ru
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Открыть в Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Больше

📈 Аналитический обзор Telegram-канала DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Канал DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) языкового сегмента Фарси является активным участником. Сейчас сообщество объединяет 29 269 подписчиков, занимая 4 666 место в категории Технологии и приложения и 11 681 место в регионе Иран.

📊 Показатели аудитории и динамика

С момента создания невідомо проект демонстрирует стремительный рост, собрав аудиторию из 29 269 подписчиков.

Согласно последним данным от 23 июня, 2026, канал показывает стабильную активность. За последние 30 дней изменение числа участников составило 1 022, а за последние 24 часа — 56, при этом общий охват остаётся высоким.

  • Статус верификации: Не верифицирован
  • Уровень вовлечённости (ER): Средний показатель вовлечённости аудитории составляет 23.80%. В первые 24 часа после публикации контент обычно набирает 16.59% реакций от общего числа подписчиков.
  • Охват публикаций: В среднем каждый пост получает 6 955 просмотров. В течение первых суток публикация набирает 4 849 просмотров.
  • Реакции и взаимодействия: Аудитория активно поддерживает контент: среднее количество реакций на один пост — 57.
  • Тематические интересы: Контент сосредоточен на ключевых темах, таких как پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 Описание и контентная политика

Автор описывает ресурс как площадку для выражения субъективного мнения:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Благодаря высокой частоте обновлений (последние данные получены 24 июня, 2026) канал поддерживает актуальность и высокий уровень охвата публикаций. Аналитика показывает, что аудитория активно взаимодействует с контентом, что делает его важной точкой влияния в категории Технологии и приложения.

29 269
Подписчики
+5624 часа
+2537 дней
+1 02230 день
Архив постов
کجا نباید از داداشمون RabbitMQ استفاده کنیم؟ 1- وقتی نیاز به real-time response داریم. چرا؟ چون RabbitMQ صف هست و ارسال/دریاف
کجا نباید از داداشمون RabbitMQ استفاده کنیم؟ 1- وقتی نیاز به real-time response داریم. چرا؟ چون RabbitMQ صف هست و ارسال/دریافت پیام ممکنه با تاخیر انجام شود. پیشنهادم WebSocket، gRPC یا Redis Pub/Sub است. 2- وقتی به message replay یا history نیاز داریم چرا؟ چون RabbitMQ پیام‌ها رو بعد از مصرف حذف می‌کند. البته میشه کانفیگ کرد که نگه داره. 3- زمانی که پیام‌ها حجمشون خیلی زیاد است. چرا؟ چون در حجم بالا RabbitMQ دچار افت performance می‌شود. Kafka رو پیشنهاد می‌کنم برای اینجا. 4- وقتی ترتیب دقیق پردازش پیام‌ها خیلی مهم است. چرا؟ چون RabbitMQ تضمین دقیقی برای ترتیب پیام‌ها ندارد. اینجا هم پیشنهادم Kafka است. @DevTwitter | <Amirhossein Dehghan/>

Repost from N/a
Torob Turbo: The LLM Rush 💥 تُرب توربو &lt; Torob Turbo &gt; چیه: هکاتونی مسئله‌محوره که با تمرکز بر حل مسائل واقعی صنعت و ب
Torob Turbo: The LLM Rush 💥 تُرب توربو < Torob Turbo > چیه: هکاتونی مسئله‌محوره که با تمرکز بر حل مسائل واقعی صنعت و بهره‌گیری از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) طراحی شده. چرا باید توی این مسابقه شرکت کنی: ⚡️ وبینارهای تخصصی و آموزشی رایگان 🎁 ۲۵۰ میلیون تومان جوایز نقدی و جوایز غیر نقدی 🚀 فرصت همکاری با تیم تربگواهی رسمی کوئرا و ترب 🔗 https://quera.org/r/rizcf

رپویی که قبلا درست کرده بودم الان به روز کردم. الان شامل یک دیتابیس از ۶۵۰ مطالعه‌ی موردی از بیش از ۱۰۰ شرکت مختلفه (طراحی سیستم‌های ماشین لرنینگ) که نشون می‌ده شرکت‌هایی مثل نتفلیکس، ایر‌بی‌ان‌بی و doordash و خیلی کمپانی های دیگه چطور از یادگیری ماشین برای بهبود محصولات و فرایندهاشون استفاده می‌کنن. این مطالعات موردی نمونه‌های واقعی از کاربردهای ماشین لرنینگ، مدلهای LLM و نکات ارزشمندی از طراحی سیستم‌های ML رو در اختیارتون می‌ذاره. Github: https://github.com/mallahyari/ml-practical-usecases @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

