه برای ثبت نام گروهی و ثبت نام در چند دوره (در صورت تمایل به پشتیبانی پیام بدهید) 📲 تماس با پشتیبانی: @dlearnsup 09103209837 02188349244 @dlearn_ir

کلادفلر اینقدر بزرگه که یادگرفتن همه سرویس هایی که میده خودش یه گواهینامه میخاد. حالا Cloudflare MCP Server بهتون اجازه میده که اکانت کلادفلرتون رو به Cursor, Claude , ... وصل کنید و پرامپت بدید و اجازه بدید Ai براتون تنظیمات اکانتتون رو انجام بده , واوووو https://github.com/cloudflare/mcp-server-cloudflare @DevTwitter | <iSegar0 || سگارو/>

اینجا گام‌به‌گام آموزش دادم که چطور میتونید کاملا رایگان یک حافظه‌ی بلند مدت، نامحدود و دائمی برای همه‌ی مدل‌های هوش مصنوعی که روزانه باهاشون کار میکنید، بسازید. حافظه‌ای شبیه یا حتی خیلی بهتر از چیزی که اپلیکیشن chatgpt داره، منتها برای همه مدل‌های AI https://www.youtube.com/watch?v=1p2DItLn5yc @DevTwitter | <Amin Anvary/>

مدیر محصول مایکروسافت: سیستم‌عامل macOS از ویندوز ۱۱ بهتر است «مریل فرناندو»، مدیرمحصول مایکروسافت، با انتشار چندین پست در شب
مدیر محصول مایکروسافت: سیستم‌عامل macOS از ویندوز ۱۱ بهتر است «مریل فرناندو»، مدیرمحصول مایکروسافت، با انتشار چندین پست در شبکه اجتماعی ایکس سیستم‌عامل macOS را از ویندوز ۱۱ برتر دانسته است. او به شوخی گفته اگر در زمان مدیریت «استیو بالمر» چنین موضوعی را مطرح می‌کرد، اخراج می‌شد. همچنین با انتشار تصویری از میز کارش، استفاده از مک‌بوک و مک استودیو را تأیید کرده است. او گفته برای کارهای دفتر از مک‌بوک استفاده می‌کند و برای کارهای شخصی‌اش سراغ مک استودیو می‌رود. @DevTwitter | <Max Shahdoost/>

پادکست فارسی ساخته شده با NotebookLM شرکت گوگل درباره آپدیت اخیر چت جی‌پی‌تی پروژه NotebookLM حالا ۵۰ زبان مختلف رو در فیچر Audio Overview پشتیبانی می‌کنه که فارسی هم شاملشونه. شما با تهیه اشتراک ۱۵ ماهه Gemini Advanced علاوه بر اشتراک ۲ ترابایتی Google One به اشتراک پلاس NotebookLM هم دسترسی دارید. قیمت این اشتراک با تخفیف ویژه فقط ۳,۹۰۰،۰۰۰ تومان! 🛍 مشاوره و خرید با بهترین قیمت : 💬 t.me/PremiumAIs ⚡️اطلاع از سایر پیشنهادات ویژه: 📣 t.me/BEST4PREMIUMS

خب دوستان GSAP بالاخره رایگان شد ! یعنی دیگه دلیلی نداریم با Framer Motion و کتابخونه های دیگه مقایسش کنیم ؟ تا چند وقت پیش ، خیلی از قابلیت های حرفه ای GSAP پشت دیوار پرداخت بودن . پلاگین هایی مثل : ScrollSmoother, MorphSVGPlugin, SplitText, DrawSVGPlugin, CustomEase, ObserverPlugin و کلی ابزار ریز و درشت که وسوسه مون میکردن بخریمشون . ولی حالا که GreenSock دست و دلباز شده و بیشتر این ها رو رایگان کرده ، بازی عوض شده! از اون ور Framer Motion هم بیکار نبوده با نسخه 7 ، هوک های useScroll و useTransform رو معرفی کرد که تجربه ساخت انیمیشن های scroll-based توی پروژه های React رو خیلی بهتر کرده ، اما هنوز از نظر قدرت و انعطاف به پای GSAP نمیرسه. ابزار ّFramer Motion رو وای انتخاب کن که پروژت React محور و سبک تره :) و GSAP رو وقتی بیار وسط که دنبال انیمیشن های با جزئیات بالا و کنترل دقیق هستی ، مخصوصا توی اسکرول افکت های حرفه ای. درنهایت انتخاب به مقیاس پروژه و نیازت به کنترل برمیگرده. @DevTwitter | <Hossein Ahmadi/>

توی چند ماه گذشته، مشغول جمع‌آوری و دسته‌بندی سوالات مصاحبه‌ی فنی فرانت‌اند بودم — از مفاهیم پایه مثل HTML و CSS گرفته تا مبا
توی چند ماه گذشته، مشغول جمع‌آوری و دسته‌بندی سوالات مصاحبه‌ی فنی فرانت‌اند بودم — از مفاهیم پایه مثل HTML و CSS گرفته تا مباحث پیشرفته‌تری مثل معماری سیستم، بهینه‌سازی عملکرد، امنیت، و همکاری تیمی. ریپو رو می‌تونی از اینجا ببینی: https://github.com/ArminShaikhy/frontend-interview-questions @DevTwitter | <Armin/>

دارم PortFawn رو با Rust بازنویسی می‌کنم که به درد معاملات در بازه‌های زمانی کوتاه هم بخوره. یعنی بهینه‌سازی و Backtest پورتف
دارم PortFawn رو با Rust بازنویسی می‌کنم که به درد معاملات در بازه‌های زمانی کوتاه هم بخوره. یعنی بهینه‌سازی و Backtest پورتفولیو زیر دو ثانیه! کند پیش میره… https://github.com/mkareshk/portfawn @DevTwitter | <معین/>

آقا مهران و آقا علیرضا خجالتمون دادن بابت ستاره‌ها :')

تا حالا شده دیزاین پترن Command رو‌ یکی اینجوری بهت توضیح بده؟ تازگیا بیشتر روی ریپو می خوام کار کنم و یه سری دیاگرام‌ها رو ب
تا حالا شده دیزاین پترن Command رو‌ یکی اینجوری بهت توضیح بده؟ تازگیا بیشتر روی ریپو می خوام کار کنم و یه سری دیاگرام‌ها رو بهبود دادم. ممنون میشم اگه دوس داشتی استار بدی تا بیشتر بتونم ادامه بدم: https://github.com/vahidvdn/realworld-design-patterns @DevTwitter | <Vahid/>