قطعاً آرزوی هر برنامه نویسیه که وقتی می‌خواد ریپو گیتهابش رو با کسی به اشتراک بزاره، یه بنر خوشگل نمایانگر تلاشش باشه. این پر
قطعاً آرزوی هر برنامه نویسیه که وقتی می‌خواد ریپو گیتهابش رو با کسی به اشتراک بزاره، یه بنر خوشگل نمایانگر تلاشش باشه. این پروژه دات‌نت توی محیط کنسول به دو صورت (خودکار و دستی) برای ریپوهای گیت هاب بنر سوشال مدیا در سایز مناسب ایجاد میکنه و میشه اونو به تنظیمات ریپو اضافه کرد... پیشنهاد میکنم حداقل یبار تست کنین منتظر استارهای گرمتون هستم https://github.com/AmirHosseinOstad/Paint_Hub @DevTwitter | <Amir Hossein/>

مثل اینکه میشه یک سیستم RAG مقیاس پذیر با بهره وری بالا و رایگان بصورت لوکال با این پکیج پیاده کرد. بیزحمت یکی تستش کنه بهمون
مثل اینکه میشه یک سیستم RAG مقیاس پذیر با بهره وری بالا و رایگان بصورت لوکال با این پکیج پیاده کرد. بیزحمت یکی تستش کنه بهمون بگه وعده توخالیه یا واقعا خفنه! https://github.com/yichuan-w/LEANN @DevTwitter | <Nima />

خیلی وقتا پیش اومده بخواید یه فایلی رو برای یکی سریع بفرستید ولی باید فایل رو اول اپلود کنید و بعد طرف مقابل دانلود کنه که میتونه زمانبر باشه! حجمش زیاد باشه که دیگه مصیبته! یه راه سریع برای اینکار این سایته به این صورت که همزمان با آپلود، طرف مقابل میتونه دانلود کنه محدودیت حجمی هم نداره! و چون اینطوره که بدون نیاز به اینکه فایل کامل آپلود بشه طرف میتونه دانلود کنه، زمان انتقال فایل عملا نصف میشه! این روش کاملا امنه و به صورت رمزنگاری شده هست! آدرس سایتش: https://toffeeshare.com/ اینام چندتاسایت مشابه: http://wormhole.app http://file.pizza http://send.vis.ee @DevTwitter | <ixAbolfazl />

کمپانی Hugging Face یه ابزار اپن سورس برای ساختن، غنی‌سازی و تغییر دیتاست‌ها با کمک مدل‌های هوش مصنوعی به اسم AI Sheets, اونم بدون کدنویسی داده. می‌تونید این ابزار رو هم به صورت لوکال روی سیستم خودتون اجرا کنید، هم روی Huggingface Hub . اینجوری می‌تونید از بین هزاران مدل موجود تو Hugging Face Hub استفاده کنید؛ چه با Inference Providers چه با مدل‌های لوکال، حتی شامل gpt-oss از OpenAI هم میشه. Github: https://github.com/huggingface/aisheets @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

لیست اپ‌هایی که مناسب آدمای تنبله برای این که کاراشونو پیگیری کنن و چیزی رو یادشون نره: - Tick Tick × 12 - Habitica × 7 - To-Do Focus × 3 - Sectograph × 2 - Todoist × 2 - Logsec × 2 اعداد جلوشون تعداد دفعاتی هست که پیشنهاد شده @DevTwitter

وقتی با ترمینال آشنا شدم، اول زیاد خوشم نمی‌اومد و نسبت بهش مقاومت می‌کردم... اما یکم که ور رفتم با خودم گفتم گور بابای GUi،
وقتی با ترمینال آشنا شدم، اول زیاد خوشم نمی‌اومد و نسبت بهش مقاومت می‌کردم... اما یکم که ور رفتم با خودم گفتم گور بابای GUi، کنسول عشقه ! این شد که تصمیم گرفتم با c# یه دفتر کار روزمره (to-do list) تحت کنسول بنویسم، با رنگ‌بندی جذاب، جدول مرتب و ... آدرس ریپو: https://github.com/AmirHosseinOstad/fehrestoonak @DevTwitter | <Amir Hossein/>

Repost from N/a
دوره جامع پایتون: مقدماتی تا پیشرفته 🗓شروع دوره: 15 شهریور 🎁 تخفیف ویژه برای دانشجویان، فرصتی بی‌نظیر برای شما! 🔥 آموزشی که شما را به برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل می‌کند و در بازار کار به شما رقابت‌پذیری بیشتری می‌دهد. همچنین برای اپلای‌های شغلی و تحصیلی شما را برتر می‌کند و به راه‌اندازی استارت‌آپ‌های شگفت‌انگیز کمک می‌کند. ⏰ 160 ساعت آموزش مجازی، با بیش از 25 پروژه و مینی‌پروژه برای تسلط کامل! 🌟 سرفصل‌های دوره شامل: 💻 تسلط بر کدنویسی پایتون 💻 علوم داده با پایتون 💻 محاسبات علمی با پایتون 💻 یادگیری ماشین با پایتون 💻 طراحی بازی و اپلیکیشن با پایتون 💻 ساخت بلاک‌چین و ارز دیجیتال با پایتون 💻 هک و امنیت با پایتون 💻 طراحی سایت با پایتون 🎁 همراه با هدایای ویژه، از جمله پکیج کسب درآمد از پایتون! همین حالا شروع کنید و بهترین نسخه خود را با ما کشف کنید! 💥🚀🔥 🌟 به دوستان خود نیز اطلاع دهید تا این فرصت را از دست ندهند! 🌟 👨‍🏫برگزارکننده: شرکت آتی پژوهش امیرکبیر @kargah2018 👩‍🎓جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر @apa_admin12

Open Builder یک پروژه متن باز رایگان برای ایجاد Landing های حرفه ای HTML با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) هست که دارای کلی
Open Builder یک پروژه متن باز رایگان برای ایجاد Landing های حرفه ای HTML با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) هست که دارای کلی کامپوننت زیبا و ریسپانسیو هست که می توانید به آسانی و در کمترین زمان صفحات دلخواه خود را توسعه دهید. یا اگر توسعه دهنده هستید می توانید یک سرویس بزرگتر راه اندازی کنید و کامپوننت های خودتون رو توسعه دهید. مخزن پروژه: https://github.com/code3-dev/open-builder دمو: https://openbuilder.vercel.app @DevTwitter | <Hossein Pira/>

خسته کننده بود اما ارزشش داشت :))) کتابخانه‌ای برای ایجاد و نمایش جدول در محیط کنسول با دات‌نت، میتونه برای آرایه یک و دوبعدی
خسته کننده بود اما ارزشش داشت :))) کتابخانه‌ای برای ایجاد و نمایش جدول در محیط کنسول با دات‌نت، میتونه برای آرایه یک و دوبعدی و انواع لیست جدول نمایش بده و اگه خواستین فیلد فیلد مرتب کنه منتظر استارهای زیباتون هستم https://github.com/AmirHosseinOstad/Morattab @DevTwitter | <Amir Hossein/>

Repost from N/a
حدود ۹۳ درصد کاربرها ترجیح می‌دن از «ایمیل» استفاده نکنن برای ورود و عضویت توی سایت‌ها و برنامه‌ها. ارسال پیامک روش منطقی‌ایه، ولی خب هم به بعضی شماره‌ها نمیره، هم خیلی وقت‌ها پیام‌هایی که ساختار جدید دارن طول می‌کشه ارسالشون، جدیدا هم که بیشتر سامانه‌ها ایران‌اکسس شدن و از سرورهای خارج کشور در دسترس نیستن. همین شد که توی گروهمون، زی، اومدیم دست به کار شدیم که با اپراتور مستقیم ارتباط بگیریم که قیمت‌ها کم باشه، از سرور پروکسی استفاده کنیم که دسترسی از هرجایی ممکن باشه، کلا هم شماره خدماتی بذاریم در دسترس همه که همه‌ی ارسال‌ها برسه به مخاطب و آنی هم برسه. واسش وب‌سرویس هم بالا آوردیم و افزونه‌های وردپرس آماده کردیم که رایگان در اختیار کاربرها باشه؛ حالا الان توی فاز بتاییم و فقط با «کد فعالسازی» می‌شه عضو شد. خواستیم ازتون دعوت کنیم اگه تمایل داشتید، با کد فعالسازی DEVTWITTER که ۴۸ آینده فعاله عضو «فارسی پیامک» بشید و ازش استفاده کنید. فیدبکی هم داشتید حتما بهمون بگید ^^

اگه شما هم مثل من تو پایتون با ORMها برای مدیریت دیتابیس سروکار دارید، حتما گاهی اوقات با یه سری محدودیت ها و کاهش سرعت تو کت
اگه شما هم مثل من تو پایتون با ORMها برای مدیریت دیتابیس سروکار دارید، حتما گاهی اوقات با یه سری محدودیت ها و کاهش سرعت تو کتابخونه هایی مثل SQLAlchemy و Turtoise مواجه شدید... اما Ormax همه معادلات رو تغییر داده، Ormax یه ORM سبک، سریع و جدید و خیلی قدرتمنده که تمام نیازهای ما رو برای مدیریت یه دیتابیس SQL تو پایتون برآورده میکنه در واقع مقایسه Ormax با SQLAlchemy مثل مقایسه Django و FastAPI میمونه، همینقدر خلاصه و ساده. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنین https://github.com/shayanheidari01/ormax https://ormax.shayan-heidari.ir @DevTwitter | <ShtyhonX/>

فکر کنم هر کسی با خوندن این مقاله کاملا داکر رو درک نه ! به زبان خیلی خیلی ساده ! لینک مقاله @DevTwitter |
فکر کنم هر کسی با خوندن این مقاله کاملا داکر رو درک نه ! به زبان خیلی خیلی ساده ! لینک مقاله @DevTwitter | <Mohammad Nasiri/>

کاهش حجم باندل نهایی پروژه ها با Vite خیلی از پروژه‌های فرانت‌اند بعد از Build حجم بالایی دارن و این باعث کندی لود اولیه (TTF
کاهش حجم باندل نهایی پروژه ها با Vite خیلی از پروژه‌های فرانت‌اند بعد از Build حجم بالایی دارن و این باعث کندی لود اولیه (TTFB و FCP بالا) میشه. یکی از بهترین راهکارها برای حل این مشکل، استفاده از فشرده‌سازی (Compression) هست. معرفی پکیج پکیج vite-plugin-compression یک پلاگین ساده و کارآمد برای Vite هست که فایل‌های خروجی پروژه رو با الگوریتم‌های مختلف فشرده می‌کنه: gzip brotli deflate مزایا کاهش حجم فایل‌های استاتیک (CSS, JS, HTML) بهبود سرعت بارگذاری صفحات (Load Time) سازگاری با اکثر مرورگرها پیکربندی ساده با فعال کردن این پلاگین میشه تا ۶۰٪ کاهش حجم فایل‌ها داشت @DevTwitter | <Mohsen Karimvand/>

انقلابی برای UIهای پیچیده! Parallel Routing در Next.js خیلی خلاصه بگم میاد همزمان چند روت (صفحه) رو در یک صفحه لود میکنه و چون نمیخوای به عنوان کامپوننت باشه و قابلیت یک روت رو در بخش های مختلف یک صفحه داشته باشی میای سراغ روت همزمان. مثلا تو یک صفحه یک تب داری ، سایدبار داری و یک بخش چت داری میخوای با این بخش ها مثل یک روت رفتار کنی کاربر یک صفحه میبینه اما پشت کار هر بخش یک صفحه ی مجزاست یعنی قابلیت های روت رو بهت میده مثل : 1 URL مستقل برای هر بخش (Route Independence) 2 Data Fetching جدا برای هر Slot (SSR/SSG جداگانه) 3 Streaming جداگانه (React Server Components Streaming) 4 Error Boundaries مستقل 5 Loading States مستقل 6 Prefetching و Caching جداگانه 7 Optional Routes / Default UI برای هر بخش 8 Dynamic Parallel Routing (Slotهای داینامیک) 9 Separation of Concerns بهبود ساختار کد و ماژولار بودن 10 SEO بهتر برای بخش‌های مستقل 2 بهترین جا برای استفاده: داشبوردها، اپ‌های چت و ایمیل، UIهای چندبخشی، و اپلیکیشن‌های SaaS با صفحه‌های پیچیده. 3 برای پروژه‌های ساده ، استفاده از Parallel Routing غیرضروریه و فقط کد رو پیچیده می‌کنه. همون کامپوننت بهتره. یوز کیس های خیلی قشنگی براش میتونید دربیارید البته برای اپ های بزرگ که سرعت و پرفورمنس یو آی براشون خیلی مهمه مثل اپ های جامع . فروشگاه های چند وجهی و ... اینجا مفصل تر توضیح داده شده https://vrgl.ir/tyjGD @DevTwitter | <Ahmad Safari/>

توی دنیای لاراول همیشه یه قلب تپنده وجود داره که خیلی وقتا مخفی می‌مونه، ولی همه‌چی بهش وصله: Service Container (یا همون IoC Container) حالا Service Container چیه؟ فرض کن توی یه پروژه بزرگ، کلی سرویس داری:‌ مثل PaymentService، UserRepository، Logger و ... اگه بخوای همه رو با new بسازی و دستی بهم وصل کنی، خیلی زود پروژه میشه یه باتلاق 😅 اینجاست که Service Container وارد میشه: تو فقط میگی "من به یه PaymentService نیاز دارم"، لاراول خودش میره اون رو می‌سازه و وابستگی‌هاش رو هم تزریق می‌کنه. به این جادوی قشنگ میگن Inversion of Control: یعنی به جای اینکه خودت کنترل ساخت اشیا رو بگیری، این کارو به Container می‌سپری. چی شد که از لاراول 8 تا 12 تکامل پیدا کرد؟ بیایم مثل یه خط زمان نگاه کنیم: * لاراول 8 - Auto-Resolution: لاراول خودش می‌فهمید چی رو باید resolve کنه. نیاز کمتر به ثبت دستی سرویس‌ها. * لاراول 9 - Contextual Binding: می‌تونستی بگی "وقتی فلان کلاس خواست PaymentGateway رو، بهش Stripe بده؛ ولی برای یه کلاس دیگه Paypal بده". انعطاف بیشتر توی پروژه‌های پیچیده. * لاراول 10 - تست‌پذیری قوی‌تر: راحت‌تر می‌شد سرویس‌ها رو mock کرد. هماهنگی بیشتر با PHP 8 و type hintها. * لاراول 11 و 12 - ساختار بوت‌استرپ ساده‌تر شد (دیگه لازم نیست هر چیزی رو دستی تو ServiceProvider ثبت کنی). Container سریع‌تر و هوشمندتره؛ خیلی وقتا قبل از اینکه بفهمی نیاز داری، خودش resolve می‌کنه چرا باید اهمیت بدیم ؟ 1- کدی که می‌نویسی loosely coupled میشه (یعنی بخش‌ها کمتر به هم وابسته‌ان). 2- تست‌نویسی آسون‌تر میشه. 3- هر وقت خواستی یه سرویس رو عوض کنی (مثلاً از Stripe بری روی Paypal)، فقط کافیه binding رو تغییر بدی. 4- توی پروژه‌های بزرگ، این ویژگی واقعاً مثل اکسیژنه 5- برای پروژه های میکوسرویس خیلی کاربرد داره : ) @DevTwitter | <amirreza raadi/>

Repost from N/a
هزینه خرید هوش مصنوعی های مختلف خیلی زیاده، از جمله چت جی پی تی. اینجا دور هم دیگه جمع شدیم و راه حلی ارائه دادیم که بتونیم به صورت اقتصادی و بدون بن شدن، از اکانت های هوش مصنوعی استفاده کنیم. یه سری بهمون بزن 👇 https://t.me/+eazHPo4nWfw2Mzdk

رفقا برنامه‌ای چیزی برای اندروید سراغ دارید که بشه توش کارها رو track کرد؟ پیگیری کنه وضعیت کارها رو هی یادآوری کنه که امروز این کارو نکردی، از فلان چیز چه خبر، امروز یه ساعت وقتتو گذاشتی و این حرفا سینک هم بشه @dvtwi